Ieri mi-a venit tamper-ul comandat de la joefrex.de. Tamper-ul consta intr-un maner dinamometric si o baza de 58mm.
Ce m-a facut sa deschid acest topic este faptul ca tamper-ul a venit, cum sa va spun, nefunctional. Adica forta necesara comprimarii era prea mare si deseori, dupa compresie, ramanea blocat si nu revenea decat cu forta.
Intai am desurubat baza sa vad care e treaba cu axul. Dupa cum se poate vedea in poza, axul nu era centrat si nici nu parea ca se poate centra. Din cauza asta axul freca de pereti si nu se putea deplasa usor.
Asa ca am trimis un email magazinul prin care le-am cerut o solutie fara a-l trimite inapoi tinand cont ca e DOA + lipsa vreunui quality control. In plus, deasupra unuia dintre cele doua suruburi laterale se vede cum materialul s-a umflat semn ca tarodarea nu a fost corespunzatoare.
Vineri, pana la sfarsitul programului nu am primit vreun raspuns si cum nu vroiam sa trec un weekend cu tamperul de plastic primit cu espressorul am facut ce scria in manual sa nu fac si am desfacut suruburile laterale.
Dupa ce am desurubat si reglajul cuplului am reusit sa-l dezasamblez complet. Asa am putut sa vad ce anume ingreuna cursa axului si din ce cauza acesta era descentrat. Un span (cel mai probabil de la tarodare) era prins intre ax si carcasa si freca in permanenta la fiecare actionare. Descentrarea in schimb nu s-a putut rezolva deoarece asa a fost executata carcasa.
Dupa ce am curatat interiorul si am trecut un smirghel cu granulatie 1000 prin interior, am gresat bilele din capatul suruburilor laterele si foarte putin partea de contact a axului cu carcasa si l-am asamblat.
Pentru a ma asigura ca gradatia de pe reglaj corespunde cu forta reala am imprumutat de la la serviciu un calibrator pentru astfel de forte si regland suruburile laterele am obtinut modul de functionare corespunzator.
Ce m-a facut sa deschid acest topic este faptul ca tamper-ul a venit, cum sa va spun, nefunctional. Adica forta necesara comprimarii era prea mare si deseori, dupa compresie, ramanea blocat si nu revenea decat cu forta.
Intai am desurubat baza sa vad care e treaba cu axul. Dupa cum se poate vedea in poza, axul nu era centrat si nici nu parea ca se poate centra. Din cauza asta axul freca de pereti si nu se putea deplasa usor.
Asa ca am trimis un email magazinul prin care le-am cerut o solutie fara a-l trimite inapoi tinand cont ca e DOA + lipsa vreunui quality control. In plus, deasupra unuia dintre cele doua suruburi laterale se vede cum materialul s-a umflat semn ca tarodarea nu a fost corespunzatoare.
Vineri, pana la sfarsitul programului nu am primit vreun raspuns si cum nu vroiam sa trec un weekend cu tamperul de plastic primit cu espressorul am facut ce scria in manual sa nu fac si am desfacut suruburile laterale.
Dupa ce am desurubat si reglajul cuplului am reusit sa-l dezasamblez complet. Asa am putut sa vad ce anume ingreuna cursa axului si din ce cauza acesta era descentrat. Un span (cel mai probabil de la tarodare) era prins intre ax si carcasa si freca in permanenta la fiecare actionare. Descentrarea in schimb nu s-a putut rezolva deoarece asa a fost executata carcasa.
Dupa ce am curatat interiorul si am trecut un smirghel cu granulatie 1000 prin interior, am gresat bilele din capatul suruburilor laterele si foarte putin partea de contact a axului cu carcasa si l-am asamblat.
Pentru a ma asigura ca gradatia de pe reglaj corespunde cu forta reala am imprumutat de la la serviciu un calibrator pentru astfel de forte si regland suruburile laterele am obtinut modul de functionare corespunzator.
Quick Mill Andreja Profiles, Mahlkonig K30 Vario, Tamper Concept Art Technic (dinamometric), Concept Art tamping Station, VST 18g Ridgeless.