Hello There, Guest! Login Register


Restaurare / Reconditionare Isomac TEA

#1
Bug 
Servus,

Acum cativa ani (4-5-6) am achizitionat de la un espressoman un Isomac TEA, care si-a facut treaba foarte bine pana acum vreo doua saptamani cand a decis sa-mi sara sigurantele de fiecare data cand il porneam.

L-am desfacut sa vad care-i faza cu el si rapid am ajuns la concluzia ca facea un scurt de la niste apa care scapa pe undeva (asa cum veti vedea in poze, naiba stie pe unde exact scapa).

Fiindca imi place sa-mi prind urechile in chestii pe care nu le cunosc am ajuns la concluzia ca-l voi dezasambla complet si-l voi reface integral (deja luasem partea electrica pentru un SanRemo Treviso pe care l-am tras la boxe).

Am nevoie de ajutorul vostru pentru a da de cap unor situatii particulare care nu se regasesc in schema tehnica de productie a aparatului. 

Atasat gasiti o poza in care apare o piesa alba imediat dupa furtunul camasuit (cel care pleaca din pompa). In piesa asta se intoarce niste apa printr-un T-eu, dar acelasi splitter imi trimite apa inapoi in rezervor via un furtun foarte lung. Ceva mi se pare dubios la situatia actuala. Piesa alba nu se afla pe schema initiala.

       
 
Reply
#2
Eu am un espressor identic, daca vrei te pot ajuta.
ExpobarBrewtusIV, NicheZero
 
Reply
#3
Orice ajutor este binevenit. Smile

Multumesc.
 
Reply
#4
(05-02-2022, 17:55)vdodan Wrote: Orice ajutor este binevenit. Smile

Multumesc.
Și la mine exista , doar că puțin diferit, deci nu prea are cum sa fie de la asta problema.[Image: 51c74c0768278e8da30bd5aaefb5fadc.jpg]
ExpobarBrewtusIV, NicheZero
 
Reply
#5
Perfect. Ce-am mai observat este pozitia rotita 90* a presostatului via un cot. si colierul de captare pentru valva de expansiune de pe partea superioara a boilerului (la mine nu exista si valva se continua direct cu un furtun).

Cam asa arata boilerul cand l-am desfacut:
   

L-am luat usor la smirghel in zona aia si am ajuns la concluzia ca e facut din doua materiale: cilindrul central este cupru iar capacele sunt din alama. Undeva trebuie ca exista niste pori iar descoperirea lor pare un fel de acul in carul cu fan. Astazi am dat aproape toate coturile jos de pe el (inclusiv elementul de incalzire). Singurul care n-a vrut sa se miste a fost cotul care iese din HX catre grup. (pe partea cu elementul de incalzire).

Pe interior are o pojghita negricioasa (la fel si elementul de incalzire). Le-am scufundat pe amandoua in cafezza cam 1h (daca am omorat elementul ... sa-i fie tarana usoara). Cred ca au nevoie de ceva mai hardcore. Maine-poimaine incerc pun in boiler otet cu sare si voi incerca sa protejez exteriorul.

LE: observ ca la tine valva de suprapresiune este pe acelasi T-eu cu presostatul si valva de expansiune e pe treaba ei. La mine e invers.
 
Reply
#6
Oho, d-ul Ankh. Salutări cu respect.

Eu șa încerca să desfac rezistența și să curăț boilerul separat. Aș încerca mai întâi să văd ce este acel strat negru. Abia apoi aș trece la acizi sau abrazive.

Succes la "restaurare".
Lelit PL41LEM + Ascaso, Bialetti Venus 6, Bialetti Preziosa, Kinu M47 Classic
 
Reply
#7
Smile  FotoTarget?

Desfacusem deja rezistenta (am si zis ca am scufundat-o in caffezza). Stratul negru e ceva care se simte ca un smirghel. Ma gandesc sa nu-l deranjez. Duc boilerul la cineva priceput in operat pe cupru/alama si cam aia e.

Toate protectile papucilor electrici mi s-au sfaramat intre degete si cam asa arata ce-a mai ramas din flansa dintre grup si restul aparatului:
   

Cum as putea sa-mi dau seama in ce perioada a fost produs acest (ceea ce cred eu ca este un) mk1 ?
 
Reply
#8
(06-02-2022, 22:44)TVTVTV Wrote: Succes la "restaurare".

Îmi retrag ghilimelele. Big Grin Chiar e restaurare.

Stratul negru sună a depunere de minerale din apă. Probabil că trebuie ceva acid specializat. Clar du boilerul la cineva care știe ce face.

