Forumul Espressoman - In cautarea espresso-ului perfect
Espresso acru - Printable Version

+- Forumul Espressoman - In cautarea espresso-ului perfect (https://www.espressoman.ro/forum)
+-- Forum: Espresso art, cafea, prajire si latte art (https://www.espressoman.ro/forum/Forum-Espresso-art-cafea-prajire-si-latte-art)
+--- Forum: Tehnici de preparare espresso & latte (https://www.espressoman.ro/forum/Forum-Tehnici-de-preparare-espresso-latte)
+--- Thread: Espresso acru (/Thread-Espresso-acru)

Pages: 1 2 3

Espresso acru - noraru - 01-12-2017

Bună seara si La multi ani tuturor românilor!!!
De cateva zile mi au sosit jucăriile un lelit41tem+rasnita lelit pl043mmi, tin sa precizez ca sunt începător in lumea espressoului, problema este ca scot niste shoturi acre in care dacă pun zahar acreala se amplifica, ca si cafea folosesc cafea de la yume si anume yume'spresso #1. Acum nu stiu daca eu fac ceva gresit sau asa este gustul acestei cafele.
Ca si tehnica de preparare folosesc sita dubla cu 18gr de cafea si extrag 38gr lichid in 30secunde temperatura este 95 grade cum a venit setat lelitul din fabrica.

RE: Espresso acru - maki - 01-12-2017

nu stiu cum e la Lelit, dar PIDul afiseaza temperatura de extractie la ei sau cea ce o citeste senzorul pe boiler?
eu as zice sa ridici temperatura! 

ia vezi cum e la utilizatorul asta 104 setat (ce ar fi un 95 in ceasca, dupa matematica mea):
[Image: 0bfc0da1ad444ebdbe6eaa098eb89cc3.jpg]

RE: Espresso acru - noraru - 01-12-2017

Sincer nu stiu care este temperatura in ceasca eu credeam ca daca am 95 la pid in ceasca as avea 88-90 cat se zice ca este optim .Dar o sa ridic temperatura sa vad ce obțin.

yume prajesc cam light spre mediu. parerea mea ca nu e pentru 88-90 boabele lor. 
ridica la 104, lasa'l vreo 10-15 minute pentru stabilizare termica si mai trage un shot.

revina cu detalii, ca m'ai intrigat)

Ok mâine dimineață asa o sa fac si revin cu un feedback sper bun. Mersi.