Hello There, Guest! Login Register

Recomandare setup sa duplific acasa un gust

Salutari,

Sunt nou pe forum, sper sa ma ajutati sa ma bucur de cafea buna acasa Smile

Pe scurt, cum am ajuns aici:
Sunt incepator (Nespresso only). Nu-mi place in general cafeaua, doar efectul ei, o consum in general tehnic ca sa zic asa. Am incercat mai toate sortimentele nespresso, nimic care sa imi creeze vreo adictie gustativa Smile

Apoi, pentru ca locuiesc aproape lipit de Origo Dorobanti, am tot luat in unele dimineti de la ei flatwhite.
Uneori, ei il prepara dintr-o cafea care a inceput finally sa imi placa si sa imi creeze dependenta.  Ethiopia Burtukaana Nensbo #5, nespalata (chocolate, peach, floral).  

Ca atare m-am gandit sa am si eu prin casa asa ceva, facut de mine evident :))

Am studiat putin si am ajuns la concluzia ca ceva in buget cam imi trebuie, simt ca undeva pe la - 6000-8000lei.
Din researchul facut pana acum m-am pozitionat si indragostit ca si aspect de:

-la espressor- Ascasa Dream Pid.
Inteleg ca are termobloc si ma ajuta la timpi mai rapizi de initiere, nu ma deranjeaza partea de spumare cu timpi de asteptare mari si cu minusurile ei intrucat nu prea o voi utiliza (prefer spuma de lapte sa fie rece si voi utiliza un Aeroccino ce il detin deja de la Nespresso). Ma gandesc ca deja poate stric  gustul daca spuma va fi rece vs cea de la ei. In fine, sper sa nu fie mare diferenta, daca nu voi face spuma calda la Aeroccino. Evident spuma probail are si alta textura dat fiind modul de preparare.
Vreau sa stiu daca acest aparat avand implementat PID, are o implementare buna in acest sens si am sanse sa nimeresc setari care sa faca espresso de calitate si in mod consistent. Beau maxim doua pe zi, dubluespresso + spuma (flat white) 

-la rasnita imi place mult designul de la Timemore 64s. Inteleg ca este o rasnita destul de avansata. Sper ca sta binisor si pe partea de retentie. Inteleg ca prin vara-toamna ajunge in fapt prin stocuri fiind model nou (kickstarter)

Practic vreau critica dura pe ele, sa stiu daca sunt bube mari la cele alese, care sa imi strice ecuatia de simulare a gustului. 

Sunt deschis si la alte propuneri, ideal mai accesibile, dar care sa ramana pe un design sexy (care stiu, e subiectiv aspectul) si sa livreze in ceasca gust asemanator cat de cat Smile

Mentionez ca am citit numeroase posturi generale astazi doar pe forumul acesta, despre ce e ok in piata, clase de calitate per buget, tipologii etc, dar multe posturi de aceasta natura erau din 2014 sau de mai bine de 5 ani si ma gandesc ca poate s-a mai modificat/largit paleta de optiuni intre timp.

Am parcurs si postarea lui Lyvyoo de aici Sfat Espressor Dual Boiler si rasnita performanta (espressoman.ro) si nu cred ca pe atunci, in 2014, erau produse termobloc cu PID ca sa am o idee cum se pozitioneaza vs cele 3 de acolo.

Pun si poza de la setupul care mi-a stricat fengshuiul, ca sunt sigur ca nu e doar cafeaua Smile 

Multumesc anticipat de sfaturi

Attached Files Thumbnail(s)

Reply
Salut și bine-ai venit !

Bugetul alocat de tine este unul foarte generos, suficient după părerea mea, să replici cam tot ce îți dorești.
Te-aș sfătui inițial să îți arunci un ochi pe marketplace-ul forumului, deoarece aici poți găsi ceva bun la un preț rezonabil.

