Hello There, Guest! Login Register


Taxe vamale DHL

#1
Am comandat un Nanofoamer cică la reducere de Black fraierday. Am plătit cu PayPal. Am primit email și sms de la dhl pentru vama. Am citit aici undeva ca e mai bine sa faci tu vama ca sa nu mai plătești taxa dhl dar nu mai găsesc unde. Ma poate ajuta cineva cu info?
Sper ca n-am postat prea aiurea.
Mulțumesc.
Brasilia Club, Kinu Simplicity, Comandante, Kingrinder P0, Mignon Specialita.
ex: Gaggia Espresso, Color; Quamar T80, Macap M2D, Feldgrind 2.
 
Reply
#2
https://www.espressoman.ro/forum/Thread-...light=Eori
Salut, cam de la postul #801 cred ca se discuta despre acest lucru.
Rocket Cellini Classic & G-Iota DF64, Mazzer Major & Kribli Grabli
Past: Nuova Simonelli Oscar II/Lelit PL62S & Nuova Simonelli MDX
Gaggia Baby Millennium & Mazzer Major
 
Reply
#3
Asigură-te că acea cerere de la DHL nu este un SCAM.

De obicei ei cer doar o împuternicire de la tine să te reprezinte în vamă, nu ai de plată nimic deocamdată.

Să îți scoți tu cod Eori nu se merita dacă nu ai in plan sa mai faci comenzi de genul ăsta în viitor.

Sau poate s-au mai schimbat lucrurile de când nu am mai interacționat eu cu treburile astea.
Toper Cafemino 1kg + TC4ESP, ACS Vostok, ACS Vesuvius Leva , Expobar Brewtus, Gaggia Mini, La Pavoni Professional, Cafflano Kompresso, Mypressi v.2, Flair Pro 2, DF-83, Niche Zero, ARCO-duo, Kinu Classic+Phoenix, 1Zpresso.
 
Reply
#4
ai aici un mic ghid de how to: https://www.pinkish.ro/cum-obtii-numarul...xa-la-dhl/
 
Reply
#5
Nu cred ca e scam. Am și email și sms și trimit la comanda.
Eori costa? Se face la un oficiu vamal anume?
Nimic de plata deocamdată dar zice de 50 lei + tva. Dacă cumpărăm ceva mai scump nu conta, dar asa...
Brasilia Club, Kinu Simplicity, Comandante, Kingrinder P0, Mignon Specialita.
ex: Gaggia Espresso, Color; Quamar T80, Macap M2D, Feldgrind 2.
 
Reply
#6
EORI nu costa. Taxa la DLH este 50lei+TVA ~ 60lei
Lelit PL91T, Niche Duo, Aeropress   
 
 
Reply
#7
Gata, am EORI. Acum ce fac? Scrie mult si mic la DHL.
Brasilia Club, Kinu Simplicity, Comandante, Kingrinder P0, Mignon Specialita.
ex: Gaggia Espresso, Color; Quamar T80, Macap M2D, Feldgrind 2.
 
Reply
#8
Au innebunit astia de la DHL...

Acum cativa ani, daca aveai numar EORI, nu aveai de platit niciun comision pentru trimiteri care trebuia vamuite. Astazi, e minim 70 de lei comisionul, chiar daca ai sau nu EORI.

Daca vrei sa nu platesti, trebuie sa iti gasesti tu broker vamal, ce o mai fi si asta, sa iti faca formalitatile vamale.
Strietman CT2 naked | EG-1 v2 (Core & Ultra) | Aeropress | V60 | Bullet R1 v2
Foste: Flair Signature Pro | Niche Zero | M47 Classic
 
Reply
#9
Da, niște tîlhari și nesimțiți ordinari. Am mai vorbit despre asta în alt topic, cred că ăla de Niche.
Și-au dat seama că oamenii nu-s proști și se pot descurca și singuri, și probabil că nu mai mușcau prea mulți momeala. Și atunci au schimbat foaia. E ceva nou, de cîteva luni încoace.
Sette 270Wi, Niche Zero, Kinu M47 Classic, Comandante C40. Plus un V60 pentru ele.
 
