Hello There, Guest! Login Register


Inlocuire centrala termica

#1
Dupa 15 ani de utilizare, ma gandesc sa inlocuiesc centrala termica. 
Fiind tot ceva cu boiler, am considerat ca si pe aici voi primi ceva sfaturi de care e bine sa tin cont.
Cea noua, nu va fi ceva in condensatie, pentru ca nu este cazul. As merge pe ceva cu boiler incorporat, deoarece folosind un hidrofor, am inteles ca nu voi reusi niciodata sa obtin un confort prea mare. Mi s-a recomandat o centrala de 32kw (am circa 150 mp cu 500 mc).Multumesc anticipat pentru orice sfat, sugestie.
Izzo Alex Duetto III|La Pavoni Pro|Cafflano® Kompresso|Aero Press|Honne|Anfim Lusso|Kinu M47|MYY47 Aerolite|Sözen Değirmen|Aillio R1 Bullet|.
 
Reply
#2
Sper ca nu inlocuiesti centrala doar din cauza reclamei"negative" si a presiunii din mass media legat de centrale mai vechi de 10 ani...sau ca nu vor mai exista doar centrale in cendensatie la vanzare.....asta e ca si cu reciclarea...eu sa sortez hartia iar altii sa taie padurea si o sa o vanda.
Revenind la intrebare  si eu am o centrala murala care are 12 ani si merge perfect, dar daca "crapa" sigur am sa iau alta, nu merita reparate centralele vechi.
Centrale pentru casa, de 28 sau 32 kw si cu boiler incorporat la un pret accesibil ar fi Buderus Logamax sau Bosch ( 4200-4800 ), Romstal vinde o centrala Vaillant de 28 kw (~6000 lei ).
Ar mai fi Ferolli Diva parca, tot asa cu boiler mare de 60 l, pretul insa nu il stiu....
Ariston agsesti poate mai ieftin, iar daca un instalator o recomanda  si o agsestila pret bun, merge. La noi in Vale cred ca cele mai multe Ariston se vand...dar si cele mai multe dintre ele se strica, ba placa, la panoul electronic, ba vana cu 3 cai...si tot asa, iar piesele sunt scumpe pt ele.
Vaillant vine bine si vinde bine, centralele arata bine la interior, conducte de cupru, pompa asezata frumos, are modificat intrarea si iesire tur-retur la ACM si incalzire....se parope de calitatea celor de la Bosch.
Eu am o centrala de apartament ramasa de la vechii proprietari si care s-a stricat de Craciun acum cativa ani...si din 2 meseriasi veniti sa o vada, schimbat centralina, demontata si inspectata...nu au reusit sa ii dea de cap...si intr-o zi cand erau in casa 14 grade am desfacut-o si i-am dat de cap, era vorba de o sonda NTC...care avea conectorul uzat, am gasit un cablu de la o unitate veche de PC ( butonul de reset ) l-am montat si merge si acum brici....dupa 4 ani Smile
Acum o intrebare : ai o unitate UPS sau un stabilizator de tensiune pentru ea ? la casa se recomanda sau macar merita daca ai fluctuatii dese de curent sau pene de curent....tata are la casa iar curentul flucuteaza de la 190 pana la 245 ...cativa vecini au avut centrale, televizore asi frigidere arse din cauza curentului.
Eu am un stabilizator de 10 Kv cu servomotor pentru tot apartamentul  si unul mic pentru centrala si nu am avut probleme niciodata.
Interesanta intrebare ai pus...si eu sunt curios ce raspunsuri vei primii, informatia  prinde bine intotdeauna.

Uitasem sa scriu despre Viessman ( Vitopend, Vitodens )...mie nu imi plac, am vazut unele si erau foarte galagioase la folosirea ACM, iar sistemul lor de hidrobloc mie nu imi place, daca se defecteaza ceva trebuie demontat tot, desfacut sau schimbat..dar daca mie nu imi place, nu insemana ca nu sunt bune, este ca si cu cafeaua, daca eu nu beau Lavazza , nu insemna ca nu se vinde sau lumea nu cumpara  Undecided Undecided Undecided
Bellezza Francesca | G-iota | Bezzera Unica | La Pavoni | Ceado E5P | Kinu M38 | Gene Cafe 
 
Reply
#3
Vreau sa o schimb ca are multe carpeli in ea si oricand ma poate lasa ceva la ea(n-ar fi prima data, in toiul iernii, grabit fiind, sa plec cu plasa sa fac o baie prin vecini Tongue ). 
As dori o centrala la care sa am si un suport bun. Chiar daca e buna centrala, dar pentru cel mai mic reglaj vin 7 sa se uite la ea ce frumoasa e, n-am facut nimic.
Mi s-a recomandat pana acum Immergas Zeus Superior 32kw si Ariston Clas B 30 FF ambele cu boiler (Ariston chiar cu 2). Pe la Buderus, Bosch nu prea sunt de 32kw. Sunt si care imi spun, de ce 32 ca iti ajung 24. Si asa, mai rau intru in ceata.
Izzo Alex Duetto III|La Pavoni Pro|Cafflano® Kompresso|Aero Press|Honne|Anfim Lusso|Kinu M47|MYY47 Aerolite|Sözen Değirmen|Aillio R1 Bullet|.
 
