Hello There, Guest! Login Register


Pretul cafelei proaspat prajite in Romania

#1
Pe diverse alte topicuri s-a mai discutat izolat problema preturilor cafelei proaspat prajite / verde din Romania, dar nu era un topic centralizat, asa ca l-am creat. De fapt am citit azi abia un articol scris de Radu PJ pe blogul sau, cu bataie spre forum, din care citez ce ne-ar interesa pe noi. Va recomand sa-l cititi cap / coada, este interesant in felul sau,  ca sa nu para ca desprindem din context:


Quote:Strategia de a oferi discounturi foarte mari pentru utilizatorii unui anume forum inseamna ca tinta exclusiva a acelui prajitor sunt utilizatorii acelui forum. Pe site-ul prajitoriei respective sunt preturi mari dar toata lumea stie ca tu vinzi cu preturi mici iar clientii tai raman cu senzatia ca au facut cea mai buna afacere. Este un truc de marketing, un hocus-pocus cu perceptia clientilor.



Daca strategia asta va avea succes, pe termen lung, forumul va ramane probabil cu 1-2 prajitori care isi permit sa subventioneze pretul si cam atat. Pana la urma toata discutia se poate reduce la urmatoarea intrebare. Ce este mai important pentru membri acestui forum? Sa aiba la dispozitie un pret mic, subventionat pentru cafeaua proaspat prajita sau sa aiba o baza larga de prajitori de cafea astfel incat competitia dintre acesti prajitori sa genereze produse cu un raport calitate-pret ideal pentru membrii forumului?
Dar atunci cand nu ai la dispozitie resurse financiare consistente, cum poti subventiona pretul? Raspunsul este simplu si are trei componente care se pot combina intre ele pentru “cele mai bune rezultate”: reduci la minim costurile fixe, [...] folosesti materia prima de proasta calitate, [...]  faci evaziunea fiscala....

Putem aduce argumente pro si contra acestei teorii. Spre exemplu Origo, una dintre cele mai scumpe prajitorii daca ne referim strict la pret, cu o calitate foarte buna a cafelei, fara discount-uri pentru forum, dar cu multe sute de kg de cafea rulate lunar si o personalitate foarte puternica. Deci e un exemplu care confirma in parte teoria lui Radu PJ. Reversul medaliei, ca sa dau doar doua exemple, Sarkis, Ecuator, care s-au format si au crescut pe nucleul forumistilor, oferind permanent reduceri consistente acestei comunitati, prajitorii care au reusit sa se dezvolte mai departe si separat de forum si carora le merge bine in prezent, practicand preturi mici spre medii.

Pe de alta parte, useri cu experienta, cum e radudani, clamau recent raportul calitate / pret al prajitorilor din Romania:


Quote: nu ar trebui sa se intretina o atmosfera de calduta multumire pentru serviciile oferite de prajitorii nostrii, e nevoie ca prajitorii de cafea proaspata, sa castige increderea espressomanilor - principalul nucleu de cumparatori de cafea de calitate; daca acest nucleu nu e o tinta pentru prajitor, atunci probabil nici calitatea cafelei boabe nu este principalul criteriu de productie al acestuia;

Eu raman la parerea mea ca orice regret al unui om cu afaceri in acest domeniu ar trebui sa se indrepte catre masa foarte mica de consumatori de cafea proaspat prajita, fara sa mai spun de "ultranisa" de specialitate, iar solutiile de dezvoltare ar trebui sa includa si o asociere in masa a breslei,  dublata de un PR mult mai agresiv decat ce a facut forumul spontan pana acum. Iar daca forumul nu facea ceea ce a facut, prajitorii din Romania ar fi fost si mai putini. deci acele discount-uri sunt mai mult decat un instrument de marketing, eu vazandu-le ca o recompensa si o recunoastere a eforturilor facute de aceasta comunitate in educarea consumatorului. Si din contra, as spune ca e un mare curaj sa acorzi cel mai mic pret din piata forumului, pentru ca risti ca partenerii ceilalti din breasla sau cdiversi clienti, sa iti sara in cap (si s-a intamplat deseori, inclusiv pe espressoare). Dar e o presiune care merita suportata, din cate se vede  Smile 
 
