Hello There, Guest! Login Register


Reconditionare Ascaso Dream

#1
Wink 
va salut cu respect!

Numele meu este Andrei si sunt din bucuresti. Urmaresc de muuuult timp acest forum, insa pana acum m-am incalzit pe tusa din lipsa de echipament.
Astazi am achizitionat primul meu espressor, va spun imediat de care.
Duminica imi place sa plec dimineata de acasa cu directia talcioc (de obicei valea cascadelor), unde casc ochii si punga (daca gasesc ceva comori la pret accesibil). Azi dimineata nu am facut exceptie, in ciuda vremii urate de afara, care nu anunta decat putina lume in targ si marfa udaSmile. Cobor la masina voios nevoie mare ca sa constat ca mi-a disparut sticla de la oglinda si plec spre raiul cautatorilor de chilipiruri si pierzatorilor de timp, vesnic generator de discutii cu sotiile acasa. Nimic interesant, pana la iesire, ca mi-au picat ochii pe ceva ce semana a espressor cu butoane, leduri si teava de abur. Hait, imi zic, si arata si retro, are si termometru pe el, asa, da bine in bucatarie, nu ma bate nevasta etc, numai ca-i lipseste portafiltrul. Ma gandesc scurt: cat poate sa fie un portafiltru? 12-13 sute? in sfarsit, discutia obisnuita: cat ceri pe el bre? 35 de lei; aaaa, pai nu are maner d-ala, nu-l iau; hai da-mi douajdalei si ia-l. Ii dau cei douajdalei la care ne intelesesem si o iau usor spre masina (usor pe dracu', ca are cateva kile bune) sperand sa mai gasesc telefonul (uitat in torpedou) ca sa pot sa caut modelul sa vad ce broasca am luat.
Telefonul rezistase in torpedou, oglinda nu aveam, vremea era urata, noul meu espressor SH era plin de cafea... in fine, dau drumul la net, intorc aparatul si bag in google modelul Ascaso Dream DR-17 (asta am luat cu douajdalei), trec instant peste cele 3 atacuri de cord cauzate de aflarea pretului de nou al unui astfel de aparat si... fuga la vitan dupa oglinda (de data asta a fost "treijdalei, originala, cu incalzire boss, ca noua").
Pe drum spre casa mi se derulau in minte tot felul de lucruri: stai sa vezi ca nu merge, ca face, ca drege... curatat fiind cu mare grija si alimentat cu apa, pac - in priza (ca aproape tot romanul, fara manual, ce plm, stiu eu cum merge)... jap butonul de power, coffee si steam inchise, termometrul urca vertiginos spre zona rosie (s-a oprit pe undeva pe la 80-90 grade). buuun, verific zona de deasupra, calda. ok, incalzeste si cesti. dupa care apas pe butonul coffee (repet, fara portafiltru), mii de zgomote, se agita dracila, apa curgea pe unde trebuia sa curga. beton...
v-am plictisit.
acum pe concrete: bine v-am gasit si sper sa ne intelegem bine. nu musc, doar intreb: am masurat, se pare ca imi trebuie un portafiltru de 70mm, se gaseste asa ceva sau trebuie sa comand la ascaso direct? ce sita mi-ati recomanda, avand in vedere starea de pre-incepator intr-ale espresoarelor?

o duminica placuta in continuare va doresc!

       
ex AN-2R, ex Cessna 172, ex Alenia C-27J, actualmente Boeing 757-200SF, ex ibric. Ascaso Dream UP Versatile in curs de reconditionare, corretto roaster, rasnita manuala vintage :)
 
Reply
#2
Salut si bine ai venit.. Interesanta poveste si super achizitie...sa il stapanesti sanatos si sa ii faci pereche o rasnita buna. Eu am un portafiltru de 58 mm in plus. nu stiu daca se potriveste dar daca vrei sa incerci da-mi un semn. Saptamana viitoare sa cumperi si un bilet la loterie...Smile
Mazzer Major RPM variabil || San Marco Flexa cu DC brew boiler
 