Reply
#4
Uitasem de Immergas, au si ei centrale bune de 28 si 32 kw cu boiler incorporat, stiu putine lucurri despre ele ( doar ca au randament in jurul valorii de 90 % la o treime din puterea reala a centralei ).
Acum pentru un aparament de 2 camere merge o centrala de 20 kw , la 3-4 camere , o centrala de 24 kw....care merge bine si la o casa, dar una e sa incalzesti 2 camere, o baie si o bucatarie unde se mai gateste si alta e sa incalzesti 4 dormitoare, 2 holuri, 2 bai si sa mai vrei sa ai si apa calda menajera la parter si etaj....
Acum, o centrala de 28 kw cred ca ar face fata la nevoile tale la fel cum ar merge si o centrala de 32 kw, dar una este sa mearga pentru incalzire o centrala de 28 kw cand este ger afara ( iar o casa trebuie incalzita mai bine ca un apartament fie el cat de mare, altfel se distribuie temperatura si altfel este perderea termica, chair daca casa este izolata ). Una este ca o centala mai mica ( cu un consum mai mic de gaz ) sa mearga la putere maxima si alta este o centrala mai mare ( implicit cu un consum de gaz mai mare ) care sa nu functioneze la capacitatea si consumul maxim de gaz.....dar aici parerile sunt imparite, consumul de gaz creste odata cu confortul termic, daca vrei sa cresti temperatura ambianta cu 1 grad ( chir daca folosesti un cronotermistat ) va creste si consumul de gaz...cu toata modulatia flacarii de gaz, cu reglarea electronica si asa mai departe.....
Acum ce am mai citit eu legat de garantie...unii producatori dau pana la 72 de luni garantie, dar nu cred ca se poate compara un produs electrocanic care se poate trimite in service ( nu stiu daca cineva a patit sa trimta combina frigorifica la garantie...) dar o centrala termica odata montata pe perete....sa o desfaci o demontezi, sa o pui in cutia originala...pastrata bine ...si trimisa in service...cred ca este cam exagerat.
Daca tot achizitionezi o centrala, sa aibe garatie, post garantie, eventual magazinul sa asigure verificarea periodica si piese aca este nevoie dar ei sa se deplaseze la client si tot ce tine de verificare si eventual reparatie sa se faca acolo, la fata locului.
Ma gandesc la la Targoviste gasesti magazine care sa iti ofere asa ceva....la noi in Petrosani, unde toata lumea avea termoficare pentru ca era carbune din belsug ...acum 80-90 % din populatie cred ca are centrala termica de apartament...exceptie mai fac cei care au casa si inca "focaresc"  Smile
Bellezza Francesca | G-iota | Bezzera Unica | La Pavoni | Ceado E5P | Kinu M38 | Gene Cafe 
 
Reply
#5
(21-09-2015, 14:09)baloozzy Wrote: Cea noua, nu va fi ceva in condensatie, pentru ca nu este cazul. 

Ar fi bine sa fie in condensatie pentru ca (teoretic) nu ar mai trebui sa ai de ales.
O poti folosi si in regim de inalta temperatura (calorifere) sau de joara temperatura (calorifere cu rezerve, incalzire in pardoseala sau ventiloconvertoare).
Ariston are 5 ani garantie (am avut in trecut si fu ok, socrii au si sunt multumiti de ea)
Cei 150mp sunt relativi, mai importanta e izolatia termica. La o casa bine izolata, necesarul termic poate fi in jurul a 50W/mp, iar la una medie 100W/mp (si asta e o valoare destul de proasta!)
Astea fiind spuse ar fi bine ca noua ta centrala sa aibe puterea modulabila, cei 32kw sunt o risipa considerabila si inutila.

PS La ora actuala inca-s pe termoficarea orasului, dar sunt pe linie dreapta in a deveni taran nu doar in acte. Acolo pentru 240mp (o sa, tocmai ce am comandat-o) am o pompa de caldura aer apa de 14KW. O sa-ti zic la iarna de face fata...  Big Grin
Raul, consumator zilnic de cafea (si de vin rosu!)
Gaggia Classic, Home Vario Mahlkonig, tamper Concept-Art, Filtru Bezzera nepresurizat pt 2 cesti, 14g, 58mm
 
Reply
#6
(21-09-2015, 14:33)orhapetru Wrote: Acum o intrebare : ai o unitate UPS sau un stabilizator de tensiune pentru ea ?
Presupun ca atunci cand spui "UPS" nu te referi la UPS-uri de calculator. Acelea sunt facute pentru... calculatoare, nu pentru centrale.

Centralele au motorul pompei incorporat, iar acesta necesita o unda sinusoidala. UPS-urile cu acumulator scot unda dreptunghiulara (sper sa nu gresesc), ceea ce duce la o functionare defectuoasa a motoarelor electrice sau chiar la arderea lor.

In plus, motoarele electrice au un consum foarte ridicat la pornire pe care UPS-urile nu il pot sustine.

Pentru centrale trebuie folosite stabilizatoare de tensiune special concepute pentru astfel de aplicatii.
Expobar Leva | Gaggia Evo | Eureka Single Dose | Fiorenzato F5 | Kinu Phoenix | Aeropress | V60
Prev: Lelit 41TEM | Gaggia MDF
 
Reply
#7
Ma refeream la UPS pentru centrala termica legata la o baterie (acumulator de masina ) sau speciala pentru UPS ( acumulator VRLA - gel )
Pompa de la centrala nu consuma chiar asa mult in sarcina....~ 70-100 W in functie de treapta la care este setata recircularea apei, iar restul, ventilatorul de evacuare a gazelor arse, electrodul de ionizare, electrovalva si ce consumatori o mai avea centrala sunt destul de neglijabili..... cred ca un consum maxim ajunge la 200 w. 
Am testat acumulatorul de 40 Ah ( Bosch )  timp de 4-5 ore cu centrala pornita si  a facut fata cu brio...cred ca ar mai fi mers dar pur si simplu nu am mai suportat Beep-urile...de la UPS ( asta dupa ce l-am demontat si am bandajat speaker-ul ). 
Sunt acumulatori speciali VRLA de 100 Ah care sunt recomandate pentru sisteme de panouri solare fotovoltaice , folosite si pentru alti consumatori cu ajutorul unui inverter...dar acolo este alta poveste  Smile
Bellezza Francesca | G-iota | Bezzera Unica | La Pavoni | Ceado E5P | Kinu M38 | Gene Cafe 
 
Reply
#8
Ok, am precizat aceste lucruri pentru ca stiu foarte multe persoane care intentionau sa puna un UPS simplu la centrala.