Reply
#10
Da si nu...

Factorul care le da posibilitatea sa faca asta este ca pana la urma ei sunt tranportatorii, marfa e la ei in depozit.
Daca va permiteti sa asteptati, nu mai folositi curieri din astia rapizi si lucrati cu global Post, unde marfa ajunge la vama locala, cu care banui ca majoritatea am avut de-a face pana sa se faca integrarea TVA-ului la sursa si sa vina pachetele la posta de cartier, cum se intampla de vreo 4-5 ani cu cele mici, sub 150 E/$.
Cand valoarea trece de 150E/$, atunci intervin si accize pe langa TVA, asa ca stop joc, pachetul se opreste la oficiul vamal local, de regula la gara in orice localitate, si esti invitata acolo sa declari continutul si sa iti calculeze accize.
O face functionarul vamal, nici un broker, nici o comedie... nici nu trebuie numar EORI.
 
Reply
#11
(18-03-2024, 20:45)renatoa Wrote: Factorul care le da posibilitatea sa faca asta este ca pana la urma ei sunt tranportatorii, marfa e la ei in depozit.

Da, dar ei și-au primit deja banii pentru serviciul de transport. Nu le mai datorez nimic. Nu au nici un drept să-mi impună acum să cumpăr un serviciu suplimentar, pe care nu-l vreau, doar pentru că posesia coletului meu le conferă o poziție de forță.
Tot ce datorez extra de-acum încolo îi datorez statului. Nu lor. Dacă eu vreau să tratez direct cu statul, trebuie s-o pot face. Nu au nici un drept să intervină între mine și stat și să-mi pună sula-n coaste. A, că din bunătatea inimii lor se oferă să mă împrumute cu valoarea taxelor pînă la livrare, contra modestei sume de 70 de lei, foarte bine, mulțumesc de ofertă, drăguț din partea lor că s-au gîndit. Dar nu vreau. Iar dacă nu vreau, faptul că mă obligă s-o fac este o nesimțire și o tîlhărie inexcuzabilă.

Îmi povestea bunicul că demult, prin anii '30, te acostau țigănușii pe stradă să-ți lustruiască pantofii. Doar un leu, boierule, chilipir. Îți făceau primul pantof, după care îți spuneau că al doilea costă trei lei. Și-i dădeai, că n-aveai de ales. Doar nu puteai pleca cu un pantof curat și lustruit și unul murdar.
Asta face DHL. Transportul costă x lei. Îl plătești. Apoi, cînd coletul e captiv, eliberarea lui te costă încă 70 de lei. O nerușinare cruntă.
Sette 270Wi, Niche Zero, Kinu M47 Classic, Comandante C40. Plus un V60 pentru ele.
 
Reply
#12
E complet hilară abordarea ta legată de taxe, am văzut când ai mai scris și la thread Niche.

Nu știu cum să formulez mai pe înțelesul omului din popor, dar cumva te-ai gândit vreo secundă să te informezi ce înseamnă să imporți un produs în România eventual înainte să cumperi produsul? E de datoria ta să fii un cumpărător informat și să știi la ce să te aștepți și în plus de asta ai mai cumpărat și un produs care nu este necesar pentru 99% din populația globului.

Absolut tot ce ai scris pe acest subiect intră în cadrul conceptului de "cetățean suveran" care vrea să circule fără permis cu auto personal pe drumuri pentru care nu a plătit nimic. Mă gândesc cu groază că poate sunt oameni care nu au o proprie opinie despre acest subiect și au mai luat și în calcul ceva din ce susții tu.
Lelit Anna, William
 
Reply
#13
(18-03-2024, 21:53)Talisker Wrote: E complet hilară abordarea ta legată de taxe, am văzut când ai mai scris și la thread Niche.

