Hello There, Guest! Login Register

Espressor+ rasnita incepator- 3000 lei

Salut,

Sunt incepator in lumea espresso as zice, am folosit de curand un packet Barista cu espressor DeLonghi EC685 si rasnita DeLonghi KG521.M.
Nu sunt deloc impresionat de combinatia aceasta, rasnita nu e in stare sa macine destul de fin pt espresso, rezulta un timp de extractie mic, sau daca tin 25-30 secunde cantitatea de cafea este mult prea mare, depaseste ratia de 1:2-2.5.

Asadar, as investi mai multi bani pentru un setup nou in buget 3000-3500 ron, si ma gandeam la combinitia urmatoare;
Rasnita- Kinu Phoenix
Espressor - Gaggia Clasic Pro sau Lelit PL41TEM.

La rasnita din ce vad Kinu nu prea are concurenta in pretul de 1000 lei sa zic, desi o rasnita electrica ar fi mai usor de folosit.
Problema este ca nu ma pot decide intre cele doua espressoare, amandoua au avantaje si dezavantaje.
Diferenta mare la Lelit ar fi PID-ul, dar nu stiu daca rezultatul e foarte diferit fata de Gaggia.
Portafiltru de 58 pe Gaggia, plus constructia pare mai solida, este greu de ales.

Daca mai exista variante mai bune as fi curios sa le aflu.

Multumesc

Reply
Ai putea sa mai prelungesti agonia facand modarea necesara ca rasnita sa macine de espresso:

https://www.youtube.com/watch?v=aSuBrhZI-xY

Referitor la espressor, nu ii cunosc constructia si posibilitatile, dar ce pot sa iti spun este ca n-as mai trece in veci la un grup de 58, dupa ce am fost acolo, si am revenit la 51.
E pur si simplu ororific cat de dificila este prepararea unui puc corect pe 58 comparativ cu experienta anterioara pe 49 sau cea actuala pe 46 sau 51, unde nu am nevoie de nici un fel de scule ajutatoare sau tampere extraterestre ca sa imi iasa pucul fara defecte.
Sunt sigur ca o sa sara o gramada de colegi sa ma contrazica, ca 58-ul e gold standard, visul de aur al omenirii, ca "nu om fi toti prosti", dar realitatea este ca e o creatie de marketing, din ciclul ia sa le bagam noi in casa standardul de bar, ca sa gadilam coarda aia cu scule pro, rezultate pro...
La fel de sigur sunt ca cei care au dificultati cu prepararea pucului nici nu stiu de fapt ce nu fac bine, si le e jena sa recunoasca sau sa ceara ajutor pe forum, in lumea asta plina de like-uri si oameni fericiti, sau care se prefac...
Iar cei carora le iese, sa imi arate ca le iese treaba asta cu tampare direct din rasnita, fara nici o gadilare, scarpinare sau mangaiere suplimentara.
Operatii efectuate cu scule pe care au dat cat vei da matale pe espressor Smile

Reply
Exagerezi putin cu pretul. Da, poti da o gramada de bani pe orice, pana la urma fiecare ia alegerea cea mai potrivita lui in functie de buget si asteptari. Ai presa de tampat mai scumpa decat o buna parte din espressoare iar duomo the eight are si el un pret pe masura. Dar in WDT de 30-35 de lei din ace de acupunctura mi se pare mai mult decat suficient pentru nevoile personale cu rezultate extrem de bune. Nu imi garanteaza extractii ca la carte dar am minimizat enorm folosindu-l si renuntand la nivelator, de ex. Iar ca tamper, AVX-ul de 60ron, sau sub, merge la fel de bine ca oricare altul. Acum cautand adevarul absolut din bobul de cafea e clar ca am cumparat si chestii care acum stau aruncate cine stie pe unde.

Revenind mai on-topic eu ti-as recomanda orice cu PID. Fie te pricepi si modezi un gaggia classic asumandu-ti riscurile si folosind dispozitive nu neaparat concepute pentru a functiona asa (sau mergi pe Gaggiuino si atunci il impingi spre cu totul altceva) ori mergi curat pe Lelit, cu PID verificat si validat avand atat lipsuri cat si o gramada de calitati cunoscute si documentate. Gasesti teste de stabilitate termica pe youtube.
Din proprie experienta (comparatie intre gaggia Classic 2015 - cel cu boiler de inox si 41TEM) pot spune ca Lelit a fost tot timpul peste, fara echivoc. 
Nu am PID pe GC (inca il folosesc ocazional), m-am invatat cumva cu el dar ai nevoie de temp surfing, doua rugaciuni, sa iti iasa cafeaua.
As zice ca cei cu Gaggia ar putea sa-ti dea ceva argumente de ce au l-au ales si nu TEM-ul.
Espressor: Lelit Bianca / Gaggia Classic 2017 | Past: Lelit Mara / Nuova Simonelli Oscar II / Lelit PL41TEM
Rasnita:  Sculptor 078 / Kopi Deva / Lelit PL72 William / Kinu M47 / Arco 2 in 1

Reply
Am avut de facut si eu aceeasi alegere si tot cam in acelasi buget. 

1. Am luat un Gaggia Classic Pro nou, sigilat de pe Olx cu 1000 lei.

2. Comandat accesorii de pe Alibaba (tamper, portafiltru fara fund, cesti, milk frother, cantar, WDT etc) - ~ 1000 lei.

3. Comandat arculet de 9 bari pentru OPV Mod (40 lei cu transport, din Romania).

4. Participat pe Kickstarter la proiectul Timemore Sculptor si anul asta sper si astept sa-mi vina o rasnita 064s (multumesc @renatoa) - 1400 lei.

Urmeaza 5 -> un PID, dar inca nu am gasit o varianta care sa-mi atraga atentia. Investitie: -> probabil ~ 500 lei.

Sper sa te ajute, spor!

Reply
(17-03-2023, 01:39)GolfMk1Vr6 Wrote: Urmeaza 5 -> un PID, dar inca nu am gasit o varianta care sa-mi atraga atentia. Investitie: -> probabil ~ 500 lei.

Vezi ca tocmai a anuntat colegul @TudorP ca a pregatit tot felul de "bunatati" pentru Gaggia Classic si Pro.

Le gasesti aici.
Expobar Brewtus IV+pulsor, Niche Zero, VST 18/20g, Bravo Tamper & Distribution Tool, Felicita Arc Scale
Gaggia Baby Millennium+PID, Kinu M47, site IMS, nivelator Motta 58.5, Espro Calibrated Tamper 58.35

Reply
Va ajut cu accesorii pentru Gaggia.
Urmeaza un kit complet the dimmer și pressure gauge.
totodată,  încerc sa găsesc o soluție mai ieftina la top cover sau box pe care îl am.
toate la timpul lor.
Folosiți codul de discount ESPRESSOMAN daca aveti comenzi de plasat.
mersi mult.
May God be with us.

Reply
Salut, ai achiziționat ceva pana la urma? Cautam și eu ceva asemănător ca tine și sunt curios dacă ai rezolvat ceva ?

Reply

Forum Jump:

Browsing: 1 Guest(s)