Problema principala nu este consumul, neaparat, ci unda generata de UPS-uri.
Expobar Leva | Gaggia Evo | Eureka Single Dose | Fiorenzato F5 | Kinu Phoenix | Aeropress | V60
Prev: Lelit 41TEM | Gaggia MDF
 
Reply
#9
Folosesc un APC de mai bine de 9 ani.Are iesire pentru schuko.Si m-a ferit de eventualele probleme cauzate de intreruperile bruste ale retelei electrice.Si au fost destule in atatia ani.In primul rand pentru asa ceva e necesar.Placa electronica a fost foarte bine protejata.Despre autonomie in caz de intrerupere mai indelungata nu am fost preocupat,mai ales ca centrala oricum nu functioneaza continuu,iar daca ar fi o intrerupere serioasa de peste 12 ore sa zicem,intrerupere care sa conteze in ceea ce priveste  scaderea consistenta a temperaturii pe timp foarte rece,nu prea ar mai conta ea autonomia.Am facut achizitia dupa ce am citit cam tot pe topicul dedicat prin 2006  centralelor termice pe Softpedia,foarte bun pentru informare.Cred ca si azi daca ar fi citit de cineva interesat sa devina propriul stapan in ceea ce priveste  independenta energetica Confused ,arfi un material serios de luat in seama.Eu unul nu inteleg de ce atatia oameni care ar putea sa faca trecerea nu o fac.Poate din comoditate,sau din neinformare ca si in cazul cafelei,numai ca in ceea ce priveste caldura e altceva,e o adevarata emancipare din iobagia mentinuta aproape cu cruzime de tot felul de directorasi si alti slugoi ai sistemului rosietic, disperati in a-si mentine privilegiile pe spatele atator amarati.Vin cu tot felul de motive tampite,cel mai des invocat fiind cel al trecerii tevilor prin aparatament.Au infiintat pentru asta si o comisie sau comitet,naiba stie cum se numeste exact,unde au  proptit tot felul de nimeni care sa te sicaneze.Nu au auzit de servitute desteptii astia,drept conceput de cine altcineva daca nu de romani(nu de romanii nostri-ai nostri il incalca)si care se bazeaza pe chestii de bun simt,cum ar fi situatia imposibil de reglemantat altfel decat prin compromis.Adica eu sunt obligat sa te las treci sau sa faci ceva ,iar tu la randul tau esti  multumit cu asta si  nu vii cu pretentii nesimtite cum ar fi punerea la plata.E greu pentru urmasii pecenegilor,agatarsilor si ai altor agenti civilizatori, sa priceapa cum e cu bunul simt.Ca sa nu mai zic de tampenia cu aprobarea vecinilor.Se gasesc destui idioti care sa rezoneze la asemenea aberatii,incalcand dreptul absolut legal si constitutional al exceritarii depline  adreptului de proprietate.Unui asemena tampit i-am pus o intrebare simpa si anume daca atunci cand zugraveste,face curat prin casa sau isi repara instalatia de apa sau cea electrica cere avizul vecinilor.In fine e de discutat mult despre subiect si m-am indepartat oricum nepermis de mult de tema initiala.Dar protectia e necesara si in timp va scuteste de surprize.Legat strict de centrala,eu am un Ferroli.Sunt foarte solid lucrate,erau cel putin.A mea e ca un tanc (New Elite nu se mai fabrica).Despre Vaillant ,dupa stiinta mea erau lideri absoluti cam cu 60 si ceva la suta din piata,asa ca nu prea inteleg cum s-ar apropia de altii(poate altii de ei).Iar chestia cu condensatia este o gogorita.Iata cateva argumente.In primul rand fenomenul care aduce beneficii presupune ca ea ,centrala,sa functioneze pana in  50 si ceva de grade celsius,ori asta presupune calorifere foarte mari pentru a putea fi utila termic cand e frig afara.In consecinta e utila acolo unde ai spatii foarte mari de incalzit.Chestia cu randamentul de 108 la suta este o frectie de marketing si atat, tehnic un psudoarargument, tampit si absurd.Au adunat ei ce nu se poate aduna.Costul de achizitie e mare,ce ,va asteptati la altceva?.Iar gogoasa cu arderea ecologica este o alta supertampenie.Adica astea mai vechi merg cu huila?Pai sa vedeti diagrama gazelor arse la verificarea bianuala si o sa va lamuriti.Dar nu m-ar mira ca vreun supraom sa ne oblige la un moment dat , invocand comandamentul(ca principiu e prea diluat si neconvingator) de netagaduit al binelui umanitatii desigur si sa ne oblige  la schimbarea sobelor.Daca e ordin cu placere cum s-ar zice.
LELIT Bianca black V3, Bentwood,Bravo Tools, Vst 18, 20,25.
 
Reply
#10
Pentru centrale termice sunt UPS-URI speciale, Well e una din firmele care le fabrică . M-am interesat și se spune că nu are rost să pui UPS de computer. În altă ordine de idei, la UPS , există APC , vin câteva locuri libere, apoi celelalte firme. La computer am un APC dar la centrală cred că o să iau un Well http://www.well.ro/energie/alimentare-de-rezerva . La case se întrerupe curentul mai des, de doi ani mă necăjește Electrica .
Ca centrală termică am un Viessmann Vitodens 100 (in condensație ) de 35 kW legată de un boiler trivalent de 200l (electric, solar și legat la centrală ) . Și eu am vrut centrală cu boiler incorporat dar mi s-a spus că 45 L abia ajung pentru un duș făcut cu economie și că la o familie de 4 persoane e nevoie de un boiler de 200 L.
Centrală e foarte economică , nu e gălăgioasă (cum surprinzător am citit mai sus ; oricum e la subsol). Boilerul e Drazice (din Cehia); și de el sunt foarte mulțumit .
La bloc am avut un Vaillant de24kW cei care au cumpărat apartamentul încă o folosesc (are 13 ani).
Condensația nu e o prostie, la 230 mp suprafață , cu o centrală clasica vin facturi de peste 1000 RON , iarna trecută , când a fost frigul mai aprig, nu am avut factură peste 700 RON , iar centrală a funcționat in regim de condensatie (agent termic pe tur 45grade; casa e bine izolata).

