11-02-2015, 18:39
Pe diverse alte topicuri s-a mai discutat izolat problema preturilor cafelei proaspat prajite / verde din Romania, dar nu era un topic centralizat, asa ca l-am creat. De fapt am citit azi abia un articol scris de Radu PJ pe blogul sau, cu bataie spre forum, din care citez ce ne-ar interesa pe noi. Va recomand sa-l cititi cap / coada, este interesant in felul sau, ca sa nu para ca desprindem din context:
Putem aduce argumente pro si contra acestei teorii. Spre exemplu Origo, una dintre cele mai scumpe prajitorii daca ne referim strict la pret, cu o calitate foarte buna a cafelei, fara discount-uri pentru forum, dar cu multe sute de kg de cafea rulate lunar si o personalitate foarte puternica. Deci e un exemplu care confirma in parte teoria lui Radu PJ. Reversul medaliei, ca sa dau doar doua exemple, Sarkis, Ecuator, care s-au format si au crescut pe nucleul forumistilor, oferind permanent reduceri consistente acestei comunitati, prajitorii care au reusit sa se dezvolte mai departe si separat de forum si carora le merge bine in prezent, practicand preturi mici spre medii.
Pe de alta parte, useri cu experienta, cum e radudani, clamau recent raportul calitate / pret al prajitorilor din Romania:
Eu raman la parerea mea ca orice regret al unui om cu afaceri in acest domeniu ar trebui sa se indrepte catre masa foarte mica de consumatori de cafea proaspat prajita, fara sa mai spun de "ultranisa" de specialitate, iar solutiile de dezvoltare ar trebui sa includa si o asociere in masa a breslei, dublata de un PR mult mai agresiv decat ce a facut forumul spontan pana acum. Iar daca forumul nu facea ceea ce a facut, prajitorii din Romania ar fi fost si mai putini. deci acele discount-uri sunt mai mult decat un instrument de marketing, eu vazandu-le ca o recompensa si o recunoastere a eforturilor facute de aceasta comunitate in educarea consumatorului. Si din contra, as spune ca e un mare curaj sa acorzi cel mai mic pret din piata forumului, pentru ca risti ca partenerii ceilalti din breasla sau cdiversi clienti, sa iti sara in cap (si s-a intamplat deseori, inclusiv pe espressoare). Dar e o presiune care merita suportata, din cate se vede
Asa cum spunea si Radu PJ, vor aparea in urmatorii ani prajitori din ce in ce mai multi, de diferite facturi, iar preturile medii cred ca se vor stabiliza pe parcursul a inca doi-trei ani de aici inainte. Ca nu in sus, ci probabil in jos, asta e o alta problema, virtual buna pentru consumator, mai greu de suportat pentru vanzator, dar salvarea acestei piete de la eventuala implozie din vizionarismiul lui Radu PJ (multi prajiori care se bor bate pe cativa consumatori), va veni doar din educatia ce trebuie facuta publicului larg prin articole, aparitii media, EVENIMENTE, degustari permanente, lucruri asadar dincolo de pret sau reduceri. De aici si calitatea boabelor verzi va putea sa creasca, indreptandu-ne catre o dominatie a cafelelor de specialitate. Cu 0.1% din populatie consumatoare de cafea proaspat prajita, nu se poate merge inainte pe termen lung.
Ce vom discuta pe acest topic nu trebuie sa fie o polemica, pentru ca stiu ca sunt pareri diferite despre preturi, mai ales aici pe Espressoman unde clientul si artizanul se intalnesc fata in fata. Problema ridicata este una sensibila, caci si cheltuielile si taxele antreprenorilor din domeniu nu sunt de neglijat, in paralel cu noi, consumatorii, care ne dorim preturi mici si calitate maxima.
Quote:Strategia de a oferi discounturi foarte mari pentru utilizatorii unui anume forum inseamna ca tinta exclusiva a acelui prajitor sunt utilizatorii acelui forum. Pe site-ul prajitoriei respective sunt preturi mari dar toata lumea stie ca tu vinzi cu preturi mici iar clientii tai raman cu senzatia ca au facut cea mai buna afacere. Este un truc de marketing, un hocus-pocus cu perceptia clientilor.
