Hello There, Guest! Login Register


Automodele RC

#1
Am luat un La Trax Teton de curand, un model la scara 1:18, cu scopul declarat de a ii arata baietelului cel mare (6 ani) ca sub carcasa unei jucarii exista baterie, transmisie, etc. si pt a il tine pe cat posibil ancorat in lumea fizica si departe de ecrane.

Standarul in domeniu am vazut ca e scara 1:10, dar am preferat 1:18 din cauza dimensiunilor si greutatii reduse, dar, cum suntem 3 de sex masculin in familie, probabil nu va singurul model rc.

Teton e un entry level de calitate ok, la limita dintre jucarie de supermarket si un auto rc de hobby.

Scopul acestui thread e sa vad daca mai exista pe aici persoane interesate de auto rc, asa ca, in timp ce caut eu raspunsuri la intrebari de genul "pot pune LiPo de 7.4v pe un motor de 7.2v" si "ce e aia servo la automodelele rc", dc aveti preocupari similare, dati un semn, sa ne cunoastem, sa nu il mai bat doar pe @renatoa la cap cu intrebarile despre rc Smile
Honne, Wilfa Uniform + SSP, Aergrind, Bezzera Aria
 
Reply
#2
Eu am inceput cu ceva mai modest, Wltoys 18428-B.
Nu-i cu LiPo, doar 4xAA -> 4.8V, dar e destul pentru umblat prin casa.
Sper sa reziste mai mult decat anterioarele, luate de pe la chioscurile cu jucarii.
■  ARCO220V ► Brewista Smartpour Switch ► AeroPress / Cafflano Kompresso ■
■  ARCO1MP_ ► Brewista Stout Spout ► AeroPress / Hario V60 / Timemore French Press ■
■  Retired but functional: ■ Kinu M47PH ■  Kinu M38 ■ Porlex Tall ■ Tefal KI140D ■
 
Reply
#3
Eu am avut o experienta neplacuta cu o masinuta la scara 1:32 care, culmea, a avut motorul prea puternic pt pinionul de plastic care asigura transmisia de la motor, pinion care a pierdut cativa dinti. De aceea am trecut direct la Teton. In fine, chiar si experienta neplacuta cu modelul 1:32 a fost interesanta, sa stau sa desfac prin casa jucarii vechi cu telecomanda si fara, in cautarea unui pinion similar Smile
Honne, Wilfa Uniform + SSP, Aergrind, Bezzera Aria
 
Reply
#4
Bataile de cap sunt cand incerci sa ma convingi ca un HX e mai bun ca un open boiler Tongue... nu despre RC Smile

(23-12-2019, 22:44)cradun Wrote: ...pot pune LiPo de 7.4v pe un motor de 7.2v" si "ce e aia servo la automodelele rc"...

Da, se poate.
De fapt, as zice ca motorul ala zis de 7.2V in fisa lui are permis pana la 9V.
Si fii atent ca la un lipo cand citesti 7.4V, asta este tensiune pe final de descarcare, tensiunea la full fiind 4.2V, deci motorul va fi alimentat cu 8.4V cand acumulatorul este scos de la incarcare.

Servo, este prescurtarea de la servo-mecanism, un ansamblu de comanda al directiei, echivalentul casetei de directie la masinile mari. Il poti vizualiza in acest model educational, ca blocul de plastic negru.

[Image: 1dad1df0-a4f9-48ce-b539-cdf525e1e84d.jpg]
 
Reply
#5
Multumesc, renatoa! In alta ordine de idei, mi se pare funny ca voi folosi in sfarsit un cooling fin pentru ce e facut, pt un motor electric, si nu pt grupul de la Pavoni Smile
Honne, Wilfa Uniform + SSP, Aergrind, Bezzera Aria
 
Reply
#6
(24-12-2019, 11:06)renatoa Wrote: ... cand citesti 7.4V, asta este tensiune pe final de descarcare, tensiunea la full fiind 4.2V, deci motorul va fi alimentat cu 8.4V cand acumulatorul este scos de la incarcare ....
probabil e 8.2V?
■  ARCO220V ► Brewista Smartpour Switch ► AeroPress / Cafflano Kompresso ■
■  ARCO1MP_ ► Brewista Stout Spout ► AeroPress / Hario V60 / Timemore French Press ■
■  Retired but functional: ■ Kinu M47PH ■  Kinu M38 ■ Porlex Tall ■ Tefal KI140D ■
 
Reply
#7
4.2*2 = 8.4  Confused Huh

8.2 ar putea fi la LiIon de generatie veche, cele folosite in laptoape in epoca XP, care se incarcau doar pana la 4.1V. Cele de acum, din epoca vaping-ului, sunt capabile sa ia la bord 4.2V, iar LiPo a fost impins chiar pana la 4.35V (LiHV) 
Da, ati citit bine, in momentul asta vaping-ul si lanternele cu LED-uri sunt principalele locomotive care tracteaza tehnologia LiIon sa isi depaseasca limitele (High Drain).

