Hello There, Guest! Login Register


Probleme incalzire grup E61 Bezzera Magica

#1
Am o Bezzera Magica setata cu pstatul la 1.25bar (atat imi arata pe manometru dupa ce ajunge la idle).
Problema e ca acum 1.5 ani cand am luat-o, grupul E61 devenea fierbinte la atingere dupa 20minute, fara probleme, fara flush sau altceva.

Acum, chestia asta nu se mai intampla, adica astept 40-50minute ca sa devina de-abia caldut, trebuie sa fac flush-uri ca sa se incalzeazca calumea..
Are cineva idee care ar putea fi motivatia pentru acest comportament?
Expobar Brewtus | Eureka Mignon
 
Reply
#2
La prima "citire" pare a fi o depunere de calcar pe circuitul de termosifon. Nu trebuie sa fie însoțită de o scădere a debitului, deoarece îți intra apa în grup prin doua părți.
Dacă, atunci când grupul nu e cald deși trebuia sa fie, la 20 de minute după pornire, dai drumul la abur și scade presiunea la 0, problema e la valva antivacuum.

Ideal ar fi sa deschizi un topic nou, ca nu prea are legătură cu acesta. Iar utilizatorii care întâmpină aceeași problema ar trebui sa găsească informația într-un topic separat și la obiect.
Mazzer Major RPM variabil || San Marco Flexa cu DC brew boiler
 
Reply
#3
da, un topic nou, cu ceva gen: grup E61 prea rece in idle;
dar merge si aici, ca atentionare pentru cei care nu s-au hotarat inca sa-si ia, sau sa-si fac un adaptor tip Eric Smile
intr-adevar, cu un termometru Eric, ai fi fost avertizat clar asupra anomaliei intervenite, la nivel cantitativ;
adica, la 40 min cand grupul ar trebui sa fie pe la 94C si se poate porni sesiunea, ai stii la ce temperatura este de fapt, sa zicem 'caldut', adica 40C? sau 60C? oricum, anormal...
in plus, nu stii daca dupa ce ai pornit termosifonul - prin acel flush - si grupul a devenit fierbinte, esti la temperatura potrivita extractiei, ai nevoie de flush etc.

Nickso numeste o cauza probabila: depunerile de calcar in circuitul termosifonului, adica acel circuit care mentine foarte cald grupul, la masinile HX;
foarte cald, asta insemnand 94-97C la masinile cu restrictor de flux (diam. 3-4 mm) si chiar peste temp de fierbere la masinile tip 'dragon' care se infierbanta repede; si toata aceasta temperatura ridicata in idle, pentru ca circuitul continuu al termosifonului, aduce mereu apa supraincalzita din HX in grup; astfel, la HX, flush-ul raceste grupul spre temperatura potrivita extractiei;
la masinile DB cu E61, in idle, grupul pierde caldura si devine mai rece decat trebuie; asta pentru ca apa din boilerul de extractie recirculata de termosifon, e mentinuta la temperatura constanta, sub cea de fierbere (PID, de obicei); aici e necesar un flush de incalzire, pentru a ridica temperatura grupului la cea potrivita extractiei;
numai masinile cu grup saturat, au aceeasi temperatura si in boilerul de extractiei si in grup, pentru ca e acelasi corp fizic;
sorry, pentru cele de mai sus, foarte probabil le stii, dupa 1,5 ani de utilizare Magica, dar mai trec pe aici destui vizitatori Smile

in cazul tau deci, e vorba probabil, de un termosifon blocat; termosifonul se mentine prin diferenta de temperatura intre tubul de sus, alimentat direct din 'borcanul' HX (nu e tub, ca la altele...), trecand si pe deasupra boilerului, si tubul de jos, la temperatura mai joasa si care preia apa deja racita in grup;
diferenta de temperatura dintre cele 2 tuburi, undeva pe la mijlocul lungimii fiecaruia, este de 12-14C in regim stationar; dar asta depinde de temperatura, respectiv presiunea din boiler;
diam exterior al tubului superior este de 10mm, iar cel interior de 8mm, dar are o portiune cu rol de restrictor flux, de diam interior 4mm; tubul inferior nu are restrictor si este cu diam ext de 8mm;

un blocaj de termosifon poate fi provocat de un flux restrictionat prea puternic, adica ceva 'ateroame' de calcar desprinse de pe pereti;
dar poate fi provocat, si de un blocaj de vapori, cand ceva - inclusiv conceptia - nu e in regula;
acesta din urma, nu pare probabil in cazul tau, pentru ca ar fi trebuit sa apara in conditii de incalzire cel putin nominala si abia pe urma sa apara racirea grupului; si se elimina, cel putin ca solutie temporara, printr-un flush (!); adica, se porneste astfel din nou circuitul de termosifon; evident flush-ul are si abur;