Eu nu aș merge spre termoblock, sincer. Nu stau să adun aici motivele din spatele deciziei. Ideal ar fi un dual boiler, sa nu te apuce mai târziu pofta de upgrade, dar dacă nu frotezi, un SB bun și nou, ar fi asta :
https://barshaker.ro/Espressoare-si-Auto...assika-pid

Râșniță adusă de tine în discuție nu o cunosc/am folosit personal. Poate colegii de forum ce au, să vină cu păreri , însă orice ai decide, recomand să fie single dose, și cuțite de la 64 mm în sus. Foarte populare sunt DF urile, Eureka și Timemore, în categoria sub 3000 lei .DF & Timemore sunt chinezești, Eureka se revinde greu . De altfel, râșnițe foarte capabile.

Succes !

Reply
O cafea anume e ceva efemer, cativa saci, adica sute de kg, care se duc in careva luni (putine), si nu ai nici o garantie ca cea de la anu va avea acelasi gust.
Nu mai zic de faptul ca o alta prajire a aceleiasi cafele poate favoriza alte arome.
Cafelele de care vorbim noi nu sunt ca cele de supermarket, "mesterite" sa aiba acelasi gust pentru totdeauna.
Adica bagi mii de lei intr-un echipament, nu comentam alegereile facute, ci ca te poti trezi rapid ca tentatia care a declansat totul nu mai exista...

Reply
Ce spune @renatoa este foarte adevarat. Iti recomand ca inainte sa bagi atatia bani in echipament mai exploreaza putin, in mai putin de 2 luni vor fi 3 evenimente pline de cafea unde vei avea ocazia sa testezi pe saturate tipuri de cafea si poate si cateva echipamente. 
Abia dupa ce ai o idee cat de mica despre ce cafele iti plac (espresso/filtru sau cu lapte, profil aromatic etc) te poti intoarce la ideea de la care ai plecat, respectiv investitia in aparatura si vezi daca dorintele tale sunt aliniate cu echipamentul ales. Nu de alta, dar degeaba ai echipament de 5000 lei sau 8000 lei daca ceea ce iti place tie este cafea cu lapte ce o poti face si cu echipamente mult mai ieftine. Un alt aspect foarte important ar fi cat de mult timp si dedicare esti pregatit sa oferi invatarii tehnicii pentru ca pregatitul si extractia cafelei nu este ca la Nespresso bagi capsula si mereu este acelasi rezultat. Daca doresti putem aranja o sesiune de testare a echipamentului meu din dotare,daca esti interesat imi poti lasa un mesaj.
Espresso:Stone Mine & Timemore Sculptor 078S/ Felicita Arc
Brew: 1zpresso zp6 special 

Reply
Bun venit pe forum!

Postarile din 2014 clar ca trebuie privite in contextul vremurilor dar in general principiile de functionare raman valabile. In cazul thermoblock-urilor nu s-au schimbat prea multe chestii cu exceptia catorva producatori care au lucrat la sistemul lor propriu de incalzire si stabilizar ea temperaturii. Adica nu are nicio legatura thermoblock-ul de pe Breville si Delonghi cu cel de pe modelele mai avansate Ascaso sau Decent Espresso. Pe alt topic am pus o postare, impresionat fiind de testul fabricii Ascaso cu un dispozitiv tip martor de temperatura SCACE, unde se observa comportamentul exemplar al espressorului. Totusi, pe partea de aburi au avut ceva probleme cu acest sistem si a trebuit sa vina un V2 ca sa corecteze. Aburii scosi pe versiunea initiala de Steel Duo PID aveau intreruperi din ce am vazut pe un model iar jetul era mai anemic. Cand au adus versiunea noua (in toamna cred) in showroom cei de la Tastecrafters s-a vazut o diferenta majora in sensul ca acum e ce trebuia sa fie de la inceput. Problema este ca seriile nu sunt marcate cu V2 deci trebuie discutat serios cu oricine vinde asa ceva in Romania sau in strainantate, ca sa nu se ia teapa.