Reply
#3
(23-02-2014, 19:52)nickso Wrote: Salut si bine ai venit.. Interesanta poveste si super achizitie...sa il stapanesti sanatos si sa ii faci pereche o rasnita buna. Eu am un portafiltru de 58 mm in plus. nu stiu daca se potriveste dar daca vrei sa incerci da-mi un semn. Saptamana viitoare sa cumperi si un bilet la loterie...Smile
salut si multumesc! chiar la rasnita ma gandeam acum Smile
pai eu zic ca se potriveste, am masurat cu ruleta dar nu am masurat sita (sau nu stiu cum sa-i zic) prin care curge apa inspre portafiltru. trebuie incercat, mai ales ca nu am vazut decat pe putine site-uri portafiltre de 70mm, ceea ce ma duce cu gandul la faptul ca dimensiunea de la acest aparat este una standard (58mm e standard?).
ex AN-2R, ex Cessna 172, ex Alenia C-27J, actualmente Boeing 757-200SF, ex ibric. Ascaso Dream UP Versatile in curs de reconditionare, corretto roaster, rasnita manuala vintage :)
 
Reply
#4
58 mm este dimensiunea "comerciala" si reprezinta, de fapt, diametrul interior al sitei care se foloseste. Nu stiu ce dimensiune are ascaso...dar si daca e de 58, tot nu inseamna ca se potriveste neaparat. de aceea trebuie incercat.

pe aria de rasnite se gasesc foarte multe informatii daca ai nevoie de ajutor in alegerea uneia...
Mazzer Major RPM variabil || San Marco Flexa cu DC brew boiler
 
Reply
#5
(23-02-2014, 20:20)blackgts Wrote: 58mm e standard?
Este, dar inclin sa cred ca este de 57mm, care gasesti pe la Lelit.
Izzo Alex Duetto III|La Pavoni Pro|Cafflano® Kompresso|Aero Press|Honne|Anfim Lusso|Kinu M47|MYY47 Aerolite|Sözen Değirmen|Aillio R1 Bullet|.
 
Reply
#6
am re-masurat, diametrul interior este de 58mm (atat are garnitura aia, +- 1mm). are doua santuri pentru "urechi". atat pot sa-mi dau seama, in rest trebuie probat. astept un semn pentru acel portafiltru, multumesc Smile
ex AN-2R, ex Cessna 172, ex Alenia C-27J, actualmente Boeing 757-200SF, ex ibric. Ascaso Dream UP Versatile in curs de reconditionare, corretto roaster, rasnita manuala vintage :)
 
Reply
#7
(23-02-2014, 21:14)baloozzy Wrote:
(23-02-2014, 20:20)blackgts Wrote: 58mm e standard?
Este, dar inclin sa cred ca este de 57mm, care gasesti pe la Lelit.
Uite AICI dovada.
Izzo Alex Duetto III|La Pavoni Pro|Cafflano® Kompresso|Aero Press|Honne|Anfim Lusso|Kinu M47|MYY47 Aerolite|Sözen Değirmen|Aillio R1 Bullet|.
 
Reply
#8
multumesc! am gasit si lelit si ascaso pe un site romanesc, amandoua fara fund. acum banuiesc ca amandoua modelele fac acelasi lucru, sita e mai importanta, nu?
ex AN-2R, ex Cessna 172, ex Alenia C-27J, actualmente Boeing 757-200SF, ex ibric. Ascaso Dream UP Versatile in curs de reconditionare, corretto roaster, rasnita manuala vintage :)
 
Reply
#9
(23-02-2014, 21:29)blackgts Wrote: sita e mai importanta, nu?
Este, dar trebuie sa o tina cineva acolo, la dus. Cauta ceva sh totusi, se pare ca ai mana buna Tongue.
Izzo Alex Duetto III|La Pavoni Pro|Cafflano® Kompresso|Aero Press|Honne|Anfim Lusso|Kinu M47|MYY47 Aerolite|Sözen Değirmen|Aillio R1 Bullet|.
 