in cazul unui 'dop' de 'piatra'. as incerca - tot temporar - cu ceva ciocaneli usoare in zona dinspre boiler a tubului superior, cel care trece peste boiler;
altfel, tot niste masuratori de temperatura ar lamuri problema;
pana una alta ar fi utile si alte informatii:
cat de lung e ciclul pstat si pana la ce presiune coboara, cand se aude clichetul de pornire incalzire boiler?
la mine, curent, ciclul e de cca. 80 sec, din care 10-11 sec e incalzirea si limitele intre care 'joaca' presiunea sunt 1,11-1,24 bar (pe manometrul 'de bord');
apropo, poti incerca sa misti putin surubul de reglaj presostat, chiar daca nu modifici mult limitele de setare presiune;

daca ai facut o extractie (buna, sa speram), poti merge mai departe fara sa mai apara problema cu racirea grupului? daca, de exemplu, lasi 15-20 min pauza dupa primul shot, grupul ti se pare mai rece? si daca faci apoi un flush de racire (asa cum ar trebui oricum) ai flash boil (apa supraincalzita fierbe odata ajunsa la presiunea atmosferica)?

cand ai facut ultima data o decalcifiere? (poate ai facut-o recent si atunci fenomenele de 'embolie' sunt probabileWink
________________________________________________________________________________________
Strega_mod(esp32)/ MaraX_mod(esp32)/ Sette_270/ Macap_m7/ prajitor_fluid_bed_diy_(4Kg/luna)
 
Reply
#4
Merci de informatii.. n-am mai facut decalcifiere de cam mult timp.. sa zicem 7-8 luni, nu mi s-a parut sa fie vreo problema pana de cateva saptamani. Am folosit apa din comert (Bucovina), credeam ca e mai "curata".

Oricum, incerc in weekend sa demontez din nou masina sa vad ce se intampla; e trist totusi ca o masinarie din asta nu te tine prea mult pana incepe sa aiba probleme, tot in perioada asta mi s-a dereglat din noi si rasnita Vario dar cred ca am reusit sa o reglez din nou de unul singur, a 2-a oara sa o tina 3-4 zile nu o mai duc la service.

Oare exista espressoare pentru acasa care sa mearga consistent un timp mai indelungat? Intrebare retorica.

Da, stati linistiti, o sa ma apuc sa mesteresc la ea, sper sa-i dau de cap oricum.
Expobar Brewtus | Eureka Mignon
 
Reply
#5
Sfaturi exacte ca de obicei de la Radudani, dar trimite-le forward catre garantie nu le aplica tu singurel, in caz ca nu ai cunostinte tehnice Smile
#Lelit Bianca V3 Black #EK43S + SSP & Titus carrier #Honne Slim #Kinu Titan
 
 
Reply
#6
@Lyvyoo - rog sterge postarea mea si pe vechiul thread, nu m-a lasat s-o sterg...

(28-08-2014, 19:21)Cris007 Wrote: n-am mai facut decalcifiere de cam mult timp.. sa zicem 7-8 luni, nu mi s-a parut sa fie vreo problema pana de cateva saptamani. Am folosit apa din comert (Bucovina), credeam ca e mai "curata".

e trist totusi ca o masinarie din asta nu te tine prea mult pana incepe sa aiba probleme...
Oare exista espressoare pentru acasa care sa mearga consistent un timp mai indelungat?

eu am detartrat-o la vreo 17 luni si am constatat ca nu era nevoie...
am folosit Bucovina in majoritate, totdeauna si cu cartus softener, dar schimbat rar, la cateva luni;
nu stiu ce semne de calcifiere ai vazut la tine, dar Bucovina e, IMO, cea mai buna optiune; in special la HX-uri, unde apa nu 'zace' mult pe drum, de la rezervor in ceasca;

un avantaj al masinilor HX e tocmai simplitatea si conceptia clasica; nu cred sa fie o problema prea complicata cu acest grup rece in idle;
daca dai jos carcasa masinii, poate poti masura aprox niste temperaturi in full idle dupa pornire, adica la minim 60 min de la conectare, fara nici o interventie externa la masina;
interesanta e temperatura pe grup, in zona surubului imbus si pe cele 2 tuburi termosifon, cam pe la mijlocul lor; ideal, cu un termometru non-contact, sau cu un multimetru/termometru digital cu proba externa;

ref la termosifon blocat:
in afara unei restrictii accidentale de flux (teava indoita, placi de depuneri desprinse), e (foarte) posibil si un vapor lock, provocat de pierderi de presiune in circuitul termosifon, cu suspecti principali OPV-ul (eventuale scurgeri din OPV, cu masina echilibrata termic, in idle), sau supapa de brewing, cea din mushroom-ul E61; doar ca acest vapor lock e de obicei intermitent;

dar prea multe detalii in presupuneri, fara date concrete, devin off-topic (sau off...interes);

cat priveste interventiile pe masina, evident ca existenta unei garantii utilizabile (loco, adica) impune restrictii in modul de investigare;
dar a intelege ce se intampla, gasirea chiar a unei cauze probabile, face parte din tot jocul acesta complicat cu prepararea espresso pe o masina de conceptie clasica;
________________________________________________________________________________________
Strega_mod(esp32)/ MaraX_mod(esp32)/ Sette_270/ Macap_m7/ prajitor_fluid_bed_diy_(4Kg/luna)
 