Desi seamana, e diferenta mare de dimensiune la radiatoarele alea... de la 35 la 60mm, nici la flair nu poti monta unul de 35 Smile
 
Reply
#8
Scuze, am ales o valoare intre 7.4 si 8.4 si mi-a iesit 8.2.
Acu' deduc ca e vorba de doua celule de 4.2V care, in total, "dau" 8.4V. Corect?
Si celula va avea 3.7V spre final, deci 7.4V pentru amandoua (daca au aceeasi "stare").
■  ARCO220V ► Brewista Smartpour Switch ► AeroPress / Cafflano Kompresso ■
■  ARCO1MP_ ► Brewista Stout Spout ► AeroPress / Hario V60 / Timemore French Press ■
■  Retired but functional: ■ Kinu M47PH ■  Kinu M38 ■ Porlex Tall ■ Tefal KI140D ■
 
Reply
#9
Acum e corect.
Si precizarea cu aceeasi stare este importanta... la Lipo este o adevarat isterie de a se pastra celulele balansate pe toata durata exploatarii, o diferenta de 0.1V intre ele pentru unii e tragedie.
Sunt curios charger-ul masinutei daca face asta, sau incarca de-a valma ambele simultan.
 
Reply
#10
Pai, cred ca depinde cum sunt conectate celulele, daca are acces in mod independent la fiecare. Totusi, nu cred deoarece [mufa de conectare / cablul] are doar doua fire + si - (deci incarcare de-a valma).
Prin urmare poate apare dezechilibru intre celule datorita calitatii diferite a materialelor folosite.
■  ARCO220V ► Brewista Smartpour Switch ► AeroPress / Cafflano Kompresso ■
■  ARCO1MP_ ► Brewista Stout Spout ► AeroPress / Hario V60 / Timemore French Press ■
■  Retired but functional: ■ Kinu M47PH ■  Kinu M38 ■ Porlex Tall ■ Tefal KI140D ■
 
Reply
#11
Pack-urile litiu au musai o mufa suplimentara de echilibrare, unde vine cate un fir subtire de la fiecare nod de inseriere celule, pe langa firele groase de la capetele pack-ului, prin care se face descarcarea in sarcina, la curent mare.
Echilibrarea se face la curenti mici, mult sub un amper. In momentul incarcarii, cand o celula o ia inaintea celorlalte din pluton i se aplica un mic soc de descarcare pana este adusa in rand cu masele.
Mai exista posibilitatea de a se face echilibrarea intern, exista pack-uri cu o mica placuta incorporata, cu rol de echilibrare si protectii la supra/sub voltare. Le gasesti sub numele de BMS (Batt management system) mai ales la pack-urile cu multe celule, de la biciclete/hoverboard.
 
Reply
#12
Am gasit aici tipurile de conectori.
In concluzie: "There are two types of connectors that are power connectors and balance connectors. These power connectors are used for high current use anywhere and balance connector is used to balance the individual cell’s voltage."

Aici zice despre BMS.
■  ARCO220V ► Brewista Smartpour Switch ► AeroPress / Cafflano Kompresso ■
■  ARCO1MP_ ► Brewista Stout Spout ► AeroPress / Hario V60 / Timemore French Press ■
■  Retired but functional: ■ Kinu M47PH ■  Kinu M38 ■ Porlex Tall ■ Tefal KI140D ■
 
Reply
#13
Da, multi conectori in RC, fiecare firma a incercat sa isi impuna pe al lui, crezand ca obtine vreun monopol in felul asta... sarmanii de ei, au uitat ca in hobby-ul asta, dupa masinuta urmatoarea achizitie e un pistol de lipit Big Grin

Si tot articolul ala nu trateaza deloc conectorii de echilibrare, acolo e mai liniste, sunt doar doua-trei standarde.
 
Reply
#14
(23-12-2019, 23:11)lracu Wrote: Eu am inceput cu ceva mai modest, Wltoys 18428-B.
Nu-i cu LiPo, doar 4xAA -> 4.8V, dar e destul pentru umblat prin casa.
Sper sa reziste mai mult decat anterioarele, luate de pe la chioscurile cu jucarii.

