• Bun venit pe forumul Espressoman
Hello There, Guest! Login Register


Sita dus IMS E61 200 TC PTFE

#1


Salut la toata lumea .Mi-am luat site portfitru si sita de dus Ims. Daca intereseaza pe cineva pun cateva foto si 2 video-uri cu sita de dus in comparatie cu sita originala ( in cazul meu QM67). Totusi am si eu o intrebare: dar e normal ca apa sa nu curga pe toata suprafata dusului?Mie mi se pare mai mult pe centru Sad[Image: 2nb9du8.jpg]
[Image: 293hys8.jpg]Sita dus originala QM67

Sita dus IMS Pe QM67 [url=http://sendvid.com/3vmwl741][/url]
 
Reply
#2
mi se pare prea mic debitul (?)
dar asta comparativ cu alte masini cu pompa vibratoare non-QM;

sunt 2 probleme de luat in considerare:
- e debitul normal in flush?
- e curat circuitul de dispersie apa de deasupra sitei?

pentru a 'diagnostica' debitul:
- in timpul unui flush, cum sunt cele ilustrate mai sus, ce presiune iti indica manometrul din circuitul pompei?
- pe parcursul a 20 sec, cronometrate incepand de la peste 5s de la pornirea pompei, cat lichid se strange?
care ar fi deci debitul pompei la presiunea indicata de manometru?

normal, Ulka seria E5 debiteaza min 8 ml/sec la cei 2-3 bar in flush de E61;

cat priveste dispozitivul de dispersie apa, la E61 generic, e un 'buton' infiletat, cu jgheaburi pe circumferinta, astupand o cavitate conica in care tasneste oblic jetul de apa;
probabil cunosti mai bine situatia - schimbarea sitelor te-a pus in situatia de a vedea si demonta componentele respective;

pe de alta parte, daca ma uit la o comparatie din multele pe youtube, nu gasesc o deosebire clara fata de cele ce le-ai indicat mai sus...
apropo, dusurile astea IMS ilustrate pe net, au parca niste marcaje pe ele care nu apar la tine (?)

nu ca ar ajuta cu ceva, dar pentru comparatia ce sta la baza interventiei mele aici, un flush pe Strega curge prin toate orificiile (sita dus e cea originala Strega)...
sita o curat de cca. 3 ori pe luna, prin spalare cu detergent de vase;
si e o deosebire notabila: circuitul pompei la Strega pana la intrarea in cilindru e fara restrictoare, deci pompa lucreaza in flush, practic la zero bar, si are un debit de 10-11 ml/sec;
Bezzera STREGA (PID grup, dimmer pompa, dataloger), rasnita Macap M7 (900rpm), site IMS, Hario V60, prajitor DIY cu Artisan
 
Reply
#3
(02-04-2016, 03:27)radudani Wrote: mi se pare prea mic debitul (?)
dar asta comparativ cu alte masini cu pompa vibratoare non-QM;

sunt 2 probleme de luat in considerare:
- e debitul normal in flush?
- e curat circuitul de dispersie apa de deasupra sitei?

pentru a 'diagnostica' debitul:
- in timpul unui flush, cum sunt cele ilustrate mai sus, ce presiune iti indica manometrul din circuitul pompei?
- pe parcursul a 20 sec, cronometrate incepand de la peste 5s de la pornirea pompei, cat lichid se strange?
care ar fi deci debitul pompei la presiunea indicata de manometru?

normal, Ulka seria E5 debiteaza min 8 ml/sec la cei 2-3 bar in flush de E61;

cat priveste dispozitivul de dispersie apa, la E61 generic, e un 'buton' infiletat, cu jgheaburi pe circumferinta, astupand o cavitate conica in care tasneste oblic jetul de apa;
probabil cunosti mai bine situatia - schimbarea sitelor te-a pus in situatia de a vedea si demonta componentele respective;

pe de alta parte, daca ma uit la o comparatie din multele pe youtube, nu gasesc o deosebire clara fata de cele ce le-ai indicat mai sus...
apropo, dusurile astea IMS ilustrate pe net, au parca niste marcaje pe ele care nu apar la tine (?)

nu ca ar ajuta cu ceva, dar pentru comparatia ce sta la baza interventiei mele aici, un flush pe Strega curge prin toate orificiile (sita dus e cea originala Strega)...
sita o curat de cca. 3 ori pe luna, prin spalare cu detergent de vase;
si e o deosebire notabila: circuitul pompei la Strega pana la intrarea in cilindru e fara restrictoare, deci pompa lucreaza in flush, practic la zero bar, si are un debit de 10-11 ml/sec;
Multumesc,Radudani !! Exhaustiv ca de obicei ! Smile. Daca vrei sa-ti mai dai cu parerea ( si nu numai tu ) am facut un mic video  care, poate ajuta mai multhttp://sendvid.com/r4i0z53p.. Precizez ca aseara dupa ce ti-am citit postarea ,am facu un backflush cu Pully Caffe.    Cat despre marcajul de pe sita: nu stiu ce sa zic . Le-am vazut si eu dar ma gandesc ca pe astea PTFE ,poate, e mai greu de facut ( presupun). Oricum pun 2 foto cu ambalajul si linkul de unde le-am luat.Link magazin  [Image: rhj388.jpg][Image: 9k4d5c.jpg]
 
Reply
#4
(02-04-2016, 20:48)radudani Wrote:

@Tito: pana la urma care e debitul? cca. 5 ml/s? ca presiunea pare sa fie 2 bar:

Am probat din nou de 3 ori : 1. in 20 secunde=130 g apa       2. 20sec =110g          3.   20sec=115g  .  E adevarat ca acum a inceput sa curga pe toata suprafata sitei dar sunt un pic confuz de debit daca e valabil  pt apa: 1ml=1g. Deci ar fi la prima incercare 6,5 ml/s , 5,5ml/s  , 5,7/s . Sad
 
Reply
#5
(02-04-2016, 21:31)Tito Wrote:
(02-04-2016, 20:48)radudani Wrote:

@Tito: pana la urma care e debitul? cca. 5 ml/s? ca presiunea pare sa fie 2 bar:

Am probat din nou de 3 ori : 1. in 20 secunde=130 g apa       2. 20sec =110g          3.   20sec=115g  .  E adevarat ca acum a inceput sa curga pe toata suprafata sitei dar sunt un pic confuz de debit daca e valabil  pt apa: 1ml=1g. Deci ar fi la prima incercare 6,5 ml/s , 5,5ml/s  , 5,7/s . Sad


vezi ca eu cand am masurat debitul mi a iesit 180g apa, care puse intr un pahar gradat a aratat 210ml.
Expobar Brewtus IV | Ceado E37s | OE Lido E | VST 18/20g ridgeless | Tidaka 58.5 tamper
 
Reply
#6
(03-04-2016, 14:36)bogdan_geor Wrote:
(02-04-2016, 21:31)Tito Wrote: ... sunt un pic confuz de debit daca e valabil  pt apa: 1ml=1g ...

vezi ca eu cand am masurat debitul mi a iesit 180g apa, care puse intr un pahar gradat a aratat 210ml.

?! asta s-ar numi eroare de masura...
in ce ma priveste, am mai multa incredere in common-sense-ul fizicii Smile

de fapt, densitatea respectiva - 0,86 g/cm3 - o are alcoolul!

1ml=1g il folosim frecvent in indeletnicirile noastre de bautori cafea, dar referitor la apa;
de ex. la V60, eu torn apa din ceainic (gooseneck) in conul filtrului cu cafea, cu 'decantorul' asezat pe un cantar, si asa vad cati ml am turnat pentru preinfuzie si cati am turnat in total;
si de aceea, e bine si la espresso, sa ne exprimam rezultatul in ceasca in grame de lichid extras, raportat la gramele de cafea macinata din doza;

debitul de cca. 6 ml/s trebuie corelat cu o anume presiune la care are loc - la pompe vibratoare; daca acei 2 bar ce i-am zarit in clip sunt adevarati, atunci debitul unei pompe Ulka Ex5 ar trebui sa fie de peste 8 ml/s;
daca e mai putin, poate insemna si o pompa mod-ata de QM, sau nu chiar EX5 etc.
ca defectiuni, te gandesti la pompa in sine (care se poate demonta/curata - google) sau chiar la OPV, dar asta din urma se tradeaza usor pentru ca are curgere in conducta de retur/evacuare si asta ar trebui sa se intample numai la atingerea presiunii limita setate;
curgerea nu arata totusi rau; si la mine forma ei depinde mult de starea sitei - mai cu depuneri/stropi ulei etc.
Bezzera STREGA (PID grup, dimmer pompa, dataloger), rasnita Macap M7 (900rpm), site IMS, Hario V60, prajitor DIY cu Artisan
 
Reply
#7
(03-04-2016, 17:06)radudani Wrote:
(03-04-2016, 14:36)bogdan_geor Wrote: vezi ca eu cand am masurat debitul mi a iesit 180g apa, care puse intr un pahar gradat a aratat 210ml.

?! asta s-ar numi eroare de masura...
in ce ma priveste, am mai multa incredere in common-sense-ul fizicii Smile

de fapt, densitatea respectiva - 0,86 g/cm3 - o are alcool .........., poate insemna si o pompa mod-ata de QM, sau nu chiar EX5 etc......
Sa inteleg ca bogdan_geor pune tuica in rezervorul cu apa?? Bea "espresso coretto " ?? ( glumesc desigur :Smile ).Cat legat de pompa de la Quick Mill..intradevar astia folosesc o pompa pe care au pus un pulsor ,nu stiu exact care ar fi efectele . Ei zic ca ar fi mai silentioasa..dar poate asta inseamna si debit mai mic ( pacaleala??? :Smile.
 
Reply
#8
(03-04-2016, 19:32)Tito Wrote:
(03-04-2016, 17:06)radudani Wrote:
(03-04-2016, 14:36)bogdan_geor Wrote: vezi ca eu cand am masurat debitul mi a iesit 180g apa, care puse intr un pahar gradat a aratat 210ml.

?! asta s-ar numi eroare de masura...
in ce ma priveste, am mai multa incredere in common-sense-ul fizicii Smile

de fapt, densitatea respectiva - 0,86 g/cm3 - o are alcool .........., poate insemna si o pompa mod-ata de QM, sau nu chiar EX5 etc......
Sa inteleg ca bogdan_geor pune tuica in rezervorul cu apa?? Bea "espresso coretto " ?? ( glumesc desigur :Smile ).Cat legat de pompa de la Quick Mill..intradevar astia folosesc o pompa pe care au pus un pulsor ,nu stiu exact care ar fi efectele . Ei zic ca ar fi mai silentioasa..dar poate asta inseamna si debit mai mic ( pacaleala??? :Smile.


tinand cont ca incepe sa devina rara apa bucovina, incerc sa ma obisnuiesc cu alte lichide... nu e rau sa ai un back-up Smile)
Expobar Brewtus IV | Ceado E37s | OE Lido E | VST 18/20g ridgeless | Tidaka 58.5 tamper
 
Reply
  


Forum Jump:


Browsing: 1 Guest(s)