Reply
#7
Trebuie sa-mi iau un termometru, acestea non-contact de care vorbiti, sunt bune? Unde pot gasi? Praktiker? Hornbach?
Expobar Brewtus | Eureka Mignon
 
Reply
#8
(29-08-2014, 06:53)Cris007 Wrote: Trebuie sa-mi iau un termometru, acestea non-contact de care vorbiti, sunt bune? Unde pot gasi? Praktiker? Hornbach?

si oferta online e foarte bogata, de la 100lei+ la 600euro+ (Fluke, de ex.);
daca nu ti-a trebuit asa ceva in casa pana acum si daca nu-i vezi si alte utilizari in afara diagnosticarii Magica, nu merita sa investesti ad-hoc; IMO;
mai potrivit in perspectiva, mi se pare adaptorul Eric cu termometru;
e ceva extrem de util la o masina HX cu E61;

iar acum, ca solutie temporara, de compromis, un termometru digital de bucatarie, din cele cu tija (din inox), la 40-70lei (ocazii.ro, dar si magazine specializate); pe care-l poti folosi si la frotare lapte, de ex.

am inteles ca deja ai scos carcasa masinii de mai multe ori, dar daca toate astea iti par complicate, solutia amintita de Lyvyoo, cu recurgerea la service in garantie, pare necesara Smile
________________________________________________________________________________________
Strega_mod(esp32)/ MaraX_mod(esp32)/ Sette_270/ Macap_m7/ prajitor_fluid_bed_diy_(4Kg/luna)
 
Reply
#9
Photo 
Am desfacut masina, asa arata la interior, nu vad nimic deosebit pe tevi daca ma uit pe afara. Acum realizez ca n-am mai facut back flushing cam de 1 an, poate o fi si de la asta, cine stie ce miszerie o fi prin interior..

[Image: IMG_20140830_110522.jpg]
[Image: IMG_20140830_110506.jpg]

Am un aparat din ala de masurat curentul, digital, si am realizat ca pot masura si temperatura cu el, dar am impresia ca trebuia sa am o "termocupla tip K" ca sa masor cu ea (cel putin asa zice in instructiuni) dar nu era inclusa. Am sa trec din nou pe la magazinele alea de electronice de pe lizeanu, aveau acolo aparate de masurat temperatura dar daca gasesc o termocupla din asta mai ieftina..

Wow, update:

Dupa ce am desfacut masina am ciocanit tuburile care duc la e61. Acum, dupa ce i-am dat drumul, vad ca s-a incalzit in 10-15 minute cum nu se incalzea in 40-50 inainte... o fi fost o embolie intr-adevar.
Expobar Brewtus | Eureka Mignon
 
Reply
#10
Depunerile de calcar nu se vad din afara, decât dacă ai o scurgere pe undeva. Dacă și-a revenit după câteva ciocănituri este clar ca, într-un loc, s-a acumulat destul calcar încât sa nu îl lase sa mai funcționeze ok și, chiar dacă acum merge, o decalcifiere este necesara imediat. Bucățile care s-au desprins se pot propti ori în același loc ori în alta parte pe circuit și o sa ai aceleași simptome, sau altele, sau pot duce la o defecțiune.
Mazzer Major RPM variabil || San Marco Flexa cu DC brew boiler
 
Reply
#11
Din ce citesc, pentru un utilizator normal, aparatele astea sunt facute sa functioneze maxim 2 ani.
E incredibil de complicat sa decalcifiezi un HX daca stau sa citesc, adica sunt niste proceduri pe care 90% din oamenii care nu au treaba cu tehnica nu le-ar face. Chiar si aia care au mai mestesugit la viata lor, daca nu sunt atenti, risca sa faca cine stie ce, vorbim de chestii sub presiune aici, apa fierbinte, curent electric..
Eu chiar nu pricep, astia cand proiecteaza masinariile astea, nu se gandesc ca a demonta boilerul nu e la indemana oricui?

Tare. Weekend-ul viitor mi-l aloc numai pentru chestia asta, ca altceva mai bun de facut nu aveam...

