• Bun venit pe forumul Espressoman
Hello There, Guest! Login Register


Solutie tehnica pentru supapa antivacuum la PL62

#1
De o saptamana am un Lelit PL62.
Apreciez ca ne intelegem bine acum, intentionam chiar sa descriu aparatul asa cum il vad eu intr-o mini prezentare dar din pacate incep cu altceva: in ciuda asigurarilor celor de la service ca totul este in regula, continui sa cred ca nu functioneaza normal.

Prezentarea problemei:
- pornesc aparatul, astept 40 min, o ora, doua (nu prea conteaza, ce urmeaza decurge la fel);
- dupa scurt timp, aproximativ 3 minute (prea devreme apreciez eu), becul care indica alimentarea elementului incalzitor se stinge pentru prima data, apoi, intermitent, cu o anumita periodicitate (ceea ce presupun ca este normal);
- presiunea la aburi 1,2 bari, temperatura apei nu o cunosc dar evident nu am grup supraincalzit;
- deschid robinetul de aburi - fas scurt, de doua secunde, presiune aburi zero, se aprinde becul care imi arata alimentarea elementului incalzitor;
- daca inchid robinetul, in 1-2 minute aud cum apa incepe sa fiarba usor;
- daca las robinetul deschis, iin 2-3 minute incep sa am abur progresiv dar nu cum ar fi normal, ci cu presiune mai scazuta;
- dupa flush-uri repetate la interval de cateva minute reusesc sa incalzesc si grupul si in sfarsit totul intra in normal (modul in care reusesc asta insa mi se pare totusi anormal).

Am doar cunostinte generale legate de modul de functionare al unui HX, fiind practic primul meu espressor. Inainte de cumparare m-am documentat atat cat am considerat ca este suficient pentru a lua o decizie in ceea ce priveste tipul aparatului (si nu regret alegerea facuta).

Ce inteleg eu din acest mod de functionare
Presupun ca in timpul incalzirii boilerului principal, in el se creeaza o presiune. Cred ca acea presiune ar trebui sa poata fi eliberata undeva sau prin ceva, altfel, desi temperatura apei este scazuta, se poate obtine o presiune de moment "falsa" care dispare in 1-2 secunde la deschiderea robinetului de abur.
Acea presiune "falsa" insa ar fi suficienta pentru a spune presostatului ca e momentul sa opreasca alimentarea elementului incalzitor. La deschiderea robinetului de abur, se elibereaza brusc presiunea, presostatul permite iar alimentarea rezistorului si totul ajunge sa functioneze "normal" in cele din urma.
Presupun ca ar trebui sa existe un fel de supapa prin care presiunea de care vorbeam sa fie eliberata automat, iar temperatura apei sa ajunga singura in jurul valorii de 120 grade, nu ajutata de eliberarea manuala a presiunii create, prin robinetul de aburi.
Asta este insa doar rationamentul unuia care nu are experienta in lucrul cu vreun espressor adevarat (cel anterior, ViaVenetto, nu se pune).

Tocmai am vorbit din nou la service. Am aflat ca "Lelit PL62 nu are niciun  fel de supape si nici presostat, numai termostat". Cu alte cuvinte tot ce am scris, toata constructia logica pe care o incercam e un nonsens. O voi posta totusi. Pot oricand sa imi recunosc un rationament gresit.
Apelez cu incredere, din nou, la experienta voastra. In cele din urma, daca asa functioneaza un HX, este in regula. Ar avea nevoie totusi de ceva mai multa atentie decat anticipam.
Va multumesc tuturor pentru raspunsurile care stiu ca vor veni si sper sa imi intelegeti tonul putin cam abatut.
rasnita: Mazzer Major
espressor: Lelit PL62 (HX)
prajitor "DIY"
 
Reply
#2
Verifica diagrama de componente a aparatului. Cauta antivaacum valve...daca am nimerit bine, ar trebui sa fie piesa 970015.Daca o gasesti, contacteaza vanzatorul Smile

Ventilul ramas blocat in pozitie inchis (elevat) produce manifestari de genul acesta.Am patit cu o valva antivaacum noua...

Problema a aparut la prima operare?

Adi


Attached Files Thumbnail(s)
   
Bezzera Strega 
Macap M7 900R
Sanremo Treviso LX
Mazzer SJ
 
Reply
#3
(19-01-2015, 13:38)adi84_g Wrote: Verifica diagrama de componente a aparatului. Cauta antivaacum valve...daca am nimerit bine, ar trebui sa fie piesa 970015.Daca o gasesti, contacteaza vanzatorul Smile

Ventilul ramas blocat in pozitie inchis (elevat) produce manifestari de genul acesta.Am patit cu o valva antivaacum noua...

Problema a aparut la prima operare?

