Hello There, Guest! Login Register


modare popcorn maker pt prajit cafea

@Fane

... ehh ... si nu numai , tot felul de bascalii , de la scaderi pe rigla de calcul ( ... la proiectari ) pana la vestita cheie de inginer ( ... reglabila franceza ) , pe la atelierele mecanice ... cu incalzitul cu autogenul a vreunei scule si apoi cererea pisei  / sculei urgent ... fara sa stie omul o lua repede cu mainile goale ( ... va inchipuiti cam ce iesea ) , inclusiv cate un aft de sudura dat la cate un fishet prin spate ... si apoi ... hai sa-l mutam dincolo ... Cool ... ( se ridica numai dintr-o parte si celalat era invinuit ca nu ridica , sau nu a mancat de de dimineatza ... Big Grin  )
     Inginerii astia mai batrani , stiau ca stagiarii sunt toba de teorie , dar practic nu stapaneau procesul tehnologic ... si de aici si tot circul ...

     In alta ordine de idei , pana acum am fost multumit de Gene 101 ... dar recunosc ca am fost tentat  de mai multe ori sa schimb cu Hottop / sau Behmor ... apoi m-am gandit ca , la cat prajesc eu,  e bun si asta ... cat o mai fi , insa ma tenteaza rau Gene CBR 1200 ... aici e problema ... Big Grin ...
Bosco P - Honne S / LM Micra - Pico / Pavoni Expo - Niche Zero / Baratza ESP / C40 MK III / Gene CBR 101 ...
 
Reply
Din dorinta de a sari de limitarea de 100 de grame a aparatului Zilan, am cumparat un silvercrest de pe olx. Mult mai buna constructia acestui aparat in ceea ce priveste scaparile fluxului de aer. Camera de prajire e etansa/lipita de incinta in care se afla rezistenta. 

Am trecut motorul pe circuit separat, alimentat la 24V si are un comportament ciudat, si anume nu porneste mereu de la prima alimentare. Porneste in suturi, se tureaza, apoi scade turatia, iar se tureaza si tot asa. Trebuie sa opresc si sa pornesc de mai multe ori alimentarea pana reuseste sa plece cum trebuie. Ma gandesc ca poate e prea mare tensiunea la pornire. 

Am incercat cu 100 de grame verzi, caci atat mai aveam in casa, si le invarte mai bine ca zilan-ul. De asemenea am prajit cafeaua in configuratia actuala, fara variatoare, adica rezistenta la maxim si motorul tot la maxim. am lasat cam 10 minute, cand culoarea mi s-a parut a fi ce imi doresc eu, caci nu am auzit niciun pop de FC. Probabil prea mult zgomot de la motor sau nu am fost eu atent. Gustul in ceasca foarte bun. Smile

[Image: mGLZjU1.jpg]

[Image: atlcwaw.jpg]

[Image: LoSgQg0.jpg]

Mai am de asteptat pana sosesc variatoarele, dar legat de asta, pentru cel de 4kW, ar fi nevoie de radiator/ventilator pentru racire? O sa fie montat intr-o cutie de plastic pentru montaje.
Strietman CT2 naked | EG-1 v2 (Core & Ultra) | Aeropress | V60 | Bullet R1 v2
Foste: Flair Signature Pro | Niche Zero | M47 Classic
 
Reply
Faptul ca a durat 10 minute arata clar ca ai un flux de aer mai mare, care raceste mai mult rezistenta, daca presupunem ca au amandoua pe bune 1200W. La Zilan in 6 minute boabele era carbune.
Poti masura cu termometrul de la PID cat este temperatura aerului la iesirea din fante ? la Zilan este peste 300 grade.
Daca este mai mica de 220 grade, atunci nu mai ai ce varia la putere, o poti lasa linistit la maxim, pe direct, pentru SC iti trebuie minim 250 grade, care le vei putea obtine doar reducand aerul.
 
Reply
Am masurat, si rezultatul este unul neconcludent pentru mine Smile Daca privim camera de prajire de sus, folosind punctele cardinale pentru a determina locatia, in N temp junge pe la 250 grade, in S pe la 180 iar la E si V pe la 150. Banuiesc ca depinde de traseul aerului prin rezistenta, zona de N traversand o suprafata mai mare a rezistentei.