Noroc ca am gasit un film taman pe Magica, pare mai uman procesul daca si vezi ce face.
http://youtu.be/iuODdWm7oJQ

Gasesc pe la altex praf din asta de decalcifiere? Sau mediagalaxy? Sau carrefour?
Expobar Brewtus | Eureka Mignon
 
Reply
#12
Praful de sare de lamaie e mama lor (toate se trag de acolo). Nu am vazut filmul, dar nu vad de ce s-ar demonta boilerul. Boilerul ar fi de curatat de alte "creme" ce pot aparea acolo, mai putin "piatra". Cred ca sarea de lamaie si la sfarsit o lingura de bicarbonat este in ordine. Daca gresesc, va rog sa ma corectati.
Izzo Alex Duetto III|La Pavoni Pro|Cafflano® Kompresso|Aero Press|Honne|Anfim Lusso|Kinu M47|MYY47 Aerolite|Sözen Değirmen|Aillio R1 Bullet|.
 
Reply
#13
Sare de lamaie atunci, asa ramane. Cate grame la 1 litru apa?
Expobar Brewtus | Eureka Mignon
 
Reply
#14
(30-08-2014, 13:53)Cris007 Wrote: Sare de lamaie atunci, asa ramane. Cate grame la 1 litru apa?
Informatia este de aici . Eu am folosit 200g la un rezervor de apa.
Izzo Alex Duetto III|La Pavoni Pro|Cafflano® Kompresso|Aero Press|Honne|Anfim Lusso|Kinu M47|MYY47 Aerolite|Sözen Değirmen|Aillio R1 Bullet|.
 
Reply
#15
de aproape 2 ani tot masor temperaturi la Magica, acum cateva luni am facut o decalcifiere cu demontarea tubulaturii... iar acum, rog pe cei ce remarca asta, sa treaca cu vederea faptul ca tot ce spun in continuare, am mai spus in postarile mele din acest forum ;(

baloozzy: "Informatia este de aici"
da, dar urmatoarele nu suna bine pentru o masina HX la care folosim aburul:
"The central boiler is only used to generate steam and this process actually uses a very small amount of water.
The descaling of the boiler is not necessary at all. "

ce se intampla in interiorul boilerului la o masina HX, cel putin la Magica, nu trebuie ignorat deloc!
de fapt, intreaga functionalitate a masinii, raspunsul la variatia de temperatura functionala etc., depind de conditia peretilor dinspre boiler a schimbatorului de caldura si a elementului de incalzire!
mai mult, spre deosebire de intregul circuit al schimbatorului de caldura, care e mereu primenit cu apa proaspata din rezervor, apa in boiler - daca nu e schimbata saptamanal - se imbogateste mereu ca saruri, care nu ies afara cu aburul! se tot acumuleaza, indiferent cate eforturi facem cand turnam apa bucovina in rezervor Smile
cu un element de incalzire si un schimbator de caldura bine captusite cu depuneri de piatra nu se poate face niciodata acel 'espresso de aur' pe care ni-l dorim toti...

insfarsit, ca ultima prostie NS aplicata la Bezzera - asa o numesc eu - se recomanda acolo decalcifierea prin 'spalarea' circuitului HX, din rezervor in grup, cu solutie de acid citric!
recomandarile unui inginer Bezzera (inginer, adica om 'de masina', nu 'de diploma' Smile sunt sa nu se faca decalcifiere in intreg acest circuit pentru ca se afecteaza pompa:

“It is not admitted to use any chemical product to descale the machine, (also inside the manual, the chemical descaling was not mentioned). Using chemical solution for descaling, you could damage the o-ring of the pump and in that case should change entire pump. To improve the machine life you can prevent the limestone with water softner, but to descale the machine after long time, you have to operate only on manually cleaning of the parts.”

citatul de mai sus trebuie luat cu... sare si piper, nu neaparat ca atare; probabil pericolul nu e atat de mare, dar cine poate, tine totusi cont de el...

oricum stricarea acelui o-ring printr-o decalcifiere standard e nimica pe langa bataia de cap si chiar distrugerile ce le provoaca lipsa unor practici vitale, elementare, in cazul unei masini HX si a oricarei masini cu E61:

1. inlocuirea la 1-2 saptamani a apei din boiler: cateva purjari succesive de 3-400 ml; atentie, nu odata totul, nici nu se poate de fapt, pentru ca scade presiunea in boiler prin intrarea apei reci si nu mai curge apa...
binenteles, daca se foloseste apa calda zilnic pentru incalzirea canilor, sau pentru...ceai, americano, nu e nevoie;