Nu știu cum să formulez mai pe înțelesul omului din popor, dar cumva te-ai gândit vreo secundă să te informezi ce înseamnă să imporți un produs în România eventual înainte să cumperi produsul? E de datoria ta să fii un cumpărător informat și să știi la ce să te aștepți și în plus de asta ai mai cumpărat și un produs care nu este necesar pentru 99% din populație. 

Absolut tot ce ai scris pe acest subiect intră în cadrul conceptului de "cetățean suveran" care vrea să circule fără permis cu auto personal pe drumuri pentru care nu a plătit nimic.

Sînt un cumpărător informat și știu ce taxe vamale și TVA am de plătit statului. Nu despre asta e vorba. Nu de astea mă plîng.
Cred că n-ai înțeles despre ce vorbeam.
Sette 270Wi, Niche Zero, Kinu M47 Classic, Comandante C40. Plus un V60 pentru ele.
 
Reply
#14
Câtă vreme propovăduiești această abureală pe orice thread prinzi că DHL sunt tâlhari chiar tu arăți cât ai înțeles că înseamnă a fi un cumpărător informat.
Lelit Anna, William
 
Reply
#15
Informat în legătură cu obligațiile mele legale, sînt.
Informat în legătură cu practicile oneroase ale unei firme private, nu sînt obligat să fiu.
Totuși, tu ai măcar habar despre ce vorbeam, sau doar îți place să faci pe deșteptul și să insulți?
Sette 270Wi, Niche Zero, Kinu M47 Classic, Comandante C40. Plus un V60 pentru ele.
 
Reply
#16
Am habar, tocmai din acest motiv imi e iritata retina de fiecare data cand citesc ce sustii tu pe acest forum. Nu esti de acord cu practica DHL - intrebi vanzatorul daca iti poate trimite cu alt operator sau nu mai cumperi.
Lelit Anna, William
 
Reply
#17
Păi asta o să și fac de-acum încolo. Dar asta nu înseamnă că DHL nu-s niște tîlhari nesimțiți. Și o să scriu pe forumuri de cîte ori o să am ocazia, tocmai ca să nu se mai ardă și alții. Să știe și ei să evite DHL-ul atunci cînd se poate.
Ziceai să fim informați. Iote asta fac, îi ajut pe oameni să fie informați.

Totuși, dacă zici că ai habar despre ce vorbeam, atunci nu înțeleg ce legătură are partea asta cu discuția noastră:
 
(18-03-2024, 21:53)Talisker Wrote: Absolut tot ce ai scris pe acest subiect intră în cadrul conceptului de "cetățean suveran" care vrea să circule fără permis cu auto personal pe drumuri pentru care nu a plătit nimic. Mă gândesc cu groază că poate sunt oameni care nu au o proprie opinie despre acest subiect și au mai luat și în calcul ceva din ce susții tu.

Faptul că nu-mi place cînd o firmă privată mă fură înseamnă că sînt "cetățean suveran" și vreau să circul fără permis?
Te gîndești cu groază că poate sînt oameni care ar lua în calcul că nu e normal ca DHL să le bage pe gît o taxă suplimentară fără nici o legătură cu obligațiile legale?
Pe bune?!? Huh
Sette 270Wi, Niche Zero, Kinu M47 Classic, Comandante C40. Plus un V60 pentru ele.
 
Reply
#18
Pai nu prea e corecta socoteala.
Serviciul de transport se opreste la client.

La posta te duci la ghiseu si apoi in vama daca e cazul. Platesti si ridici, dar stam la coada, mergem intre orele de functionare, ducem dovezi, etc.
Practic serviciile astea le consideri gratuite si cuvenite de drept, desi furnizorul nu le plateste…?
Ai vrea ca la posta, fara taxare suplimentara, dar si adus acasa ca la DHL.
PL41TEM, Eureka Mignon Specialita, M47 Phoenix, ibric, AeroPress, Kompresso... and V60/Hario Buono
 
Reply
#19
Nu e chiar asa... prea ne-am obisnuit cu imaginea aia idilica in care vine van-ul galben si baiatul zambitor in uniforma ne suna la usa si ne inmaneaza pachetul.