Adi

In urma cu 2 minute gasisem schema asta si eu. Confirma ce credeam.
Bun dar, .... cum spuneam, am vorbit la service, aparatul nu are asa ceva, nici presostat macar, nici valve, supape sau ce or fi, are doar un termostat (ca tot imi doream ceva simplu).
Ma intreb daca vor reusi sa schimbe ce nu exista.
Nu se paote curata, debloca sau..... repara cumva? De cumparat exista oare? pana la urma pare un fel de supapa unisens. Acum e limpede ca asa stau lucrurile.
Problema a fost aceeasi, inca de la prima utilizare. Dar neavand experienta anterioara, nevazand macar vreodata pe viu un espressor de genul asta.... am presupus ca asa functioneaza. M-am focusat pe atingerea altor obiective, imbunatatirea tehnicii de preparare, optimizarea dozelor, presiunii, a gradului de rasnire, ... Apoi, am inceput sa gandesc si am ajuns la concluziile postate anterior.
Multumesc mult pentru efortul tau si pentru sprijin.
rasnita: Mazzer Major
espressor: Lelit PL62 (HX)
prajitor "DIY"
 
Reply
#4
Mda...si atunci cu diagrama cum ramane?! E doar asa de forma, sau nu s-o fi referind la aparatul in cauza?

La rece ventilul e coborat (gravitational), pozitie deschis a.i.sa permita aerului sa evacueze boilerul pe masura ce temperatura, respectiv presiunea cresc.Odata ce e evacuat ce trebuie evacuat, ventilul este impins si tinut acolo de presiunea interna a boiler-ului.La racire, presiunea scade si ventilul cade, lasand calea libera pentru urmatorul power on.
E un fel de automatizare naturala Smile...altfel trebuie efectuat manual, deschizand robinetul de abur la power on, s.a.m.d.

Asa arata supapa problematica:

[img]" />
[img]http://
[Image: 70de62eb-1639-43b4-91a8-ce3ff91454f2_zps022af86d.jpg][/img]

Nu vreau sa fiu carcotas, dar in cazul meu cred a fost vorba de un viciu de conceptie - ventilul este prea usor si nu cade...

Nu stiu exact ce implica garantia, dar ar trebui sa poti da jos capacul si sa verifici daca ai asa ceva pe masina.Am gasit o poza pe net.Am atasat-o.Oricum, asigura-te inainte sa desfaci ceva.

Presostat nu ai pentru ca ai PID (?), cel putin eu asta am priceput la o privire rapida.

Daca gasesti supapa antivaac., ia legatura (again) cu vanzatorul...de acolo mai departe m-as adresa la producator.
Anyways, nu e exclus sa nu ai, dar m-as mira...

Spor!
Adi


Attached Files Thumbnail(s)
   
Bezzera Strega 
Macap M7 900R
Sanremo Treviso LX
Mazzer SJ
 
Reply
#5
diagrama
 
Reply
#6
Hai sa punem o intrebare pe home barista mai întâi,cu diagrama atasata si orice alt detaliu, sa vedem daca ceilalți cu PL62 au intalnit problema. In Romania cand te duci la service cu avionul după tine trebuie sa te informezi tu înainte, ca sa nu bajbaie oamenii pe timpul tău
http://www.home-barista.com/espresso-mac...29341.html
Expobar Brewtus IV, Mahlkonig Vario K30, rasnita manuala Kinu M47, VST 18g, Tamper Concept Art dinamometric, Tidaka Tamper Cube 
 
Reply
#7
Totusi presiunea in boiler merge ajustata. Din ce piesă?
Expobar Brewtus IV, Mahlkonig Vario K30, rasnita manuala Kinu M47, VST 18g, Tamper Concept Art dinamometric, Tidaka Tamper Cube 
 
Reply
#8
Mi-a luat-o tasta inainte...

Aparatul de pe topicul HB are presostat, un Ma-ter (posibil XP110).Se vede in poza, dreapta jos, pozitionat culcat, la orizontala.

Are sau nu are PID aparatul 'nostru'? Si daca da, ce face acesta cand apare presiune 'falsa' in boiler? Din cate am priceput eu, PID-ul masoara temperatura apei din boiler printr-o proba, nu presiunea.Ori apa, banuiesc ca nu ajunge la temperatura setata de PID, sau?Cum e gestionata situatia ( element incalzire) in cazul in care da fail supapa antivaac.?Deschide supapa de siguranta?

Posibil sa fie intrebari offtopic...poate face cineva lumina.

Adi
Bezzera Strega 
Macap M7 900R
Sanremo Treviso LX
Mazzer SJ
 
Reply
#9
Quote:In Romania cand te duci la service cu avionul după tine trebuie sa te informezi tu înainte, ca sa nu bajbaie oamenii pe timpul tău

aadevarat, dar atunci n-ar fi cel mai usor sa incerci sa-ti faci o idee macar privind sub capota?
ok, cerandu-i voie, telefonic, 'specialistului' de la service sa scoti capacul acasa; fara sa atingi nimic inauntru;
(1) se pot pune apoi cateva poze privind maruntaiele masinii privind de sus si vor fi cu siguranta mai multi sa-si dea cu parerea, aici in forum; nu la service Smile
(2) se poate urmari inceputul unui ciclu de incalzire a masinii si vedea daca supapa antivacuum lucreaza, adica a fost deschisa la inceput (plonjorul acela bagat in interior) si se inchide cand incepe sa se genereze abur si apare o suprapresiune (dupa ceva bolboroseala, plonjorul sare in sus si se face liniste...);

presiunea in boiler, cu aer capturat, e o presiune reala si in regim stationar apa are temperatura corespunzatoare acelei presiuni; daca e presostat, acesta va fi inselat de presiunea amestecului aer-abur, daca e PID, idem, de temperatura apei;
Longer answer: Since air exerts a greater force than water vapor at the same temperature, the pressurestat is "fooled" into thinking that the heating element should be turned off. When you bled off the air via the steam wand, water vapor replaced it; since water vapor exerts less pressure than the air/water vapor mixture it replaced, the steam pressure gauge reading dropped and the pressurestat turned on the heating element.