Asa cum spunea si Radu PJ, vor aparea in urmatorii ani prajitori din ce in ce mai multi, de diferite facturi, iar preturile medii cred ca se vor stabiliza pe parcursul a inca doi-trei ani de aici inainte. Ca nu in sus, ci probabil in jos, asta e o alta problema, virtual buna pentru consumator, mai greu de suportat pentru vanzator, dar salvarea acestei piete de la  eventuala implozie din vizionarismiul lui Radu PJ (multi prajiori care se bor bate pe cativa consumatori), va veni doar din educatia ce trebuie facuta publicului larg prin articole, aparitii media, EVENIMENTE, degustari permanente, lucruri asadar dincolo de pret sau reduceri.  De aici si calitatea boabelor verzi va putea sa creasca, indreptandu-ne catre o dominatie a cafelelor de specialitate. Cu 0.1% din populatie consumatoare de cafea proaspat prajita, nu se poate merge inainte pe termen lung.

Ce vom discuta pe acest topic nu trebuie sa fie o polemica, pentru ca stiu ca sunt pareri diferite despre preturi, mai ales aici pe Espressoman unde clientul si artizanul se intalnesc fata in fata. Problema ridicata este una sensibila, caci si cheltuielile si taxele antreprenorilor din domeniu nu sunt de neglijat, in paralel cu noi, consumatorii, care ne dorim preturi mici si calitate maxima. 
#Lelit Bianca V3 Black #EK43S + SSP & Titus carrier #Honne Slim #Kinu Titan
 
 
Reply
#2
O chestie de care nu trebuie sa uitam e ca pretul cafelei creste constant la nivel global. Sub influenta schimbarii climei si al cresterii numarului daunatorilor care ataca cafeaua eu zic ca preturile vor continua sa creasca. Nu cred ca e realist sa ne asteptam la o scadere a pretului cafelei de calitate, nici macar la noi, desi m-as bucura sa ma insel.
 
Reply
#3
In traducere libera: se prefera pescuitul in crescatorie. Problema este ca bazinul este mic si se "satura" repede.
Multi prajitori evita dezvoltarea pietei, probabil din comoditate, desi ar fi cea mai buna solutie pentru toata lumea (astfel ar putea sustine si reducerile de pe forum).
PL41TEM, Eureka Mignon Specialita, M47 Phoenix, ibric, AeroPress, Kompresso... and V60/Hario Buono
 
Reply
#4
Parerea mea (.daca se poate spune asa ) acesta tema este falsa . fiecare isi face propriu plan de afaceri daca reuseste sau nu este treaba si banii sai important este ce CALITATE A PRODUSULUI ofera , nu pretul este important pentru cei ce vor calitate repet si voi repeta la nesfarsit CALITATEA COSTA si aici nu ma refer numai la produsul neprocesat ci mai ales la cel procesat .
Niciodata aceeasi cafea prajita de 2 , 3, , 4 ,.... prajitori nu va fi la fel fiecare are stilul sau si se va adresa unor gusturi asa ca a spune a prajit corect este o mare abureala de marketing nu exista asa ceva , exista doar a prajit sau nu pe gustul meu , asa se face asa nu se face , aceasta sintagma in lumea cafelei nu exista sau nu ar trebui sa existe .
In principiu pretul materiei prime este aproximativ acelasi pentru toti prajitorii din Romania cu mici variatii in functie de cantitatea cumparata ( una este sa comanzi 1.2 saci si altceva sa comanzi 10 , 15 saci pe sortiment dar sa nu va inchipuiti ca daca cumpar 2 saci ma costa 7 euro / kg si la 10 platesc 5 euro/kg diferentele sunt de ordinul a catorva firfirici) mai departe este vorba de cat vrea fiecare sa castige si in cat timp . ce cheltuieli are fiecare , una este sa platesti o chirie de 1000 euro si alta 2000 sau 500 sau chiar deloc , una este sa ai 10 angajati scoliti cu diplome ce vor ( pe buna dreptate ca doar nu au facut scoala degeaba ) platiti cu salarii pe masura si safi singur sau cum este in cazul meu 1 plus contabila si exemplele pot continua .
Toate acestea duc la stabilirea pretului final pe care piata ii va transmite celui ce investeste daca este corect sau nu .
Discutand pe parte de reduceri acordate membrilor acestui forum , sa fie bine inteles si vorba aceea " cine are urechi sa auda " acest forum NU NUMAI A DESCHIS POARTA PASIONATILOR DE CAFEA CI SI NOUA PRAJITORILOR MANUFACTURIERI NE-A ADUS CLIENTI si daca pot sa platesc meditatiile copiilor mei pentru a ajunge ceva in viata in oarece parte se datoreaza espressoman.ro asa ca merita reducerile pe care le acord .
Eu am invatat NEGUSTORIE de la cei vechi, nu am invatat VANZARI
Prajitor Probat, Rasnite Mahlkonig si Bunn
 