Propunerea lui @GeorgianM este buna de asemenea cu precizarea ca SBDU are limitele sale si trebuie sa fii constient de asta, cu atat mai mult cu cat iti cumperi un aparat de talie mare care va avea o inertie termica la fel de mare. Asta ajuta in espresso dar in cazul SBDU cu E61 nu prea mai ajuta cand vrei sa se raceasca mai repede espressorul dupa o sesiune de aburi in care ai dus apa din boiler la 130 de grade. Stabilizarea (reala) rapida a espressorului la 90 de grade sa spunem nu se mai face la fel de repede ca in cazul unui SBDU de talie mica. Dar la cel de talie mica apar alte probleme, nu ne mai lugim. Ce vreau sa spun este ca in cazul alegerii unui SBDU, mai ales cu E61 si cu un pret pe masura, trebuie ca fiecare sa se gandeasca bine la modul de folosire vis a vis de partea de aburi adica frecventa prepararii de latte-uri si timpii de asteptare mari necesari urcarii la temperatura de aburi si mai ales revenirii la temperatura de espresso. Totul comparat cu HX / DB.

In bugetul acela de max 1500E pt espressor mai ai si MaraX daca vrei sa treci pe HX cu E61 cu ceva control de temperatura (in 3 puncte), gasesti pe topicul dedicat detalii. Si tot de la Lelit ai PL92 Elizabeth, care vine cu doua boilere si PID, deci control la milimetru pe temperatura si stabilitate.

Din ce ai scris, daca scopul tau este sa reproduci cat mai fidel gustul dintr-o cafenea de specialitate si eventual sa faci corectii de gust din PID atunci cand nu ai in ceasca exact ce vrei, sa explorezi masiv lumea cafelelor de specialitate in espresso, atunci te vad mai apropiat de Dual Boiler / Dual thermoblock. Daca insa nu te intereseaza mai deloc latte-urile te poti gandi si la varianta SBDU.

Ca rasnita mie imi place cel mai mult ideea de DF64 cu SSP-uri sau mai bine DF64V cu SSP-uri, caci ai turatie variabila. Dar pe modelul V nu stiu daca am vazut in forum puse SSP-uri, ar trebui sa mearga. Oricum, cu gandul la viitor cutitele sa fie minim 64mm diametru.

Reducerile de forum presupun ca stii de ale, sunt aici.
#Lelit Bianca V3 Black #EK43S + SSP & Titus carrier #Honne Slim #Kinu Titan

Reply
(03-04-2024, 23:17)Lyvyoo Wrote: "Adica nu are nicio legatura thermoblock-ul de pe Breville si Delonghi cu cel de pe modelele mai avansate Ascaso sau Decent Espresso"
Thermoblock-ul e ... termoblock, e principiul constructiv, cum sa nu aiba legatura ?
Dealtfel Breville foloseste in espressoarele lor de buget > 1500 lei thermocoil, care e superior thermoblock-ului si e  controlat prin PID, incalzeste cantitatea de apa necesara pentru o cafea deodata. (capacitatea serpentinei => 30 mL)

John a recomandat celor care nu vor sa aloce un buget pentru Decent, sa cumpere Breville, care dupa opinia lui e foarte bine construit.

Reply
(05-04-2024, 11:01)odor4fun Wrote:
(03-04-2024, 23:17)Lyvyoo Wrote: "Adica nu are nicio legatura thermoblock-ul de pe Breville si Delonghi cu cel de pe modelele mai avansate Ascaso sau Decent Espresso"

Thermoblock-ul e ... termoblock, e principiul constructiv, cum sa nu aiba legatura ?
Dealtfel Breville foloseste in espressoarele lor de buget > 1500 lei thermocoil, care e superior thermoblock-ului si e  controlat prin PID, incalzeste cantitatea de apa necesara pentru o cafea deodata. (capacitatea serpentinei => 30 mL)

John a recomandat celor care nu vor sa aloce un buget pentru Decent, sa cumpere Breville, care dupa opinia lui e foarte bine construit.
Principiul constructiv e una, realizarea fizica e altceva. Cred ca totusi e diferenta intre Decent si Breville de buget, nu? :P Desi e acelasi principiu.
PL41TEM, Eureka Mignon Specialita, M47 Phoenix, ibric, AeroPress, Kompresso... and V60/Hario Buono

Reply
Nici decentu nu e asa de scump, vreo 500euro. Restul e pretul softului de control.