2. backflushing (!!!) - zilnic, la terminarea sesiunii 2-3; daca ai fi facut asta in ultimele cateva sute de zile, chiar fara detergent, cum am facut eu...insfarsit, se zice ca odata pe luna, sau mai des, functie de cate shot-uri ai facut in interval, se face si un backflush cu detergent special pentru coffee; eu n-am facut, si nu din neglijenta ci pentru ca am fixul cu uzarea camei, pe care o prefer unsa cu uleiuri de cafea (rancede poateSmile decat cu ceva siliconic alimentar...ricum, am desfacut tot E61, iata cum arata cam follower-ul de la supapa de brewing, numai cu backflush-uri de apa fierbinte; dar cu backflush-uri multe...
   
si asta, sper sa-mi fie permis, din ilustratiile dispozitivului Eric, unde se vede tija supapei si amplasarea sa in camera superioara E61 (mushroom):
   

daca zici ca ai facut acum o jumatate de an+ o decalcifiere, cred ca ar fi suficient pentru inceput, curatarea zonei cilindrului superior E61 (excelenta descrierea lui Eric) si scoaterea si curatarea (inclusiv a zonelor adiacente) tubului superior al termosifonului;
cateva poze cu mushroom-ul:
   
   
si tubul superior TS demontat:
   

warning: demontarile de mai sus, spalarea (sol acid citric) supapei si a camerei superioare E61, a tubului etc., trebuiesc facute (opinia mea...) cu masina rece si cablul de alimentare scos din priza!

si ca sa termin (odata...), daca ai reusit demontarea tevii superioare TS si a camerei supapei brewing din E61, inseamna ca te poti gandi in viitor la o decalcifiere HX 'ca lumea', adica deschizi circuite si in boiler si in HX, le umplii cu sol acid citric, le lasi cca. 2 ore si le speli pe urma cu apa curenta de la robinet; asta ar fi alt topic, sau PM:
   
________________________________________________________________________________________
Strega_mod(esp32)/ MaraX_mod(esp32)/ Sette_270/ Macap_m7/ prajitor_fluid_bed_diy_(4Kg/luna)
 
Reply
#16
Radudani, tot respectul, postarile tale sunt de referinta si cred ca pot ajuta pe foarte multa lume.

Eu iti spun insa din start ca nu as putea sa mentin ritmul la service-ul aparatului in felul asta, nu ca nu as vrea sau nu as putea dar mi se pare prea mult efort pentru perfectiune. Adica prefer 20% efort pentru 80% din rezultat daca se poate, nu ma intereseaza sa obtin perfectiunea.. daca se strica espresorul in 5 ani, asta e, luam alta, poate mai ieftina dar care sa faca la fel de bine cafea.

Oricum, te rog sa nu o iei ca o minimizare a ceea ce faci, mi se pare foarte important dupa cum am spus. Doar ca la mine e problema, din punctul meu de vedere subiectiv.
Expobar Brewtus | Eureka Mignon
 
Reply
#17
(30-08-2014, 18:22)Cris007 Wrote: ...mi se pare prea mult efort pentru perfectiune. Adica prefer 20% efort pentru 80% din rezultat daca se poate, nu ma intereseaza sa obtin perfectiunea.. daca se strica espresorul in 5 ani, asta e, luam alta, poate mai ieftina dar care sa faca la fel de bine cafea.

punctul tau de vedere e cat se poate de justificat, mai ales azi, cand exista atatea cai mai simple de a obtine o infuzie de cafea, iar boabele sursa ce se gasesc, sunt tot mai bune calitativ;
cat priveste efortul pentru perfectiune... suntem totusi intr-un domeniu alimentar si asa cum nu exista feluri de mancare 'perfecte', nu exista nici cafea perfecta; exista practic si subiectiv, un numar nelimitat de cafele foarte bune Smile
dar mai ales, exista efortul pentru ceva cat mai bun, acea perfectiune tinta, a fiecaruia implicat intr-o activitate care-l pasioneaza;
cu atat mai remarcabil atunci cand nu exista motivatie materiala sau profesionala...adica in multe din cazurile celor de preparare acasa espresso;

singura problema pe care o vad e acea referire la regula 80-20;
nu e fericita optiunea, in cazul aplicarii regulei la Magica, sau la alte masini prosumer;
Magica e totusi o masina scumpa pentru puterea de cumparare de la noi; si investitia trebuie facuta pe cat posibil in cunostinta de cauza;
asa cum pe home-barista, dar si la noi, gasesti destui pasionati de preparare espresso, care si-au cumparat un HX de calitate si nu un dual-boiler, nu pentru ca a fost mai ieftin, ci pentru ca au stiut despre ce e vorba!

masinile prosumer semiautomate, HX si DB, pun practic aceleasi probleme de decalcifiere, de backflush, de flush initial chiar;
nu te scutesc de bataia de cap a unor proceduri zilnice si a intretinerii periodice; ceva mai mult decat, sa zicem, spalatul vaselor intr-o bucatarie Smile

cu niste boabe proaspat prajite si dintr-un sortiment superior, chiar si un automat iti face o bautura "perfecta" pentru atunci si pentru tine...
si se poate prepara mult mai usor decat pe HX, cu minim de efort si cu o reproductibilitate de invidiat, o cafea de nota 10, pe un dual boiler bun;

imo, regula 80-20 nu trebuie aplicata in exploatarea unei masini HX, ci, eventual in faza de alegere a unei masini espresso de casa;
________________________________________________________________________________________
Strega_mod(esp32)/ MaraX_mod(esp32)/ Sette_270/ Macap_m7/ prajitor_fluid_bed_diy_(4Kg/luna)
 
Reply
#18
Nu-mi vine sa cred cat ghinion pot avea cu masina asta de espresso.

