• Bun venit pe forumul Espressoman
Hello There, Guest! Login Register


Saeco Aroma

#1
Buna seara.
Mi-am achizitionat de curand un Saeco Aroma, nu ultima versiune, versiunea precedenta.

Acum am o intrebare. Inainte sa imi fac expresso las sa se incalzeasca pana se stinge butonul de BREW, si dupa apas pe BREW pana curg 4-5ml de apa fierbinte. Dupa dau off la BREW, mai curg cateva picaturi. Dupa care scot portafitru, arunc apa din el, dar tot mai curge apa din orificiu care vine de la boiler.

E normal sa mai curga apa pe acolo dupa ce l-am oprit ?
Cateva picaturi da, dar curge destul de mult timp dupa ce l-am oprit, sa zicem asa cu aproximatie intre 1 si 2 minute, tot picura apa de acolo.
Saeco Aroma, Bottomless PF + Sita La Spaziale, Lelit 043MM(semi-defecta), Tamper 53mm
 
Reply
#2
Bine ai venit!

Nu e normal sa curga apa prin grup, dar e bine ca se opreste.
Cauze:
1. acumulari de calcar la valva de la grup;
Demonteaza valva si vezi ce e acolo. Dupa decalcefiere eu demontez ansamblul si il las in solutie cateve minute.
2. valva de la grup necesita inlocuire;
Gasesesti aici http://www.crericambi.it/dett_prodotto.a...odotto=765
 
Reply
#3
Bine v-am gasit.

Am gasit schema aparatului. Am sa desfac partea asta de aparat sa vad exact ce e acolo.
S-ar putea sa aiba calcar valva aceea bila de silicon.

Acum ma cam nelinisteste faptul ca nu stiu daca am sita de la grup, ori nu am fost eu atent si nu am vazut-o, ori chiar nu e.
Oricum dupa ce desfac acolo si vad exact care e treaba am scriu aici.

Trebuie dat jos grupul de pe aparat ca sa se poata curata sau se demonteaza doar de dedesubt ?
Saeco Aroma, Bottomless PF + Sita La Spaziale, Lelit 043MM(semi-defecta), Tamper 53mm
 
Reply
#4
(08-03-2014, 11:56)robo374 Wrote: se demonteaza doar de dedesubt ?

Doar dedesubt, un coleg cu Poemia te poate lamuri de ce scule ai nevoie.
 
Reply
#5
Am gasit un filmulet cu dezmembrarea de la grup.
Trebuie surubelnita in cruce pentru demontarea la primul surub de la sita si dupa una foarte lata pentru a da jos arcul si valva.

Am sa le curat bine si sa vad ce e acolo, le pun inapoi si daca tot la fel fac am sa le inlocuiesc.
Sper sa le gasesc prin Iasi la un pret accetabil daca o fi sa le cumpar, ca n-am chef iar sa mai dau banii pe transporturi.
Saeco Aroma, Bottomless PF + Sita La Spaziale, Lelit 043MM(semi-defecta), Tamper 53mm
 
Reply
#6
Mda. Dupa cum ma asteptam.
Sita lipseste de acolo.
Deci trebuie cumparata sita+subur si daca tot ii iau astea am sa ii inlocuiesc si valva si arcul.

Are cineva idee la cat ajung toate astea si de unde as putea gasi la un pret accetabil ?
Saeco Aroma, Bottomless PF + Sita La Spaziale, Lelit 043MM(semi-defecta), Tamper 53mm
 
Reply
#7
uite-te aici, poate gasesti. sunt din cluj.
ex AN-2R, ex Cessna 172, ex Alenia C-27J, actualmente Boeing 757-200SF, ex ibric. Ascaso Dream UP Versatile in curs de reconditionare, corretto roaster, rasnita manuala vintage :)
 
Reply
#8
chiar daca gasesc nu iau de la ei pentru ca au un adaos nesimtit tare.