inca ceva: protectiile uzuale de siguranta ale boilerului de abur, nu au dece sa reactioneze, starea masinii e in parametrii normali...

p.s.
daca am inteles bine, un interlocutor de la service a afirmat ca masina asta PL62 nu are nici o supapa!
prostie sau ignoranta? o fi ea electronica tot mai in controlul acestor espressoare, fie ele si HX, dar un boiler de abur are in mod obligatoriu 2 tipuri de protectii de siguranta: o supapa de siguranta pentru protectia la suprapresiune (se deschide de ex., la 1,8-1,9 bar), ceva mai sigura decat cele de la oalele sub presiune, precum si o protectie termica cu reanclansare manuala;
Bezzera STREGA (PID grup, dimmer pompa, dataloger), rasnita Macap M7 (900rpm), site IMS, Hario V60, prajitor DIY cu Artisan
 
Reply
#10
PL62 nu are pid! PL62T are.
Expobar Brewtus IV, Mahlkonig Vario K30, rasnita manuala Kinu M47, VST 18g, Tamper Concept Art dinamometric, Tidaka Tamper Cube 
 
Reply
#11
Interesul vostru pentru problemele fiecaruia este remarcabil.
Nu am raspuns pana acum pentru ca ... am fost putin ocupat Smile
Odata ajuns acasa m-am dus direct la cutia cu scule si am pornit in cautarea piesei care ”nu exista”. Ma gandeam initial sa nu pun imagini, espressorul fiind in garantie, dar ... vazand atata solidaritate si fiind luat prin surprindere de afirmatiile inginerului de service care pur si simplu negau tot ce pricepusem pana in acel moment ...

Asa ca am desfacut cu grija capacul superior, apoi peretele de inox (o singura tabla reprezinta de fapt trei pereti).
Am incercat sa identific ceea ce presupuneam ca este o supapa dupa schema boilerului gasita pe net dar si dupa imaginile si diagramele puse la dispozitie de catre voi. Nu prea am reusit pentru ca nu seamana cu ce era desenat pe-acolo.

Am demontat din boiler piesa din imagine, doar pentru a intelege cum functioneaza.
Nu este actionata gravitational, avand acel arc cu o constanta elastica destul de mare, permanent tensionat.
Piesa 1 este un adaptor si in acelasi timp un scaun de supapa (pentru piesa 2).
Piesa 2 reprezinta o garnitura de cauciuc fixata intr-un locas de alama.
Piesa 3 preseaza piesa 2 prin intermediul arcului, prin infiletare in piesa 1.
Piesa 4 este doar un capac cu un mic orificiu in partea superioara, fixat in piesa 3 prin simpla presare.
Deci nimic gravitational asa cum ma asteptam. Totusi, am remarcat calitatea ansamblului si modul in care a fost gandit. Acel adaptor ridica practic vreo 2cm garnitura fata de nivelul maxim al boilerului, probabil pentru a evita evacuarea stropilor proveniti din apa evaporata depusa in partea interioara a capacului (boilerului).

Initial piesa 3 era infiletata in piesa 1 doua ture si jumatate.
Acum este infiletata doar o tura si un sfert, detensionand putin arcul.
Pentru demontarea ei a trebuit sa desfac totusi si o conducta (probabil cea care merge la presostat, ala care nu exista nici el saracul).

Boilerul este neizolat la espressorul original, lucru pe care nu l-am inteles de la bun inceput. Daca tot a fost desfacut, am fixat o izolatie pe suprafata laterala a cilindrului.

Pentru prima data am avut aburi de la prima deschidere a robinetului, manometrul nu a mai cazut imediat la zero, iar masinaria s-a incalzit mult mai repede, cam in 25 de minute, la grup curgand apa fiarta inca de la primul flush. Parca e alt espressor.

Nu stiu daca s-a rezolvat totusi. Pare prea simplu. Dar la urmatoarea pornire de la rece imi voi da seama. Voi reveni cu amanunte maine.
Pana atunci, imaginile de azi si toata consideratia pentru implicarea voastra.

PS: Lelit PL62 intr-adevar nu are PID si nu am nici termometru in grup (incerc sa ”invat” o vreme ceea ce face numarand secundele de flush, cu ochii pe un termometru de laborator direct in cordonul de apa, cat mai aproape de dus).


