Hello There, Guest! Login Register


Sectiune separata pentru incepatori?

#1
Buna dimineata tuturor !
 
Aseara am discutat putin cu Liviu despre urmatoarea propunere pe care o expun mai jos.
 
La mai bine de 3 ani de la infiintare, poate este mult spus ca avem cateva "legi nescrise" dar eu am observat ca se infiripa o anume directie unitara de abordare a problemelor. Ceea ce este foarte bine pentru ca asa se incheaga aceasta comunitate.
 
Un coleg nou are nevoie de timp ca sa se familiarizeze cu aceasta cultura si cu modul nostru de abordare a problemelor intr-un spatiu cu destinatie precisa. 
 
Foarte pe scurt:
 
a. Timp de x zile dupa inregistrare, un coleg nou va putea crea topicuri noi si va putea posta numai intr-un spatiu strict destinat colegilor noi. In acest spatiu, acestia vor putea primi raspuns la problemele lor (extractii nereusite samd). Perioada de x zile va avea si rolul de “racorire” a entuziasmului si a surescitarii dublata de neinformare. 
 
b. In spatiul strict destinat membrilor incepatori, membri vechi ai forumului le vor putea raspunde, ii vor putea sfatui si indruma insa nu vor putea crea topicuri noi.
 
c. Dupa ce trece perioada de x zile, noul nostru coleg devine automat espressoman cu drepturi depline.

Este o propunere si nu am pretentia ca este cea mai buna solutie. Contrar opiniei majoritare, mie imi place critica atunci cand este bine argumentata.
Prajesc cafea de specialitate din 2011, acum pe un Probatone 5 Typ 2 SSG2 (Baujahr 2014). 
 
Reply
#2
Nu inteleg de unde aceasta dorinta sa facem schimbari pe forum. Pentru niste discutii mai inflacarate? Oriunde pui impreuna mai mult de o persoana, se vor ivi aceste discutii. In special cand vorbim de preferinte personale care se refera la chestii greu de cuantificat, cum as fi gust, prospetime, aroma.

Inteleg ca prajitorii au interese comerciale in joc pe acest forum dar izolarea membrilor noi sau cenzura intr-o forma sau alta nu functioneaza. Espressomanii vor migra in alta parte si nimeni nu va avea de castigat. Mult mai multe castigi cu tact, calm si o vorba buna. Parerea mea..
 
Reply
#3
In mare cam asta i-am zis si eu la telefon lui Radu PJ. De fapt solutia tot in curtea lui /lor este. Oamenii la inceput de drum vor fi mai informati atunci cand fiecare prajitor va constientiza ca trebuie sa vanda experiente nu neaparat cafea si atat. Daca tone de informatii pe un forum pot dezorienta un user incepator, surescitat cum am zis, putin timp petrecut in prajitorie (loc de degustare etc.) cu explicatii din partea artizanului, cu teste si cupping-uri, l-ar urca brusc pe treptele cunoasterii (ex. cum ar fi fost ca Bcc sa fie chemat la o degustare cu 3 cafele, prajite azi, de 9 zile si de 14 zile?! Cred ca ar fi inteles mai clar cum sta treaba).

Se poate face ceea ce a propus radudani, cu moderarea primului post (desi am rezerve si aici pentru ca sunt extrem de rare cazurile cand intra pe forum cineva care sa strice zen-ul), dar sa creezi un forum paralel practic si sa pui niste oameni la inceput de drum, unii poate informati si initiati, intr-un tarc de unde nu au voie sa sara decat atunci cand moderatorul apreciaza subiectiv ca au invatat sa "danseze" mi se pare o fila din vremurile de trista amintire.

Dar asa cum i-am spus si lui Radu, e bine sa scrie pe forum ce gandeste, caci poate apar argumente in sprijinul curentului sau de gandire si ne sucim  Smile
#Lelit Bianca V3 Black #EK43S + SSP & Titus carrier #Honne Slim #Kinu Titan
 
 
Reply
#4
Nici eu nu cred ca postand in alta parte s-ar schimba ceva .
Cel mult nu s-ar mai relua , in acelasi loc , subiectele dezbatute si rasdiscutate  de care se loveste orice incepator si catre sunt aduse mereu in actualitate .

Problemele apar in momentul in care ajungem sa abordam cu patima temele ridicate .
Recunosc si eu m-am aprins de cateva ori . Acum regret ca am facut-o si mi-am propus o autocenzura .
Voi raspunde , de acum in colo , doar celor care stiu sa respecte acest forum si comunitatea de aici. 

Am parcurs toate etapele de la novice pana in acest moment .
Cunosc eforturile financiare ce trebuiesc facute pentru o dotare corespunzatoare , ce sacrificii si discutii in familie implica , stiu prin ce framantari si dezamagiri trece orice incepator pana ajunge la rezultatele dorite si inteleg sa intorc forumului si colegilor ceea ce  la randul meu am primit si inca mai primesc , in acest domeniu  .

Ca o concluzie personala ,  cred  ca este mai bine sa ne autocenzuram si nu mai oferim reactii celor care posteaza doar de dragul de irita , de a enerva si , neavand nimic de spus ,  nu urmaresc altceva decat sa  obtina  satisfactii din reactiile noastre  la provocarile pe care le  lanseaza .
 BUGSTER; Honne S; EK43S; Buckeye BC2; Kinu M47; Cafflano
 (Ex: LM-GS3/AV; PL41TEM; Expobar-DB; VBM-2B; Hottop-2k+; Flair; MK-Vario; MK-K30; Macap M4D; Kinu M68)
 
 
 
Reply
#5
Intru și eu în discuție, de pe partea cealaltă a baricadei (a începătorilor), cu câteva remarci:

1) Vechimea pe forum calculată în n zile scurse de la data înregistrării este irelevantă, atât timp cât ea nu se reflectă neapărat în acumulare de informație. Eu, de exemplu, m-am înregistrat pe forum în urmă cu un an, când căutam scurtături pentru a obține o cafea bună. Povestea în sine nu este relevantă, ci faptul că atunci citeam nopțile, câte 5-8 ore, uneori chiar zilnic, pentru a înțelege modul de funcționare a diferitelor tipuri de espressoare (SB, HX, DB).