A ajuns jucaria, via Germany (firma care le comercializeaza este s-idee), livrata de curier (Urgent) la usa (deci taxe 0 si TVA 0). Probabil a ajuns in Germania cu un transport pentru magazinul lor de acolo. Btw s-idee vinde si pe amazon.de (la 20euro fata de 29euro banggood) dar cu transportul 9.59 se ajunge aproape la acelasi pret final.
Baterii suplimentare nu pot fi comandate din China, in tara nu sunt chiar usor de gasit sau sunt scumpe.
Interesant este pretul pe amazon.de la bateria de 700mAh, ~10euro cu transport 42euro!

Cateva cuvinte despre masinuta.
Telecomanda cu tragaci pentru inainte-inapoi si cu roata pentru stanga-dreapta, dureaza un pic sa ma acomodez la tipul acesta de telecomanda.
Viteza (max. 9km/h) poate fi modificata proportional, in schimb directia nu.
Bateria se incarca in aproximativ 3 ore iar durata de utilizare e de 10-15min, in functie de sarcina pe motor.
Trece destul de usor peste obstacole chiar mai inalte decat ea, urca usor pe perete si ajunge la fel de usor in pozitia "testoasa". Raza de giratie e cam mare, apreciez ca e in jur de 50cm.

Ma gandesc sa incerc o transformare a alimentarii. In compartimentul bateriei incape, fix, suportul de baterii de la optimusdigital, trebuie doar sa elimin conectorii tip SM plug si sa lipesc firele de la suport cu cele din compartimentul bateriei.
Cu 4 acumulatori AA (R6) Ni-MH sau cu 4 baterii AA cred ca ar merge.

@cradun
(23-12-2019, 22:44)cradun Wrote: Am luat un La Trax Teton de curand, un model la scara 1:18, 
.....

Traxxas e in alta liga si sigur merita diferenta de pret fata de chinezisme.
Atasez un mic review cu modelul X-MAXX, poate l-ai vazut, poate nu:
https://www.youtube.com/watch?v=XXnoVIsGWik
■  ARCO220V ► Brewista Smartpour Switch ► AeroPress / Cafflano Kompresso ■
■  ARCO1MP_ ► Brewista Stout Spout ► AeroPress / Hario V60 / Timemore French Press ■
■  Retired but functional: ■ Kinu M47PH ■  Kinu M38 ■ Porlex Tall ■ Tefal KI140D ■
 
Reply
#15
Nu as merge spre X-MAXX, e mult prea mare. 1:18 e marimea ideala deocamdata. Cei cu mai multa experienta recomanda 1:10 pt ca sunt mai durabile. La Trax Teton (La Trax fata de Traxxas e cum e Dacia fata de Renault) are un renume destul de prost. Fiul meu a reusit sa faca 2 amortizoare sa ramana fara capacele superioare (se repara cu 30 de lei) si sa intre intr-o teava si sa sparga caroseria.

Ideea mea e ca diferenta esentiala pe care eu o vad din experienta de pana acum e la acumulatori. E putin frustrant sa te tina bateria maxim 10 min. Acumulatorii mai rasariti permit 20, 30 min si mai mult. Deci dc te pricepi la lipit si la facut acumulatorii compatibili cu motoarele, asta mi se pare super.

Urmatorul loc unde se simte calitatea este la diferentiale si la tot ce inseamna transmisie. De aceea la modelul pe care eu l-am gasit la un pret foarte tentant (59 eur), Reely Core Buggy, majoritatea pieselor sunt disponibile pt schimb in cateva zile, numai diferentialele fata-spate ajung in 5 saptamani Smile

Apropo de spargerea caroseriei, numai cand am schimbat prima data garniturile la Pavoni am mai simtit asa o satisfactie ca atunci cand am lipit bucatelele din caroserie cu banda pt rigips si lipici de pantofi Smile

[Image: LaXeKWY.jpg]
Honne, Wilfa Uniform + SSP, Aergrind, Bezzera Aria
 
Reply
#16
Cautati caroserii din lexan, sunt realmente unbreakable. Sau, si mai bine, Nylon sau Delrin.

Pe baterii va usuca, daca imi dati spatiul de care dispuneti poate va gasesc eu alternative.
 
Reply
#17
La mine bateria de aici se potriveste la fix (e cea stoc):

93mm/36mm/19mm

si din ce am citit, s-ar potrivi si asta 

20 x 31.5 x 88 mm

dar ultima asezata pe muchie (pe lateral) si fixata cu banda dublu-adeziva, pt ca ar trebui scos capacul de fixare. Si cam asta ar fi spatiul maxim, pe partea celalalta e motorul, amplasat lateral.