Attached Files Thumbnail(s)
                       
rasnita: Mazzer Major
espressor: Lelit PL62 (HX)
prajitor "DIY"
 
Reply
#12
ma temeam ca asa o sa fie, adica nu ai postat 2-3 poze ale intregii zone superioare a masinii, din diverse unghiuri;
in orice caz partea superioara a boilerului;

parca ziceam ceva de
"(2) se poate urmari inceputul unui ciclu de incalzire a masinii si vedea daca supapa antivacuum lucreaza, adica a fost deschisa la inceput (plonjorul acela bagat in interior) si se inchide cand incepe sa se genereze abur si apare o suprapresiune (dupa ceva bolboroseala, plonjorul sare in sus si se face liniste...);"

ai fi identificat asa valva aceea antivacuum; care functional e bine descrisa de un clip postat in link-ul de mai sus; acesta e clipul;

inainte de a te apuca sa demontezi ceva, trebuie sa-ti fie clar ce faci;
supapa ce ai demontat-o este supapa de siguranta a boilerului; ea se deschide la o anume presiune:
9700014 SAFETY VALVE FOR PL62NEW 1.9BAR 1/8 GAS
slabind reglajul cu arc, ai decalibrat-o, din fericire inspre o presiune mai joasa ;(

nu se vede toata componenta de pe capacul superior boiler ;(
daca se vedea, iti spuneam si care e supapa antivacuum; (posibil cea cu tub, nu se vede clar);

uneori, cand sunt noi, ajuta si o ciocaneala, doua, asa ca posibil asta e ceea ce a 'reparat'-o;
dar ar trebui sa verifici cum lucreaza, in ideea celor de mai sus;

iar cu suportul Lelit, nimic nou...
Bezzera STREGA (PID grup, dimmer pompa, dataloger), rasnita Macap M7 (900rpm), site IMS, Hario V60, prajitor DIY cu Artisan
 
Reply
#13
Cand vad atata preocupare nu pot sa ma abtin si sa nu strig : 
FELIICIITAARI ! pentru tine si BRAVOO ! celor care s-au implicat . 

Ce-or comenta aceia care nu stiu ce este pasiunea si  cred ca nu suntem " sanatosi " ? ( apropo de un subiect mai vechi , aparut pe forum si , reluat azi ) 
Oricum asta este treaba lor , noi avem alta !  Big Grin
LaMarzocco GS/3-AV, K30 Vario, Kinu M68, Hottop P
 
Reply
#14
(19-01-2015, 22:00)RaduCarutasu Wrote: Cand vad atata preocupare nu pot sa ma abtin si sa nu strig : 
FELIICIITAARI ! pentru tine si BRAVOO ! celor care s-au implicat . 
...
Oricum asta este treaba lor , noi avem alta !  Big Grin

+1 !
Bezzera STREGA (PID grup, dimmer pompa, dataloger), rasnita Macap M7 (900rpm), site IMS, Hario V60, prajitor DIY cu Artisan
 
Reply
#15
(19-01-2015, 21:54)radudani Wrote: ma temeam ca asa o sa fie, adica nu ai postat 2-3 poze ale intregii zone superioare a masinii, din diverse unghiuri;
in orice caz partea superioara a boilerului;

parca ziceam ceva de
"(2) se poate urmari inceputul unui ciclu de incalzire a masinii si vedea daca supapa antivacuum lucreaza, adica a fost deschisa la inceput (plonjorul acela bagat in interior) si se inchide cand incepe sa se genereze abur si apare o suprapresiune (dupa ceva bolboroseala, plonjorul sare in sus si se face liniste...);"

ai fi identificat asa valva aceea antivacuum; care functional e bine descrisa de un clip postat in link-ul de mai sus; acesta e clipul;

inainte de a te apuca sa demontezi ceva, trebuie sa-ti fie clar ce faci;
supapa ce ai demontat-o este supapa de siguranta a boilerului; ea se deschide la o anume presiune:
9700014 SAFETY VALVE FOR PL62NEW 1.9BAR 1/8 GAS
slabind reglajul cu arc, ai decalibrat-o, din fericire inspre o presiune mai joasa ;(

nu se vede toata componenta de pe capacul superior boiler ;(
daca se vedea, iti spuneam si care e supapa antivacuum; (posibil cea cu tub, nu se vede clar);

uneori, cand sunt noi, ajuta si o ciocaneala, doua, asa ca posibil asta e ceea ce a 'reparat'-o;
dar ar trebui sa verifici cum lucreaza, in ideea celor de mai sus;

iar cu suportul Lelit, nimic nou...
Poate nu am fost suficient de explicit. O parte din raspunsurile voastre au fost citite dupa ce am intervenit deja la espressor, la serviciu nemaiavand conexiune la internet. Ajuns acasa, am si inceput sa-l desfac. Cand am terminat treaba am fost surprins sa vad atatea mesaje.

Pot pune pozele cerute, dar acel model nu se regaseste la Lelit PL62 (da, este posibil sa fie o alta versiune, aceea cu furtun, nu sunt sigur).

Clipul este relevant insa nu pentru modelul meu.

Am urmat propriul rationament, nestiind de existenta ultimelor raspunsuri de pe forum deci dpmdv era limpede ce fac (voiam sa identific o cale prin care presiunea sa fie eliberata singura, nu sa fac eu asta de la robinetul de aburi).

Nu am supus boilerul niciunui soc, nu am ciocanit si nu am lovit nimic (vibratiile pompei probabil sunt mai violente decat socurile datorate desfiletarii unui surub). Am lucrat cu atentie.

Am facut chiar acum o noua proba, desi nu era tocmai rece (grupul avea 30-35 grade). Totul e grozav acum. Din nou, presiune la prima deschidere. Incalzire in 15 minute. Deci daca am stricat ceva, daca am decalibrat si nesocotit calcule bine facute si aparatul merge in sfarsit normal, sa fie oare ceva rau?
Oricum, capacul superior nu e fixat, dorind sa tin sub observatie zona in care am intervenit o vreme. Iar daca totul e bine voi sti doar maine, cand voi porni totul de la temperatura camerei.