2) Citesc și acum, nu la fel de mult în fiecare zi, pentru că nu îmi permite timpul, însă sunt mai concentrat pe aspectele practice, concrete cu care mă confrunt în folosirea espressorului, aspecte pentru caut soluții. Trebuie să remarc faptul că informațiile sunt, în cea mai mare parte, disponibile pe forum, însă nu pot fi găsite în același loc și, ca atare, nici chiar ușor. Ele sunt atinse și dezbătute în contexte diferite. De exemplu, la subiectul Aproape totul despre Expobar Brewtus IV apar dezbătute probleme legate de presiune de extracție, presiune steamer, defecte, reglaje, măcinare, dozare etc. Consider că este mai ușor să ajungi la informație adresând o întrebare punctuală decât căutând sub fiecare subiect de pe forum aspectele care te interesează.

3) Oricât de mult ai citi despre obținerea unui espresso înainte de a avea mașinăriile pe care să și exersezi, nu poți ajunge acolo unde ți-ai propus fără încercări-erori-corectări repetate. Cred că includerea noilor veniți în comunitatea mare este benefică pe termen lung, mai ales că soluții la problemele practice cu care se confruntă inevitabil noii sosiți nu pot veni decât de la cei care s-au confruntat cu ele.
Folosesc: Bezzera Strega | Mazzer Robur | IMS 14/20 | EP HQ 14/21+ | tamper Concept Art/[Joe Frex] dinamometric | Latiera Motta Europa 50 cl
Am folosit: Baratza Sette 270 | Expobar Brewtus IV | Mazzer Major | Mahlkoenig Vario Home
 
Reply
#6
Eu sunt unul dintre cei noi , novici ,incepatori si ....ce se mai spune despre cei in situatia mea Big Grin ! Apreciez rabdarea celor mai experimentati si in special a lui Liviu sau Radu Carutasu . Unul din subiectele deschise nou de mine este alegerea unei rasnite care poate enerva un "veteran". Am citit deja zeci sau poate sute de pagini de pe forum cu acest subiect dar de multe ori lucrurile se mai schimba , apar variante noi sau politica de preturi se "adapteaza". Cand eram tineri exista o vorba "Mi-am luat "x"...nu e super tare? " . Invariabil primeai raspunsul "Daca intrebai ...era mult mai bine ! Exista "y" mai bun si mai ieftin !"
Aceste postari sau potentiale erori ale incepatorilor pot fi mutate imediat in topicurile dedicate sau sterse de moderator !
Insa ideea crearii unor "gradinite" , numai pentru faptul ca unii nu accepta si ideile celorlalti , deranjeaza.Poate ..."incepatorii" se apropie de 50 de ani(ca si mine) si nu accepta..."arogante" ! Deja am fost apostrofat de un coleg , in sensul ca eu  "incepatorul" nu am voie sa emit opinii , acum altul vrea sa ma trimita intr-o sectiune separata a forumului ! 
PS - Inainte aveam doar 2 persoane pe lista de ignore ! Acum am 3 si ...un furnizor taiat de pe lista mea !
#ROCKET R NINE ONE , #ROCKET SUPER FAUSTO/Red Speed , #AILLIO BULLET R1 V2 , #Acaia Lunar
#Brewtus IV , #Honne Slim  ;   #Ibric , #MK. Vario
Accesorii ROCKET , MOTTA , IMS , Tamper dinamometric ECM , altele
 
Reply
#7
probabil e bine ca acest thread sa reflecte o opinie majoritara, careia in momentul de fata ma alatur...
mereu am fost pentru simplificarea structurii acestui forum si acum cred in continuare ca ar mai fi de lucru la asta...
dar oricum, a pune intr-un gettou pe incepatori, deci o anume oficiala discriminare, mi se pare nedrept!
nu e vorba de a-mi argumenta punctul de vedere, e doar o reactie fireasca...

toti am intrat in acest forum cu sanse egale, cel putin in ce priveste dreptul de accede la cunostinte specifice din domeniul cafelei;
nu vad si nu inteleg incepatorul ca un om timorat - si nu neaparat tanar, covarsit de dogme si tabuuri cu tot felul de caini de paza in jur, gata sa sara pentru a-l corecta; Smile

dar e adevarat, sustinand drepturi depline, egale pentru toti forumisti indiferent de vechime sau interese, imi place sa cred ca un nou venit isi asuma firesc o anume responsabilitate!
cum inteleg asta: ca respect pentru timpul fiecaruia...
pentru asta, mi se pare strict necesar ca incepator, inainte de a pune intrebari, sau a-ti confrunta cunostintele teoretice cu cele practice ale colegilor, sa te documentezi suficient, atat pe net, in forumurile mari de specialitate, cat si - neaparat - in acest forum; ai o intrebare, o transformi in 2-3 keyword-uri si dai un search in acest forum!
sigur, ca incepator, ramai o perioada de timp tot in faza de alfabetizare, sau macar de ucenicie practica; unii;
dar cel putin sa ramana impresia unui efort echivalent, in intampinarea celui pe care-l face un coleg forumist incercand sa raspunda, sa explice...
________________________________________________________________________________________
Strega_mod(esp32)/ MaraX_mod(esp32)/ Sette_270/ Macap_m7/ prajitor_fluid_bed_diy_(4Kg/luna)
 
Reply
#8
Eu pot intelege ca userii noi sunt cumva nerabdatori sa ajunga si ei sa guste aurul lichid. Doar citind postarile lui Radu salivezi instant, desi esti la a 3 cafea in acea zi. Deci cu partea asta cu graba si stangacia nu as avea o problema in mod special. Mai ales ca, asa cum bine au subliniat alti colegi, Liviu si Radu (dar nu numai ei) au o rabdare de fier cu fiecare...
Ce as propune eu e ca fiecare user (nou sau vechi) sa scrie corect. E normal sa mai avem cate un typo sau chiar cate o greseala (doua) marunta, ca in fond asta ne deosebeste de roboti.