Tot as pune variator pe rezistenta pentru situatia in care as vrea sa extind uscarea, sau zona maillard, deci intrebarea ramane valabila. E nevoie de radiator/ventilator pentru racirea variatorului?

Am masurat si curentul motorului in sarcina si este de 2.7A, deci considerabil mai mare ca la zilan. Alte masuratori/test pe care as putea sa le fac pentru cei interesati?

Avand in vedere ca temperatura aerului nu e aceeasi la toate fantele, unde ar fi indicat sa montez o sonda ET?
Strietman CT2 naked | EG-1 v2 (Core & Ultra) | Aeropress | V60 | Bullet R1 v2
Foste: Flair Signature Pro | Niche Zero | M47 Classic
 
Reply
Montezi ET unde e cea mai mare temperatura si BT in mijlocul boabelor unde sa fie cat mai putin in contact cu aerul.

Din moment ce vrei sa maresti sarja, o sa te lovesti mai curand de lipsa puterii. Eu raman la parerea ca fara un controller conectat la un soft de monitorizare nu faci decat sa strici boabe.
 
Reply
Mi-am luat un termometru cu 2 termocuple si interfata USB, compatibil artisan, deci voi putea monitoriza ambele temperaturi. Controlul va fi manual, din variatoare.

Experienta colegului @bogy este de 200grame per sarja, fara modificarea rezistentei, deci ar trebui sa aiba destula putere. 

Experimentam... Smile
Strietman CT2 naked | EG-1 v2 (Core & Ultra) | Aeropress | V60 | Bullet R1 v2
Foste: Flair Signature Pro | Niche Zero | M47 Classic
 
Reply
posibil sa se fi deplasat rezistenta, sa nu mai fie concentrica, as verifica asta.

variatorul se incalzeste foarte putin, dar cutia ar trebui sa aiba fante de ventilare, nu l-as inchide ermetic.
 
Reply
Daca vrei putere mai mare trebuie sa legi ambele rezistente. Eu asa am facut de la inceput. Daca as lasa puterea la maxim pe tot procesul de prajire cred ca as ajunge in SC in 7 min.
 
Reply
(22-06-2018, 14:42)bogy Wrote: Daca vrei putere mai mare trebuie sa legi ambele rezistente. Eu asa am facut de la inceput. Daca as lasa puterea la maxim pe tot procesul de prajire cred ca as ajunge in SC in 7 min.

Puterea cea mai mare se obtine legand doar rezistenta mare la retea, caz in care va fi supravoltata fata de proiectarea initiala, cu aproximativ 14% din tensiune => 30% mai multa putere 
Daca legi ambele rezistente in serie, adica le lasi cum au fost din fabrica, puterea va fi... care este.
In paralel nu le poti lega, pentru ca cea mica va face plici instant, intrebati-l pe laddu cum stiu asta Smile.
Nu cred ca este necesar plus de putere, doar ca sa ai de unde sa o scazi din variator... Confused
 
Reply
Poate imi scapa mie diagrama, dar din fabrica cele 2 rezistente par a fi legate in paralel. 

Cea mare cu cea mica au punct comun la un capat de la retea, cea mare se leaga direct la celalat capat de la retea, iar cea mica se duce in serie cu motorul.

[Image: GZQtj.jpg]
Strietman CT2 naked | EG-1 v2 (Core & Ultra) | Aeropress | V60 | Bullet R1 v2
Foste: Flair Signature Pro | Niche Zero | M47 Classic
 
Reply
Ca sa functioneze dupa aceasta diagrama ar trebui ca rezistenta in serie cu motorul sa fie de aproximativ 200 Ohmi, ca sa limiteze curentul prin motor la aprox 1A, caz in care pe ea s-ar disipa 200W... si atunci nu s-ar mai arde daca ar fi conectata la retea de capul ei Wink
Doar ca pana acum am auzit cu totul alte valori pentru rezistenta aferenta motorului.
Cred ca diagrama asta este pentru alt tip de popper.
 