Imaginile le-am pus gandindu-ma ca poate vor fi de folos cuiva.


Attached Files Thumbnail(s)
           
rasnita: Mazzer Major
espressor: Lelit PL62 (HX)
prajitor "DIY"
 
Reply
#16
Regandind acum ceva mai relaxat toata situatia asta, ma gandesc ca radudani ar putea avea dreptate.
Acel vacuum breaker poate fi piesa la care este conectat tubul de plastic, poate un model mai recent decat cel din clipul de pe YouTube si e posibil sa se fi deblocat cumva (totusi cauzele mecanice sunt putin probabile asa cum am spus).
Ceea ce am desfacut este o supapa unisens, de siguranta.
Acea supapa vacuum breaker a carei functionare era usor de urmarit se pare ca a fost inlocuita cu un model mai nou, diferit ca aparenta.
Ar trebui lamurita toata treaba asta dar probabil va dura cateva zile, din cauza inertiei termice mari.
Mai devreme sau mai tarziu si altii se vor confrunta cu o problema asemanatoare.
Intentionez sa revin in zilele urmatoare la starea initiala cu reglajul acelei supape, observand daca revin vechile manifestari.
rasnita: Mazzer Major
espressor: Lelit PL62 (HX)
prajitor "DIY"
 
Reply
#17
(19-01-2015, 22:43)Adrian T Wrote:
Clipul este relevant insa nu pentru modelul meu.

e bine ca ai vazut clipul; ramane relevant pentru tine sper, asa cum spuneam:
 "valva aceea antivacuum; care functional e bine descrisa de un clip postat "
adica ar trebui sa vezi stropi de apa impinsi impreuna cu aerul rezidual, prin tubul acela transparent ce iasa din valva antivacuum, marcata de mine mai jos, in poza ce ai facut-o:
   

valvele antivacuum sunt foarte diferite calitativ; cea figurand ca standard pentru Lelit este asta:
   
dar se pare ca modelul ce-l ai, are o valva mai buna, care nu mai stropeste in jurul ei, avand la iesire un tub de plastic; ceva in genul:
   

Quote:Nu am supus boilerul niciunui soc, nu am ciocanit si nu am lovit nimic (vibratiile pompei probabil sunt mai violente decat socurile datorate desfiletarii unui surub). Am lucrat cu atentie.

foarte bine probabil... ca inca n-a ajuns la service Smile

Quote:Deci daca am stricat ceva, daca am decalibrat si nesocotit calcule bine facute si aparatul merge in sfarsit normal, sa fie oare ceva rau?

poate o sa ai putin timp sa intelegi povestea cu valva de siguranta; ai totusi acolo un fel de bomba cu abur; despre asta vorbeam...
dece oare la noi, in RO, e atata susceptibilitate pentru "a nu sti ceva", "a nu te pricepe la ceva";
pana la urma asta e si inceputul si sfarsitul...
Bezzera STREGA (PID grup, dimmer pompa, dataloger), rasnita Macap M7 (900rpm), site IMS, Hario V60, prajitor DIY cu Artisan
 
Reply
#18
@radudani - Pentru ca nu sunt inca obisnuit / informati cu ceea ce inseamna semiprofesionalele acestea si nici nu o fac ei de buna voie. Am impresia ca majoritatea service-urilor repara, dintr-un fel de inertie, automate banda rulanta. Am vazut asta de mai multe ori, inclusiv la Spectrum (cei care se ocupa si de Lelit). Si daca le puneai o banda la ochi ei ar fi reparat automatele cu acelasi spor. Sper sa nu fie nevoit nimeni prea curand sa-i fie bucatit grupul E61 Smile SI daca ar fi asa, mai bine faceti un bypass peste service-ul oficial si apelati la Mircea de la La Spaziale (cam cel mai bun service man din Romania) sau daca are timp, la Raud Ionescu de la Leonard.
Expobar Brewtus IV, Mahlkonig Vario K30, rasnita manuala Kinu M47, VST 18g, Tamper Concept Art dinamometric, Tidaka Tamper Cube 
 
Reply
#19
(19-01-2015, 23:57)radudani Wrote:
(19-01-2015, 22:43)Adrian T Wrote:
Clipul este relevant insa nu pentru modelul meu.

e bine ca ai vazut clipul; ramane relevant pentru tine sper, asa cum spuneam:
 "valva aceea antivacuum; care functional e bine descrisa de un clip postat "
adica ar trebui sa vezi stropi de apa impinsi impreuna cu aerul rezidual, prin tubul acela transparent ce iasa din valva antivacuum, marcata de mine mai jos, in poza ce ai facut-o:
Ar fi cateva corectii de facut pe desen acum: teava notata ca fiind de aburi este de fapt de apa fierbinte, cea marcata ca fiind de aburi este cea peste care se suprapune acel fir albastru, iar ceea ce e marcat ca valva antivacuum ....

De fapt ... cred ca valva mea antivacuum s-a transformat intr-un manson pentru acel tub de plastic si atat.

Marele om avea dreptate? Nu exista?

Am adus supapa de siguranta in pozitia initiala. A revenit la exact aceeasi manifestare. Imediat ce am deschis robinetul de aburi a cazut acul de la 1,2bari la 0 bari. Evident, zero aburi... Deci singura treaba care functioneaza e acea supapa, care se pare ca e si singura. (?)