Reply
#5
Magazinele domnului Florescu contrazic toate argumentele domnului Radu Pj.
Am mereu drumuri pe langa magazinele dansului si sincer nu trec niciodata pe acolo fara sa vad pe cineva inauntru sau care iese din magazin. Cu o strategie buna de marketing si in acest caz cu o istorie destul de consistenta a reusit sa atraga oameni care consuma cafea proaspat prajita la filtru, espresso, presa franceza, etc., fara a acorda reduceri.
EU de exemplu am cumparat cafea si de la domnul Florescu dar in prezent iau doar de la Sarkis si nu o fac prin prisma reducerii oferite forumului. Pur si simplu imi place cafeaua prajita acolo, motiv pentru care am corupt si alti 5 colegi de la serviciu sa cumpere de la domnul Mihai. Mentionez ca doar unul dintre acestia consuma cafea la espressor.
Concluzia mea este ca fiecare prajitor are dreptul sa-si stabileasca strategia de marketing- calitatea produselor sale si modul cum isi face publicitate.
Problema reala, din punctul meu de vedere, este ca majoritatea cosumatorilor de cafea cunosc doar gustul cafelei ambalate si asa cum spune Liviu "publicul larg trebuie educat prin articole, aparitii media, evenimente, degustari permanente".
Abia atunci, cand va exista o cerere mare/reala putem vorbi de o extindere a pietii cafelei proaspat prajite.
Numarul membrilor acestei comunitati nu va influenta niciodata aparitia de noi prajitorii, nu va dicta cresterea sau scaderea pretului cafelei si nu va influenta calitatea cafelei cumparata de prajitori.
Problema trebuie vazuta pe plan mult mai larg.
Sper sa nu supar, dar sesizez o oarecare frustrare in comentariile domnului Radu Pj datorata lipsei se inspiratie in strategia de marketing. Daca gresesc imi cer scuze de pe acum...
Lelit Bianca V3// Compak E8 // Eureka Atom 64// Kinu m47 Phoenix // Cafflano Kompresso
History: Gaggia Classic, Isomac Venus, Eureka Mignon, Mazzer MiniE with SuperJolly burrs, Expobar Brewtus IV
 
 
Reply
#6
Scuze dar nu mai am putut sa editez...
Vorbeam de cei 5 colegi...
Perceptia pe care o aveau acestia (poate fi extinsa la majoritatea consumatorilor de cafea ambalata) era ca atat timp cat cumpara cafea ambalata si cunoscuta eventual de la televizor au un produs bun, sigur si de calitate. Nici nu mai vorbesc de diferenta dintre cafeaua arabica si robusta...
Pentru ei cafeaua varsata era mult mai slaba calitativ decat cea ambalata, fara a face diferenta intre cafeaua vanduta la prajitorii si cafeaua varsata din acvariile magazinelor alimentare.
Lelit Bianca V3// Compak E8 // Eureka Atom 64// Kinu m47 Phoenix // Cafflano Kompresso
History: Gaggia Classic, Isomac Venus, Eureka Mignon, Mazzer MiniE with SuperJolly burrs, Expobar Brewtus IV
 
 
Reply
#7
@MANU: Cele doua prajitorii de care povestesti sunt printre putinele care au aparut cu multa vreme inainte de forum si nu se bazeaza intr-un procent foarte mare pe noi.
La Florescu de pilda nici nu sunt reduceri pentru forum, asa ca de ce ar contrazice argumentele lui PJ???

Problema este alta, dupa parerea mea: nu incearca sa atraga clienti noi catre cafeaua buna. Foarte probabil "investitiile" (bani, know-how, etc) sunt mai mari decat reducerile si nici nu asigura vanzarile.
Tu ai convins 5 colegi, eu undeva intre 10 si 20, as zice. Nu toata lumea procedeaza asa ca noi.
Chiar, crezi ca cei 5 colegi ar fi aflat vreodata fara ajutorul tau despe cafea?
De ce oare...?