(22-09-2015, 07:00)organon Wrote: Folosesc un APC de mai bine de 9 ani.Are iesire pentru schuko.Si m-a ferit de eventualele probleme cauzate de intreruperile bruste ale retelei electrice.Si au fost destule in atatia ani.In primul rand pentru asa ceva e necesar.Placa electronica a fost foarte bine protejata.Despre autonomie in caz de intrerupere mai indelungata nu am fost preocupat,mai ales ca centrala oricum nu functioneaza continuu,iar daca ar fi o intrerupere serioasa de peste 12 ore sa zicem,intrerupere care sa conteze in ceea ce priveste  scaderea consistenta a temperaturii pe timp foarte rece,nu prea ar mai conta ea autonomia.Am facut achizitia dupa ce am citit cam tot pe topicul dedicat prin 2006  centralelor termice pe Softpedia,foarte bun pentru informare.Cred ca si azi daca ar fi citit de cineva interesat sa devina propriul stapan in ceea ce priveste  independenta energetica Confused ,arfi un material serios de luat in seama.Eu unul nu inteleg de ce atatia oameni care ar putea sa faca trecerea nu o fac.Poate din comoditate,sau din neinformare ca si in cazul cafelei,numai ca in ceea ce priveste caldura e altceva,e o adevarata emancipare din iobagia mentinuta aproape cu cruzime de tot felul de directorasi si alti slugoi ai sistemului rosietic, disperati in a-si mentine privilegiile pe spatele atator amarati.Vin cu tot felul de motive tampite,cel mai des invocat fiind cel al trecerii tevilor prin aparatament.Au infiintat pentru asta si o comisie sau comitet,naiba stie cum se numeste exact,unde au  proptit tot felul de nimeni care sa te sicaneze.Nu au auzit de servitute desteptii astia,drept conceput de cine altcineva daca nu de romani(nu de romanii nostri-ai nostri il incalca)si care se bazeaza pe chestii de bun simt,cum ar fi situatia imposibil de reglemantat altfel decat prin compromis.Adica eu sunt obligat sa te las treci sau sa faci ceva ,iar tu la randul tau esti  multumit cu asta si  nu vii cu pretentii nesimtite cum ar fi punerea la plata.E greu pentru urmasii pecenegilor,agatarsilor si ai altor agenti civilizatori, sa priceapa cum e cu bunul simt.Ca sa nu mai zic de tampenia cu aprobarea vecinilor.Se gasesc destui idioti care sa rezoneze la asemenea aberatii,incalcand dreptul absolut legal si constitutional al exceritarii depline  adreptului de proprietate.Unui asemena tampit i-am pus o intrebare simpa si anume daca atunci cand zugraveste,face curat prin casa sau isi repara instalatia de apa sau cea electrica cere avizul vecinilor.In fine e de discutat mult despre subiect si m-am indepartat oricum nepermis de mult de tema initiala.Dar protectia e necesara si in timp va scuteste de surprize.Legat strict de centrala,eu am un Ferroli.Sunt foarte solid lucrate,erau cel putin.A mea e ca un tanc (New Elite nu se mai fabrica).Despre Vaillant ,dupa stiinta mea erau lideri absoluti cam cu 60 si ceva la suta din piata,asa ca nu prea inteleg cum s-ar apropia de altii(poate altii de ei).Iar chestia cu condensatia este o gogorita.Iata cateva argumente.In primul rand fenomenul care aduce beneficii presupune ca ea ,centrala,sa functioneze pana in  50 si ceva de grade celsius,ori asta presupune calorifere foarte mari pentru a putea fi utila termic cand e frig afara.In consecinta e utila acolo unde ai spatii foarte mari de incalzit.Chestia cu randamentul de 108 la suta este o frectie de marketing si atat, tehnic un psudoarargument, tampit si absurd.Au adunat ei ce nu se poate aduna.Costul de achizitie e mare,ce ,va asteptati la altceva?.Iar gogoasa cu arderea ecologica este o alta supertampenie.Adica astea mai vechi merg cu huila?Pai sa vedeti diagrama gazelor arse la verificarea bianuala si o sa va lamuriti.Dar nu m-ar mira ca vreun supraom sa ne oblige la un moment dat , invocand comandamentul(ca principiu e prea diluat si neconvingator) de netagaduit al binelui umanitatii desigur si sa ne oblige  la schimbarea sobelor.Daca e ordin cu placere cum s-ar zice.
Arderea "ecologică" e o prostie, într-adevăr , in realitate gazele arse, care la centralele clasice sunt evacuate cam la 70-80 grade, sunt recirculate, caldura lor folosită iar evacuarea se face la 40-45 grade (poți verifica cu mâna ). Randamentul de peste 100% contrazice tot ce știm și am învățat la fizică , faptul că nu poate exista un randament ideal , de 100%, totul tine de refolosirea gazelor arse; in rest....marketing.
Quamar Q13 E, Bezzera Strega
Bodum Bistro French Press, Hario (concediu si la munca)
 
Reply
#11
Da ,exact asta am spus si eu,condensatia este o solutie ,dar la suprafete mari,la 50de metri patrati cat are coliba unchiului Tom facuta in anii rosii de invidie fata de capitalism Dodgy ,nu tine vrajala.Adica cu niste calorifere normale la 50 de grade cat incalzesti caloriferul ca sa folosesti condensatia,faci cu siguranta frigul.Dar intr-o casa serioasa e varianta castigatoare fara doar si poate.
LELIT Bianca black V3, Bentwood,Bravo Tools, Vst 18, 20,25.
 
