nu cred ca nu s-a inteles,
cred ca doar nu s-a citit!
oricum, mai mult de-atat nu ma pricep sa explic!
mie mi s-a parut ca am descris cele ce se intampla si deci am incercat sa risipesc orice mai incolo de... natural!
si culmea, am incercat sa fiu mai... vesel - deloc trist
mai mult, asa cum spuneam, fenomenul s-a mai descris si explicat in forum, si la DB-uri si la alte SBDU-uri!
si... mai mult, daca nu faci nimic (nici nu trebuie, nici nu ai ce sa faci, doar sa opresti in panica, masina!), presiunea tot scade; cu ceva macar... dar, asa cum s-a tot spus, in faza asta de functionare, indicatiile manometrului sunt total nerelevante pentru cei care nu-si fac griji in plus...
"... odata boilerul incalzit, se 'amorseaza' termosifonul si fluxul de apa in exterior disipa presiunea acumulata.."
@smitzah: 'nu e conectat direct pe boiler' - ce, cine?
oricum,
boilerul are legatura 'hidraulica', e conectat pe OPV care are dublu rol: (1) de
supapa de expansiune in incalzirea boilerului si in caz de avarie si (2) de
supapa de limitare presiune in extractie!
despre ce ar fi vorba - conf. schemei din situl Bezzera si din linkul de mai sus,
(1) pag. 18-19: manometrul poz.1, e conectat direct la boilerul poz. 10, prin capilarul poz. 6;
(2) supapa OPV tabela 2 (ans. poz. 22, pag. 10-11) e conectata direct, prin cotul poz. 17 pe aceeasi pagina si poz. 16 in pag. 18-19, la boilerul poz.10;
partea a doua din schema necesita poate niste lamuriri, pentru cei ce merg pana acolo cu curiozitatea:
in tab. 2, pag. 10-11 e descrisa supapa OPV; cam la fel cu toate asemenea supape (pe Bezzera), in corpul supapei e cuprinsa si