Sau mai exista o posibilitate nu foarte ieftina:
Cumperi de la mag-pro teava asta
care costa 140 lei. Ea vine la banii astia cu mansonul 527844, garnitura teflon concava de dedesubtul bilei 528198. Completezi comanda cu piesa 528342 si arcul 528334, iar in loc de 359332 care e un inel de teflon comanzi de la ei un O-ring D21x1.8.
Apoi mergi la strungar si iti faci asa ceva:
montajul dupa aia e simplu, ai nevoie de chei de 22(pentru niplul care vine cu teava) 17mm pentru olandezul care prinde teava veche, 19mm pentru hexagonul piesei de alama strunjite. Niplul de pe teava are un mic sant care e reazem pentru O-ring, asa ca nu ai nevoie de banda de teflon aici, se sigileaza pe fata piesei strunjite. Acest niplu de la Rancilio are filet interior de 3/8. Lelit are filet exterior de D14x1.25. Arcul se sprijina pe capatul tevii T-ului de iesire aburi de la lelit, (dupa valva de aburi). Acest capat e mai lung decit zona filetata a lui, adica are o portiune de 10mm fara filet in virf.
Pentru montajul efectiv trebuie fcute urmatoarele:
1. se declipseaza manometrul din carcasa si se scoate in exterior (daca ai EM);
2. Se scoate conducta de teflon transparent dintre electrovalva si partea cealalta a boilerului (aici tre sa stiti ca se apasa ineul metalic de la intrarea in electrovalva si se trage conducta afara. Montajul e in sens invers dar mai simplu, adica doar se apasa conducta in fiting. Daca va aluneca miinile o prindeti invelita intr-un smirghel fin). O veeti cunoaste care deoarece e cea care ne incurca.
3. Cu o cheie normala de 17 se demonteaza cele 2 olandeze crestate care tin teava initiala de abur respectiv de la valva de aburi; (intra cheia mai pe inclinat, cu atentie, nu sunt strinse tare). Se scoate teava veche de aburi prin tragere in jos. Atentie ca are 2 o-ringuri pe ea, sa le scoateti pe amindoua sa nu ramina in interiorul tevii de alama de la T-eu.
4. se desurubeaza valva de aburi si se scoate afara;
5. se desfac cele 4 suruburi de dedesubt(spre portafiltru) care tin boilerul pe carcasa;
6. se asambleaza teava cu piesa alama, arcul intra in interiorul acesteia (atentie la orientarea pieselor de plastic/teflon care sunt deasupra si dedesubtul bilei);
7. cu miini de chirurg se infasoara niste banda de teflon pe stutul filetat de iesire aburi. Cred ca 2 ture e suficient
8. Se ridica putin boilerul in sus (10 mm) si se baga teava noua de sus in jos prin gaura din carcasa, pe linga boiler si celelalte hangarale, rotind-o astfel incit sa intre pe pozitie. Se insurubeaza fitingul acesteia asamblat cu piesa de alama anterior la pasul 6. Se ajuta cu cheia de 19 in diagonala, pina cind se va observa ca rotirea tevii in rotula se va ingreuna putin. Atentie ca din constructie aceasta se roteste foarte usor, sa nu stringeti prea tare, ca se ridica prea sus si umarul atinge in gaura din carcasa si va limiteaza capacitatea de rotire. Aveti in vedere in evaluarea stringerii ca sa ramina de ex in pozitia in care o puneti, fara sa se roteasca din propria greutate. Aici nu ar trebui sa existe o mareata presiune, e dupa valva de aburi, deci doar diferentialul dat de prezenta gaurii mici de iesire de la capatul tevii ca si sugrumare.
9. asamblare valva de aburi, suruburi boiler, teava teflon(intra pe dedesubtul valvei de abur), manometru, carcasa, etc.
Daca aveti EM aveti grija cu cheile fixe la serpentina capilarului care e exact unde incurca mai tare. O tineti putin departata cu degetul pe pozitie cind invirtiti cheia.
Modificarea e revenibila la setarile din fabrica pentru cei cu garantie.
Ca si comportare nu as putea sa imi dau seama din lipsa de experienta in frotare. Fata de teava initiala trecind peste avantajele nete a posibilitatii de rotire data de articulatie pot sa va spun ca gaura din capat (duza) e mai mica cu 0.1mm, nu stiu daca e ceva important sau nu.
Datorita articulatiei, este permisa acum rotirea ei astfel incit sa dai drumul la abur in tavita de jos, ceeea ce inainte nu era posibil.
Un alta avantaj fata de cea originala de TEM, e ca se roteste mult mai usor, am pus mina pe una de TEM de 1-2 ani vechime si se simtea ca si cum se freaca rotula de arc in interiorul articulatiei.
Daca aveti pitici suplimentari exista pe net instructiuni despre cum puteti modifica aceasta teava ca sa o faceti no-burn, adica sa bagatiin interior un tub de teflon de 4mm(gaura am vazut ca e de 5mm) si cu 3 o-ringuri (unul sus la bila si 2 la diuza de jos) sa o modificati astfel. Daca reusiti sa gasiti tub de teflon - trebuie sa reziste la o temperatura de 170 grade sa spunem acoperitor(Lelit incalzeste aburul la 125, termostatul de siguranta e la 165, deci acoperitor 170 daca va mai puneti un PID cu control de aburi si ridicati temperatura la 150 sa spunem)
Succese