Daca strategia asta va avea succes, pe termen lung, forumul va ramane probabil cu 1-2 prajitori care isi permit sa subventioneze pretul si cam atat. Pana la urma toata discutia se poate reduce la urmatoarea intrebare. Ce este mai important pentru membri acestui forum? Sa aiba la dispozitie un pret mic, subventionat pentru cafeaua proaspat prajita sau sa aiba o baza larga de prajitori de cafea astfel incat competitia dintre acesti prajitori sa genereze produse cu un raport calitate-pret ideal pentru membrii forumului?Dar atunci cand nu ai la dispozitie resurse financiare consistente, cum poti subventiona pretul? Raspunsul este simplu si are trei componente care se pot combina intre ele pentru “cele mai bune rezultate”: reduci la minim costurile fixe, [...] folosesti materia prima de proasta calitate, [...] faci evaziunea fiscala....
Putem aduce argumente pro si contra acestei teorii. Spre exemplu Origo, una dintre cele mai scumpe prajitorii daca ne referim strict la pret, cu o calitate foarte buna a cafelei, fara discount-uri pentru forum, dar cu multe sute de kg de cafea rulate lunar si o personalitate foarte puternica. Deci e un exemplu care confirma in parte teoria lui Radu PJ. Reversul medaliei, ca sa dau doar doua exemple, Sarkis, Ecuator, care s-au format si au crescut pe nucleul forumistilor, oferind permanent reduceri consistente acestei comunitati, prajitorii care au reusit sa se dezvolte mai departe si separat de forum si carora le merge bine in prezent, practicand preturi mici spre medii.
Pe de alta parte, useri cu experienta, cum e radudani, clamau recent raportul calitate / pret al prajitorilor din Romania:
Quote: nu ar trebui sa se intretina o atmosfera de calduta multumire pentru serviciile oferite de prajitorii nostrii, e nevoie ca prajitorii de cafea proaspata, sa castige increderea espressomanilor - principalul nucleu de cumparatori de cafea de calitate; daca acest nucleu nu e o tinta pentru prajitor, atunci probabil nici calitatea cafelei boabe nu este principalul criteriu de productie al acestuia;
Eu raman la parerea mea ca orice regret al unui om cu afaceri in acest domeniu ar trebui sa se indrepte catre masa foarte mica de consumatori de cafea proaspat prajita, fara sa mai spun de "ultranisa" de specialitate, iar solutiile de dezvoltare ar trebui sa includa si o asociere in masa a breslei, dublata de un PR mult mai agresiv decat ce a facut forumul spontan pana acum. Iar daca forumul nu facea ceea ce a facut, prajitorii din Romania ar fi fost si mai putini. deci acele discount-uri sunt mai mult decat un instrument de marketing, eu vazandu-le ca o recompensa si o recunoastere a eforturilor facute de aceasta comunitate in educarea consumatorului. Si din contra, as spune ca e un mare curaj sa acorzi cel mai mic pret din piata forumului, pentru ca risti ca partenerii ceilalti din breasla sau cdiversi clienti, sa iti sara in cap (si s-a intamplat deseori, inclusiv pe espressoare). Dar e o presiune care merita suportata, din cate se vede
Asa cum spunea si Radu PJ, vor aparea in urmatorii ani prajitori din ce in ce mai multi, de diferite facturi, iar preturile medii cred ca se vor stabiliza pe parcursul a inca doi-trei ani de aici inainte. Ca nu in sus, ci probabil in jos, asta e o alta problema, virtual buna pentru consumator, mai greu de suportat pentru vanzator, dar salvarea acestei piete de la eventuala implozie din vizionarismiul lui Radu PJ (multi prajiori care se bor bate pe cativa consumatori), va veni doar din educatia ce trebuie facuta publicului larg prin articole, aparitii media, EVENIMENTE, degustari permanente, lucruri asadar dincolo de pret sau reduceri. De aici si calitatea boabelor verzi va putea sa creasca, indreptandu-ne catre o dominatie a cafelelor de specialitate. Cu 0.1% din populatie consumatoare de cafea proaspat prajita, nu se poate merge inainte pe termen lung.
Ce vom discuta pe acest topic nu trebuie sa fie o polemica, pentru ca stiu ca sunt pareri diferite despre preturi, mai ales aici pe Espressoman unde clientul si artizanul se intalnesc fata in fata. Problema ridicata este una sensibila, caci si cheltuielile si taxele antreprenorilor din domeniu nu sunt de neglijat, in paralel cu noi, consumatorii, care ne dorim preturi mici si calitate maxima.
#Lelit Bianca V3 Black #EK43S + SSP & Titus carrier #Honne Slim #Kinu Titan