Cam stramt locul, e alt dezavantaj fata de 1:10. ESP-ul are un mod low voltage si pot fi folosite LiPo, cu asumarea unei uzuri mai mari a transmisiei, dar trebuie sa faca si LaTrax bani din upgrade-uri Smile
Honne, Wilfa Uniform + SSP, Aergrind, Bezzera Aria
 
Reply
#18
Pai ar fi bine sa precizati chimia... nu se amesteca nimh cu lipo fara sa stii ce faci.
Si mai ales, nu se incarca unul cu chargerul celuilalt, sau invers Big Grin

Personal, in spatiul ala mi-as mesteri sa incapa doua celule high drain tip 20700 de 4000-4500mAh, legate in serie, cam la 50 lei bucata la vaping-isti, si cam asta ar fi... Sanyo, Samsung sau Sony, NCR/INR 20700.
Au 70 mm lungime si 20 mm diametru, aici ar fi un mic semn de intrebare, daca intra doua celule alaturate 20x40 in spatiul pentru 36x19...  Confused
Ar ramane problema incarcarii, dar se gasesc chargere, daca nu ati primit cu masina deja unul care stie si lipo/liion
Si cea mai mare problema, a lipirii... se face de un specialist.
 
Reply
#19
Da, stiu, ma feresc deocamdata de LiPo pana nu reusesc sa ma informez si pe chargerul meu scrie sa nu il folosesc cu LiPo.

Multumesc pt variante, ma interesez.
Honne, Wilfa Uniform + SSP, Aergrind, Bezzera Aria
 
Reply
#20
Am gasit un filmulet despre modul de utilizare/depozitare al acumulatorilor LiPo, il atasez pentru cei ce nu stiu aceste reguli:
https://www.youtube.com/watch?v=lQtKgiv70DQ
Spicuiesc vreo cateva:
- nu trebuie descarcate sub 3V pe celula (safe ar fi 3.4V pe celula),
- cand nu sunt utilizate trebuie conectate la incarcator si activat modul "storage",
- nu trebuie incarcate daca sunt fierbinti, se asteapta mai intai racirea.
■  ARCO220V ► Brewista Smartpour Switch ► AeroPress / Cafflano Kompresso ■
■  ARCO1MP_ ► Brewista Stout Spout ► AeroPress / Hario V60 / Timemore French Press ■
■  Retired but functional: ■ Kinu M47PH ■  Kinu M38 ■ Porlex Tall ■ Tefal KI140D ■
 
Reply
#21
Nici reci nu trebuie incarcati, iarna la camp daca nu ai "LiPo warmer" atunci ii pui la piept in buzunarul de la camasa, si nu ii scoti decat cand esti gata sa ii conectezi si sa dai drumul la distractie.

https://hobbyking.com/en_us/turnigy-prog...tore=en_us

Ca suntem intre barbati, lipo e ca prostata, tzeava se strange la frig Wink Stiintific, se zice ca le creste rezistenta interna.

LiFePo4 insa nu sunt asa rau afectati de frig, incepe sa se treaca pe masinile mari pe asa ceva, inclusiv eu sunt interesat, au mai multe avantaje... nu iau foc, usoare, 10 ani durata de viata, dau curent mai mare la pornire, etc.
 
Reply
#22
Zice in filmulet ca la frig nu mai sunt la fel de eficiente si ca nu se incarca ca la temperatura normala.
Nu intra in detalii tehnice, sunt sfaturi asa mai pentru toti.

Interesanta informatia despre LiFePo4. De ce nu inlocuiesc, totusi, acumulatorii LiPo si Li-Ion? Probabil sunt mai greu de produs si deci mai scumpi?!
■  ARCO220V ► Brewista Smartpour Switch ► AeroPress / Cafflano Kompresso ■
■  ARCO1MP_ ► Brewista Stout Spout ► AeroPress / Hario V60 / Timemore French Press ■
■  Retired but functional: ■ Kinu M47PH ■  Kinu M38 ■ Porlex Tall ■ Tefal KI140D ■
 
Reply
#23
Big Grin 
Topicul ce imi trezeste amintiri placute...
V60, Chemex, Ascaso I1-steel, Porlex mini, M47, Eureka Olympus 75E, Niche O...
 
Reply
#24
Tensiune mai mica, 2 celule dau max 6.6v fata de 8.4 cat 2 lipo, deci si tractiune diferita, proportional (cu patratul)

Curba de descarcare este foarte plata, nu stii cata capacitate a mai ramas.
La LiPo/LiIon stii precis dupa voltaj, fiecare 0.1V scazut = -20% descarcat.
La LiFe ai 3.3V si la 10% si la 90%. La 5% cade brusc sub 3V, nu mai ai decat cateva minute sa revii acasa, ceeace n zbor poate fi problematic.