Dar una  o postare care contine un typo si o mica greseala, si asta e o postare de genul:


Quote:1.Curge foarte repede prima cafea in 10 s iar dupa schimbarea gradului de macinare pana la 1A !!! abia de duce spre 20 s la o singura portie de 8gr la 121 grd PID
2.La lapte nu reusesc chiar deloc , iese ba lapte cald ,, ba lapte fiert !!!!!! Am bagat putin varful am asteptata sa traga aer si sa creasca putin volumul (am pus vreo 200ml intr-o letierea de 500ml) dupa care am afundat-o si nimic !!!! Am dat si drumul la presiune maxim si mai incet am golit 1 l lapte si nimic .Temperatura de vreo 60-70 GR de cele mai multe ori 
NU IESE CREMA !

Sunt disperat 

Se fac cursuri Home Barista !????

MAINE VIN    !!!!   Help Me , Help Me !!!!

sau de genul
Quote:------------

Data prajirii ,am scris eu gresit , am luat-o online si mi-au pus ce vor ei .In cel mai scurt timp o sa-mi iau si prajitor sa elimin si incovenientul asta de a umbla toata ziua dupa cafea .Intai sa invat sa fac o cafea si dupa aia mai vedem.

Nu am filtru , beau capsule lavazza EP cu un espressor de mori de ras : http://coffestore.ro/aparate/ap-capsule/...sor-ep-850   
vechi de vreo 5 ani !!!!! Am pozat cafeaua de acum , o pun mai jos  , sa vedeti cu ce ma chinui !!!!!!!   si espressorul sa radeti de mine !!!!

Dezastru , nu ?

Asa ca, eu unul as vota cu ambele maini un adaos la regulament care reglementeaza foarte strict acest aspect. Aceasta comunitate are niste membri mai mult decat onorabili, care se respecta reciproc, deci nu vad de ce am tolera o astfel de exprimare. Te doare ochiul numai cand citesti...
Acasa: Lelit PL41TEM/Mazzer SJ//--//Expobar Brewtus IV/Niche Zero
Deplasare: Kinu M47/Flair Signature PRO
 
Reply
#9
Ati putea largi definitia tzarcului ca sa ma includeti si pe mine, care nefiind nici macar aliniat numelui forumului, ar trebui sa nu scriu nimic Smile
Vechime n-are nici o relevanta daca nu esti echipat corespunzator, ce naiba... si nici nu dai semn de indreptare Tongue
Noroc ca stiu sa citesc printre randuri si imi dau seama ca de fapt dragostea de cafea ne-a adunat aici, nu neaparat prepararea ei intr-un anume mod Wink
 
Reply
#10
In indignarea mea, am facut eu insumi 2 greseli Big Grin 

Quote: Dar una este o postare care contine un typo si o mica greseala, si asta alta e o postare de genul:
Acasa: Lelit PL41TEM/Mazzer SJ//--//Expobar Brewtus IV/Niche Zero
Deplasare: Kinu M47/Flair Signature PRO
 
Reply
#11
(27-10-2015, 12:31)Lyvyoo Wrote: [...] putin timp petrecut in prajitorie (loc de degustare etc.) cu explicatii din partea artizanului, cu teste si cupping-uri, l-ar urca brusc pe treptele cunoasterii (ex. cum ar fi fost ca Bcc sa fie chemat la o degustare cu 3 cafele, prajite azi, de 9 zile si de 14 zile?! [...]

[...] sa creezi un forum paralel practic si sa pui niste oameni la inceput de drum, unii poate informati si initiati, intr-un tarc de unde nu au voie sa sara decat atunci cand moderatorul apreciaza subiectiv ca au invatat sa "danseze" mi se pare o fila din vremurile de trista amintire.

Dar asa cum i-am spus si lui Radu, e bine sa scrie pe forum ce gandeste, caci poate apar argumente in sprijinul curentului sau de gandire si ne sucim  Smile

Ok. Am avut acum cazul in care prajitorul si forumistul sunt in acelasi oras. Dar cum il pot ajuta eu pe un forumist sa urce treptele cunoasterii daca eu sunt in Bucuresti si el este la Satu Mare sau la Vaslui sau la Jimbolia? Ii trimit un bilet de avion dus-intors? Iau espressorul in brate si ma duc pana la el acasa, la Calafat?

Daca acela care ma porcaie pe forum e din Botosani, ce ar trebui eu sa fac? Imi deschid "loc de degustare" acolo sau il chem pe el in Bucuresti? Pe banii si pe timpul cui? 

Apropo, nici daca as vrea, eu n-as avea de unde sa fac rost de o cafea Papa Jacques prajita acum 2 saptamani si nici de acum 9 zile. Am suficient de multa experienta ca sa imi echilibrez cantitatile prajite cu vanzarile. Ce trece de 7 zile (rar dar se intampla) dau cadou, ofer mostre, sponsorizez baristi, etc. 

Problemele astea trebuie rezolvate acolo unde ele se produc. Adica pe forum, nu la mine in prajitorie iar ceea ce am propus eu nu este un "tarc" unde unii ar trebui sa "danseze" conform "muzicii" de pe forum. 
Pot si eu sa rastalmacesc cuvinte dar nu cred ca ajugem nicaieri.