LE: Sunt cateva cofee shop-uri care au incercat (unii doar la lansare cred -Coffee Map Roastery, altii continua - vezi Origo, Guido), dar asta si pentru a-si face cunoscuta locatia si a populariza cafeaua...
PL41TEM, Eureka Mignon Specialita, M47 Phoenix, ibric, AeroPress, Kompresso... and V60/Hario Buono
 
Reply
#8
Quote:..............Dar atunci cand nu ai la dispozitie resurse financiare consistente, cum poti subventiona pretul? Raspunsul este simplu si are trei componente care se pot combina intre ele pentru “cele mai bune rezultate”: reduci la minim costurile fixe, [...] folosesti materia prima de proasta calitate, [...]  faci evaziunea fiscala....

Eu as adauga inca o componenta .
Marirea numarului de clienti . 
Excluzand categoric ultimile doua ipoteze , combinand reducerea de costuri cu largirea bazei de clienti si cu strategii de vanzare adecvate se poate scadea pretul . 

Nu este vina consumatorilor ca piata de cafea proaspat prajita reprezinta un procent infim din totalul de cafea consumata .
Important este ca exista un numar mare de consumatori si , in consecinta , o piata importanta .
Este vina comerciantilor ca nu isi fac simtita prezenta . 

Multa lume ramane surprinsa cand afla ca , pe piata , se gaseste cafea proaspat prajita . 
Acestia erau convinsi ca proaspat prajita este doar cafeaua din borcanele de la Auchan sau din alte supermarket-uri si , atunci cand au cumparat-o au fost dezamagiti de rezultatul din ceasca .
Multi au revenit la preambalatele alintaromate. 
Cand au gustat cafea cu adevarat proaspat prajita , au realizat cat de mare este diferenta fata de ce stiau ei ca reprezinta aceasta bautura 

Ca si alti colegi de forum si eu am orientat spre prajitorii cunoscuti de noi mai multe persoane  , care le-au devenit , in timp , clienti constanti . 
Dar asta nu este treaba noastra ! 

Oricum , pe masura ce numarul de membri creste , se mareste si numarul clientilor prajitoriilor . 
Acest lucru , desigur , nu se petrece in ritmul dorit de comercianti dar au prin intermediul nostru un vector de promovare . 
Costul acestei promovari , transpus in discountul la cafea , nu cred ca este foarte mare raportat la numarul de noi clienti recomandati . 
Exemplul personal pe care noi il oferim si prezentarea pe care o facem in fata cunoscutilor , care au posibilitatea sa si consume , la noi , produsul prajitorilor , cred ca este cea mai eficienta reclama . 
Si noi consumam din cafeaua cumparata oferind spre degustare celor care ne calca pragul . 
Prin discountul acordat , prajitorii contribuie si ei la acest mijloc de promovare , din om in om , pentru produsele lor . 

In aceasta idee , discountul nu este o favoare acordata noua , membrilor acestui forum ci o forma de publicitate adoptata de prajitori . 
 BUGSTER; Honne S; EK43S; Buckeye BC2; Kinu M47; Cafflano
 (Ex: LM-GS3/AV; PL41TEM; Expobar-DB; VBM-2B; Hottop-2k+; Flair; MK-Vario; MK-K30; Macap M4D; Kinu M68)
 
 
 
Reply
#9
Florescu merita un studiu de caz aprofundat, facut de catre un specialist in domeniu. Bag mana in foc ca in lipsa lui prajitoriile ar fi fost mult mai putine azi. Florescu cred ca a fost omul care a mobilizat cei mai multi "nontalibani" dintre toti prajitorii, atragand cei mai multi "oameni normali", de obicei cu alt status financiar / social decat o fac prajitorii actuali. Experienta, cartea scrisa despre comunism, felul de a fi, impachetarea legendei atat fata in fata cat si pe mass media, cafeaua verde de calitate etc. au atras si atrag in continuare mii de oameni in magazinasul de la Rosetti. Mie unul nu imi place stilul de prajire si nici nu pot empatiza cu preturile practicate pentru cafelele de origine blend-uite in stil propriu, si fata de acum 4 ani cand am baut prima oara, pot spune ca nu au evoluat neaparat lucrurile in aceasta privinta. Cred ca Florescu este undeva intre valuri (2nd si 3rd wave).