Reply
(05-04-2024, 11:26)Mihai L Wrote: Principiul constructiv e una, realizarea fizica e altceva. Cred ca totusi e diferenta intre Decent si Breville de buget, nu? Tongue Desi e acelasi principiu.
Asta am vrut sa spun si eu. Cu siguranta sunt detalii ingineresti, diferente de grosime, volume si compozitie a materialelor, plus restul componentelor adiacente, care diferentiaza un espressor foarte ieftin de unul scump.
Doar ca si concept, boiler aveam si eu pe primul meu "espressor", acel Ufesa de acum 15 ani. Dar boiler au si Gaggia Classic (tot de aluminiu) si PL41TEM si Silvia etc etc. Adica strict conceptul de baza e acelasi, tot boiler, dar mai departe lucrurile se diferentiaza.
#Lelit Bianca V3 Black #EK43S + SSP & Titus carrier #Honne Slim #Kinu Titan

Reply
In primul rand multumesc pentru raspunsuri.
Le-am citit imediat ce au aparut, dar in general incerc apoi sa imi fac temele legat de informatiile primite de la aceste raspunsuri.

Am stat 3 zile cufundat pe net sa inteleg cat mai multe aspecte/dedesubturi de la informatiile primite, dupa care am incercat sa ma tot interoghez intern(cum ii zice? introspectie Smile ) cu ce vreau ca si experienta, sa nu risc sa cad in zona cu dopamina si sa ajungi la bugete care poate nu merita aruncate pentru gradul tau de incepator. Am tendinta sa le dublez/triplez cand sunt in perioada de research, dar mi se pare lipsa de intelepciune daca nu stiu cat de mult voi fi pasionat pe viitor de treaba asta.
Asa ca am activat puternic un filtru de rezonabilitate si incerc sa raman la bugetul stabilit initial Smile

Am fost si la Dropshot sa vad alegerea initiala dream pid si nu mi-a placut, e prea mic la zona de pus ceasca ca si inaltime. Am analizat si modelele pe boiler cu toate avantajele si dezavantajele lor.

In faza in care sunt acum, imi e f clar ca NU vreau sa fie foarte mare efort cu intretinerea, pregatirea, curatarea, timpul acordat daily ca sa prepar espresso sau flatwhite de 2 ori pe zi pt o persoana :). Deci raman fidel ideii de Ascaso Uno PID sau Duo  PID (V2).
Deci la nivel de expressor decizia e strict legata de comoditate ca sa nu ofensez pasionatii. Plus imi place si designul si vreau si pe alb, ceea ce ei au.
Acum criteriul pe care fac analiza e daca la espressor voi folosi modulul de spumare lapte sau nu.

Nu stiu daca pasionatii de cafea de aici s-au jucat cu Aeroccino. Ma gandesc e sub demnitatea unui cunoscator sa utilizeze asa ceva odata de treciu la scule faine.
Ce imi e mie extrem de clar despre acest device e ca este extrem de usor si de banal sa faci spuma  calda sau rece cu granulatii diferite in fct de timp il lasi (sub 45 de sec totul) din momentul in care ai deschis frigiderul pana l-ai si clatit 5 sec in jetul de la chiuveta.  Adica un proces banal fara frecusuri, presiuni, oparit, sters etc. (stiu, la pasionati e pasiune )

Ce ramane sa studiez, astazi, e sa iau un espresso de la Origo si sa aplic imediat in 2 min, acasa, spuma de la Aeroccino sa imi dau seama daca se prezinta la fel consistenta flatwhit-ului.

Daca da fail, clar trebuie sa o prepar cu abur.