Pentru zbor, LiFe sunt semnificativ mai grele.
 
Reply
#25
(23-12-2019, 23:11)lracu Wrote: ...ceva mai modest, Wltoys 18428-B.
...

----------
(11-01-2020, 22:28)lracu Wrote: ...
Ma gandesc sa incerc o transformare a alimentarii. In compartimentul bateriei incape, fix, suportul de baterii de la optimusdigital, trebuie doar sa elimin conectorii tip SM plug si sa lipesc firele de la suport cu cele din compartimentul bateriei.
Cu 4 acumulatori AA (R6) Ni-MH sau cu 4 baterii AA cred ca ar merge.
...

Inca nu am incercat modding-ul, il mai folosesc doar cu acumulatorul original.

Intre timp au sosit companionii ... 2 bucati
Pot fi folosite simultan ambele masinute, procedura de selectare a frecventelor e automata.
Super fun for the money ... (Acum toti baietii din casa au masinuta ... Smile)

La acest model de masinuta, din cate am dedus, nu folosesc acumulator ci condensator.
Se incarca foarte rapid (aprox. 15-20 minute) si rezista vreo 30 minute.
■  ARCO220V ► Brewista Smartpour Switch ► AeroPress / Cafflano Kompresso ■
■  ARCO1MP_ ► Brewista Stout Spout ► AeroPress / Hario V60 / Timemore French Press ■
■  Retired but functional: ■ Kinu M47PH ■  Kinu M38 ■ Porlex Tall ■ Tefal KI140D ■
 
Reply
#26
Nu exista asa ceva, un condensator capabil sa livreze curent macar un minut.
Exista asa numiti supercapacitors, dar sunt sub 1/10 din capacitatea unui acumulator.
Dar chiar in pagina la care ne-ai trimis citim destul de clar:
Battery for Car: 3.7V 100mAh Rechargeable Battery Pack(Included)
Este o celula litiu toata ziua.

Incarcarea de 15-20 minute la lipo este ceva normal, chiar 12 minute, in ultimii ani.
 
Reply
#27
Scuze pentru dezinformare (neintentionata de altfel).
Da' cred ca am vrut sa spun supercapacitori si a iesit condensator.
M-a derutat incarcarea foarte rapida si am dedus ca nu are acumulator ci alta forma de "acumulare".
Cat despre descrierea din pagina ... nu intotdeauna sunt corecte / complete.
Ramane sa desfac suruburile si sa verific ce contine, de fapt.
■  ARCO220V ► Brewista Smartpour Switch ► AeroPress / Cafflano Kompresso ■
■  ARCO1MP_ ► Brewista Stout Spout ► AeroPress / Hario V60 / Timemore French Press ■
■  Retired but functional: ■ Kinu M47PH ■  Kinu M38 ■ Porlex Tall ■ Tefal KI140D ■
 
Reply
#28
30 de min la 100 mAh e impresionant. Interesul meu cu RC-ul a fost sa ii scot pe copii la aer liber, altfel o masinuta 1:32 cu bateria sa tina 30 de min, directie si acceleratie proportionale reprezinta un ideal de distractie indoor. Stiu de masinutele celor de la Kyosho (mini Z) si de la Dr!ft si de Slot Cars, dar toate costa multicel.
Honne, Wilfa Uniform + SSP, Aergrind, Bezzera Aria
 
Reply
#29
Poate nu sunt chiar 30 minute "in sarcina" dar sigur ofera mai mult timp de joaca decat WLToys-ul.
Intentia mea a fost sa-i indepartez (macar un pic) de TV, consola, PC etc.
Acceleratia pare sa fie proportionala dar directia sigur nu este.

LE: Din descrierea de pe pagina produsului: "running time: 11 min".
■  ARCO220V ► Brewista Smartpour Switch ► AeroPress / Cafflano Kompresso ■
■  ARCO1MP_ ► Brewista Stout Spout ► AeroPress / Hario V60 / Timemore French Press ■
■  Retired but functional: ■ Kinu M47PH ■  Kinu M38 ■ Porlex Tall ■ Tefal KI140D ■
 
Reply
#30
Un fel de "poza echipamentului vostru". Cu Teton-ul prin zapada, dupa ce am reparat o bascula din fata si amortizoarele de vreo 3 ori...

[Image: wRJnlWV.jpg]  
[Image: 6EeJS7D.jpg]
Honne, Wilfa Uniform + SSP, Aergrind, Bezzera Aria
 
Reply
  


Forum Jump:


Browsing: 1 Guest(s)