(27-10-2015, 13:05)RaduCarutasu Wrote: [...]
Ca o concluzie personala, cred  ca este mai bine sa ne autocenzuram si nu mai oferim reactii celor care posteaza doar de dragul de irita, de a enerva si, neavand nimic de spus, nu urmaresc altceva decat sa  obtina  satisfactii din reactiile noastre  la provocarile pe care le  lanseaza.

De acord. Un sfat foarte bun. Multumesc frumos! 

(27-10-2015, 14:31)FAP Wrote: Unul din subiectele deschise nou de mine este alegerea unei rasnite care poate enerva un "veteran". 
............
Insa ideea crearii unor "gradinite", numai pentru faptul ca unii nu accepta si ideile celorlalti, deranjeaza. Poate ..."incepatorii" se apropie de 50 de ani(ca si mine) si nu accepta..."arogante"! Deja am fost apostrofat de un coleg, in sensul ca eu  "incepatorul" nu am voie sa emit opinii, acum altul vrea sa ma trimita intr-o sectiune separata a forumului! 
PS - Inainte aveam doar 2 persoane pe lista de ignore ! Acum am 3 si ...un furnizor taiat de pe lista mea !

"Veteranul" s-a enervat cand un membru nou a inceput sa spuna vrute si nevrute, verzi si uscate despre produsul pe care "veteranul" l-a creat. Si "veteranul" i-a atras atentia prin doua fraze absolut neutre. In lipsa unei reactii ferme si rapide, discutia a escaladat.

De la "tarc" am ajuns la "gradinita", nu pentru faptul ca eu nu accept ideile celorlalti ci pentru ca nu accept sa fiu porcait pe forum. Si asta e o "aroganta" din partea mea? Ca nu ma las murdarit? Asa cum nici dumneavoastra nu v-a facut placere sa fiti apostrofat de colegul pe care nu-l numiti, nici mie nu imi place sa fiu porcait pe forum de un necunoscut. Faptul ca m-ati trecut in lista de ignore si m-ati taiat de pe lista dvs de furnizori ar trebui sa ma faca sa ma simt rusinat? Pedepsit? Sau cum? Poate ar trebui sa va ganditi mai bine la exemplul pe care mi l-ati oferit, cel cu colegul care v-a apostrofat. In fond, situatiile noastre sunt oarecum similare. 

(27-10-2015, 15:24)radudani Wrote: [...] a pune intr-un gettou pe incepatori, deci o anume oficiala discriminare, mi se pare nedrept!
nu e vorba de a-mi argumenta punctul de vedere, e doar o reactie fireasca...
[...]
dar e adevarat, sustinand drepturi depline, egale pentru toti forumisti indiferent de vechime sau interese, imi place sa cred ca un nou venit isi asuma firesc o anume responsabilitate!
cum inteleg asta: ca respect pentru timpul fiecaruia...
pentru asta, mi se pare strict necesar ca incepator, inainte de a pune intrebari, sau a-ti confrunta cunostintele teoretice cu cele practice ale colegilor, sa te documentezi suficient, atat pe net, in forumurile mari de specialitate, cat si - neaparat - in acest forum; ai o intrebare, o transformi in 2-3 keyword-uri si dai un search in acest forum!
sigur, ca incepator, ramai o perioada de timp tot in faza de alfabetizare, sau macar de ucenicie practica; unii;
dar cel putin sa ramana impresia unui efort echivalent, in intampinarea celui pe care-l face un coleg forumist incercand sa raspunda, sa explice...

Deci pana acum avem "tarc", "gradinita" si "ghetto". 

"Imi place sa cred ca un nou venit isi asuma firesc o anume responsabilitate" - sa fim realisti. Foarte putini fac asta atunci cand nu au nimic de pierdut si aveti suficienta experienta de viata ca sa stiti ca am dreptate cand spun asta. Azi e (pe forum), spune o prostie (tot pe forum) si maine nu mai e. Prostia spusa ramane. Pe respectivul il doare undeva. Anonim pe internet - prinde orbul, scoate-i ochii. 

Sunt putini cei care vor face efortul echivalent de care vorbiti si vor fi din ce in ce mai putini pe masura ce trendul acesta evolueaza. Nu stiu daca v-ati uitat recent in jurul dvs pe strada dar acum nu te mai ciocnesti la orice colt de strada cu doi doctori docenti si trei cercetatori. Au emigrat aproape toti. 

(27-10-2015, 15:52)kum Wrote: [...]
Ce as propune eu e ca fiecare user (nou sau vechi) sa scrie corect. E normal sa mai avem cate un typo sau chiar cate o greseala (doua) marunta, ca in fond asta ne deosebeste de roboti.
[...]

In sfarsit, vine o propunere constructiva. Mi se pare foarte buna si o sustin. 

(27-10-2015, 16:54)renatoa Wrote: Ati putea largi definitia tzarcului ca sa ma includeti si pe mine, care nefiind nici macar aliniat numelui forumului, ar trebui sa nu scriu nimic Smile

Cred ca ati citit propunerea mea pe fuga. Era vorba numai despre membrii noi care se vor inregistrata dupa un moment t0 daca propunerea mea ar avea succes. 

____________________________________________________________________________________

Eu cred ca nu mai este chiar asa de bine sa scriu pe forum ce gandesc. E chiar asa grav faptul ca eu vin cu o propunere pe care as vrea sa o discutam la rece, ca intre colegi?
Nu cumva reactiile multora dintre voi sunt forme de cenzura si manipulare asemanatoare cu cele pe care le-am vazut in vremurile de trista amintire?
Prajesc cafea de specialitate din 2011, acum pe un Probatone 5 Typ 2 SSG2 (Baujahr 2014). 
 
Reply
#12
Colegi de forum, eu cred ca am baut (noi toti) prea mult espresso si s-au cam incins circuitele. Si orgoliile.

Un "nou venit" nu inseamna neaparat si junior in d-ale cafelei.