18 lei un surub ? Smile))))
Saeco Aroma, Bottomless PF + Sita La Spaziale, Lelit 043MM(semi-defecta), Tamper 53mm
 
Reply
#9
nu am vazut preturile, ca nu stiam exact modelul. dar 18 ron un surub? te-ai uitat sa nu fie din titan?
de curiozitate, cat a costat aparatul?
ex AN-2R, ex Cessna 172, ex Alenia C-27J, actualmente Boeing 757-200SF, ex ibric. Ascaso Dream UP Versatile in curs de reconditionare, corretto roaster, rasnita manuala vintage :)
 
Reply
#10
Pe expressor am dat 150ron.

http://shop.euras.com/detailsseite.php?v...ct=1046111
Asta e surubul, obisnuit.
Asta e 50 bani la orice magazin, si ei il vand cu 18lei.
Saeco Aroma, Bottomless PF + Sita La Spaziale, Lelit 043MM(semi-defecta), Tamper 53mm
 
Reply
#11
O fi pret pt 100bucati. Eu am dat 0.15 pe suruburile pt mine, M5x20 cu cap imbus...sau e pret pt CFR Smile)
150 ron mi se pare un pret bun. Pune si tu poze de la reconditionare Smile
ex AN-2R, ex Cessna 172, ex Alenia C-27J, actualmente Boeing 757-200SF, ex ibric. Ascaso Dream UP Versatile in curs de reconditionare, corretto roaster, rasnita manuala vintage :)
 
Reply
#12
Am sa fac poze cand ma apuc de reconditionat partile sa vad ce are si inauntru si sa-i fac si o decalcifiere, ca nu cred ca vazut pana acum asa ceva .

Pretul e pentru o bucata acolo. E pret pentru CFR sigur. Am sa sun maine la service la Saeco Iasi si sa ii intreb de niste preturi.
Saeco Aroma, Bottomless PF + Sita La Spaziale, Lelit 043MM(semi-defecta), Tamper 53mm
 
Reply
#13
Eu am avut ceva surprize cand m-am apucat de al meu... Succes!
ex AN-2R, ex Cessna 172, ex Alenia C-27J, actualmente Boeing 757-200SF, ex ibric. Ascaso Dream UP Versatile in curs de reconditionare, corretto roaster, rasnita manuala vintage :)
 
Reply
#14
Mda. Se pare ca e defect si ventilul unde intra surubul de la sita. Am probat cu un surub de 4 si intra cu totul prin gaura.

Deci pana la urma trebuie sita si surub, piulita-ventil unde intra surubul de la sita, valva si arcul de la valva.
Ia sa vezi aici distractie de cel putin 100ron.
Saeco Aroma, Bottomless PF + Sita La Spaziale, Lelit 043MM(semi-defecta), Tamper 53mm
 
Reply
#15
Welcome to the club, sa zic asa.
Este vreo piesa care se poate face la strung?
Poate te ajuta asta
.pdf   Expl Aroma Red SIN015 XN rev2007[1].pdf (Size: 150,93 KB / Downloads: 13)
Pune si poze cu piesele defecte, in principiu se poate realiza orice
Edit: banuiesc ca e vorba de piesa de aici. Un strungar talentat o face sigur.
ex AN-2R, ex Cessna 172, ex Alenia C-27J, actualmente Boeing 757-200SF, ex ibric. Ascaso Dream UP Versatile in curs de reconditionare, corretto roaster, rasnita manuala vintage :)
 
Reply
#16
Una din piese aia e , piulita-ventil sa zicem asa in traducere Smile).
Am sa vad ce preturi au.

Am sa pun dupa ce le dau jos. Practic defecta e valva de la grup de la uzura.
Ala e modelul un pic mai nou decat al meu dar practic sunt aceleasi piese pentru ca au schimbat doar butoanele.

Dupa poza imi trebuie 24,25,26,28 si 29. Garnitura de la grup am dat-o jos si pare in regula, nu e uzata. Macar atat Smile)
Saeco Aroma, Bottomless PF + Sita La Spaziale, Lelit 043MM(semi-defecta), Tamper 53mm
 
Reply
#17
Cred ca pana la urma am sa fac comanda in Germania, ca cu tot cu transport pana la noi ajung mai ieftin Smile)).

Valva am gasit-o e 1euro - la noi 35ron.
Ventilul-piulita - 9.5euro - la noi 73ron.
Sita - 4.5euro - la noi 43ron.

Deci cu toate inclusiv transport ies mai ieftin. La noi in Romania sunt niste japcari, asta sunt, adaosuri de cel putin 100%.
Saeco Aroma, Bottomless PF + Sita La Spaziale, Lelit 043MM(semi-defecta), Tamper 53mm
 
Reply
#18
(10-03-2014, 14:04)robo374 Wrote: Cred ca pana la urma am sa fac comanda in Germania, ca cu tot cu transport pana la noi ajung mai ieftin Smile)).