Reply
Tu ma faci sa mai cumpăr unul și sa ți-l trimit spre investigare. Smile

Mai sunt curios dacă @bogy chiar a legat ambele rezistente sau își amintește greșit...
Strietman CT2 naked | EG-1 v2 (Core & Ultra) | Aeropress | V60 | Bullet R1 v2
Foste: Flair Signature Pro | Niche Zero | M47 Classic
 
Reply
Din cate tin minte, cele 2 rezistente sunt legate in serie iar motorul este legat la "bornele" rezistentei mai mici, pentru a fi actionat cu aproximativ 16-17v.
Mazzer Major RPM variabil || San Marco Flexa cu DC brew boiler
 
Reply
Asa este la zilan, certenamente... la silvercrest nu stiu.
Dar cum stiu ca exista modele cu rezistenta separata pentru motor, circuite paralele adica motor si incalzire, nu exclud sa fie si silvercrestul asa... doar sa confirme cineva masurand acolo o rezistenta mai mare decat cea de incalzire, care are in jur de 40 O, ca sa dea 5-6A, sa iasa 1200W.
 
Reply
As putea extinde camera de prăjire cu o conserva? Sau metalul conservei nu se pretează la temperaturi asa mari.
Strietman CT2 naked | EG-1 v2 (Core & Ultra) | Aeropress | V60 | Bullet R1 v2
Foste: Flair Signature Pro | Niche Zero | M47 Classic
 
Reply
Nu cu metalul ai putea avea probleme, ci cu pelicula de lac care il acopera...
Parca aveai o sticla de lampa... Confused
 
Reply
Aveam dar am spart-o Sad și nu îmi permitea introducerea a doua sonde oricum. O sa confecționez ceva din tabla.
Strietman CT2 naked | EG-1 v2 (Core & Ultra) | Aeropress | V60 | Bullet R1 v2
Foste: Flair Signature Pro | Niche Zero | M47 Classic
 
Reply
Apropo nocivitatea materialelor folosite la tot soiul de prajitoare... nu sare nimeni in sus ca la popcorn camera de ardere e din aluminiu ? Smile
 
Reply
Incet ca melcul, dar sigur, imi ajung si mie piesele pentru a completa contraceptia Smile

Primul a venit termometrul, si probam pozitionarea sondei BT. Cam la 2cm deasupra fundului camerei de ardere.

[Image: yYjSbiK.jpg]

[Image: TJ8L5Eh.jpg]

Unde sugerati/recomandati montarea sondei ET?
Strietman CT2 naked | EG-1 v2 (Core & Ultra) | Aeropress | V60 | Bullet R1 v2
Foste: Flair Signature Pro | Niche Zero | M47 Classic
 
Reply
Prea jos BT-ul, pe final acolo e numai aer cald, boabele se duc in sus.
Pune-l cat mai sus, de abia sa atinga boabele la inceput

ET-ul la iesirea dintr-o fanta.

Nu te inspira din genul celalalt "fantana", cu gaura centrala si fara vortex, acolo totul este pe dos, ET-ul se pune pe centru, si BT-ul pe perete si jos, cat mai ferit din calea coloanei de aer.
 
Reply
Primele 2 sarje cu control pe rezistenta, fara control pe ventilator, desi la 200 de grame nu cred ca e foarte mare marja de control pe ventilator.

Prima tura a fost cam greu de urmarit, caci atentia a fost distribuita la cafea, termometru, artisan, etc., dar profilul arata asa:
[Image: u1qRcYx.png]

Boabele arata asa:
[Image: U52yX2S.jpg]
[Image: Vu6OTJV.jpg]
[Image: 74T2vp2.jpg]

La cea de-a doua tura am incercat sa mentin aceeasi parametri, desi mi se pare ca sunt mai multe boabe ceva mai necoapte. Profilul:
[Image: Lch2NSy.png]

Si bobitele:
[Image: I2yLstV.jpg]
[Image: Cx0K5Pv.jpg]
[Image: b2ZrM4N.jpg]

Nu ma prind cum sa configurez artisanul sa imi puna valoarea rezistentei corect pe axa temperaturii...
Strietman CT2 naked | EG-1 v2 (Core & Ultra) | Aeropress | V60 | Bullet R1 v2
Foste: Flair Signature Pro | Niche Zero | M47 Classic
 
Reply
Dupa cum arata ror-ul as zice că dai cu mult peste 300 de grade in boabe.

