Hello There, Guest! Login Register

ECM Synchronika sau La Marzocco Linea Micra?

Salut,
Ce recomandați dintre cele două? Mă pregătesc de un upgrade.
Sunt relativ începător, cu lecțiile teoretice făcute (atât despre cafea și espresso în general, cât și despre cele două aparate). Partea practică e la început și la nivel de "entry level". Sunt conștient că e nevoie de timp și experiență pentru a simți cum trebuie gustul cafelei și pentru a deprinde abilitățile necesare. Îmi place să testez cafele diferite, de calitate foarte bună.
Mă interesează să obțin un espresso bun (și uneori un flat white/capuccino), dar mă interesează și partea de "hobby". 
Aparatul vreau să aibă caracteristicile tehnice ok, dar vreau să îl și văd ca "reper". Adică mă interesează și părțile nu neapărat tehnice: aspect, istorie, plasare în "lumea cafelei", posibilități de analiză și subiect de discuție, etc.
Sunt conștient că oricare din cele două aparate sunt deasupra de ce pot eu acuma ca și home-barista (și probabil încă o bună bucată de vreme), dar nu mă interesează.
Nu mă grăbesc. Deocamdată îmi comand râșnița. Și cred că va fi Eureka Mignon Single Dose.
Aș vrea să știu părerea voastră, mai ales pe baza experienței practice. De exemplu: cât de tare încurcă timpul de încălzire la grupul E61, sau că LM nu merită banii, etc.
Toate cele bune!

Reply
Pentru a simti gustul cafelei si pentru a face un espresso bun, iti trebuie o rasnita mai buna decat Mignon. Pe partea de espressor, experienta mea cu grupurile saturate a fost ca aduc mai mult echilibru in gust, fata de E61, chiar si cu pompa rotativa, cum e Synchronika. Timpul de incalzire la E61 se poate gestiona cu un timer, nu mi se pare un deal-breaker. Dar decat grup saturat si Mignon, mult mai bine E61 cu rotativa si Honne.
Honne, Wilfa Uniform + SSP, Aergrind, Bezzera Aria

Reply