Dacă tot ai deschis pacientul, cumpără-i ș-un set nou de garnituri și, de ce nu, trimite toate fierătaniile la curățat profesional. Asta dacă vrei să ții espressorul, evident.
Lelit PL41LEM + Ascaso, Bialetti Venus 6, Bialetti Preziosa, Kinu M47 Classic
 
Reply
#9
Da, vreau sa-l tin. Imi place cum arata, iar zeama extrasa cu el in ultimii 5 ani a fost chiar decenta.

Curat tot in el, schimb toate garniturile. Furtune noi am comandat astazi. Maine as vrea sa definitez lista de pe coffee-sensor.com (stiu ca cineva de pe forum are site-ul asta) si sa desfac grupul (mi-a lipsit cheia de 34mm sau un papagal) sa vad daca trebuie schimbate toate piesele si iau un kit intreg sau daca achizitionez doar garniturile.
   

Imi mai trebuie cateva chestii pe care nu le-am gasit pe site si nici nu stiu cum sa le caut in alte parti (ex.: garnitura de teflon alba  cilindrica din bagetele de apa si abur; arculetul mic aferent baghetei de abur)
       
 
Reply
#10
(05-02-2022, 17:11)vdodan Wrote: Servus,

Acum cativa ani (4-5-6) am achizitionat de la un espressoman un Isomac TEA, care si-a facut treaba foarte bine pana acum vreo doua saptamani cand a decis sa-mi sara sigurantele de fiecare data cand il porneam.

L-am desfacut sa vad care-i faza cu el si rapid am ajuns la concluzia ca facea un scurt de la niste apa care scapa pe undeva (asa cum veti vedea in poze, naiba stie pe unde exact scapa).

Fiindca imi place sa-mi prind urechile in chestii pe care nu le cunosc am ajuns la concluzia ca-l voi dezasambla complet si-l voi reface integral (deja luasem partea electrica pentru un SanRemo Treviso pe care l-am tras la boxe).

Am nevoie de ajutorul vostru pentru a da de cap unor situatii particulare care nu se regasesc in schema tehnica de productie a aparatului. 

Atasat gasiti o poza in care apare o piesa alba imediat dupa furtunul camasuit (cel care pleaca din pompa). In piesa asta se intoarce niste apa printr-un T-eu, dar acelasi splitter imi trimite apa inapoi in rezervor via un furtun foarte lung. Ceva mi se pare dubios la situatia actuala. Piesa alba nu se afla pe schema initiala.
Salutare.
Piesa aceea albă face parte dintr-un ansamblul care include OPV + circuite de alimentare grup (HX) și alimentare boiler principal.
Nu o găsești în schiță pentru că este "creația" cuiva din urmă.
Y-ul acela daca este casant .. spart .. îl poți schimba sau poți renunța la el ducând furtunul ce iese din OPV direct in vas.

Verifica și OPV ul, daca este blocat, incearcă sa îl deblochezi, in caz contrar: altul

Daca ai unde sa duci boilerul la curățat e minunat, daca nu, poți să o faci și tu, găsești soluție potrivită la Dedeman (soluție curățat centrale )

Alte piese ce mai ai nevoie le găsești la
https://www.piese-espressor.ro/
Suna fest la ei sau mergi la sediu.
Toper Cafemino 1kg + TC4ESP, ACS Vostok, ACS Vesuvius Leva , Expobar Brewtus, Gaggia Mini, La Pavoni Professional, Cafflano Kompresso, Mypressi v.2, Flair Pro 2, DF-83, Niche Zero, ARCO-duo, Kinu Classic+Phoenix, 1Zpresso.
 
Reply
#11
M-am uitat mai atent la pozele tale si nu mai inteleg ce este acolo, m-i se pare totul invers, deci presiunea mare (14 - 16bar) ce iese din pompa vine din dreapta prin furtunul "camasuit" care intra in prima piesa alba in care se inteapa returul opv-ului  ...... daca e asa ...  nu este ok, nu stiu cum ti-a functionat si cum de nu au sarit imbinarile alea simple. Ar face sens doar daca acea prima piesa alba ar fi tot un OPV 
Intital am crezut ca presiunea mare vine din stanga ansamblului nu din dreapta cum te uiti la poza cu espressorul desfacut. 
Pe furtunul ce se intorcea in baziul cu apa, venea debit mare sau debit mic ? 
Poate mai da un coleg o parere ...
Toper Cafemino 1kg + TC4ESP, ACS Vostok, ACS Vesuvius Leva , Expobar Brewtus, Gaggia Mini, La Pavoni Professional, Cafflano Kompresso, Mypressi v.2, Flair Pro 2, DF-83, Niche Zero, ARCO-duo, Kinu Classic+Phoenix, 1Zpresso.
 
Reply
  


Forum Jump:


Browsing: 1 Guest(s)