Reply
#10
S-ar putea sa aiba dreptate baloozzy, fiind probabil un model mai vechi. pe site-ul ascaso scrie de pf de 58...dar daca te uiti in url se vede ca e vb de dream 2... ai grija, si daca iei nou pentru ascaso, sa fie de care iti trebuie tie.

+-1mm e foarte important..Smile
Mazzer Major RPM variabil || San Marco Flexa cu DC brew boiler
 
Reply
#11
Este de 57 mm si poti sa cumperi de aici :
http://www.kfea.ro/search_product.php?pr...ortafiltru&ok=Caut%C4%83
 BUGSTER; Honne S; EK43S; Buckeye BC2; Kinu M47; Cafflano
 (Ex: LM-GS3/AV; PL41TEM; Expobar-DB; VBM-2B; Hottop-2k+; Flair; MK-Vario; MK-K30; Macap M4D; Kinu M68)
 
 
 
Reply
#12
@RaduCarutasu: acela e site-ul pe care l-am vazut, iar cand o fi sa iau cred ca iau espressorul cu mine Smile)
cred ca o sa incep cu unul xmc09 pana invat ce si cum, apoi o sa trec la lucruri mai serioase, eventual aparat mai serios.
dar despre firma asta (ascaso) ce parere aveti?
ex AN-2R, ex Cessna 172, ex Alenia C-27J, actualmente Boeing 757-200SF, ex ibric. Ascaso Dream UP Versatile in curs de reconditionare, corretto roaster, rasnita manuala vintage :)
 
Reply
#13
Bun venit pe forum si felicitari pentru achizitie! Chiar pomana. Acum nu ar strica sa-ti bagi nasul in interior si sa desfaci componentele pentru a le curata. Cat nu salveaza vieti, Nickso face si service, deci ai avea un om de incredere daca nu te pricepi. Nici nu stii ce scarbosenii de depuneri pot fi in interiorul unui boiler neintretinut corect. Dupa curatare totala/decalcifiere/verificare garnituri etc. poti sa-l folosesti fara grija mult timp de acum inainte.

Pentru portafiltru, nu are rost sa apelezi la intermediari fara stocuri fizice caci tot la importator vor suna, eventual cu un adaos in plus. Du-te direct la importatorul Ascaso si probeaza portafiltrele existente, inclusiv cele de pe espressoarele Ascaso expuse. Cred ca la sediul de pe Mosilor au cele mai multe accesorii. Unul trebuie sa se potriveasca. Daca nu, pe baza seriei espressorului lasi o comanda pentru fabrica si la urmatorul import il ai.

Daca sitele si portafiltrul sunt nepresurizate, si parca pe Dream erau, gandeste-te la o rasnita buna si un tamper decat la alte site, cel putin pentru inceput. Oricum, pe 57mm esti cam blocat pe ce ai. Sa revii cu evolutia...

Ascaso nu este o firma extraordinara in espresso, dar are anumite modele interesante care merita toata atentia. Pe rasnite sunt ok in gama entry level, avand printre cele mai ieftine si bune modele (I-mini I2), care la 690 de lei se bat cu Lelit PL43MM (712 lei) pentru titlul de "best value for money" Smile Pe espressoare nu prea merita atentie decat de la modelul Ascaso Steel Uno Prof PID (680E), cele din gama ieftina fiind cu thermoblock (si site presurizate pe 57mm). Nici modelul tau nu prea merita banii, nou, pentru ca la 2080 de lei este deja Lelit PL41TEM, ce are PID, teava de aburi profi si manometru.
#Lelit Bianca V3 Black #EK43S + SSP & Titus carrier #Honne Slim #Kinu Titan
 
