Hello There, Guest! Login Register


TVA-ul, inger sau demon? :)

#61
@Vladislav - nu, nu avem reduceri acolo, dar speram ca Beantec.com Germania sa o poata face incepand din aceasta luna, caci sediul din RO este gata. Toate preturile Beantec vor avea TVA nou.


@vica - la inceput de an, unii producatori au obiceiul de a mai adauga niste procente preturilor. De fapt, din cate stiu eu, un importator serios trebuie sa furnizeze fabricilor un asa numit "forecast", o previziune anuala, in functie de care fabrica isi dozeaza comenzile de materiale. Cum piata metalelor este intr-o continua fluctuatie, atunci cand scade pretul cuprului sa spunem, producatorul nu face nicio modificare. Atunci cand creste, adauga forecast-ului 2-3%  :Smile Ca asa-i in tenis. Deci, conform informarii cerute importatorilor, scaderea TVA-ului se va anula cu scumpirile de la producator pentru Mahlkonig, Lelit si Gaggia. Din cate stiu azi, se vor alinia la noul TVA: Expobar,  La Pavoni, Concept Art, Ascaso, cel mai probabil si Macap, plus brand-urile aduse de Beantec, pe care le vom vedea in curand (Ceado, DIP, Obel, Rocket, QuickMill, Isomac etc.)

Oricum, ca si in cazul scaderii la cafea, este optiunea fiecarui om de afaceri, in functie de cheltuielile pe care le are, daca sa includa sau nu in pret scaderea TVA.
#Lelit Bianca V3 Black #EK43S + SSP & Titus carrier #Honne Slim #Kinu Titan
 
 
Reply
#62
Deci Bezzera nu este printre brandurile pe care Beantec le va aduce.
Quamar Q13 E, Bezzera Strega
Bodum Bistro French Press, Hario (concediu si la munca)
 
Reply
#63
Nu se stie inca. Luna aceasta va fi totul mai clar.
#Lelit Bianca V3 Black #EK43S + SSP & Titus carrier #Honne Slim #Kinu Titan
 
 
Reply
#64
Sper să se clarifice lucrurile , așa vom avea de unde alege . Nu înțeleg de ce sunt atât de încrâncenați împotriva noastră cei de la Perfectespresso . Din păcate , deocamdată ei au exclusivitate asupra unor branduri de prestigiu .
Quamar Q13 E, Bezzera Strega
Bodum Bistro French Press, Hario (concediu si la munca)
 
Reply
#65
Nu cred ca e nimeni incrancenat. Fiecare isi face business-ul asa cum crede mai bine.
#Lelit Bianca V3 Black #EK43S + SSP & Titus carrier #Honne Slim #Kinu Titan
 
 
Reply
#66
Cu creșterea preturilor ai dreptate. O firmă ce o distribuim din SUA creste anual prețurile cu 3 - 5%. Ei aplica o creștere generală. Alții o corelează cu fluctuația preturilor internaționale pentru materia prima, șamd.
Raul, consumator zilnic de cafea (si de vin rosu!)
Gaggia Classic, Home Vario Mahlkonig, tamper Concept-Art, Filtru Bezzera nepresurizat pt 2 cesti, 14g, 58mm
 
Reply
#67
cand nu-ti convin preturile din romania poti lua linistit de afara
eu nu mai iau nimic din romania la capitolul lucruri mari....si asa firmele romanesti au obiceiul la lucruri mai serioase sa puna TVA la TVA, iar produsele oricum nu sunt facute aici de cele mai multe ori. Daca ar fi producatorii autohtoni, gen Che, atunci ar fi alta discutie pentru ca ar interveni ideea de a sustine industria si inovatia romaneasca, dar cat timp firma mama e straina nu stiu de ce m-as obosi MAI ALES daca e pret mai bun afara.

probabil ca cei de la perfectespresso nu sunt interesati de piata utilizatorilor casnici (care si tind sa aiba multe pasarici Smile) ) sau exista ceva aranjamente din spate care nu ies si de care nu stim

cert e aceasta scadere de TVA inseamna un maxim 3% din pretul final (avand in vedere ca mai sunt si alte variabile care pot influenta pretul )........asa ca daca cineva e interesat de un obiect in mod real si serios nu cred ca e foarte afectat de + - 3 %
 // i-steel-1 , m7k-c83-r |T| cellini-evo-2 \\

                                                 
 
Reply
#68
Cumparatul de afară are problema garanției. Dacă se întâmplă ceva trebuie sa trimiți produsul de unde l-ai luat. În + de multe ori ai doar un garanție față de 2 loco.

Acel "un" ar fi trebuit să fie urmat și de cuvântul "an"...
Raul, consumator zilnic de cafea (si de vin rosu!)
Gaggia Classic, Home Vario Mahlkonig, tamper Concept-Art, Filtru Bezzera nepresurizat pt 2 cesti, 14g, 58mm
 
Reply
#69
Din cate stiu, la electrocasnice, de 1-2 ani, garantia este europeana ... Confused Huh
 
Reply
#70
Se aplica mai mult pe corporatii treaba pentru ca, sa spunem ca tu ti-ai comandat de pe amazon o rasnita Hario si ai descoperit o problema de fabricatie. In acest caz, Papajacques sau CTS Corner, cei care se ocupa de Hario in Romania, crezi ca au vreo obligatie sa iti dea alta rasnita? Sau daca ti-ar da alta, asa din bunavointa, crezi ca fabrica Hario le-ar trimite lor decontul pentru ca un client a luat de pe Amazon si a venit rasnita defecta?  Si am luat un exemplu deloc costisitor. Dar ce te faci cu un Kees de 10.000E ca la yume Cluj, luat din Germania sa zicem? Pentru ca Yume aduce Kees in Romania ca si dealer, sunt obligati sa suporte cosurile de service pentru ca s-a stricat Kees-ul tau luat din Germania?