AVIZ AMATORILOR DE DECALCIFIERI:
Nu este o operatie pentru oricine. In acest moment masina mea e inutilizabila in urma procesului de decalcifiere.

Mi-au sarit sigurantele de 7 ori la casa. Substanta cu sarea de lamaie e in boiler si nu mai am sperante ca o voi scoate afara, cu toate precautiile s-a scurt apa pe la supape si s-a dus pe la firele electrice unde din pacate, pe langa apa cred ca sunt si depuneri de cristale care produc probabil un scurt pe undeva.
Imi vine sa arunc masina de pereti, mi-am pierdut jumatate de zi ca sa ajung la acest rezultat.

Stie cineva o masina de espresso SIMPLA, care sa faca expresso bun si-atat? Fara frotare, lapte sau altceva, DOAR EXPRESSO? Vorbesc foarte serios, foarte multi bani aruncati pe masini incredibil de prost facute (care-i logica sa lasi supapele de evacuare abur/apa sa se scurga pe boiler in toate partile pe firele electrice? cine naiba gandeste asa ceva?).
Dual boiler e doar pentru cine vrea sa faca si spuma de lapte, nu ma intereseaza spuma de lapte, in 2 ani de zile de cand am avut Magica nu am folosit frotarea decat de 3 ori.
Expobar Brewtus | Eureka Mignon
 
Reply
#19
Îmi pare rău că nu ți-a ieșit. Decalcifierea boilerului de abur se face cu boilerul fierbinte pentru ca valva antivacuum sa fie închisă. Altfel curge apa pe acolo. Dacă scoți senzorul de nivel și pompa merge și umple boilerul de abur dar robineții de apa calda și abur nu sunt deschiși, o sa dea cu apa pe la supapa de siguranță. Astea sunt locurile prin care sa cu apa în timpul unei decalcifieri, dacă nu ești atent sau dacă nu ai înțeles bine modul de funcționare. Dacă mai da prin alta parte atunci ai alte probleme.
Mazzer Major RPM variabil || San Marco Flexa cu DC brew boiler
 
Reply
#20
M-am luat dupa filmul asta in care arata exact cum se face decalcifierea exact la aparatul meu: http://youtu.be/iuODdWm7oJQ si da, robineti deschisi, boiler incins.
Zicea acolo ca sa infasor o carpa in jurul valvei sau supapei sau cum ii spune, ceea ce am si facut; dar e absolut inutil fiindca la cata apa curge nu ai cum sa o opresti sa se scurga; nu pricep cum cineva poate pretinde ca in felul asta se face decalcifierea cand e evident ca doar daca ai noroc nu ajungi la scurt-circuite cu apa aia pe-acolo. Iar asta ar fi doar asa, un fapt minor, dar daca stai cu masina aia desfacuta si pui si mainile prin interior in timp ce face scurt... mai dai si in alte chesti.

Toata procedura asta nu e absolut de loc recomandata a fi facuta de oameni care nu au cel putin cunostinte tehnice destul de bune.
Expobar Brewtus | Eureka Mignon
 
Reply
#21
sorry...cum stim cu totii, netul e plin de pericole si tampenii;

am spus ca specialistii Bezzera nu recomanda decalcifierile stupide cu umplerea tuturor circuitelor masinii cu sol acid citric!
am dat un link la o procedura, de desfacere a cilindrului supapei de brewing din grupul E61 pentru a vedea - ca test - gradul de contaminare al circuitelor masinii, dar si pentru o curatire partiala a uneia din zonele functionale critice ale masinii (cap termosifon);

am spus ca singura metoda de decalcifiere recomandata si cu adevarat eficienta (la Bezzera HX) este cea de curatare pe componente deconectate ale circuitului hidraulic; facuta de proprietar - daca stie ce face si... ii place, sau de catre un service;

la 7 luni de la ultima decalcifiere (cum ai facut-o...) si cu Bucovina in rezervor, nu trebuia sa mai faci inca o decalcifiere; trebuia doar sa depistezi daca e vre-un circuit infundat (asa cum s-a dovedit), sau - mai grav - daca masina e predispusa la vapor lock;
etc.