 
Reply
#14
e bine de stiut ca am la cine sa apelez in caz de service. daca aveam de gand sa bag 2000+ ron intr-un espressor ma uitam pe forum intai. avand in vedere totusi ca l-am luat cu cat l-am luat, ca totusi nu e vreo chinezarie cu presiune de abur si ca mai am de bagat in el si pe langa el cateva sute de lei, eu zic ca pot sa-mi fac linistit initierea pe el, dupa care sa trec la aparate mai serioase.
maine nu am timp, dar poimaine ma apuc de desfacut la el. nu ma pricep la espressoare, dar am cunostinte solide de electronica si mecanica (mai ales a fluidelor) si chef de invatat. revin cu poze pe masura ce avansez.
ex AN-2R, ex Cessna 172, ex Alenia C-27J, actualmente Boeing 757-200SF, ex ibric. Ascaso Dream UP Versatile in curs de reconditionare, corretto roaster, rasnita manuala vintage :)
 
Reply
#15
Mergi pana la desfacerea integrala a boilerului si scufunda tot in solutie de sare de lamaie (doua linguri la 1l de apa), 15 minute. Nu ar fi stricat si niste detergent de backflush, pentru ca degresa bine totul.
#Lelit Bianca V3 Black #EK43S + SSP & Titus carrier #Honne Slim #Kinu Titan
 
 
Reply
#16
Salut Andrei, bine ai venit in lumea asta! Smile
Iti vand eu rasnita, vezi http://www.espressoman.ro/forum/thread-723.html Smile
La Marzocco Linea PB, Mazzer Vulcano, Rocket Boxer, Mahlkonig Vario, Wilfa Svart
 
Reply
#17
update 1: a inceput aventura...
1. scos pisici din camera
2. verificat numarul de tigari din pachet
3. verificat nivel gaz din bricheta
4. scule aranjate meserias, pe categorii
doua suruburi, jos caciula aparatuluiSmile
sub caciula, surpriza mare: apa peste tot, toate furtunele, pompa, elemente de bronz stralucesc de curatenie. mai sa fie, imi zic, ia stai asa, de ce e apa in aparat? stai sa-i dau drumul fara capac sa vad.
bun, apa in rezervor, teava in el, steam off, coffee off (cf manual utilizare Smile ), power on. fas-fas, termometrul indica temperatura in urcare, tevile se incalzeau, eu tot fara portafiltru... sa pornim deci magia
cateva zgomote de pompa, apa se vedea pe furtune si... inundatie...
mi-am dat seama de unde agonisise aparatul atata apa inauntru: unul dintre cele 3 suruburi care prind grupul de carcasa aparatului era slabit. am incercat sa-l prind la loc insa se invartea greu. ouch, hai invers cu el: dau sa-l desfac, nu iese nici mort, asta pana la introducerea pe sus a unui obiect lung si subtire, recte solutia romaneasca pentru toate problemele: sarma Smile
a iesit, da' e stramb ca dracu' si are si urme de bronz pe filet...
ma opresc din desfacut pentru seara asta, ma doare prea tare capul...
parerea mea e ca cineva a incercat sa-l desfaca pentru vreo decalcifiere ceva, l-a curatat cum trebuie dar, prinzand stramb surubul ala aparatul a inceput sa piarda presiune si a fost scos in strada drept defect, de unde a fost preluat de catre o echipa de romani intreprinzatori, aruncat langa alte obiecte scoase pe strada si adus in talcioc, de unde... restul il stiti din primul meu post.
intrebare (daca ati ajuns pana aici): cum pot sa-mi dau seama daca dushul este pentru cafea macinata sau pentru pod-uri? poate parea prosteasca ontrebarea, insa am vazut pe coffeegeek ca un user a schimbat acel dus tocmai din cauza ca era pt pod-uri...
pe site am gasit o schema a boilerului, intr-adevar sunt doua tipuri de dush, dar nu pot sa-mi dau seama de care e pe masina. daca e pentru pod-uri pot sa folosesc espressorul pentru cafea macinata?

           
ex AN-2R, ex Cessna 172, ex Alenia C-27J, actualmente Boeing 757-200SF, ex ibric. Ascaso Dream UP Versatile in curs de reconditionare, corretto roaster, rasnita manuala vintage :)
 