Daca prepar cu abur, singura mea problema la UNO nu e timpul de asteptare la comutare pe temperaturile de abur, care e de cca 2 minute, testat in showroom, rezonabil de mic ca numai bine stergi pregatesti lapte. Problema care poate sa doara e calitatea jetului, care am inteles ca e problematica, inconsistenta, presiunea slabuta adica timpi mai lunigi de spumare.

Daca e atat de nasoala partea de jet abur (poate cineva de pe forum imi da ceva feedback), atunci 1300lei diferenta pt DUO V2. As fi vrut sa ii scutesc Smile
Sper sa iasa spuma cu Aeroccino si aia e, aburul de la UNO va fi doar asa din joi in paste sa invat sa mai experimentez din ale cafelei.

Cu privire la rasnita, DF64 ma gandeam V2, ca inteleg ca sta mai bine pe partea de mizeria facuta. SSP-urie trebuie sa le merit in timp daca chiar ma apuca pasiunea Smile

Reply
Am vazut cateva device-uri in genul Aeroccino.
Nu-i ce trebuie. Uzual scoate spuma tare.
PL41TEM, Eureka Mignon Specialita, M47 Phoenix, ibric, AeroPress, Kompresso... and V60/Hario Buono

Reply
(05-04-2024, 13:45)Mihai L Wrote: Am vazut cateva device-uri in genul Aeroccino.

Posibil sa ai dreptate, sunt cumva bulele mai mari, mai putin dense. Dar daca ai timpi mai mici de centrifugare sper sa fie mai pe acolo. Sau poate trebuie lapte mai special. Eu nu am testat cu lapte special. Doar cu zuzu 3% :) Fac experiment in curand :)

Reply
Dacă ai fost in vizită la Dropshot sper că ai aruncat un ochi și la espressoarele Stone. Au un timp de încălzire relativ scurt , 10 min, sunt foarte constante în ceea ce privește repetabilitatea calității unui espresso, boilerul te duce undeva la 3-4 cafele una după alta și poți comuta imediat între spumare și espresso. Eu fac zi de zi cu el un cappuccino și un espresso unul după altul fara sa existe timpi morti. Singura diferență față de Ascaso este că pid este fix la 92 grade și nu are timer, dar și aici depinde de ce îți dorești ( eu personal schimb cafelele destul de des deci nu mă ajută cu nimic sa am ceva programat pentru că mereu schimb cantitatea și timpul de extracție)
Espresso:Stone Mine & Timemore Sculptor 078S/ Felicita Arc
Brew: 1zpresso zp6 special 

Reply
(05-04-2024, 14:08)AlexDeedy Wrote: Dacă ai fost in vizită la Dropshot sper că ai aruncat un ochi și la espressoarele Stone. Au un timp de încălzire relativ scurt , 10 min, sunt foarte constante în ceea ce privește repetabilitatea calității unui espresso, boilerul te duce undeva la 3-4 cafele una după alta și poți comuta imediat între spumare și espresso. Eu fac zi de zi cu el un cappuccino și un espresso unul după altul fara sa existe timpi morti. Singura diferență față de Ascaso este că pid este fix la 92 grade și nu are timer, dar și aici depinde de ce îți dorești ( eu personal schimb cafelele destul de des deci nu mă ajută cu nimic sa am ceva programat pentru că mereu schimb cantitatea și timpul de extracție)

Le-am vazut Smile Recunosc ca  nu-mi place textura de lateral, bine banuiesc ca se poate demonta Smile
Pe de alta parte m-as simti putin "claustrofob" sa nu pot accesa variatie pe temperatura.
Urmarisem zilele astea seria cu "variabile" de espresso si in episodul cu temperatura la nenea asta https://youtu.be/QAzE-_ocf1U?si=jgUbThfRIh3HEc4A, pe la minutul 11.50, zicea ca poti sa atenuezi unele arome mai neplacute cand lasi mai jos temperaturile la anumite tipuri de cafele mai spre dark. Bine, nu la 80 de grade cum zice el, ca probabil nu duce aparatul rangeul ala, dar un pic mi-ar placea sa stiu ca pot Smile

(05-04-2024, 13:45)Mihai L Wrote: Am vazut cateva device-uri in genul Aeroccino.

