espressorul meu a facut un scurt de mi-a cazut siguranta la panou dupa ce am umblat la cablurile de la pid(probabil le montansem invers)
Acum, espressorul primeste curent, pompa merge cand il pornesc, dar nu mai se incalzeste boilerul..din cauza ca PID-ul nu se mai aprinde. De unde pot cumpara un pid ieftin care poate fi folosit pe espressorul meu ? Am pus si poze sa vedeti daca cablurile sunt montante corect la PID, cum imi pot da seama daca e ars pid-ul sau nu ?
19-01-2020, 12:53 (This post was last modified: 19-01-2020, 13:00 by renatoa.)
In punctul Val(+) as fi curios ce trebuie sa avem, 12V ?
Daca este alimentarea PID-ului, si nu are afisaj, banuiesc ca nu mai are alimentare, se poate masura ce este acolo ?
Cercetand mai mult am aflat ca acolo este iesirea SSR, nu alimentare PID, se pare ca se alimenteaza de la 220V...
Deci este problema interna PID, trebuie desfacut pentru reparare.
19-01-2020, 13:46 (This post was last modified: 19-01-2020, 14:11 by Zaheyu.)
Mi se pare ca firele nu sunt bine legate.
Oricum, daca ai facut boacana prima data, nu prea stii ce faci si nu ar trebui sa mai umbli pe acolo, sunt totusi 220V.
Cauta pe cineva priceput si poate un coleg te ajuta cu o diagrama sau poze detaliate din interior pt identificarea traseelor.
Conectorul din dreapta al M2 si conectorul din dreapta al M1 ar trebui sa fie legati la NUL ?
Presupun ca NUL este maro (vezi prima poza a lui @MocanuGabriel). Sub pid e un "bloc" negru la care sunt conectate mai multe fire, toate de culoare maro.
19-01-2020, 14:35 (This post was last modified: 19-01-2020, 14:37 by MocanuGabriel.)
(19-01-2020, 14:09)lracu Wrote:
Conectorul din dreapta al M2 si conectorul din dreapta al M1 ar trebui sa fie legati la NUL ?
Presupun ca NUL este maro (vezi prima poza a lui @MocanuGabriel). Sub pid e un "bloc" negru la care sunt conectate mai multe fire, toate de culoare maro.
Asa sunt legate la mine, recunosc ca am umblat la ele. Daca ma poate ajuta cineva..
Firul de la M1 unde scrie VAL+ este albastru si coboara pe ssr, placa aia neagra
19-01-2020, 15:16 (This post was last modified: 19-01-2020, 15:21 by MocanuGabriel.)
nu mai stiu ce am inversat...atunci...
maroul este null, dar pe net vad ca albastru vine pus unde este pus al meu sau trebuie inversate la m1 intre ele ?
va multumesc pentru implicare..sper sa o rezolvam impreuna
Din poze, iesirea M1 pare sa fie inseriata cu rezistenta.
Nu stiu cum arata PID-urile Gicar la interior si daca acea iesire este sau nu izolata cu un optocuplor insa aspectul conectorului M1 indica rumenirea componentelor din amonte (condensatori filtraj, LDO, MOSFET) :D
Daca e prajit bine si hotarasti sa-l inlocuiesti, ti-l cumpar eu pe cel vechi :).
Ziceam ca maro trebui sa fie NUL pentru ca pe "blocul" negru sunt conectate, fara vreo izolare, mai multe fire.
Logic ar fi, unde este tensiune, sa izolezi ... NUL poate ramane neizolat.
my2cents
Nul sau faza, in functie de cum infigi stecarul in priza :).
Prin izolare m-am referit la componentele de pe placa, anume MCU, traductor(in cazul termocuplului) si iesirea M1 spre SSR care probabil este comutata de catre un tranzistor.
Ca idee, bornele SSR-ului dinspre PID sunt pentru control, acolo trebuie conectate firele dinspre M1(curent continuu, atentie la polaritate), iar celelalte doua inseriate cu rezistenta.
Salutare,
Si eu vreau sa imi schimb PID-ul (toate segmentele LCD-ului s-au ars! - in rest functioneaza), dar site-ul de mai jos nu are decat versiunea MC740D (9.3.00.57G05), iar mie imi trebuie MC740 (9.3.00.57G04).
I-am intrebat pe cei de la lamacchinadelcaffe daca MC740D este compatibil cu MC740 si ei au confirmat ca da, dar mai intreb si aici pentru siguranta.
Mai stiti cumva si alte site-uri care vand MC740 la un pret rezonabil (comparabil cu cel de lamacchinadelcaffe) ?
La importatorul din RO nu vreau sa ma gandesc - la ce preturi au la banalele garnituri de la grup....