Reply
#18
update 2: aparatul e "dream UP v 2.0 versatile," dar ce inseamna "boiler E.V.GR." ?
nu m-am abtinut, am desfacut dushul. surpriza: acolo s-a filmat "piratii apei negre" cred, si au ramas reziduurileSmile. lipseste un arculet (sau nu trebuie sa fie acolo?)
ceva detalii:

1. diffuser:    
2. sub diffuser:    
3. sita:    
4. baia de peste noapte (2 linguri de sare de lamaie la 1 l de apa Smile )    
ex AN-2R, ex Cessna 172, ex Alenia C-27J, actualmente Boeing 757-200SF, ex ibric. Ascaso Dream UP Versatile in curs de reconditionare, corretto roaster, rasnita manuala vintage :)
 
Reply
#19
Asa mult lasi piesele in solutie de sare de lamaie? O noapte?

Acea negreala e posibil sa se regaseasca si in boiler.
#Lelit Bianca V3 Black #EK43S + SSP & Titus carrier #Honne Slim #Kinu Titan
 
 
Reply
#20
pai aseara cand am inceput sa curat la piesele alea am constatat cu stupoare ca negreala e atat de tzapana incat nu se ia cu buretele de sarma... atunci m-am gandit sa le las peste noapte.
asa arata piesele dupa spa/masaj:

           
ex AN-2R, ex Cessna 172, ex Alenia C-27J, actualmente Boeing 757-200SF, ex ibric. Ascaso Dream UP Versatile in curs de reconditionare, corretto roaster, rasnita manuala vintage :)
 
Reply
#21
am desfacut si boilerul, jale mare...
trebuie sa schimb o-ring-ul de la boiler (pe acolo pierdea presiune) si doua o-ring-uri de la diffuser. pana atunci am lasat ansamblul intr-o baie de calgon, asta pana iau sare de lamaie. la cum arata treaba nu se va rezolva fara frecat.

       
ex AN-2R, ex Cessna 172, ex Alenia C-27J, actualmente Boeing 757-200SF, ex ibric. Ascaso Dream UP Versatile in curs de reconditionare, corretto roaster, rasnita manuala vintage :)
 
Reply
#22
Nu e dracul chiar atat de negru...se poate muult mai negru. Smile
Nu trebuie sa freci cu ceva abraziv...lasa acidul sa isi faca treaba si, daca e nevoie, foloseste o carpa cu care sa stergi in locurile incapatanate. La cum se vede in poze nu ar trebui sa fie probleme. Ai grija doar sa folosesti manusi daca bagi mainile in acid si, ca sa fii sigur, daca tot l-ai facut bucati, dupa ce il scoti din acid fa-i o baie si cu detergent (de vase).

In principiu orice garnitura care a fost presata trebuie schimbata daca s-a desfacut...sa ai grija la marginile care calca pe garnitura sa fie bine curatate de resturile garniturii vechi.

Spor la treaba...
Mazzer Major RPM variabil || San Marco Flexa cu DC brew boiler
 
Reply
#23
long time no see...
desfacut fiind boilerul am constatat ca tevusca prin care trecea apa din pompa inspre portafiltru era rupta si filetul ramas in "clopot":

   

acest rest de teava fiind de bronz (si cu mult threadlocker pe el) nu s-a dat desfacut cu niciun fel de extractor, drept care azi a ajuns la "chirurgie"

   

rezultatul fiind acesta (30 min de lucru, 30 ron m-a costat cu materialele lu' nea mitica):

