Defectele de conceptie a tamburului rezulta din insuficienta cunoastere a dinamicii proceselor din interiorul unui tambur de prajire (in timpul prajirii) (aka lipsa de imaginatie si viziune in spatiu), din utilizarea unor materiale sau tehnici de constructie inadecvate (aka economie la taratze, mancat de sub unghii, treaba a la Dorel) sau din, pur si simplu, pozitionarea gresita a lamelelor de amestecare din tambur (aka neglijenta, nepasare).
______________________________________________________________________
Ingineria este o meserie foarte grea atunci cand o faci corect plus nu toti inginerii isi cunosc meseria. [Astea's din putul gandirii lui Papa Jacques

]
_______________________________________________________________________
Cand ai multe boabe cu scorching/tipping, prajirea este inegala/dezechilibrata. Adica unele boabe se prajesc mai repede ca altele si obtii in boabe un "curcubeu" de nuante de la maro deschis la negru. Daca le scoti prea devreme, sunt multe boabe semi-crude (deschise la culoare). Daca le scoti prea tarziu, sunt multe boabe arse complet (carbonizate). Ideea e sa se prajeasca toate odata, in acelasi ritm.
Se simte un gust de cenusa/fum/ars in cafeaua preparata.
_______________________________________________________________________
Spre exemplu, Diedrich fac masini de prajit care sunt recunoscute pentru absenta scorching-ului si tipping-ului. Arzatorul Diedrich este ceramic (infrarosu). Arzatorul nu bate direct in tambur ci intr-un schimbator de caldura. Boabele sunt prajite intr-un curent de aer fierbinte care provine de la schimbatorul de caldura.
Prajesc cafea de specialitate din 2011, acum pe un Probatone 5 Typ 2 SSG2 (Baujahr 2014).