De pe ce site din Germania?
 
Reply
#19
http://www.espressoxxl.de/shop.htm
Saeco Aroma, Bottomless PF + Sita La Spaziale, Lelit 043MM(semi-defecta), Tamper 53mm
 
Reply
#20
Toata distractia a costa 130lei cu transport inclusiv.
Astept sa primeasca maine ultima piesa si sa imi trimita pachetul.

Inafara faptului ca au ceva probleme cu email-ul, cand primesc, cand nu, lucru confirmat si la telefon, sunt amabili si au preturi bune parerea mea.
Saeco Aroma, Bottomless PF + Sita La Spaziale, Lelit 043MM(semi-defecta), Tamper 53mm
 
Reply
#21
Am o problema.
S-au gandit ei si in loc sa faca de metal iesirea din pompa au facut-o de plastic.

Normal ca s-a largit plasticul si nu mai prinde bine piesa metalica(subur) in plastic unde se insurubeaza. Merge ce merge si dupa da in gol. La presiune sare de acolo furtunul.

Oare merge sa strang cu un colier metalic plasticul acolo si dupa sa insurubez piesa metalica sau sa incalzesc plasticul ala un pic ca sa se mai micsoreze ?

[Image: pump.JPG]
Plasticul din dreapta e larg.
Am atasat o poza sa vedeti despre ce e vorba.


Attached Files Thumbnail(s)
   
Saeco Aroma, Bottomless PF + Sita La Spaziale, Lelit 043MM(semi-defecta), Tamper 53mm
 
Reply
#22
incearca manevra cu colierul si in plus pune niste banda teflon acolo la infiletare. nu incalzi plasticul ala, e foarte probabil sa devina casant si astfel iti iei ramas bun de la el. succes
espressor no-name (cu opv si pf de saeco), moka pot (iubirea mea veche), rasnita manuala zassenhaus moka (din targ) ...deocamdata :)
 
Reply
#23
Da, la asta m-am gandit si eu. Colier + calt ( sau teflon ) vad eu maine. Sper sa fie ok.
Saeco Aroma, Bottomless PF + Sita La Spaziale, Lelit 043MM(semi-defecta), Tamper 53mm
 
Reply
#24
O intrebare. Pot folosi sita dubla pentru prepararea unui espresso simplu 30 ml ?
De folosit stiu ca se poate, intrebarea mai exact ar fi daca iese la fel ca si cum ar fi folosita cu 15g pt 60ml sau sunt diferente.
Saeco Aroma, Bottomless PF + Sita La Spaziale, Lelit 043MM(semi-defecta), Tamper 53mm
 
Reply
#25
Forma sitei ajuta mult. La cea dubla cred ca intra prea multa apa deodata peste cafea/sub cafea si strica pucul. Cea de 7g La Marzocco de exemplu, e construita diferit si apa mai ordonat, acolo unde trebuie.
Expobar Brewtus IV, Mahlkonig Vario K30, rasnita manuala Kinu M47, VST 18g, Tamper Concept Art dinamometric, Tidaka Tamper Cube 
 
Reply
#26
Bun. Deja sunt in tratative cu neamtul pentru o sita simpla. 3E plus vreo 4 transport cred, noua. Zic ca e bine.
Saeco Aroma, Bottomless PF + Sita La Spaziale, Lelit 043MM(semi-defecta), Tamper 53mm
 
Reply
#27
Se potriveste portafiltrul de la La Spaziale la Saeco?
Ambele au diametrul de 53mm.

LE: Am gasit si raspunsul, nu se potrivesc. Desi sunt aceeasi dimensiune au prindearea diferita.
Saeco Aroma, Bottomless PF + Sita La Spaziale, Lelit 043MM(semi-defecta), Tamper 53mm
 
Reply
#28
Intre mărci nu exista compatibilitate in general in privinta portafiltrului, mai ales cu cele chinezesti. In zona e61 se mai gasesc compatibilitati.
Expobar Brewtus IV, Mahlkonig Vario K30, rasnita manuala Kinu M47, VST 18g, Tamper Concept Art dinamometric, Tidaka Tamper Cube 
 
Reply
  


Forum Jump:


Browsing: 1 Guest(s)