Transportul se opreste in vama, nu e pana la usa chiar asa subinteles.
Si in emailul acela DHL chiar asta ne intreaba, vrei sa ma ocup eu de hartoage in locul tau?
Si ar trebui sa ai liberul arbitru al alegerii. Da sau nu.
Aici e partea controversata... ca de la un timp au inceput sa ceara bani pentru acest serviciu.... cel de vamuire, care odata era inclus in pret, sunt putini care isi mai amintesc asta, dar asa era... si pe atunci se chema door-to-door... si era default... notiune care acum a cam disparut, sau e optiune extra.
Si cel mai neplacut... este ca fac tot felul de manevre ca sa nu dea drumul la pachet in cazul in care vrei sa iti faci tu vamuirea.
Cam asta ar fi subiectul topicului.

Si daca cineva se mai indoieste... sa stea putin sa se intrebe de ce la pachete sub 150 E/$, trimise tot prin DHL, nu suntem intrebati de nimic... pentru ca de cand cu retinere TVA la sursa totul e deja platit, nimic de declarat, nu mai e rost de ciupeala, asa ca ni le livreaza si buna ziua.
 
Reply
#20
Pai transportul nu se opreste in vama. Ti-aduc acasa pachetul.
Sau e vreo varianta in care sa le spui sa-l duca la vama si sa-l lase acolo…?
PL41TEM, Eureka Mignon Specialita, M47 Phoenix, ibric, AeroPress, Kompresso... and V60/Hario Buono
 
Reply
#21
(18-03-2024, 23:32)Mihai L Wrote: Pai transportul nu se opreste in vama. Ti-aduc acasa pachetul.
Sau e vreo varianta in care sa le spui sa-l duca la vama si sa-l lase acolo…?

Nu trebuie sa il duca la vama pachetul... ESTE la vama, cand il dau jos din avionul lor, in vama intra, nu altundeva...
Daca aduc marfa cu avioane private nu inseamna ca au si frontiera privata.
Si da, daca esti ferm pe pozitii si nu te lasi intimidat, ai optiunea sa iti faci singur vamuirea, sunt aici persoane care au facut-o, dar probabil ca nu urmaresc.
 
Reply
#22
OK,
Pachetul intra in vama. Ti-l pot lasa acolo sau nu?
PL41TEM, Eureka Mignon Specialita, M47 Phoenix, ibric, AeroPress, Kompresso... and V60/Hario Buono
 
Reply
#23
Scopul meu nu a fost de a crea sau a reaprinde un flame. 

Din punctul meu de vedere DHL nu face nimic pentru cei 70 de lei, in afara de a plimba o hartie, completata cap coada de catre cumparator, la vames. Sau daca face, nu e suficient sa justifice acest 2% (sau minim 69 de lei) din valoarea marfii cumparate. 

Devin hartiile mai grele daca am cumparat de 10 mii de euro fata de 170 de euro? Si daca decizi sa mergi cu un broker altul decat DHL, tot trebuie sa le dai 223 de lei, taxa de eliberare documente. Din pacate nu avem alta solutie, asa ca trebuie sa ne supunem.
Strietman CT2 naked | EG-1 v2 (Core & Ultra) | Aeropress | V60 | Bullet R1 v2
Foste: Flair Signature Pro | Niche Zero | M47 Classic
 
Reply
#24
(19-03-2024, 00:06)Mihai L Wrote: OK,
Pachetul intra in vama. Ti-l pot lasa acolo sau nu?

DA, asta se intampla pentru cei care isi fac singuri declaratiile.

De fapt nu stiu de ce mai vorbim de adus la usa DHL... poate in capitala... in provincie au subcontractat toata livrarea.
Prajitorul meu adus prin carrier Fedex a ajuns la scara blocului cu Cargus. La altii stiu ca folosesc DPD.