Am facut testul.
Am incercat sa fac o spuma cat mai fina.
Nu am cantarit cantitatea de lapte, dar imi e clar ca bulele sunt mai mari, desi nu pare, caci am ajuns la acelasi volum aparent cum se vede in poze (cea din stanga e pusa spuma de mine, iar espresso de origo) 

Din start la prima degustare la paharul meu nu e mixat espresso asa cum e la cel de la origo, deci la mine e mult mai concentrat cand ajungi la lichid. Am amestecat putin cu lingurita, am lasat sa sucombeze spumele natural ca sa zic asa, si  dupa vreo  ora am gustat iar si al meu e mult mai concentrat. Deci in mod logic eu am mai putin lapte Smile Adica bule mai mari.
Ar putea intra la fail Aeroccino daca ma limitez la pasul asta. Dar daca suntem creativi pot sa folosesc pahar mai mare si sa pun spuma la cantar, sa iasa proportiile corect. Ce ma tem insa, e ca spuma de la Aeroccino nu se amesteca prin turnare ca cea de la aburi. Asta inseamna ca trebui sa o si strici cu lingurita Smile
Cu alte cuvite sa vedem daca fac si concesii la aspect ca sa pastrez gustul si 1300 lei in buzunar Smile

Attached Files Thumbnail(s)

Reply

studiat si putin fenomenul stiintific  :)
The Science Behind Perfect Steamed Milk – Clive Coffee

Reply
(05-04-2024, 11:26)Mihai L Wrote:
(05-04-2024, 11:01)odor4fun Wrote:

Principiul constructiv e una, realizarea fizica e altceva. Cred ca totusi e diferenta intre Decent si Breville de buget, nu? Tongue Desi e acelasi principiu.

E o diferenta, in primul rand de cost. Breville face greseala de a vinde sub acelasi brand, aparate ieftine cu problemele inerente de fiabilitate si astfel e incadrat in gama produselor low cost.
Suntem in 2024 nu ? Espresso traditional nu e singura optiune iar espressoarele E61 cu inertie termica ridicata sau HX mi se par desuete.
Am folosit la unele proiecte, piese din espressoare Breville cu thermocoil si am fost surprins de calitatea acestora.
Breville dual boiler are toate facilitatile pe care le vrei de la un espressor, ca hobby se poate dezvolta o sursa de tensiune programabila pentru pompa de cafea, ca dispozitiv extern, pentru a lucra cu profile de presiune prestabilite. Un mic circuit cu Arduino si un senzor de presiune, care sa citeasca de pe stick, profilele de presiune si temperatura si sa le poti partaja cu oricine.

De exemplu, mi-a placut foarte mult blendul de sezon abantu de la mabo, cel cu doua luni in urma, mult mai mult decat etiopia hambela, dar extras la 93 de grade, ratie 1:2 in 58 de secunde. O bogatie de arome, cel de luna trecuta nu e la fel de bun.
Ei pentru lucruri dinastea, baza de date cu rasnite consistente, cu cafeaua folosita iar programul sa-ti sugereze granulatia pentru rasnita si profilele de presiune si temperatura pentru espressor. 
Si sa trimiti retete, daca ai echipamente capabile sa reproduca profilele dorite, pana la urma e doar o reteta

Am amintit de Breville fiindca era un dual boiler pe forum, dar constat ca s-a vandut.
Rasnita VARIA VS3 e foarte buna pentru genul de bauturi pe care le prefera initiatorul topicului, iar cu un discount de 10% folosind codul de reducere de pe forum, e la un pret excelent.

https://barshaker.ro/rasnita-grinder-var...lack-negru

Reply
Ce rost are o reteta cand ai cafeaua si apa diferite…?
Chiar daca iei doua pungi de cafea odata, tot pot fi batch-uri diferite, chiar prajite in aceeasi zi.
Faptul ca n-ai folosit piese de la alte espressoare ce ne spune…?
Si presupun ca Breville e o firma de nisa, fara oameni de marketing, asa ca habar nu au sa se pozitioneze pe piata.