Dar in cazul Philips spre exemplu, daca ti-ai luat un automat din Germania, pe cai oficiale, aripa romaneasca a corporatiei va fi obligata sa repare produsul.  Mai era o discutie undeva pe forum, cu un user ce a studiat mai bine fenomenul, lucrand cu legislatia europeana.
#Lelit Bianca V3 Black #EK43S + SSP & Titus carrier #Honne Slim #Kinu Titan
 
 
Reply
#71
De asta am pus si Confused Huh ca nu eram sigur....
 
Reply
#72
Am vrut sa iau un robot aspirator de pe Amazon UK. Era 1 an garanție. Am luat alt model din altex și a fost la 2 ani. Ideea e ca de multe ori garanția e acoperită de importatori, cea standard a producătorului e de doar 1 an.
Raul, consumator zilnic de cafea (si de vin rosu!)
Gaggia Classic, Home Vario Mahlkonig, tamper Concept-Art, Filtru Bezzera nepresurizat pt 2 cesti, 14g, 58mm
 
Reply
#73
sigur sunt argumente pro si contra.....si eu unul cel putin discutam de un om privat care vrea sa-si ia ceva, orice....nu de firme care au nevoie de mentenanta & co. (desi si acolo e discutabil pana la urma).....

Ce faci cand nu gasesti produsul pe piata interna? Si daca gen o ceasca pe care o vrei (caz concret pe pielea mea daca tot dam exemple cu maruntisuri) sau un aparat care nu stie nimeni cand ajunge ? Sau e la dublu pret decat afara cu tot cu transport ? Recunosc ca in ultima perioada intalnesc tot mai rar lucrul de care vorbeam TVA la TVA in Romania.
Plus ca afara se uita la tine si pt 10 euro pe cand la noi.....mai greu....mai ales in domenii mai de nisa.

Si treaba cu garantia e totusi discutabila cand nu vorbim de ''15 ani fara stelute in subsidiar'' sau produs fabricat in romania.....
Revanzatorul e pana la urma un revanzator doar, oriunde ar fi el. A nu se citi ca o jignire, ci pur si simplu are alte preocupari. Cand e o problema mai grava tot timpul (si cam la orice) se ia legatura cu mama din bucuresti, care daca nu ii da de cap suna la sediul de afara. Sunt sigur ca un service din aceeasi tara cu producatorul are alta relatie cu acesta din urma..... Apoi, reparatorii romani, la scule scumpe produse in alte tari, de cate ori au de facut ceva ? De cate ori s-au intalnit cu ele ?  Au piese pe stoc in domenii de nisa ? Sigur nu pot face stoc pentru orice ....dar oare care are mai repede acces ? Romanul sau bastinasul din tara producatoare ?
Probabil ca s-a studiat problema cu legislatia europeana, nu zic....dar marea diferenta e ca afara se mai si respecta acea legislatie. Trimisul in vest nu e crima....daca ai ceva de 31 kg e undeva la 250 Ron. Nu e problema in romania ca lipsesc legi ci ca nu se respecta cele existente.....d-apoi cand mai au si portite de scapare, ce sa te astepti ? Smile
De asta, daca tot discutam de garantii - care oricum pentru mine nu inseamna mare lucru la obiecctele mici- am mai mare incredere intr-o garantie externa, chiar si cu un mic cost extra, pentru ca ala uita ca lucreaza pentru roman si face asa cum stie el ca trebuie sa faca pentru ca sa nu vina clientul care isi stie drepturile si patronul care e setat intr-o lume in care exista raspundere.
Deci cum am inceput : argumente pro si contra, iar ce am scris mai sus nu am pretentia sa se potriveasca la toata lumea....... dar sigur ,,garantie romaneasca'' nu e un mare atuu in vanzare daca stai si analizezi.

Doar am atras atentia ca sunt solutii daca este cineva chitit  pe o treaba si nu e multumit de oferta interna (cum parea colegul dezamagit de perfectespresso).
Pana mai merge usor treaba e o varianta de luat in calcul daca produsul cautat oricum nu e fabricat in romania.

A nu se citi ca fac ode tarilor din vest.....si ei au hoti, si ei au puscarii, si criminali si suntem mici copii fata de furaciunile lor, doar ca la nivel de individ impactul furaciunilor se simte mai putin decat la noi; si daca tot au furat de la noi (in colaborare desigur) si si-au facut tari mai dragute macar sa profitam putin si noi daca se poate.
 // i-steel-1 , m7k-c83-r |T| cellini-evo-2 \\

                                                 
 
Reply
#74
La produsele ce nu le găsești loco discuția e inutilă. Le cumperi de acolo unde le găsești și asta e.
Garanția îl privește pe utilizator, nu contează dacă e privat sau firmă.
Nimeni nu dorește incidente în perioada garanției dar se mai întâmplă.
Raul, consumator zilnic de cafea (si de vin rosu!)
Gaggia Classic, Home Vario Mahlkonig, tamper Concept-Art, Filtru Bezzera nepresurizat pt 2 cesti, 14g, 58mm
 
Reply
#75
Noi reguli de garantie EU

https://www.economica.net/ue-impune-drep...74623.html
 
Reply
#76
Ce inseamna “mai usor de reparat”...? Ca si altii au facut module mari, care pot fi inlocuite de utilizator, dar care te costa aproape cat produsul.
PL41TEM, Eureka Mignon Specialita, M47 Phoenix, ibric, AeroPress, Kompresso... and V60/Hario Buono
 
Reply
  


Forum Jump:


Browsing: 1 Guest(s)