Plus ca in zona de vest a aparut vama specializata pe aria respectiva, nu mai trec prin capitala, si, mai mult, vamuirea nu se face in tara !
Cele doua Skywalker livrate in Tm si Oradea au avut traseu DHL doar pana in hub-ul din HU, s-a facut vamuirea acolo remote/online, si au fost livrate in locatii de catre livratori locali. Daca se refuza vamuire erau aduse la BSI Timisoara.

(19-03-2024, 11:57)Laddu Wrote: Scopul meu nu a fost de a crea sau a reaprinde un flame. 

Din punctul meu de vedere DHL nu face nimic pentru cei 70 de lei, in afara de a plimba o hartie, completata cap coada de catre cumparator, la vames. Sau daca face, nu e suficient sa justifice acest 2% (sau minim 69 de lei) din valoarea marfii cumparate. 

Devin hartiile mai grele daca am cumparat de 10 mii de euro fata de 170 de euro? Si daca decizi sa mergi cu un broker altul decat DHL, tot trebuie sa le dai 223 de lei, taxa de eliberare documente. Din pacate nu avem alta solutie, asa ca trebuie sa ne supunem.

De acord, dar nu pricep cu ce te-a atins pe tine asta in Lyon ? Big Grin
 
Reply
#25
Am comandat ceva in RO si m-am izbit de noua politica DHL Smile
Strietman CT2 naked | EG-1 v2 (Core & Ultra) | Aeropress | V60 | Bullet R1 v2
Foste: Flair Signature Pro | Niche Zero | M47 Classic
 
Reply
#26
(18-03-2024, 16:30)Laddu Wrote: Au innebunit astia de la DHL...

Acum cativa ani, daca aveai numar EORI, nu aveai de platit niciun comision pentru trimiteri care trebuia vamuite. Astazi, e minim 70 de lei comisionul, chiar daca ai sau nu EORI.

Daca vrei sa nu platesti, trebuie sa iti gasesti tu broker vamal, ce o mai fi si asta, sa iti faca formalitatile vamale.

Salutare,
Haideti sa va lamuresc putin cum sta cu vama in Otopeni,
Broker vamal sau comisionar in vama  este mai simplu spus o firma care are licenta si  drept de a depune declaratii vamale. Daca sunt colete  venite prin DHL, de la ei e cel mai greu de luat acte si facut facut formalitatile vamale . Te costa undeva la 50 EUR + TVA, plus inca 40 - 50 EUR declaratia vamala pe care ii platesti brokerului (ca nu munceste degeaba  Smile ). Ar mai fi de mentionat ca nu sunt multi brokeri care accepta persoane fizice, 90 % din comisonari se axeaza pe persoane juridice. 
DHL-ul a fost mereu cel mai cu "mot" din Otopeni.
Pana in 2021 ca persoana fizica nu era obligatoriu sa ai Eori, iti faceau vama fara probleme. Nu stiu sa va zic exact ce taxe iau ei acum, insa inainte aveai posibilitatea sa iti platesti tu taxele si tva-ul catre stat si nu DHL-ul nu iti lua nici o taxa / comision (din ce am citit am inteles ca au scos optiunea asta), ceea ce nu mi se pare nici mie prea corect. Mai exista si  posibilitatea sa plateasca ei pt pt tine si atunci iti luau ceva comision, ceea ce fac acum fortat.
Cel mai bine e de evitat, daca se poate  Big Grin
Spor la cumparaturi si vama
Lelit Bianca V2 | Kinu M47 | V60 | Origami | Aeropress | Brewista Artisan | Fellow Stagg EKG | Pearl S || Ex: Lelit PL 41 LEM |  Eureka Mignon Specialita 
 
Reply
#27
Astea or fi valabile pentru curieri "cu motz"...
Global Post aduce pachetul in vama din localitatea de resedinta, daca vorbim de orase mari, si acolo stai de vorba cu functionarul vamal al statului, nu broker, nu privat, care calculeaza el tot pe baza a ce ii prezinti tu, adica factura si dovada platii.
Nu e necesar nici un EORI, se foloseste CNP, conform reglementarilor vamale in vigoare.