Reply
Ai văzut https://www.tastecrafters.ro/brands/espr...#resp-tab4 ?

Râșniță https://www.tastecrafters.ro/rasnita-eur...e-alb.html? sau Varia recomandată de către odor4fun pe culoarea alb https://barshaker.ro/EchipamenteBar/Rasn...3-alb-gen2

E un ritual, dacă îți face plăcere să savurezi o cafea bună intri ușor în horă, dacă doar o bei, e mai dificil.
Acel aparat de la Bellezza are dozaj volumetric, poate să ajute la început, plus PID, încălzire rapidă, abur suficient și este alb :-)

Întradevăr, în 2024, "rețeta" pt espresso double ar putea fi subiect intens discutat, alături de clasicele aparate cu grup E61, sunt sau nu sunt de actualitate.. În câte coffee shop-uri se fac extracții atipice? Se merge mult pe crowdpleasing, probabil din lipsa de educație a consumatorilor, chiar a unor barista uneori, atâtea gusturi, atâtea "idei", nici nu are rost discutat acum. Tu ști deja ce îți place și ce dorești, dacă ești gurmand și îți place să simți tot felul de arome, vei ajunge să încerci multe cafele și probabil după o vreme vei simți nevoia de upgrade. Ai un buget destul de bun pt început, cu puțină muncă vei ajunge să ai rezultatele dorite.

Și o întrebare de final: dacă ai băut cafeaua doar pt efectul ei, ai încercat ceva tip pour over? Și cum ți se pare espresso-ul fără lapte? Încearcă cafelele din unele locații cunoscute, vezi ce îți place, întreabă barista ce cafea folosesc, nu intra în prea multe detalii tehnice, bucură-te de experiență și gândește-te mai bine.

Succes!
Crem One Profiler, Timemore Sculptor 078S, -Profitec T64, -Nuova Simonelli MDH

Reply
@Mihai L

Ce rost are o comunitate care sa etaleze "cum arata cafeaua ta astazi" daca avem gusturi diferite ?

Breville nu e o companie de nisa, probabil stii asta si are expertiza necesara sa produca orice aparat de cafea. 
Daca urmaresti achizitiile pe care le-a efectuat in ultima vreme, o sa intelegi la ce m-am referit mai sus.

Am ales BDB pentru ca e foarte usor de modificat, are loc suficient in interior si e construit cu boilere de inox si tuburi de teflon. Nu vreau cupru pe traseele de apa.

@Florinush

Nu prea ai inteles ce am postat mai sus si nu beau espresso cu lapte
Espressor Alb Bellezza Bellona Dual Boiler PID - e dragut

Breville dual boiler e mai bun la toate capitolele, are pompa separata pentru boilerul de abur, are extractie volumetrica si multe alte facilitati pe care espressorul de mai sus nu le are, vrei un aspect retro, se pot atasa magnetic laterale din lemn si arata cool !!

Dar nu asta e ideea, exista o comunitate mare de oameni care folosesc BDB, daca se creaza un modul care e usor de instalat atunci il vor instala foarte multi

Reply
(05-04-2024, 21:09)odor4fun Wrote: @Mihai L

Ce rost are o comunitate care sa etaleze "cum arata cafeaua ta astazi" daca avem gusturi diferite ?

Breville nu e o companie de nisa, probabil stii asta si are expertiza necesara sa produca orice aparat de cafea. 
Daca urmaresti achizitiile pe care le-a efectuat in ultima vreme, o sa intelegi la ce m-am referit mai sus.

Am ales BDB pentru ca e foarte usor de modificat, are loc suficient in interior si e construit cu boilere de inox si tuburi de teflon. Nu vreau cupru pe traseele de apa.