   

puteam sa-l comand pe net, era in jur de 8-9 euro cu tot cu transport (irlanda) dar nu am avut rabdare 5 zile si oricum nu puteam pastra filetul existent. nu am vrut sa ma incurc cu kit-uri de reparat filete, nu stiu cat tinea. asa am stut nou, strung-made Smile.
am si o-ring-ul dintre boiler si clopot, maine urmeaza montajul si proba.
@nickso: am masurat inginereste cu sublerul interiorul clopotului. e de 57mm Sad
am dat comanda, costa 170 ron portafiltrul si doua site. momentan sa vad ca merge si ca nu mai are curgeri prin alte parti Smile
ex AN-2R, ex Cessna 172, ex Alenia C-27J, actualmente Boeing 757-200SF, ex ibric. Ascaso Dream UP Versatile in curs de reconditionare, corretto roaster, rasnita manuala vintage :)
 
Reply
#24
Smile important e sa-ti fie bun astfel incat, dupa ce il repari, sa faca ce stie el sa faca mai bine...
Spor la treaba..Wink
Mazzer Major RPM variabil || San Marco Flexa cu DC brew boiler
 
Reply
#25
de abia astept. multumesc! daca are nevoie cineva de strungar, ii pot da numarul. e pe undeva prin chitila si lucreaza bine.
ex AN-2R, ex Cessna 172, ex Alenia C-27J, actualmente Boeing 757-200SF, ex ibric. Ascaso Dream UP Versatile in curs de reconditionare, corretto roaster, rasnita manuala vintage :)
 
Reply
#26
Vad ca te-ai apucat serios de treaba. Dusul pare a fi de POD-uri, sper sa ma insel, dar ai doua garnituri acolo. Mai exact o garinura si un O-ring.

Spor la lucru!
 
Reply
#27
M-am apucat Smile
Dusul este universal, modelul fiind "versatile".
Am gasit totusi un kit de conversie care sa faca masina sa mearga numai pe cafea macinata. Oi vedea eu.
Acel set de garnituri il am. Astazi montez totul la loc si vad ce a iesit.
ex AN-2R, ex Cessna 172, ex Alenia C-27J, actualmente Boeing 757-200SF, ex ibric. Ascaso Dream UP Versatile in curs de reconditionare, corretto roaster, rasnita manuala vintage :)
 
Reply
#28
am montat jucaria, nu mai am acea scurgere pe la boiler, insa dupa ce incepe sa se incinga curge apa prin dus. am incercat steamerul si merge perfect. acum am mai multe optiuni: fie nu am strans cat trebuie supapa de pe solenoid, fie nu am strans-o suficient, fie nu am nimerit cum trebuie pozitia oringului dintre clopot si diffuser, fie nu am nimerit inaltimea stutului de teava dintre boiler si clopot... nu am avut timp in seara asta, maine nici atat (poate o ora dimineata).
Liviu, crezi ca e mai potrivit sa mutam aceasta discutie pe threadul de reparatii?
ex AN-2R, ex Cessna 172, ex Alenia C-27J, actualmente Boeing 757-200SF, ex ibric. Ascaso Dream UP Versatile in curs de reconditionare, corretto roaster, rasnita manuala vintage :)
 
Reply
#29
Daca iti curge ceva pe unde trebuie dar cand nu trebuie inseamna, de obicei, ca nu este o problema de imbinare...mai degraba o functionare defectuoasa a unei componente, probabil solenoida. Cand se incalzeste apa in boiler presiunea creste...daca solenoida nu etanseaza cum trebuie (din diferite motive) poate curge apa prin grup.

Daca pui un filmulet cu espressorul in functionare, dar cu capacul dat jos, e posibil sa primesti mai multe pareri si, poate, mai apropiate de adevar...Smile
Mazzer Major RPM variabil || San Marco Flexa cu DC brew boiler
 
Reply
#30
Eu la cauzele alea m-am gandit, acum ca or fi mai multe, dracu' stie... Intre timp am rupt si un piciorus de la un beculet indicator.
ex AN-2R, ex Cessna 172, ex Alenia C-27J, actualmente Boeing 757-200SF, ex ibric. Ascaso Dream UP Versatile in curs de reconditionare, corretto roaster, rasnita manuala vintage :)
 
Reply
  


Forum Jump:


Browsing: 1 Guest(s)