Quote:In funcţie de tipul de persoană, numărul EORI atribuit de autoritatea vamală română va avea următoarea formă:
...
• pentru persoana fizică stabilită în România: RO + cod numeric personal;

Asa ca cel de mai sus are dreptate... de evitat curierii express, daca... ai optiunea transportului lent, de 2-3 saptamani.... si nu te arde nerabdarea. Big Grin
 
Reply
#28
Pai cu posta romana atat face doar in tara. De obicei ajunge mai repede din China in RO…
PL41TEM, Eureka Mignon Specialita, M47 Phoenix, ibric, AeroPress, Kompresso... and V60/Hario Buono
 
Reply
#29
(20-03-2024, 13:03)renatoa Wrote: Astea or fi valabile pentru curieri "cu motz"...
Global Post aduce pachetul in vama din localitatea de resedinta, daca vorbim de orase mari, si acolo stai de vorba cu functionarul vamal al statului, nu broker, nu privat, care calculeaza el tot pe baza a ce ii prezinti tu, adica factura si dovada platii.
Nu e necesar nici un EORI, se foloseste CNP, conform reglementarilor vamale in vigoare.

Quote:In funcţie de tipul de persoană, numărul EORI atribuit de autoritatea vamală română va avea următoarea formă:
...
• pentru persoana fizică stabilită în România: RO + cod numeric personal;

Asa ca cel de mai sus are dreptate... de evitat curierii express, daca... ai optiunea transportului lent, de 2-3 saptamani.... si nu te arde nerabdarea. Big Grin


De Eori este nevoie dacă vrei sa faci tu formalitățile vamale. Acela este eori de persoana fizica RO+ CNP. Dhl si alti curieri au cumva posibilitatea sa facă declarațiile vamale în numele lor și sa apari și tu ca si destinatar.
Dar e de evitat


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lelit Bianca V2 | Kinu M47 | V60 | Origami | Aeropress | Brewista Artisan | Fellow Stagg EKG | Pearl S || Ex: Lelit PL 41 LEM |  Eureka Mignon Specialita 
 
Reply
#30
(20-03-2024, 13:03)renatoa Wrote: Asa ca cel de mai sus are dreptate... de evitat curierii express, daca... ai optiunea transportului lent, de 2-3 saptamani.... si nu te arde nerabdarea. Big Grin

Problema cu transportul lent este că BSI-ul îți trimite pachetul la dracu'-n praznic, în alt oraș (ba în cazul meu chiar în alt județ), unde trebuie să te duci personal în timpul orarului vămii. Vamă care, bineînțeles, așa cum îi stă bine unei instituții de stat, are program de gravide, ba încă și cu pauză de masă la mijloc. Eu din Ilfov trebuie să merg tocmai pe Calea Văcărești, cale de o oră la dus și o oră jumate la întors, fix în timpul în care ar trebui să fiu la serviciu. Mă costă juma' de zi toată tărășenia, plus un rezervor de benzină și o porție zdravănă din viața ambreiajului.
Dacă mi l-ar aduce la poșta mea din sat, din capătul străzii, n-ar fi bai, m-aș duce acolo de drag, că mă știu cu toată lumea și-s tare drăguți cu toții. Da' ei nu mi-l trimit acolo. Mi-l trimit de-a-nswlea, într-un oraș fără nici o legătură cu adresa de destinație, o practică neschimbată din anii '80.

Nu toți curierii express trebuie evitați. Numai DHL-ul, deocamdată. Ceilalți sînt încă în regulă. Ba pînă de curînd chiar și DHL-ul era normal; doar de-acu' cîteva luni s-a stricat.
Acum să vedem, știi cum e cu merele, că unul stricat le strică pe toate. Dacă a început DHL cu porcării... în curînd e posibil să înceapă și alții. Om vedea...
Sette 270Wi, Niche Zero, Kinu M47 Classic, Comandante C40. Plus un V60 pentru ele.
 
Reply
  


Forum Jump:


Browsing: 1 Guest(s)