Sa existe o sectiune separata pentru incepatori nu ar fi tocmai fair si din considerentul de mai sus.

Padure fara "uscaciuni" nu exista. Nu ar fi mai bine ca la astfel de comentarii care lezeaza o persoana / comunitate, sa nu se raspunda deloc? Sunt sigur ca daca PJ nu ar fi reactionat (nu spun ca a facut-o  pe nedrept) acest forum ar fi ramas mai "curat", pastrand in el doar informatii interesante si nu orgolii de "2 lei" ... din fata unui keyboard este foarte usor sa "arunci" cuvinte.

Cineva scria ca a scos de pe lista sa un furnizor de cafea ... intreb eu: "de ce, nu ti-a placut cafeaua sau ... persoana care ti-a furnizat-o?"

S-ar putea cu aceasta ocazie sa-ti fi pedepsit papilele gustative doar asa ... ca nu accepti "arogante".

Eu unul, prefer o cafea buna.
 
Reply
#13
Radule, treaba cu tarcul am zis-o si la telefon. Asa percep eu carantina asta, dar discutia e deschisa si pentru alte pareri.

Mi-am insusit sugestiile legate de acuratetea in scriere a unor useri si voi tine sub observatie problema.

Ideea cu educatia facuta de prajitori nu trebuie sa aiba bariere de judet. Cum si forumistii sunt priviti ca un intreg, la fel si noi privim prajitorii ca un intreg. Mai departe voi trebuie sa aveti mecanismele astea de colaborare si "autoaparare" bine puse la punct. Nu au aparut cazuri din Botosani sau Satu Mare, eu m-am referit la cel din Bucuresti. Dar poate aparea de pilda o situatie din Cluj. Atunci, in virtutea unor relatii care trebuiesc sudate la un moment dat, se lua legatura cu o prajitorie de acolo, Yume zic si eu aleatoriu, ca forumistul respectiv sa mearga la o degustare sa vada ce inseamna o cafea proaspat prajita, perfecta pentru consum dupa 9 zile. Continuand exemplul, poate Yume iti va cere returnarea favorului cand un bucurestean se va plange de cafeaua de la ei.

Si pentru ca iti plac contraexemplele argumentate :Smile uite, Mesieu Honciuc nu vinde niciunui partener revanzator, tocmai de frica asta a imprevizibilului. E o extrema, dar e o centura de castitate a brand-ului. Nu iti recomand acelasi lucru dar zilele acestea de asa-zisa vechime trebuie asumate de catre partenerii revanzatori, poate printr-un dialog mai aplicat cu cel care cumpara, apropo de nevoile sale si de ceea ce doreste. Poate o sa ai ghinionul ca o bacanie partenera sa stea o luna cu o cafea in raft si apoi sa o vanda unui espressoman incisiv si neatent. Nu e vina ta daca omul nu a stiut ce sa ceara, dar e un risc asumat si asta, partenerul trebuind sa fie prevenit ca a vinde cafea proaspat prajita Papajacques (de ex.) nu e ca si cum ai vinde Lavazza. Cum tu stai de vorba mult cu oamenii si le afli nevoile, asa si revanzatorul trebuie sa o faca daca vrea sa profite de pe urma ta. Eu pe tine mereu te-am auzit "am prajit ieri Nicaragua, e ok?". Asa si kfea trebuia sa-si intrebe clientul "avem cafea prajita acum doua zile si acum 9 zile. Cea de 9 e perfecta pt consum, cea de o zi mai trebuie lasata la degazat caci nu ii veti simti complet aromele". Astfel clientul evita sa ia ceva ce el crede (poate eronat) ca nu este, iar discutia de aici nu ar mai fi avut loc. 

La subiect acum, era de asteptat ca unii useri la inceput de drum sa se atace, caci propunerea ii viza. "Porcaieli" n-au fost caci altfel scoteam bisturiul :Smile Useri cu papilele la locul lor i-au explicat omului ca 9 zile nu inseamna veche ci gata de consum si cred ca a inteles. Sau e de urmarit mai departe... 

P.S. Suntem intre pasionati espressomani, fiecare cu opinia sa civilizata, chiar daca diferita, deci pronumele de politete nu are ce cauta pe forum.
#Lelit Bianca V3 Black #EK43S + SSP & Titus carrier #Honne Slim #Kinu Titan
 
 
Reply
#14
Eu am scris chestia cu ignore "furnizor" ! Nu consider ca e nimeni "pedepsit" Big Grin !Pe banii mei nu accept "arogante" de la absolut NIMENI ! Oferta pe piata e mare , atat din Romania ...cat si in strainatate ! Bani sa fie si...multumesc lui Dumnezeu Smile  ! Orice intreprinzator , daca vrea sa detina o afacere sanatoasa trebuie sa respecte minim 2 reguli :
- indiferent cat de bun e produsul lui ...daca nu e cunoscut ...degeaba
- trebuie sa-si respecte clientii si sa rezolve si problemele de "post-cumparare"
NU :
- eu sunt cel mai destept si clientul e ..... - o persoana inteligenta vine cu argumente adaptate la nivelul clientului , il invata multe iar clientul va deveni fidel
- cui nu-i convine PA
- "astia ...incepatorii" sa-si cunoasca lungul nasului si sa aiba acolo un "tarc" unde sa se joace intre ei si daca vrem ii mai bagam in seama 
Nu dau verdicte in speta propriu-zisa , nu stiu cine are dreptate dar nu mi-as dori sa ma trateze asa nici un furnizor.
Si daca tot am deschis subiectul cu furnizorii ...e al doilea furnizor de la care nu voi cumpara in acest domeniu ! Dupa ce am citit o gramada de comentarii negative despre serviciile post vanzare de la Lelit am renuntat la 41 TEM , am refuzat 62-ul propus si am luat Expobarul. Din acelasi motiv am ales Vario in fata Macap M4D , INSTANT in momentul in care am ajuns la formularul de promotii si am vazut ca e acelasi importator cu Lelit ! Fiecare persoana are dreptul la decizii personale pe care si le asuma.
Sper ca discursul meu sa fie considerat unul calm dar ferm !
Toate cele bune !
PS 1 - Beau o cafea foarte buna de la Sarkis ! Cand am intrat prima oara in magazinul lui mi-a facut un mini-training...despre ce imi trebuie(logistic) , mi-a spus cateva detalii despre preparare,etc. . A doua oara mi-a spus despre pastrarea cafelei in borcane de sticla presurizate , etc. . Iar tonul si modul in care m-a invatat au fost prietenesti si nu m-am simtit in niciun moment tratat de sus ! Ba chiar imi parea rau ca nu am mai mult timp sa stau acolo.
PS 2 - La management , marketing , PR , distributie & altele nu sunt incepator ci chiar foarte avansat Smile !
#ROCKET R NINE ONE , #ROCKET SUPER FAUSTO/Red Speed , #AILLIO BULLET R1 V2 , #Acaia Lunar
#Brewtus IV , #Honne Slim  ;   #Ibric , #MK. Vario
Accesorii ROCKET , MOTTA , IMS , Tamper dinamometric ECM , altele
 