Iar treaba cu RO ... hai sa o trecem in plan secund. O fi o problema de abordare a problemei sau de comunicare. Perfect rezolvabile ambele.


Attached Files Thumbnail(s)
       
rasnita: Mazzer Major
espressor: Lelit PL62 (HX)
prajitor "DIY"
 
Reply
#20
Oare nu merge desfiintata si pusa una ca a mea, de pe La Cimbali?

L-as ruga pe MIhai.B sa ne dea si noua pe topic emailul de contact al celor de la Lelit Italia, departamentul tehnic (spunea ca a vorbit cu ei) pentru ca nu strica sa-l avem pentru intrebari de gen.
Expobar Brewtus IV, Mahlkonig Vario K30, rasnita manuala Kinu M47, VST 18g, Tamper Concept Art dinamometric, Tidaka Tamper Cube 
 
Reply
#21
(20-01-2015, 01:04)Adrian T Wrote:
Deci singura treaba care functioneaza e acea supapa, care se pare ca e si singura. (?)

cum functioneaza? si nu e singura supapa din masina, stim cu totii...

am senzatia ca tii mult la a avea acea valva, sa-i zicem Nostrali, ca incarnare a valvei antivacuum, ceea ce nu mai face asa interesant topicul; pentru mine, care oricum nu am pus mana pe un Lelit; doar ca, ani de exploatare, demontare, masurare pe HX, m-au convins ca fenomenele si componentele de baza sunt esential aceleasi la toate masinile astea!

iar in caz de defectiune, sau mergi la service (...), sau hands-on pe ceva ce in principiu ai inteles;

nerelevanta chestia cu cele 2 tevi ce pleaca din capacul boilerului, una de abur si cealalta de apa; sau invers;
se vede din fata masinii; eu nu vad... sau vad partea plina numai Smile

restul, era simplu: daca ai putut demonta teava presostatului, ca pe urma sa scoti valva de siguranta si sa o demontezi si pe-aia plus tot ciclul inca odata sau de inca doua ori...
cred ca ar fi fost mai simplu, de argument macar, sa urmaresti un ciclu de refacere presiune in boiler, fara sa te atingi de nimic in interior:
un power on dupa o pauza in care presiunea a scazut la 0 in boiler si sa urmaresti in interiorul masinii, privind de sus, daca si unde se aude o bolboroseala, miscare vizibila in tuburile acelea transparente, undeva pe la 4-7 min de la pornire... de-abia dupa incetarea zgomotului respectiv, daca exista, incepe sa creasca presiunea in boiler; insist deci pe ceea ce spuneam la (2) in postul #45...

whatever... sper sa-ti rezolvi problema;
Bezzera STREGA (PID grup, dimmer pompa, dataloger), rasnita Macap M7 (900rpm), site IMS, Hario V60, prajitor DIY cu Artisan
 
Reply
#22
(20-01-2015, 01:12)Lyvyoo Wrote: Oare nu merge desfiintata si pusa una ca a mea, de pe La Cimbali?

Ba da, ar merge, doar ca va stropi boiler-ul cand incepe bolboroseala...cam asa fac majoritatea.

Adrian T, cred ca Radudani are dreptate.
Aparatul tau are o valva antivaacum ce se termina cu un stut pe care e prins furtunul acela de silicon, pentru a colecta apa.Ceva de genul acesta. Ventilul e ascuns/mascat de stut.E o solutie eleganta, dar din cate vad, si problematica.

Bolboroseala posibil sa nu se auda la cele cateva minute de la power-on.Daca ventilul e blocat sus, atunci sistemul e inchis, amestecul aer-abur neavand pe unde sa scape; observatorul nu vede nimic.Vezi totusi daca se intampla ceva la power-on la intersectia stutului cu tubul de silicon.

In locul tau as contacta producatorul in aceasta privinta.Aproape sigur s-au intalnit cu situatia si ar trebui sa-ti ofere o solutie.Daca nici acolo nu gasesti intelegere si suport...

La un aparat in garantie, doar in ultima instanta as mesteri in maruntaie!!! Un reglaj OPV e altceva...

Nu vreau sa-ti dau idei, dar o supapa anti-vaacum clasica, fara stut, cu talpa de la ventil mai grea sau ventil mai lung, e solutia cea mai simpla, curata.Important e ca apa si aburul ce ies la power-on in timpul acelei boloboroseli sa nu ajunga cumva unde nu trebuie (circuit electric)! As face asta doar ca un last resort, avand in vedere garantia.