Reply
#12
(22-09-2015, 18:57)organon Wrote: Da ,exact asta am spus si eu,condensatia este o solutie ,dar la suprafete mari,la 50de metri patrati cat are coliba unchiului Tom facuta in anii rosii de invidie fata de capitalism Dodgy ,nu tine vrajala.Adica cu niste calorifere normale la 50 de grade cat incalzesti caloriferul ca sa folosesti condensatia,faci cu siguranta frigul.Dar intr-o casa serioasa e varianta castigatoare fara doar si poate.

Din păcate și eu la bloc încălzeam caloriferele la 80 de grade pe tur. Am avut surpriza ca la o suprafață de trei ori mai mare să nu am factura decât o data și jumătate spre de două ori mai mare .
Quamar Q13 E, Bezzera Strega
Bodum Bistro French Press, Hario (concediu si la munca)
 
Reply
#13
Cred ca am scris prea multe si m-am complicat......
* Centralele Vitopend ce le-am vazut eu erau galagioase si prost exploatate de proprietari....
* Temperatura gazelor arse este mare , masurata pe evacuare ajung la 109 grade Celsius ( cand centrala este pornita pe ACM - apa calda menajera, la treapta maxima de modulatie a flacarii din arzator )
* UPS pentru centrale trebuie asa cum a precizat si adif , adica speciale pentru centrale care scot unda sinusiodala pura, pentru ca centrala foloseste motorul pompei de recirculare ( ma gandesc daca centrala este folosita exclusiv pentru ACM, deci nu este nevoie de pompa  ar  merge si o sursa UPS pentru calculator ) plus ca UPS-ul trebuie conectata la o baterie externa de capacitate mare pentru a avea tensiune pentru cateva ore, UPS pentru PC are una sau maxim 2 baterii de 12 V  si 7-9-12 Ah , pe cand o baterie de masina sau acumulatori special VRLA are de la 50 Ah incolo....
* Centralele in condensatie lucreaza la o temperatura mai mica a apei pentru incalzire...dar ele nu au fost proiectate initial pentru calorifere indiferent din ce ar fi ele construite, fonta, otel sau aluminiu care au nevoie de o detetenta termica mare......centrala in condensatie este gandita pentru incalzire prin pardoseala unde nu este nevoie de 80 grade ca sa stai in casa incaltat in bocanci pe parchet sau gresie.....o temperatura de 45-50 pe tur  asigura un confort termic intr-o locuinta, de aceea si "reclama" ca sunt mai economice prin folosirea temperaturii aerului esapat ( gazelor arse ) dar si prin temperatura mai scazuta a agentului termic.
parerea mea.......
Bellezza Francesca | G-iota | Bezzera Unica | La Pavoni | Ceado E5P | Kinu M38 | Gene Cafe 
 
Reply
#14
Voi merge pana la urma pe Immergas de 32kw, majoritatea le comercializeaza si sper sa gasesc si specialisti mai multi. Am vazut astazi ca intre cea conventionala si cea in condensatie e o diferenta de 400lei;  cred ca merita data.
Legat de alimentare, mai mult de un stabilizator de tensiune nu voi folosi, poate la impamantare sa mai fac ceva.
Izzo Alex Duetto III|La Pavoni Pro|Cafflano® Kompresso|Aero Press|Honne|Anfim Lusso|Kinu M47|MYY47 Aerolite|Sözen Değirmen|Aillio R1 Bullet|.
 
Reply
#15
Centralele în codensatie mai au avantajul puterii modulabile cu avantajul unui consum mai mic. Pe calorifere le vei folosi tot în regim clasic de temperatura înaltă. Pentru apartamente sunt supradimensionate, dar asa vei folosi doar puterea de care ai cu adevărat nevoie.
Raul, consumator zilnic de cafea (si de vin rosu!)
Gaggia Classic, Home Vario Mahlkonig, tamper Concept-Art, Filtru Bezzera nepresurizat pt 2 cesti, 14g, 58mm
 
Reply
#16
corect...
si centralele in condensatie au temperatura maxima pe retur de 80 ( Buderus, Viessmann ), 85 ( Vaillant ) grade, deci se pot folosi pe orice tip de calorifer si  conducta cupru, polipropilena, Pexal sau Henco.
parerea mea  Smile

legat de stabilizator :
am un stabilizator Well , cu servomotor, special pentru aparate cu motoare electrice...si sincer iti spun ca face toti banii, doar de cand il am imi dau seama de flucutiile  de tensiune pentru ca se aude servomotorul cum compenseaza iar in caz de supra tensiune decupleaza si are un Delay de 120 sec.

[Image: stabilizator_zpsxrkca3uk.jpg]
Bellezza Francesca | G-iota | Bezzera Unica | La Pavoni | Ceado E5P | Kinu M38 | Gene Cafe 
 
Reply
#17
(22-09-2015, 21:33)baloozzy Wrote: Voi merge pana la urma pe Immergas de 32kw, ...

Care este necesarul tau termic ?
 
Reply
#18
500 mc * 60 w/mc = 30 kw
30kw*1.2=36 kw
Asa mi s-a recomandat.
Izzo Alex Duetto III|La Pavoni Pro|Cafflano® Kompresso|Aero Press|Honne|Anfim Lusso|Kinu M47|MYY47 Aerolite|Sözen Değirmen|Aillio R1 Bullet|.
 