Reply
#15
Bla Bla. Voi va plictisiți și nu aveți ce face.
Raul, consumator zilnic de cafea (si de vin rosu!)
Gaggia Classic, Home Vario Mahlkonig, tamper Concept-Art, Filtru Bezzera nepresurizat pt 2 cesti, 14g, 58mm
 
Reply
#16
(28-10-2015, 08:20)amarok Wrote: Bla Bla. Voi va plictisiți și nu aveți ce face.

da. dar macar avem ce citi in lipsa de informatii noi, cand trenam pe forum Smile
e sectiunea monden Big Grin
la partea cu exactitatea in scriere sunt si eu de acord.....emit si eu o parere desi stiu ca locul meu e in ,,tarcul de mielusei'' Big Grin
 // i-steel-1 , m7k-c83-r |T| cellini-evo-2 \\

                                                 
 
Reply
#17
Era o remarca generala la revoluționarii forumului

Tocmai lipsa regulilor stricte da farmec forumului. Pentru unu, doi, haladuitori pe tarlalele off-topic-ului nu trebuie să îi pedepsești pe toți
Raul, consumator zilnic de cafea (si de vin rosu!)
Gaggia Classic, Home Vario Mahlkonig, tamper Concept-Art, Filtru Bezzera nepresurizat pt 2 cesti, 14g, 58mm
 
Reply
#18
Am urmarit discutiile create de acea comanda cu cafeaua "veche" de 9zile. Si recunosc ca dupa o pagina eram surprins ca PJ vinde cafea prajita cu 9 zile in urma. Nu pentru ca ar fi veche cafeaua dar imi puneam intrebari asupra eficientei lui, il stiam perfectionist. Smile Ulterior am inteles ca de fapt respectivul cumparator o luase de la un "dealer PJ" si lucrurile s-au lamurit. Expunerea initiala a problemei a dus la o intreaga dezbatere, inutila. Informatii despre prospetimea cafelei si despre degazare sunt o gramada aici pe forum.

"Greselile de exprimare" despre care voalat scrie userul Kum ascund de fapt alte lucruri care vor genera intotdeauna probleme oricarui forum. Fiecare text pe care-l scriem aici (sau pe facebook sau oriunde) ne arata asa cum suntem. Nu e prea greu sa-ti dai seama din 3-4 randuri scrise de un om (cu greseli sau nu) ce caracter are el, ce educatie are, ce umor are, care e nivelul lui cultural, care-i sunt valorile, inteligenta etc. Prin scris nu prea te poti ascunde.

Ca sa se inteleaga mai bine, nu faptul ca un user e incepator genereaza probleme ci caracterul/educatia lui. Asa ca din start incercarea de a-i pune in carantina dupa criteriul "incepatori" nu e prea productiva. Din contra, e mai rau, descurajeaza oamenii valorosi care sunt incepatori si ar putea aduce idei interesante in discutie.

Inevitabil, PJ si ceilalti prajitori prin asumarea prezentei pe acest forum vor trebui sa se lupte in continuare cu acest tip de oameni. Sper sa aiba energie sa o faca in continuare, altfel intradevar ar fi o pierdere din punctul meu de vedere.

Cand contrazici o idee e bine sa pui ceva in loc. Asa ca incerc si eu o sugestie. S-ar putea foarte simplu deschide o sectiune "Intrebari incepatori" (poate si ceva subcategorii fixe: extractie, macinare, crema lapte, boabe cafea etc) unde, incepatorii decenti, cu siguranta vor arunca intrebari. Ceilalti, evident se vor arunca (ca si acum) sa traga concluzii rapide, sa se ia la tranta cu PJ sau cu altii, in topic-uri "consacrate". Dar acolo, asa developat, va fi cumva mai usor de evitat/ignorat

PS: Alta sugestie ar fi sa-l excludem pe RenatoA pentru ca nu bea espresso, si ne tot baga in ochi aeropresul lui.  Angel Tongue
HX Bezzera BZ10 | Vario | Kinu M47 |VST | Reneka | Gene Coffee CBR-101 | Hario V60 dripper
 
Reply
#19
Stai putin ca tocmai am descoperit o metoda traznet sa fac ness in casa... sa vezi atunci Big Grin
 
Reply
#20
(28-10-2015, 03:22)FAP Wrote: PS 2 - La management , marketing , PR , distributie & altele nu sunt incepator ci chiar foarte avansat Smile !