Încearcă cu 150g și o crestere mai lina la inceput adică un dry end pe la minutul 4, 4 și jumătate.
 
Reply
Ok, la tura urmatoare o sa incep de la 50-55% puterea rezistentei fata de 70% cat a fost punctul de plecare acum.
Strietman CT2 naked | EG-1 v2 (Core & Ultra) | Aeropress | V60 | Bullet R1 v2
Foste: Flair Signature Pro | Niche Zero | M47 Classic
 
Reply
Daca nu avem o scala de RoR, nu avem de unde stii cat este exact de mare...  Confused
Cele 110 grade care le ia in primele 3 minute par sa dea o evolutie a RoR aproximativ cam 55-35-20, care este nu este asa brutala sa rupa boabele.

La graficele urmatoare lasa si scalele la vedere.
Si seteaza axa RoR sa fie 1/10 din cea a temperaturilor, ca sa putem urmari simplu valorile folosind aceleasi linii orizontale fara sa mai facem aproximari mentale. Adica linia de 150 grade sa insemne si 15 RoR.
Va limita sus, dar oricum RoR-ul peste 30 nu este relevant.
 
Reply
Nu prea imi e clar ce vrei sa spui. Axa ROR e in dreapta graficului in C/min. Ce legatura are cu axa stanga? Nu cred ca se pot alinia/sincroniza.

Am modificat axa ROR cu limita la 40, astfel incat linia ROR sa nu mai iasa din grafic.

[Image: JCeI8z3.png]

Selectand Config > Events si checkboxul Snap, linia burner si fan se aliniaza cu axa stanga, astfel incat 100% fan corespunde lui 100 de grade, asta pentru a fi usor de inteles de la ce temperatura/turatie ventilator s-a plecat si unde s-a ajuns.

[Image: RDYl1YR.png]

Apropos, isi are rostul preincalzirea la popper? Sau pot sa pun boabele cu camera rece si sa pornesc de la temp camerei sau temperatura prajirii anterioare?
Strietman CT2 naked | EG-1 v2 (Core & Ultra) | Aeropress | V60 | Bullet R1 v2
Foste: Flair Signature Pro | Niche Zero | M47 Classic
 
Reply
Ba se pot alinia/sincroniza, vezi ecranele atasate.
In felul asta linia de 150 grade este si de RoR 15, nu mai stau sa o caut pe grafic si sa imi fuga ochii stanga dreapta.


Attached Files Thumbnail(s)
       
 
Reply
Daca vrei sa treci mai rapid de dry atunci are rost incalzirea incintei. 

Eu in locul tau m-as concentra pe masurarea cat mai corecta a ET fiindca e clar ca BT-ul e mult prea aproape de aer.
 
Reply
... si cum la el perioada de uscare este cam la limita de scurta... mai bine pleci de la ambiant, sau un 40-50 grade, cat ramane la sfarsitul prajirii anterioare, ca sa fie consistenta.

Chiar asa, sonda/graficul de ET, pe unde e ?  Confused
 
Reply
Nu am pus sonda pe ET încă. Dezbat cum sa ajung la una din fante prin exterior.

(21-07-2018, 22:42)dev Wrote: Daca vrei sa treci mai rapid de dry atunci are rost incalzirea incintei. 

Eu in locul tau m-as concentra pe masurarea cat mai corecta a ET fiindca e clar ca BT-ul e mult prea aproape de aer.

Dacă e prea aproape de aer, înseamnă că la popper BT nu își are rostul. Chiar nu vad unde ai putea sa o pui sa nu fie influențata de aer.
Strietman CT2 naked | EG-1 v2 (Core & Ultra) | Aeropress | V60 | Bullet R1 v2
Foste: Flair Signature Pro | Niche Zero | M47 Classic
 
Reply
In cazul asta mai bine lucrezi cu o singura sonda fixata pe unde intra aerul cald inspre boabe. In felul asta te stradui sa nu sari de 270-280 de grade si te ghidezi dupa culoare, miros si crack.
 
Reply
  


Forum Jump:


Browsing: 1 Guest(s)