Reply
#19
Departe de mine intentia de a crea o discutie paralela off-topic dar arderea 'ecologica' este reala si randamentul de peste 100% este, deasemnea, oricat de bizar ar suna real.
O parte din combustibilii gazosi in urma procesului chimic de ardere produc si vapori de apa pe langa multitudinea celorlalti compusi ce alcatuiesc gazele de ardere.
Orice substanta chimica are nevoie de o anumita cantitate de energie termica pentru a isi schimba starea de agregare in sensul micsorarii densitatii (solid-lichid si lichid-gaz), caldura numita latenta. Daca procesul schimbarii starii de agregare se intampla in sensul cresterii densitatii (gaz-lichid si lichid-solid) atunci caldura latenta este cedata.
In acest fel in termodinamica potentialul unui combustibil este cuntificat, printre altele, de o marime fizica numita putere calorifica. Puterea calorifica reprezinta cantitatea de energie termica (caldura) produsa de o substanta chimica in urma procesului de ardere (oxidare violenta).
Daca este considerata energia latenta de condensare a a vaporilor de apa, in cazul in care acestia sunt generati in urma arderii, atunci folosim in calcule puterea calorifica superioara. Daca nu luam in calcul energia latenta de condensare atunci folosim puterea calorifica inferioara.
In lumea 'energeticenilor' tehnica de condensare punea in trecut multe probleme asa ca energia termica (caldura) zeci de ani de zile a fost produsa folosind numai potentialul energetic inferior al combustibilului, motiv pentru care facea sens ca in toate calculele termodinamice sa se utilizeze puterea calorifica inferioara. Eficienta unui cazan (randamentul) este o indicatie cantitativa a modului in care tot disponibilul energetic 'continut' de un combustibil este 'extras' in procesul de ardere si transferat catre un mediu intermediar (apa in cazul nostru care joaca rolul de agent termic).
La numitele centrale termice 'clasice' randamentul termic de 90% sau 91% este raportat la puterea calorifica inferioara.
La centralele termice 'in condensatie' daca temperatura agentului termic ajunge la o valoare suficient de scazuta, vaporii de apa din gazele de ardere condenseaza, precum vaporii de apa din aer care condenseaza pe oglinda cand facem dus, atunci exista o cantitate suplimentara de caldura 'extrasa' din combustibilul gazos, motiv pentru care daca raportam randamentul centralei termice la puterea calorifica INFERIOARA, valoarea va rezulta peste 100%. Evident ca acest lucru a fost exploatat din plin in campaniile de marketing, dar matematic vorbind nu este nicio greseala.
Logica de bun simt ar fi trebuit sa conduca 'industria' la utilizarea in referinta matematica a puterii calorifice superioare, numai ca in acel moment toate centralele 'clasice' ar fi trebuit sa raporteze un randament de circa 75% plus/minus.
Asa ca daca in cazul centralelor in condensatie ne raportam la puterea calorifica superioara randamentul ar fi de circa 90% plus/minus.

As mai face o observatie, '60W/m3' reprezinta o 'unealta' insuficient de performanta pentru a evalua necesarul termic al unei constructii. Este ca si cum un chirurg s-ar duce la un magazin de bricolaj sa isi cumpere cutite cu care sa opereze pacienti Smile
 
Reply
#20
Ca sa mai glumim putin, Dr. Quinn opera cu lingura pe creier, deci cutitul e "laser, frate". 
Total de acord cu cele afirmate mai sus.
Izzo Alex Duetto III|La Pavoni Pro|Cafflano® Kompresso|Aero Press|Honne|Anfim Lusso|Kinu M47|MYY47 Aerolite|Sözen Değirmen|Aillio R1 Bullet|.
 
Reply
#21
(22-09-2015, 23:21)baloozzy Wrote: Ca sa mai glumim putin, Dr. Quinn opera cu lingura pe creier, deci cutitul e "laser, frate". 
Total de acord cu cele afirmate mai sus.

Baloozzy, ma uit la avatarul tau si ma gandesc ca tot in acelasi fel ar trebui sa gandesti in privinta achizitiei centralei termice ... Smile

... Mai tii minte cum facea masaj cardiac cu mainile goale Hawkeye Pierce ?
 
Reply
#22
Ag

Daca iese fum, trebuie sa fie si caldura, ce atatea alegeri?
Izzo Alex Duetto III|La Pavoni Pro|Cafflano® Kompresso|Aero Press|Honne|Anfim Lusso|Kinu M47|MYY47 Aerolite|Sözen Değirmen|Aillio R1 Bullet|.
 
Reply
#23
Big Grin  Wink Dupa caldura asta africana dragi si stimati colegi de forum,urmeaza o iarna siberiana?!Sa fie asa un simt de presimtire,romanesc?Parca prea ne da tarcoale subiectul Smile .Dar ,lasand gluma de o parte si pe mine tot niste opriri ale sistemului cand afara Dunarea era bocna si temperaturile exterioare erau de - 16 grade celsius(de doua ori cate o saptamana),m-au facut sa cred ca ciuruitul s-a intors din Cuba (unde spera si acum multi compatrioti sa se fi ascuns genialul haiduc).Cand colo erau doar niste pungasi care pusesera mana pe o instalatie abia modernizata pe bani publici si numai buna de muls.Asa ca,cu sau fara condensatie,o centrala proprie este echivalentul a ceea ce prin anii 80 era fuga peste gardutul de sarma si fasia granicerului.
LELIT Bianca black V3, Bentwood,Bravo Tools, Vst 18, 20,25.
 
Reply
#24
baloozzy Wrote:500 mc * 60 w/mc = 30 kw
30kw*1.2=36 kw
Asa mi s-a recomandat.

Nu cred ca ai nevoie de o centrala cu putere mai mare de 24kw.
 