Sa inteleg ca daca ai un distribuitor care iti vinde un produs mai vechi te consideri vinovat in fata clientului...?
Ca sa exemplific, sa luam cazul in care produci lapte, sa zicem. Proaspat, il livrezi ambalat in aceeasi zi distribuitorului X, care il livreaza clientului peste 10 zile, la limita expirarii.
Clientul care voia sa-l consuma in decurs de 5 zile (rezonabil, sa zicem) se supara pe tine ca laptele e vechi...?  Big Grin
PL41TEM, Eureka Mignon Specialita, M47 Phoenix, ibric, AeroPress, Kompresso... and V60/Hario Buono
 
Reply
#21
@ G. Serban - cati votanti crezi ca ar avea un promotor al ,,rasismului'' culturalo-intelectual sau de natura educationala ? Cati crezi ca ar intelege ? - nu demult am trait o experienta cand un interlocutor era calificat, de terti, nu in functie de ce zicea ci de ce varsta avea. De aceea cred si eu ca strict prin criteriul ,,incepatorelii'' nu poti tria. Pe un forum din pacate nu se va putea face nicio triere preventiva.....deja prin prisma faptului ca majoritatea folosesc pseudonime....si de aici deriva multa necontrolabile.
Cred insa ca se poate scoate din start o postare care contine lucruri problematice - chiar daca e considerata treaba asta ,,cenzura''. Daca ,,cenzura'' e facut de persoane avizate si cu o motivatie sanatoasa/corecta in spate nu e nimic rau.

nu stiu daca poti din 2 fraze sa cunosti un om, dar cred si eu ca poti sa iti faci niste procentaje totusi.
 // i-steel-1 , m7k-c83-r |T| cellini-evo-2 \\

                                                 
 
Reply
#22
(28-10-2015, 12:43)TudorB Wrote: @ G. Serban - cati votanti crezi ca ar avea un promotor al ,,rasismului'' culturalo-intelectual sau de natura educationala ? 

Nici macar eu nu as vota un asemenea promotor. Smile
HX Bezzera BZ10 | Vario | Kinu M47 |VST | Reneka | Gene Coffee CBR-101 | Hario V60 dripper
 
Reply
#23
ok Big Grin ^^^^
 // i-steel-1 , m7k-c83-r |T| cellini-evo-2 \\

                                                 
 
Reply
#24
(28-10-2015, 12:42)Mihai L Wrote:
(28-10-2015, 03:22)FAP Wrote: PS 2 - La management , marketing , PR , distributie & altele nu sunt incepator ci chiar foarte avansat Smile !

Sa inteleg ca daca ai un distribuitor care iti vinde un produs mai vechi te consideri vinovat in fata clientului...?
Ca sa exemplific, sa luam cazul in care produci lapte, sa zicem. Proaspat, il livrezi ambalat in aceeasi zi distribuitorului X, care il livreaza clientului peste 10 zile, la limita expirarii.
Clientul care voia sa-l consuma in decurs de 5 zile (rezonabil, sa zicem) se supara pe tine ca laptele e vechi...?  Big Grin

Vad ca multa lume ...a sarit pe mine ! Nu e o problema...sunt rezistent ! E si normal, pentru ca pe forum s-au format in timp anumite relatii Smile ! Am sa incerc sa ma cenzurez si sa ma preocup  mai mult de  problemele mele tehnice . Dar intotdeauna voi raspunde atunci cand sunt citat sau intrebat , cu argumentele necesare.
Nu exista un produs ...mai vechi ! Exista produse cu perioada de garantie/expirare iar in cazul celor usor perisabile exista acel "se recomanda consumul pana la data de ...daca e pastrat in ...conditii" ! Chiar daca termenul de expirare este depasit , produsul nu este neaparat vechi,stricat sau impropriu. Dar producatorul nu mai raspunde pentru el . Iar in cazul emis de tine clientul trebuie sa-si calculeze consumul laptelui pana la data expirarii , sau sa-l REFUZE si sa ceara alt produs ...mai proaspat Big Grin !
Strict TEHNIC si strict la modul general ! Un producator ar trebui permanent sa verifice daca distribuitorii lui detin marfa lui nevanduta si aproape de termenul de expirare ! Clientul final va fi nemultumit in primul rand de producatorul inscriptionat pe ambalaj si apoi de distribuitor, care instant da vina tot pe ......!
Solutii exista , dar trebuie interes si efort Smile !
PS - Cum se stabileste perioada pentru a diviza maestrii de incepatori ?
#ROCKET R NINE ONE , #ROCKET SUPER FAUSTO/Red Speed , #AILLIO BULLET R1 V2 , #Acaia Lunar
#Brewtus IV , #Honne Slim  ;   #Ibric , #MK. Vario
Accesorii ROCKET , MOTTA , IMS , Tamper dinamometric ECM , altele
 
Reply
#25
(28-10-2015, 13:41)FAP Wrote: ...Iar in cazul emis de tine clientul trebuie sa-si calculeze consumul laptelui pana la data expirarii , sau sa-l REFUZE si sa ceara alt produs ...mai proaspat Big Grin !
Chiar te pricepi...  Smile 
Deci pana la urma clientul final cui trebuie sa se adreseze cu refuzul produsului: fabricii sau distribuitorului? Ca in cazul nostru, pacatul se pare ca a cazut pe fabrica.

Evident ca exista solutii, dar eu zic ca fiecare e lasat sa-si gestioneze stocurile. Ca producator poti agrea cu distribuitorul sa nu dea marfa mai veche de x zile si sa vezi cum procedezi cu marfa (intre voi). Dar ma indoiesc ca ii ceri inventarul zilnic si ii spui cum sa procedeze cu marfa lui.
PL41TEM, Eureka Mignon Specialita, M47 Phoenix, ibric, AeroPress, Kompresso... and V60/Hario Buono
 
Reply
#26
(28-10-2015, 13:56)Mihai L Wrote:
(28-10-2015, 13:41)FAP Wrote: ...Iar in cazul emis de tine clientul trebuie sa-si calculeze consumul laptelui pana la data expirarii , sau sa-l REFUZE si sa ceara alt produs ...mai proaspat Big Grin !
Chiar te pricepi...  Smile 
Deci pana la urma clientul final cui trebuie sa se adreseze cu refuzul produsului: fabricii sau distribuitorului? Ca in cazul nostru, pacatul se pare ca a cazut pe fabrica.

