nu cred ca nu s-a inteles,
cred ca doar nu s-a citit!
oricum, mai mult de-atat nu ma pricep sa explic!
mie mi s-a parut ca am descris cele ce se intampla si deci am incercat sa risipesc orice mai incolo de... natural!
si culmea, am incercat sa fiu mai... vesel - deloc trist
mai mult, asa cum spuneam, fenomenul s-a mai descris si explicat in forum, si la DB-uri si la alte SBDU-uri!
si... mai mult, daca nu faci nimic (nici nu trebuie, nici nu ai ce sa faci, doar sa opresti in panica, masina!), presiunea tot scade; cu ceva macar... dar, asa cum s-a tot spus, in faza asta de functionare, indicatiile manometrului sunt total nerelevante pentru cei care nu-si fac griji in plus...
"... odata boilerul incalzit, se 'amorseaza' termosifonul si fluxul de apa in exterior disipa presiunea acumulata.."
@smitzah: 'nu e conectat direct pe boiler' - ce, cine?
oricum,
boilerul are legatura 'hidraulica', e conectat pe OPV care are dublu rol: (1) de
supapa de expansiune in incalzirea boilerului si in caz de avarie si (2) de
supapa de limitare presiune in extractie!
despre ce ar fi vorba - conf. schemei din situl Bezzera si din linkul de mai sus,
(1) pag. 18-19: manometrul poz.1, e conectat direct la boilerul poz. 10, prin capilarul poz. 6;
(2) supapa OPV tabela 2 (ans. poz. 22, pag. 10-11) e conectata direct, prin cotul poz. 17 pe aceeasi pagina si poz. 16 in pag. 18-19, la boilerul poz.10;
partea a doua din schema necesita poate niste lamuriri, pentru cei ce merg pana acolo cu curiozitatea:
in tab. 2, pag. 10-11 e descrisa supapa OPV; cam la fel cu toate asemenea supape (pe Bezzera), in corpul supapei e cuprinsa si
o a doua supapa, de sens (check valve), compusa din poz. 3, 7, 2, 9 pe aceeasi pagina; piciorul supapei de sens este sub nivelul cotului lateral spre supapa propriu zisa de limitare (OPV, poz. 4, 5, 8, 19, 6), astfel ca apa din boiler comunica direct cu apa din corpul supapei OPV, dar nu poate trece mai jos, spre pompa, pentru ca exista acea supapa de sens, prezenta in mai toate asemenea montaje!
de citit numai daca e chiar necesar: daca check valve aceea e 'putin' defecta si lasa ceva apa sa se scurga inapoi spre pompa (pic cu pic...), dramatic e nu efectul asupra pompei, nici asupra boilerului care a pierdut ceva apa, ci asupra termosifonului: boilerul e gol in partea superioara asa ca bucla termosifonului nu se inchide in apa si termosifonul nu se amorseaza: masina e calda in corpul ei, dar grupul e doar 'caldut' - prin conductie in majoritate!
ei da, in asemenea situatii, un termometru de grup e chiar folositor!
________________________________________________________________________________________
Strega_mod(esp32)/ MaraX_mod(esp32)/ Sette_270/ Macap_m7/ prajitor_fluid_bed_diy_(4Kg/luna)