@Florinush

Nu prea ai inteles ce am postat mai sus si nu beau espresso cu lapte
Espressor Alb Bellezza Bellona Dual Boiler PID - e dragut

Breville dual boiler e mai bun la toate capitolele, are pompa separata pentru boilerul de abur, are extractie volumetrica si multe alte facilitati pe care espressorul de mai sus nu le are, vrei un aspect retro, se pot atasa magnetic laterale din lemn si arata cool !!

Dar nu asta e ideea, exista o comunitate mare de oameni care folosesc BDB, daca se creaza un modul care e usor de instalat atunci il vor instala foarte multi

Cand ziceam de companie de nisa evident ca faceam misto. La ce vanzari are e cam greu sa spui ca se pozitioneaza prost in piata.
Iar expertiza e irelevanta, daca faci aparate cu thermoblock nu cauti specialisti in alte zone.

Rolul topicului cu pricina este sa aratam o cafea buna, care ne-a placut, facuta intr-un anume fel. Sau un latte art mai deosebit.
Acum degeaba am eu V60 daca tu ai facut cu Orea. Sau ai folosit alta apa. Dar asa poti descoperi si cafele bune.

Reply
Nu are rost discutia fiindca nu ai argumente deloc. Espressoarele cu thermocoil nu au o problema cu stabilitatea temperaturii, avantajul thermocoil fata de un boiler sa nu mai vorbim de E61 e ca-ti permite sa scazi temperatura de extractie imediat si nu trebuie sa pui desteptatoru` sa sune ... vezi ca s-a racit espressorul !.  Alte avantaje ar fi usurinta de detartrare a espressorului, apa mai curata, dimensiuni mai mici.

Si folosesc un dual boiler ... nu thermobloc / thermocoil

Reply
(05-04-2024, 20:54)Florinush Wrote: Ai văzut https://www.tastecrafters.ro/brands/espr...#resp-tab4 ?

Râșniță https://www.tastecrafters.ro/rasnita-eur...e-alb.html? sau Varia recomandată de către odor4fun pe culoarea alb https://barshaker.ro/EchipamenteBar/Rasn...3-alb-gen2

E un ritual, dacă îți face plăcere să savurezi o cafea bună intri ușor în horă, dacă doar o bei, e mai dificil.
Acel aparat de la Bellezza are dozaj volumetric, poate să ajute la început, plus PID, încălzire rapidă, abur suficient și este alb :-)

Întradevăr, în 2024, "rețeta" pt espresso double ar putea fi subiect intens discutat, alături de clasicele aparate cu grup E61, sunt sau nu sunt de actualitate.. În câte coffee shop-uri se fac extracții atipice? Se merge mult pe crowdpleasing, probabil din lipsa de educație a consumatorilor, chiar a unor barista uneori, atâtea gusturi, atâtea "idei", nici nu are rost discutat acum. Tu ști deja ce îți place și ce dorești, dacă ești gurmand și îți place să simți tot felul de arome, vei ajunge să încerci multe cafele și probabil după o vreme vei simți nevoia de upgrade. Ai un buget destul de bun pt început, cu puțină muncă vei ajunge să ai rezultatele dorite.

Și o întrebare de final: dacă ai băut cafeaua doar pt efectul ei, ai încercat ceva tip pour over? Și cum ți se pare espresso-ul fără lapte? Încearcă cafelele din unele locații cunoscute, vezi ce îți place, întreabă barista ce cafea folosesc, nu intra în prea multe detalii tehnice, bucură-te de experiență și gândește-te mai bine.

Succes!

Se pare ca au remediat problemele timpurii, legate de zgomotul enervant al pompei si vibratia tavei de scurgere, dar are rezervorul de apa extern si nu ai controlul debitului de abur. Daca pentru tine nu reprezinta un impediment lipsa reglajului debitului de abur, espressorul recomandat de Florinush poate fi o alternativa de luat in calcul. Arata bine si nu are componente de aluminiu sau cupru in circuitul apei.

Reply

Forum Jump:

Browsing: 1 Guest(s)