(10-04-2015, 12:55)VladP Wrote: [...insemna un offset de 25 grade! Dar ce mi se pare excelent, este ca ai obtinut o stabilitate termica mult mai bune decit ce am tot citit pina acum pe aici...
asa cum spunea si Lyvyoo, offset-ul la masinile HX nu are relevanta decat daca e corelat/setat cu o anume procedura de lucru;
adica, daca se merge pe shot-uri singulare, la intervale mari, aleatorii (5 min - zeci de minute, sau ore...) atunci de regula se practica
flush & go, adica se merge pe un flush pana la o anume temperatura apropiata de cea de extractie si se pleaca in extractie la scurt timp dupa, temp de extractie fiind apropiata de temp grupului;
in acest mod de lucru, temperatura boilerului, cu atat mai putin offset-ul PID-ului, nu sunt relevante pentru temp de extractie:
apa din HX a fost adusa la o anume temperatura, iar grupul are o temperatura apropiata; daca se da drumul imediat la extractie, cat apa din HX nu-si schimba radical temperatura, extractia e la temperatura dorita;
daca se merge pe shot-uri succesive, la distanta in timp aprox egala cu timpul de revenire sistem (HX plus grup, prin termosifon) - de obicei 1:30-2:30 depinzand de tipul masinii si setari, atunci, incepand cam de la al 3-lea shot, ceea ce decide este (1) durata intervalului intre shot-uri si (2)
temperatura boilerului;
adica, pentru un acelasi interval intre shot-uri, exista o relatie directa intre temperatura din boiler si temperatura shot-ului; motiv pentru care, pentru aceasta rutina de lucru, offset-ul PID-ului poate fi setat sa indice temperatura de extractie; de obicei, reglajul se face folosind un dispozitiv termofiltru de tip SCACE; sau macar un termometru de grup tip Eric;
spun 'pentru un anume interval intre shot-uri' pentru ca acest interval decide temperatura la care ajunge HX-ul;