Multumesc frumos,
(19-01-2020, 10:49)dev Wrote: Ca idee de pret, vezi cele la 74 de euro:
Ca sa nu ramana intrebarea mea in aer:
Am schimbat azi pe PL41TEM termopid-ul original MC740 cu MC740D si cel putin cat am testat azi (vreo 2 shot-uri duble si o sesiune de abur) functioneaza.
Ce are in plus fata de cel vechi este setarea separata pentru temperatura in modul abur.
(19-04-2020, 15:27)vct1976 Wrote: Salutare,
Si eu vreau sa imi schimb PID-ul (toate segmentele LCD-ului s-au ars! - in rest functioneaza), dar site-ul de mai jos nu are decat versiunea MC740D (9.3.00.57G05), iar mie imi trebuie MC740 (9.3.00.57G04).
I-am intrebat pe cei de la lamacchinadelcaffe daca MC740D este compatibil cu MC740 si ei au confirmat ca da, dar mai intreb si aici pentru siguranta.
Mai stiti cumva si alte site-uri care vand MC740 la un pret rezonabil (comparabil cu cel de lamacchinadelcaffe) ?
La importatorul din RO nu vreau sa ma gandesc - la ce preturi au la banalele garnituri de la grup....
Multumesc frumos,
(19-01-2020, 10:49)dev Wrote: Ca idee de pret, vezi cele la 74 de euro:
Ca sa nu mai deschid un topic nou, astazi dupa masa cand am vrut sa imi fac espresso-ul de seara, PID ul nu mai arata nimic iar grupul nu se încălzește suficient, este doar cald, nu fierbinte cum trebuie. Am citit topicul dar modelul meu nu este ca cel al lui Mocanugabriel, nici macar la legaturi. Ideea este ca nu stiu daca este din PID, el pare ok. Poate ma ajutati cu ceva sfaturi, am facut si ceva masuratori, mulțumesc anticipat!
Sent from my M2012K11AG using Tapatalk
La Pavoni Professional fully upgraded/Niche Zero/Cafflano Kompresso/
Past: Lelit PL41TEM
19-01-2022, 22:39 (This post was last modified: 19-01-2022, 22:41 by Dan_R.)
In prima poza, in dreapta pe boiler, cum privesti de sus, este un termostat de siguranta, din care pornesc fire albastre. Apasa pe butonul alb de deasupra termostatului. Sa nu fie cumva sarita siguranta. In mod normal trebuie sa fie in pozitia "apasat".
Lelit Anna PL41TEM, Eureka Mignon Specialita, Gene CBR101R, KinGrinder K4.
Da, la acel termostat ma refer. Daca nu se apasa, inseamna ca nu este decuplat, ceea ce este normal. Ca sa fii sigur ca nu pleaca de aici problema, scoti firele de la bornele termostatului si verifici continuitatea intre bornele lui.Ar trebui sa fie circuit inchis.
Lelit Anna PL41TEM, Eureka Mignon Specialita, Gene CBR101R, KinGrinder K4.
20-01-2022, 01:16 (This post was last modified: 20-01-2022, 01:19 by vdub.)
As verifica urmatoarele:
- continuitatea la bornele termostatelor bimetal
- alimentarea PID-ului/transformatorului (check)
- iesirea de 6V AC a transformatorului
- fiind prezent in circuit un stabilizator liniar de tensiune L4941BV de 5V/1A, as verifica tensiunea de control a SSR-ului care ar trebui sa fie 5V DC
Daca ai trecut cu verificarile de componentele PID-ului as decupla rezistenta din boiler, demonta termocuplul si verifica acuratetea citirilor tinandu-l in palma de exemplu. Ar trebui ca PID-ul sa afiseze 33-35C. Daca tot esti la pasul asta, mai verifica inca odata voltajul de control la bornele SSR-ului si asigura-te ca PID-ul incearca sa urce temperatura de la 35C la setpoint.
Cam atat.
Ar mai putea fi si rezistenta pocnita, caz in care nulul este scos din ecuatie, iar grupul se incalzeste insuficient in urma contactului faza-impamantare, datorita rezistentei mai mari a apei.
Pe romaneste, "fura curent domne... si e si cam periculos daca face figuri impamantarea" :).
Poti verifica asta decupland bornele rezistentei si verifica pe rand L-GND, respectiv N-GND.
Din ce vad/înțeleg PID ul nu afișează nimic, așa este ?
Ssr ul are un led pe el, îl vezi aprins ? Ar trebui când pornești aparatul rece sa stea aprins continuu câteva minute bune, mă aștept ca la tine doar să clipească haotic, verifica ce face acel led, el îți spune de ce sa te legi.