Evident ca exista solutii, dar eu zic ca fiecare e lasat sa-si gestioneze stocurile. Ca producator poti agrea cu distribuitorul sa nu dea marfa mai veche de x zile si sa vezi cum procedezi cu marfa (intre voi). Dar ma indoiesc ca ii ceri inventarul zilnic si ii spui cum sa procedeze cu marfa lui.
Vad ca nu ma lasi in pace  Smile ! Clientul final trebuie sa studieze "detaliile" produsului la cumparare. Atunci ar trebui sa REFUZE achizitia produsului si inlocuirea cu unul "proaspat".In orice situatie problemele se vor transmite producatorului ! Producatorul in speta respectiva va face concesii sau NU , asumandu-si ulterior fidelizarea unui client(sau mai multi daca problema devine publica) sau pierderea lui(lor) !Solutii exista ,dar cum spunea initiatorul topicului "consultanta se plateste" Big Grin !
#ROCKET R NINE ONE , #ROCKET SUPER FAUSTO/Red Speed , #AILLIO BULLET R1 V2 , #Acaia Lunar
#Brewtus IV , #Honne Slim  ;   #Ibric , #MK. Vario
Accesorii ROCKET , MOTTA , IMS , Tamper dinamometric ECM , altele
 
Reply
#27
Am impresia ca vorbesti prin prisma unui mic producator. Extrem de mic si fara distributie intinsa. In fine, asta e parerea mea, mi-o asum.

Pai cum ar fi sa am o masina VW si sa apelez fabrica la fiecare problema, in loc sa contactez furnizorul sau un service agreat? Big Grin
Care este legatura intre cumparator si producator, cata vreme el cumpara de la distribuitor? In mod normal factura/bonul fiscal ii leaga pe cei doi. Distribuitorul poate cere ajutorul producatorului in anumite cazuri (inlocuire de produse, despagubiri, etc), de asemenea si clientul final daca nu a fost multumit de rezolvare.
Dar eu zic ca e exclus sa se indrepte direct catre producator.
Una din atributiile distribuitorului este atragerea si pastrarea clientului local.
PL41TEM, Eureka Mignon Specialita, M47 Phoenix, ibric, AeroPress, Kompresso... and V60/Hario Buono
 
Reply
#28
Ultimul mesaj acum ...deoarece mai am si treaba ! Vorbesc prin prisma producatorilor MONDIALI si de distributie la nivel national&abroad cu mii(zeci de mii de clienti) cu multe sute de agenti , flote mari ,etc.! Dar cred ca ai inteles gresit .
Distribuitorul,magazinul,dealerul sau mai corect spus revanzatorul (nu se stie a cata veriga e in lantul de desfacere)  care intra in contact cu clientul final, are prin contract atributiuni limitate.El doar vinde produsul, cu mici exceptii unde exista si atributiuni de service.
Acesta doar va asigura interfata intre producator si clientul final.Va asigura conexiunea intre acestia.Deci,mai pe intelesul tuturor va primi reclamatia de la clientul final DAR pe care o va trimite spre solutionare catre PRODUCATOR, deoarece acesta nu isi asuma pierderi.
Deci repet ...in final reclamatiile si rezolvarea acestora depind de producator ! Pierderea sau castigul de imagine in fata consumatorilor este tot a producatorului !
#ROCKET R NINE ONE , #ROCKET SUPER FAUSTO/Red Speed , #AILLIO BULLET R1 V2 , #Acaia Lunar
#Brewtus IV , #Honne Slim  ;   #Ibric , #MK. Vario
Accesorii ROCKET , MOTTA , IMS , Tamper dinamometric ECM , altele
 
Reply
#29
(28-10-2015, 15:07)FAP Wrote: ...
Acesta doar va asigura interfata intre producator si clientul final.Va asigura conexiunea intre acestia.Deci,mai pe intelesul tuturor va primi reclamatia de la clientul final DAR pe care o va trimite spre solutionare catre PRODUCATOR, deoarece acesta nu isi asuma pierderi...

Hai ca am ajuns la un consens pana la urma... Si pana la urma confirmi exact ce am spus si eu: clientul se adreseaza distribuitorului, si nu producatorului.
q.e.d.

Am ramas cu impresia ca tu ai eliminat producatorul din start pentru ca nu a visat ce s-a intamplat pe teren. In cazul nostru clientul nu s-a plans celui de la care a cumparat marfa.  Big Grin

"Libertatea" unui distribuitor depinde de multi parametri si poate varia de la un simplu "tonomat" (unde dai banul si iei produsul, fara sa fie implicat in niciun fel) pana la nivel de reprezentanta.
PL41TEM, Eureka Mignon Specialita, M47 Phoenix, ibric, AeroPress, Kompresso... and V60/Hario Buono
 
Reply
#30
Adaug si eu precizarea initiala, a REvinde cafea proaspăt prăjită nu e ca si cum ai REvinde Lavazza. Una e cafeaua de specialitate, proaspăt prăjită, alta e cafeaua produsă in masă de catre corporatii. Prajitorii stiu prea bine cati clienti pretentiosi apar, unii chiar care consideră veche si cafeaua de 3 zile Smile , de aceea e bine ca revanzatorii sa fie pusi in gardă si sa întrebe oamenii ce vor, cand o vor consuma etc.
#Lelit Bianca V3 Black #EK43S + SSP & Titus carrier #Honne Slim #Kinu Titan
 
 
Reply
  


Forum Jump:


Browsing: 1 Guest(s)