Reply
#25
Complex thread.
Parca exista o directiva europeana, conform careia dupa septembrie 2015, mai pot fi comercializate numai centrale in condensatie (argumentele tin de randamentul superior (cu destul de putin as spune si numai in anumite conditii), grija nestavilita pentru binele planetei si alte treburi de-astea probabil).
Asta ar simplifica mult alegerea.
Totusi, daca montam o centrala cu randament termic superior (teoretic si poate, doar poate, practic), ar trebui sa avem instalatii gandite pentru asta (supradimensionate). Supradimensionarea obligatorie pentru ca centrala sa poata folosi acel plus caloric (de cel mult 11%, valoare teoretica, maxima in cazul combustibililor gazosi) creste insa semnificativ costurile.

Legat de boilerul inclus in centrala, pot spune din experienta proprie ca 40 litri sunt suficienti pentru un dus decent, fara risipa, pentru o persoana (ca medie).

As alege si acum varianta clasica, a unui boiler cu acumulare de macar 120 litri, cu una sau doua serpentine interioare, montat in proximitatea centralei.
Sigur, daca este vorba de o centrala in condensatie, daca vrem sa folosim fenomenul, mergem cu un tur cuminte de 50 grade si un retur rece de 30. In acest scenariu insa, argumentele pentru boilerul din propunerea anterioara devin tot mai putine.
rasnita: Mazzer Major
espressor: Lelit PL62 (HX)
prajitor "DIY"
 
Reply
#26
(23-09-2015, 08:31)hateganul Wrote:
baloozzy Wrote:500 mc * 60 w/mc = 30 kw
30kw*1.2=36 kw
Asa mi s-a recomandat.

Nu cred ca ai nevoie de o centrala cu putere mai mare de 24kw.

60w/mc reprezinta un necesar pt o casa ce tinde catre o izolare termica slaba, ori din spusele tale ai scris ca este bine izolata (in cazul tau ar trebui luat in calcul un 45w/mc, sub rezerva oferirii unor detalii asupra izolatiei). Coeficientul de 20% adaugat ca rezerva, nu arata decat ca aprecierea nevoii de incalzire s-a facut "din burta" pe " celebra metoda batrineasco - ochiometrica: inmultesc volumul camerei cu 40, 50, 60 sau 70 de watti/mp si ... gata ?"

In mod normal ar fi trebuit un calcul termic ce ia in considerare mai multe variabile (zona climatica a imobilului, zona eoliana, imobil in localitate sau in afara, adancimea panzei freatice, structura peretilor, orientarea camerelor fata de punctele cardinale, tavan/pod izolat, etc).

Spre exemplu, eu la o suprafata de 230 mp (185 utili) mi-a reiesit un necesar de 20 kw pt toata casa (tavan neizolat-pod izolat, calorifere mai mici) si pt varianta de centrala termica clasica si de 12 kw pe solutia de centrala termica in condensare (dar cu tavan izolat si pod izolat, calorifere mai mari).

In cazul unei centrale supra-dimensionate, exista posibilitatea ca necesarul termic al casei (la temperaturi exterioare intermediare, de primavara-toamna) sa fie mai mic decit puterea minima de modulare a centralei. Asta inseamna ca centrala, desi lucreaza la minimul ei, face mai multa caldura decat are casa nevoie. Pe langa randament mai mic, asta inseamna cicluri de oprire-pornire mai dese, deci consum mai mare de gaz.
Sab Antica Levetta HX, 5 l boiler (rotary pump & water plumbed), La San Marco Super Jolly burrs, IMS screen shower and filter 
 
Reply
#27
Exista anumite cerinte de performanta normate in ceea ce priveste gradul de izolare termica al unei constructii. Exista un normativ tehnic numit C107 / Partea I care defineste o metodologie de calcul pentru verificarea coeficientului global de izolare termica. Valoarea normata pentru o casa se invarte in jurul unui G=0,5W/m3K, ceea ce inseamna ca necesarul termic al casei tale baloozzy ar trebui sa fie undeva la valoarea Q=G*V*dT (coeficientul global de izolare termica * volumul spatiului de incalzit * diferenta de temperatura intre exterior si interior). Avem G=0,5W/m3K, V=500m3 si deltaT = 24 - (-15) = 39 (24gr.C la interior si -15gr.C temperatura de calcul exteriora pentru zona II Romania). Asta inseamana ca teoretic necesarul casei tale ar trebui sa se invarta in jurul valorii de aproximativ Q=10kW conform cerintelor de calitate in constructii.

Pe de alta parte trebuie verificat necesarul termic pentru prepararea apei calde menajere, unde apar surprizele, mai exact daca calculam fluxul termic pentru incalzirea in regim instant al unui singur dus vedem ca avem nevoie de cca 24kW, cam acesta fiind si motivul pentru care microcentralele murale sunt dimensionate in acest fel (nu 20kW, nu 25kW ci 24kW). Puterea termica necesara este direct proportionala cu densitatea apei, caldura specifica a apei, debitul apei si diferenta de temperatura : Q=ro*D*cp*dT, unde ro = 1000 (kg/m3), D=0,2l/s (pentru o baterie monoamestec dus), cp=4,2kJ/kg/K si dT=50-15=35gr.C (50gr.C tempetarura apei calde menajere si 15gr.C aproximativ temperatura apei din retea), de unde rezulta cca. Q=29,5kW. Intrucat la dus nu ne spalam cu apa de 50gr.C, cca 20% este apa rece in amestec cu apa calda, de unde rezulta ca pentru un dus puterea termica instantanee este Q=29,5*0.8=24kW. Doua dusuri in functionare simultana in afara de varianta in care sunt finlandeze nu o sa se poata desfasura in conditii de confort termic cu o centrala de 24kW in regim instant. Asa ca este nevoie de acumulare astfel incat incat atunci cand regimul instant nu mai face fata energia termica acumulata intr-un boiler va acoperi diferenta.
Acum cat de mare trebuie sa fie rezerva de apa ? Depinde de obiceiurile fiecaruia. Sotiei mele, de exemplu ii place sa se relaxeze in cada de baie plina cu apa calda. Volumul unei cazi de baie este de cca 150l din care cel putin 100l ii umpli, ceea ce inseamna cu un boiler de 60l se goleste imediat, ramanand ca pentru o perioada de timp pana se reface rezerva sa te bazezi pe regimul instant. Dar cat dureaza refacarea rezervei din boiler ? Pai depinde de puterea termica a centralei, cu cat mai puternica cu atat mai repede. In cazul unei centrale de 24kW si un boiler de 60l putem calcula in felul urmator : Energia termica necesara pentru a aduce un volum de apa de 60l de la 15gr.C la 50gr.C este de E = ro * V * cp * dT = 1000[kg/m3]*60/1000[m3]*4.2[kJ/kg/K]*35[gr.C] = 8820 kJ. Rezulta ca timpul, in cazul unei centrale de 24kW este t = Energie termica / Putere termica = 8820kJ/24kW = 840 secunde = 14 minute. Acest lucru inseamna ca timp de un sfert de ora, regimul de incalzire al casei nu este activ si nici un alt consumator de apa calda menajera nu functioneaza. In cazul unei rezerve de 120l evident ca timpul se dubleaza la jumatate de ora.
Daca ai o combinatie de 36kW cu 120L timpul de refacere ar fi de cca 9 minute.