cum canta Zavaidoc:
"este-o veche zicatoare: bate vantu, latra cainii..."
________________________________________________________________________________________
Strega_mod(esp32)/ MaraX_mod(esp32)/ Sette_270/ Macap_m7/ prajitor_fluid_bed_diy_(4Kg/luna)
 
Reply
#22
Dap... Si eu sunt de acord ca este plin internetul de multe informații inutile și trebuie sa filtrezi ce este bun pentru tine...Dacă nu te plictisești înainte sa treci prin toate. Ce nu înțeleg este... cum ai făcut decalcifierea acum 7 luni, dacă acum ai avut atât de multe probleme?
Mazzer Major RPM variabil || San Marco Flexa cu DC brew boiler
 
Reply
#23
Știe careva dintre voi de ce bezzera a ales sa facă hx-ul la orizontala, și nu cum fac restul, cu tub ce traversează oblic boilerul? Sunt ceva avantaje aici, sau sunt considerente legate doar de costuri mai scăzute de fabricație? Eu personal, observ ca acest tip de Hx este mai sensibil la nivelul apei în boiler...
E61 Bezzera Mitica TOP, ECM Casa, Home made roaster
 
Reply
#24
(31-08-2014, 19:09)nickso Wrote: ... cum ai făcut decalcifierea acum 7 luni, dacă acum ai avut atât de multe probleme?
o Magica alimentata cu Bucovina si folosita pentru 5-6 shot-uri pe zi - e si asta o supozitie, nu am primit nici un raspuns la intrebarile mele - nu necesita decalcifiere la 7 luni; de altfel si problema ridicata in thread mi se pare mai probabila de la acel un an (sau mai mult?) de utilizare fara backflush-uri...

(31-08-2014, 22:46)unromeo21 Wrote: Știe careva dintre voi de ce bezzera a ales sa facă hx-ul la orizontala, și nu cum fac restul, cu tub ce traversează oblic boilerul? Sunt ceva avantaje aici, sau sunt considerente legate doar de costuri mai scăzute de fabricație? Eu personal, observ ca acest tip de Hx este mai sensibil la nivelul apei în boiler...

BZ-urile Bezzera - si sunt multe modele - au boiler vertical, si HX vertical!

La Magica (Mitica, Strega s.a.) HX-ul la orizontala e pentru ca... boilerul e la orizontala (si asta din motive constructive, inaltime mai mica, incalzire mai buna, ce-o mai fi... ) dar nu asta-i interesant, ci faptul ca specific Bezzera (si Pasquini, parte tot Bezzera made), HX-ul e un recipient inchis, cu toata tubulatura pe o singura parte, nu un tub; e practic un al doilea boiler, de vreo 170 ml, dar fara incalzire proprie;
dece a ales Bezzera formula asta de schimbator? principiul de functionare al unei asemenea masini HX e simplu; designul insa ascunde si diferentiaza;

si da, nivelul apei in boiler influenteaza regimul termic al masinii si calitatea aburului, dar in ce priveste HX-ul de la masinile E61 si Strega, acesta e in imersie completa pentru setarile uzuale ale probei de nivel (2-3mm de portiune cilindrica aparenta din tija de 80mm a probei);
si asta contribuie, alaturi de restrictor, la timpii mari de revenire, la comportamentul de 'mixer' al masinii;

HX-ul Bezzera mai sensibil? posibil, dar in comparatie cu care alt model de masina HX si in ce fel?
temperatura in grupul Magica, in timpul unei extractii corecte ca flux, este remarcabil de stabila si de reproductibila (consistency); ori asta e in esenta, tot ce conteaza;
________________________________________________________________________________________
Strega_mod(esp32)/ MaraX_mod(esp32)/ Sette_270/ Macap_m7/ prajitor_fluid_bed_diy_(4Kg/luna)
 
Reply
#25
(31-08-2014, 19:09)nickso Wrote: Dap... Si eu sunt de acord ca este plin internetul de multe informații inutile și trebuie sa filtrezi ce este bun pentru tine...Dacă nu te plictisești înainte sa treci prin toate. Ce nu înțeleg este... cum ai făcut decalcifierea acum 7 luni, dacă acum ai avut atât de multe probleme?


