robo374 Wrote:Pentru ca nu este nici un topic pentru acest espressor am sa-l deschid eu.
... Duza de abur este cred ca cea originala cu 4 gauri.
Presiunea in boiler este setata la 1bar pe manometru.
Cand dau drumu la abur la maxim aceasta scade la 0.6 si parca dupa cateva secunde incepe sa scuipe si apa dar asa foarte putin. De la ce este scaderea asta asa mare in presiune, e normala ?
e un topic cu ceva ruda a acestui espressor, se dorea un termometru de grup dar E61 nu era asa vizibil ca sa se monteze cel traditional;
caderea 1 bar -> 0,6 bar nu e un motiv de ingrijorare, daca presiunea in boiler nu continua sa scada pe masura ce epuizezi frotarea laptelui, iar acesta e macar un 300ml...
ar trebui sa
cresti presiunea, asa cum ti s-a spus, la macar 1,2 spre 1,3 bar!
asta va face masina mai activa, cu timp de recuperare pentru urmatorul shot, mai scurt;
o duza cu 4 gauri de cel putin 1 mm diam (probabil, din ce spui ca-s mari) e lesinata la o presiune de 1 Bar si un boiler mic totusi (e mai mare de 2 l?)
nu cunosc masina, nu stiu ce volum are boilerul, dar asta e un parametru important in aprecierea randamentului in general; la un 2l, cam cat e volumul optim la o masina de casa, mi se pare potrivita o
duza cu 2 gauri (fiecare, cam 1,2-1,3 mm diam); citeam de un model wega cu 1 gr care vine standard cu duza cu 5 gauri (!)
altii or fi intelegand dece...
ceea ce conteaza este capacitatea de a genera abur a sistemului boiler de aburi, nu?
si aceasta, trebuie corelata cu suprafata insumata a gaurilor din varful de abur;
la o anume putere a rezistentei de incalzire, la un volum al boilerului, al apei in el, la o anume presiune in boiler, rezulta - pentru orificiul cu suprafata insumata - o anume cantitate (in litrii/ora) de abur etc.
cel mai bine e pe incercate, nu cu calcule pe hartie - acestea cel mult iti dau o orientare foarte generala;
cu apa in pitcher si ochii pe manometru...
un alt parametru, practic ignorat de majoritatea, este
nivelul apei din boiler: cu cat e mai ridicat (bine, pana la un maxim rezonabil ca sa nu scuipe apa) cu atat vei avea un abur mai stabil in presiune (da, e invers decat pare intuitiv...), dar ceva mai lung raspunsul de recuperare masina pentru urmatorul shot;
cu cat nivelul e mai scazut (masina mea, o bezzera, are si senzor de nivel minim) cu atat aburul va fi mai slab ca persistenta, dar masina va avea un raspuns mai rapid in recuperarea pentru urmatorul shot;
vorbim de boilerul de abur al masinilor HX, reglat la o presiune rezonabila 1-1,3 bar...
sigur, pentru a te juca cu nivelul apei din boiler, circuitul de
autolevel (catre
brainbox) trebuie sa fie ok functional; la asta ajuta decalcifierea tijei sensor (se scoate si se curata cu o solutie slab acida de acid citric, otet etc.)
daca masina e SH, 'revizionata', are multe ore de functionare la activ, si trebuie considerata starea sa de decalcifiere, pentru ca o rezistenta de incalzire in boiler, acoperita cu piatra, da un timp de raspuns lent la incalzirea apei, comandata de presostat...
________________________________________________________________________________________
Strega_mod(esp32)/ MaraX_mod(esp32)/ Sette_270/ Macap_m7/ prajitor_fluid_bed_diy_(4Kg/luna)