Pe de alta parte trebuie sa iei in calcul ca daca te uiti pe o distributie orara a temperaturilor exterioare pe perioada iernii, temperatura exterioara de calcul de -15gr.C se petrece pentru cateva ore pe an (media pe ultimii 20 ani). Temperatura medie pe perioada iernii este in jur de 1,5gr.C, ceea ce inseamana ca daca ne raportam din nou la coeficientul global de izolare termica G=0,5W/m3K, atunci centrala ta o sa functioneze intr-o medie de cca 5- 6 kW pe perioada unei ierni normale. In acest caz sfatul meu ar fi sa verifici cu Immergas, in cazul in care iti doresti 36kW, care este randamentul cand centrala functioneaza la cca 16% din capacitatea ei, s-ar putea sa ai o surpriza neplacuta.

Ca sa imi inchei polologhia plictisitoare de mai sus iti spun ca optinuea mea ar fi 24kW, 120L Hoval sau DeDietrich in condensatie.
 
Reply
#28
Eu am centrala de 24 kw la vreo 150 mp utili, într-o casa izolata ok pe exterior dar cu ceva carente la nivelul acoperișului (polistiren de 10 pe fațade și 5cm de vata sub astereala). Centrala a trecut iarna cu brio dar, când afara erau -20 de grade, nu reușeam sa depășesc 21 în casa, cu centrala mergând la blana. Trecând peste necesitatea izolării podului, dacă as fi în situația de a cumpăra o centrala noua cu siguranță as opta pentru 30-32 kw. Nu cred ca un echipament trebuie sa funcționeze încontinuu la capacitate maxima...
Mazzer Major RPM variabil || San Marco Flexa cu DC brew boiler
 
Reply
#29
(23-09-2015, 15:51)nickso Wrote: Eu am centrala de 24 kw la vreo 150 mp utili, într-o casa izolata ok pe exterior dar cu ceva carente la nivelul acoperișului (polistiren de 10 pe fațade și 5cm de vata sub astereala). Centrala a trecut iarna cu brio dar, când afara erau -20 de grade, nu reușeam sa depășesc 21 în casa, cu centrala mergând la blana. Trecând peste necesitatea izolării podului, dacă as fi în situația de a cumpăra o centrala noua cu siguranță as opta pentru 30-32 kw. Nu cred ca un echipament trebuie sa funcționeze încontinuu la capacitate maxima...

Nick, din pacate cand vine vorba de cazane, datorita constructiei drumurilor convective si a focarului corelat cu modul de reglare al debitului de gaz (unde in cazul cazanelor cu aer insuflat se pune problema amestecului optim de oxigen si gaz), randamentul la capacitati mici din puterea totala nu este extraordinar.
Daca vorbim de pompe de caldura, lucrurile se schimba, cu cat mai echipamentul este folosit la sarcini partiale din ce in ce mai mici cu atat eficienta energetica creste spectaculos.
Eu sunt de parere ca banii trebuie sa mearga in imbunatatirea din punct de vedere termic a anvelopei cladirii.
 
Reply
#30
(23-09-2015, 15:49)eugenm Wrote: ...de unde rezulta ca pentru un dus puterea termica instantanee este Q=29,5*0.8=24kW.
Da, incep sa ma mai luminez. Am optat in final pentru Eolo Maior 32kw, cred (nu stiu sigur inca) ca modelul nou 4E.
Dar, acum incepe distractia, cu proiectul de gaze, instalare, PIF, garantie. Nu prea ma ia lumea in seama cu modificarea de proiect, care desigur e facut din pix de acum 15 ani. Cel care imi da garantia, mi-a promis ca nu mi-o da fara sa am actele in ordine. Ma simt dator, ca rasplata, sa nu il iert pentru cea mai mica abatere de la functionarea prevazuta de producator. Bine ca nu are decat 2 ani garantie, ca il scoteam la pensie pe caz de boala cu 5, 8 ani garantie   Aq

(23-09-2015, 12:32)Silvio Wrote: 60w/mc reprezinta un necesar pt o casa ce tinde catre o izolare termica slaba, ori din spusele tale ai scris ca este bine izolata 
Nu, este construita in 1913 din caramida tesuta, var, nisip. Partial (75%) termopan, fara a fi de generatie  recenta (10 ani).
Izzo Alex Duetto III|La Pavoni Pro|Cafflano® Kompresso|Aero Press|Honne|Anfim Lusso|Kinu M47|MYY47 Aerolite|Sözen Değirmen|Aillio R1 Bullet|.
 
Reply
  


Forum Jump:


Browsing: 1 Guest(s)