Ce am facut acum 7 luni mi-am dat seama ca nu era decalcifiere pentru Magica.. Am turnat niste solutie de decalcifiere in rezervor si am lasat sa curga prin grup.
Ce am vazut in filmul dupa care m-am luat acum, e cam altceva. Oricum. e clar ca exista n variante de decalcifiere, depinde pe care o alegi. Aia care am folosit-o eu acum a dus la scurtcircuite..
Expobar Brewtus | Eureka Mignon
 
Reply
#26
(31-08-2014, 17:21)nickso Wrote: Îmi pare rău că nu ți-a ieșit. Decalcifierea boilerului de abur se face cu boilerul fierbinte pentru ca valva antivacuum sa fie închisă. Altfel curge apa pe acolo. Dacă scoți senzorul de nivel și pompa merge și umple boilerul de abur dar robineții de apa calda și abur nu sunt deschiși, o sa dea cu apa pe la supapa de siguranță. Astea sunt locurile prin care sa cu apa în timpul unei decalcifieri, dacă nu ești atent sau dacă nu ai înțeles bine modul de funcționare. Dacă mai da prin alta parte atunci ai alte probleme.
Acum am reluat informația și mi se pare greșită...este imposibil sa menții presiune în rezervor, apa fierbinte și robineții deschiși. Valva antivacuum se poate bloca manual, cu o clema (eu asa am găsit-o la Rancilio când l-am cumpărat). Astfel scapi de presiunea generata de abur și poți menține robineții larg deschiși. Eventual scos și vârful țevii de abur.

Pana acum eu am făcut doar decalcifieri pe piese demontate, asa cum zice și Radudani. Mi se par mai eficiente și mai sigure. Implica totuși mai multa munca și, dacă pierzi ceva din vedere pe timpul montării, poate avea consecințe mai grave.

Dacă pot sa te ajut cu ceva dă-mi un semn pe pm.
Mazzer Major RPM variabil || San Marco Flexa cu DC brew boiler
 
Reply
#27
nickso, merci de ajutor, daca nu reusesc sa-i dau de cap singur o sa-ti dau un pm, e posibil ca un electrician sa-si dea seama repede despre ce se intampla.

Ideea e ca acum functioneaza DAR problema principala e ca inca nu am reusit sa scot apa din boiler din cauza ca am problema cu valva asta antivacuum, pun poza:
[Image: IMG_20140830_110506.jpg]

E aia din dreapta, dar din pacate nu se vede prea bine ce se intampla:
- cum dau drumul la aparat, dupa 10-14sec apare apa acolo, nu mult dar incepe sa curga picaturi pe boiler.
- de pe boiler (care nu e cald, deci nu apuca sa evapore apa) se scurge in jos pe sub biler, direct la instalatia electrica (care e oarecum protejata intr-o caseta metalica).
Din acest moment sunt cu inima-n gat si ma uit la tabloul de sigurante.

Pot sa fac ceva la valva aia sa nu mai elimine apa (poate se intampla chestia asta ca e supra-incarcat boilerul)? Sau sa stau cu feonul pe ia sa o evapor?

Am mai miscat firele pe-acolo sa incerc sa le scot din calea apei, dar nu pot sa garantez pe unde se duce..
Expobar Brewtus | Eureka Mignon
 
Reply
#28
Da, cel mai probabil din cauza boilerului prea plin. Doua soluții de urgenta ar fi... Una e sa tragi cu ceva de pistonul valvei și sa o blochezi mecanic în poziția închis, folosind o agrafa, clema sau un clestisor tip aligator. A doua ar fi sa desfaci conducta de la valva care intra în boiler și sa tragi niște apa cu... o seringa. Ambele îți vor permite sa pornești boilerul și sa scoți apa în exces folosind forța aburului.
Mazzer Major RPM variabil || San Marco Flexa cu DC brew boiler
 
Reply
#29
OK, am blocat pistonul valvei si am inceput operatiunea de clatire, sunt la al 2-lea rezervor de apa curata..
Problema e ca gustul apei e in continuare amar (sper sa nu ramana asa din cauza ca a stat peste noapte plina). Ziceati ca cu bicarbonat de sodiu ar fi bine daca as mai pune? Dar parca mai zicea cineva ca e cancerigen?
Expobar Brewtus | Eureka Mignon
 
Reply
#30
E destul de nasol dacă a stat toată noaptea cu soluția în el. Sa speram ca nu a atacat nici o garnitura... Eu am mai lăsat peste noapte însă doar componente care se încăpățânau sa nu renunțe la pietricele.
Logica din spatele obiceiului de a face o spălare și cu bicarbonat, urmata de o clătire la fel de riguroasa, este ca, oricât de bine ai clăti soluția de acid, tot mai rămâne o pelicula fina de acid foarte slab pe pereții instalației. Acesta poate coroda, în timp, componentele din cupru. Bicarbonatul neutralizează acidul și toată lumea e fericita.
Ca și potențial cancerigen... Ce îți va rămâne ție în instalație probabil va fi echivalentul bicarbonatului din un sfert de mic (mititel, din ala de pus pe grătar). spor la treaba. Ma bucur ca începe sa îți iasă.
Mazzer Major RPM variabil || San Marco Flexa cu DC brew boiler
 
Reply
  


Forum Jump:


Browsing: 1 Guest(s)