Bafta!
Adi 
Bezzera Strega 
Macap M7 900R
Sanremo Treviso LX
Mazzer SJ
 
Reply
#23
imi cer scuze pt lipsa de implicare in dicutie, fiind posesor de Lelit 62T (varii motive legate de timp)
Doar ce am terminat de citit cele 3 pagini si acum incerc sa imi aduc un mic aport:
- first of all il sfatuiesc pe Adrian T sa sune sau sa le scrie direct celor din Italia.In cazul meu au fost foarte receptivi si m-au ajuat. export@lelit.com sau +39 030 21 41 199.In RO nu vei rezolva problema pe service cred eu.
- ca si remarca : interiorul lui 62 nu este diferit de 62T doar ca la mine pare ca boilarul este deja izolat.
- Desi am pid si la start pot "controla" presiunea in boilar observ de mult ca desi setez 121 sau 122 grade ceea ce ar trebui sa-mi aduca o presine 0.9 si respectiv 1 bar, presiunea sreste.Dupa 30 de min de la start presiunea creste!!! si mai ia in medie cam 0.1 bari.Il readuc pe linia cea buna doar cu un flash de ~10 secunde.
- Nu este nevoie sa-l pornesti cu o ora inainte de a face extractia.La mine in 10-15 minute munceste deja.Daca ma uit la PID ajunge un 121 C in 4-5 minute!!! Am observat ca perioadele lungi de funtionare duc la supraincalzire.

Pentru comunitate:
Sunt dispus sa pun aparatul la dispozitie pentru teste si analiza! in ideea in care sunt deasemenea in cautarea unor posibilitati de upgrade la nivel de piese si reglaje.Cine este interesat de matzele lui...let me know.
Izzo Alex Duetto III, Mahlkonig Vario, Tamper Concept Art dinamometric, baza tampare Concept Art, VST 22g + VST 18g + VST 7g, V60, Bialetti Brikka, Aerobie AeroPress
 
Reply
#24
(20-01-2015, 12:56)Mihai.B Wrote: imi cer scuze pt lipsa de implicare in dicutie, fiind posesor de Lelit 62T (varii motive legate de timp)
Doar ce am terminat de citit cele 3 pagini si acum incerc sa imi aduc un mic aport:
- first of all il sfatuiesc pe Adrian T sa sune sau sa le scrie direct celor din Italia.In cazul meu au fost foarte receptivi si m-au ajuat. export@lelit.com sau +39 030 21 41 199.In RO nu vei rezolva problema pe service cred eu.
- ca si remarca : interiorul lui 62 nu este diferit de 62T doar ca la mine pare ca boilarul este deja izolat.
- Desi am pid si la start pot "controla" presiunea in boilar observ de mult ca desi setez 121 sau 122 grade ceea ce ar trebui sa-mi aduca o presine 0.9 si respectiv 1 bar, presiunea sreste.Cu toate astea dupa 30 de min de la start presiunea creste!!! si mai ia in medie cam 0.1 bari.Il readuc pe linia cea buna doar cu un flash de ~10 secunde.
- Nu este nevoie sa-l pornesti cu o ora inainte de a face extractia.La mine in 10-15 minute munceste deja.Daca ma uit la PID ajunge un 121 C in 4-5 minute!!! Am observat ca perioadele lungi de funtionare duc la supraincalzire.

Pentru comunitate:
Sunt dispus sa pun aparatul la dispozitie pentru teste si analiza! in ideea in care sunt deasemenea in cautarea unor posibilitati de upgrade la nivel de piese si reglaje.Cine este interesat de matzele lui...let me know.

Multumesc mult. Iau in calcul toate variantele in acest moment, am recitit toate raspunsurile, iar datele astea de contact imi scurteaza mult cel putin o cale, probabil cea mai importanta. 
rasnita: Mazzer Major
espressor: Lelit PL62 (HX)
prajitor "DIY"
 
Reply
#25
sunt curios cum se va solutiona...Daca ai bafta la Lelit vei vorbi cu romani Wink eu am avut...
ca second thought: acum ca stii/stim ce are in burta si stii si ce se poate inbunatatii...cred ca nu vei mai avea somn pana nu le vei inbunatatii.Eu deja ma gandesc ce si cum si unde sa le fac.
Izzo Alex Duetto III, Mahlkonig Vario, Tamper Concept Art dinamometric, baza tampare Concept Art, VST 22g + VST 18g + VST 7g, V60, Bialetti Brikka, Aerobie AeroPress
 
Reply
#26
(20-01-2015, 13:21)Mihai.B Wrote: sunt curios cum se va solutiona...Daca ai bafta la Lelit vei vorbi cu romani Wink eu am avut...
ca second thought: acum ca stii/stim ce are in burta si stii si ce se poate inbunatatii...cred ca nu vei mai avea somn pana nu le vei inbunatatii.Eu deja ma gandesc ce si cum si unde sa le fac.

Asa e, nu mai am nicio liniste. Caut deja combinatii, ca solutie de rezerva, doar ca nu stiu acum, nefiind langa el, ce diametru are filetul valvei de siguranta la care am umblat (3/8?, 1/4?).
Un niplu acolo, apoi un T, apoi doua coturi? unul sa gazduiasca actuala supapa iar altul un vacuum breaker clasic cu toate problemele lui? ...
rasnita: Mazzer Major
espressor: Lelit PL62 (HX)
prajitor "DIY"
 
Reply
#27
Din păcate nu sunt priceput tehnic/mecanic sau cum o fi pe partea asta. Astept ca cei experimentați și care mestere asa ceva sa ne ajute aici.
Izzo Alex Duetto III, Mahlkonig Vario, Tamper Concept Art dinamometric, baza tampare Concept Art, VST 22g + VST 18g + VST 7g, V60, Bialetti Brikka, Aerobie AeroPress
 
Reply
#28
(20-01-2015, 13:38)Adrian T Wrote:
(20-01-2015, 13:21)Mihai.B Wrote: sunt curios cum se va solutiona...Daca ai bafta la Lelit vei vorbi cu romani Wink eu am avut...
ca second thought: acum ca stii/stim ce are in burta si stii si ce se poate inbunatatii...cred ca nu vei mai avea somn pana nu le vei inbunatatii.Eu deja ma gandesc ce si cum si unde sa le fac.

Asa e, nu mai am nicio liniste. Caut deja combinatii, ca solutie de rezerva, doar ca nu stiu acum, nefiind langa el, ce diametru are filetul valvei de siguranta la care am umblat (3/8?, 1/4?).
Un niplu acolo, apoi un T, apoi doua coturi? unul sa gazduiasca actuala supapa iar altul un vacuum breaker clasic cu toate problemele lui? ...

Take it easy!

Inainte de a te gandi la combinatii (si permutari Smile), incearca sa intelegi rolul supapei anti-vaac. Cu niplu, T-uri si coturi ce faci? Vrei sa ai doua supape cu acelasi rol, una problematica si una buna? Nu ar fi 'redundant'? 

Pe de alta parte, supapa de suprapresiune (sau de siguranta) e cel mai sanatos sa stea pe boiler, cat mai aproape de ce trebuie sa gestioneze - nu pe coturi, T-uri, etc., in caz ca te-ai gandit si la ea.

Trebuie totusi sa acordam un vot de incredere proiectantilor inainte de a face upgrade-uri, sa ne intelegem masinile de cafea si sa le exploatam ca atare.Un termometru de grup, PID, modificari in hidraulica, s.a.m.d. (nu vreau sa generez polemici) nu face minuni daca operatorul nu-si intelege masina.

Adi
Bezzera Strega 
Macap M7 900R
Sanremo Treviso LX
Mazzer SJ
 
Reply
#29
Quote:Trebuie totusi sa acordam un vot de incredere proiectantilor inainte de a face upgrade-uri, sa ne intelegem masinile de cafea si sa le exploatam ca atare.Un termometru de grup, PID, modificari in hidraulica, s.a.m.d. (nu vreau sa generez polemici) nu face minuni daca operatorul nu-si intelege masina.

++1
cam ce era de spus acum...

thread-ul este din pacate un exemplu tipic de ineficienta; pe toate partile: ineficienta service, ineficienta comunicare intre initiator si cei ce incerca sa-l ajute cu un sfat, ineficienta ca sursa de informare pentru altii etc.;

exista pe acel capac de boiler, acea componenta - supapa, cu certitudine - conectata la un tub transparent;
chiar asa, s-o lasam neexplicata, s-o ignoram, ca fiind ceva tabu? ascuns in spatele... dogmei ?!
cu sau fara sprijinul specialistilor Lelit, sau de aiurea...

nu e nevoie sa fi inginer, sau mai mult, termotehnician, ca sa intelegi ca acel tub transparent, conectat la boiler nu poate comunica direct, ci controlat de o supapa, cu boilerul: aburul la full pressure, nu poate fi lasat sa iasa in acel tub la liber - dupa un timp ar zmulge tubul din montura si ar iesi liber afara cu ceva zbomot!
nu merge nici alternativa ca tubul acela ar comunica fara supapa intermediara, nu cu aburul din boiler, ci cu apa din boiler (printr-o teava in imersie, asa cum e iesirea de apa calda, tot pe capac); exista un efect de sifon si apa e incompresibila...

sa ignoram faptul ca acea supapa, care trebuie sa fie acolo, ar fi supapa antivacuum; nici nu ne intereseaza ce inseamna asta;
dar ne putem uita de-a lungul primelor minute de incalzire initiala, sau de refacere presiune in boiler, la tubul acela! se va vedea ceva circulatie de apa in el; am tot spus asta, plus ca din poze rezulta ca in tub stationeaza ceva apa...

apoi facem o poza mai explicita, in zona laterala a boilerului, pentru a putea urmari traseul tubului acela;
rugamintea mea pentru Mihai.B, sa posteze niste poze cu maruntaiele, dar in zona laterala de care zic, si in zona tubulaturii de plastic ce trece in spate, in rezervor;

In general, asta e problema masinii: ca atribute de marketing s-a mers pe dimensiuni mici (am inteles ca e cel mai mic HX pe piata) si pe incalzire rapida (boiler mic, element e incalzire rezonabil - 1,4 kW);
reversul este ingramadeala din cutie (au pus si doua pompe ULKA...) si tendinta - semnalata de mult si pe home-barista - de supraincazire;
nu e o masina care s-o ai tot timpul running;
pe mine ma interesa totusi genul de solutii adoptate de proiectanti pentru a compromite intre performanta si dimensiuni/capacitati; pentru ca pana la urma, e un HX cu grup E61; probabil "dragon";
Bezzera STREGA (PID grup, dimmer pompa, dataloger), rasnita Macap M7 (900rpm), site IMS, Hario V60, prajitor DIY cu Artisan
 
Reply
#30
incerc sa aduc pozele pe site azi maine cel tarziu...daca ajung acasa Smile)
Izzo Alex Duetto III, Mahlkonig Vario, Tamper Concept Art dinamometric, baza tampare Concept Art, VST 22g + VST 18g + VST 7g, V60, Bialetti Brikka, Aerobie AeroPress
 
Reply
  


Forum Jump:


Browsing: 1 Guest(s)