Dar cazul sau vine sa confirme ceea ce spune PJ, nu sa infirme. Practic Florescu are preturi ridicate, nu ofera reduceri, si a reusit.  "Doar" ca a venit si cu ceva in plus. ..    


Quote:MANU: Numarul membrilor acestei comunitati nu va influenta niciodata aparitia de noi prajitorii, nu va dicta cresterea sau scaderea pretului cafelei si nu va influenta calitatea cafelei cumparata de prajitori. 

Numarul de useri nu neaparat (doar cand vom sari de 10.000) dar numarul de vizitatori si informatiile dobandite aici si propagate, cu siguranta da! La fel si calitatea userilor. Stiu cel putin 5 exemple de oameni de pe forum care au deschis sau urmeaza sa deschida o prajitorie ori o cafenea in care vanda proaspat prajita. Mai stiu alti prajitori care s-au rusinat putintel atunci cand userii de aici au semnalat pietre prin cafea si au promis ca vor lua lucrurile si mai in serios in aceasta privinta. Mai stiu si prajitori care au facut blend-uri impreuna cu noi si care in lipsa a doua sortimente calitative nu au mai vandut acele blend-uri o perioada, cand altii poate ar fi inlocuit cafelele lipsa stoc cu orice cafea ieftina avuta la indemana.  Si mai este si Google care  vede tot, mai ales acest forum atunci cand cauti ceva pe linie de cafea, si nu ai cum sa nu iti pese despre ce se vorbeste de tine.
#Lelit Bianca V3 Black #EK43S + SSP & Titus carrier #Honne Slim #Kinu Titan
 
 
Reply
#10
Domnul Florescu nu are nevoie sa ofere discounturi. A avut si are o strategie de marketing foarte buna, cu publicitate si  cu o clientela care plateste pretul cerut. Unora le place foarte mult cafeaua prajita de dumnealui iar altii pt ca nu cunosc alte locuri de unde se poate cumpara o cafea la fel de buna sau chiar mai buna.
Doar un exemplu al evenimentelor unde a fost prezend brand-ul Florescu.
E adevarat ca aceasta strategie se bazeaza si pe experienta indelungata.
(Luati in calcul ca o mare parte din aceasta clientela a dansului  depaseste 40 de ani, iar majoritatea acestor oameni   nu stau sa caute pe Google alte prajitorii. O prezenta activa la diverse evenimente poate face diferenta).


@ Lyvyoo  "Mai stiu alti prajitori care s-au rusinat putintel atunci cand userii de aici au semnalat pietre prin cafea si au promis ca vor lua lucrurile si mai in serios in aceasta privinta. Mai stiu si prajitori care au facut blend-uri impreuna cu noi si care in lipsa a doua sortimente calitative nu au mai vandut acele blend-uri o perioada, cand altii poate ar fi inlocuit cafelele lipsa stoc cu orice cafea ieftina avuta la indemana".

Cand am vorbit de calitate nu m-am referit la calitatea serviciilor oferite ci la calitatea cafelei cumparate de acestia pentru a fi prajita. Ar ridica foarte mult costurile de achizitie si nu ar mai fi sustenabila investitia daca nu ai cumparatori dispusi sa plateasca.
Cati prajitori isi pot permite sa puna la vanzare cafeaua Kopi Luvak sau cafea premium?

Concluzia este ca daca vrei sa ai bani sa investesti in mod continuu in afacere si sa poti sustine un produs de calitate nu trebuie sa te adresezi unei singure comunitati si mai ales sa nu te bazezi pe faptul ca poti supravietuii doar cu ei si apropiatii acestora ca si clienti.
Repetand ce s-a mentionat mai sus, discounturile nu sunt altceva decat o forma de publicitate pasiva. Fiecare afacere are nevoie si de publicitate activa-  de o prezenta activa in piata, cum bine mentiona RaduCarutasu.
Nu este ieftin dar raportat la beneficiile aduse, cea mai eficienta reclama este sa dai unui numar cat mai mare de persoane necunoscute sa guste produsul tau foarte bun, avand astfel mari sanse sa creezi o schimbare in comportamentul acelei persoane.  Produsul tau va aparea in mintea clientului in momentul cand  va vrea sa bea o cafea buna, uitand de tot ce este ambalat.
Lelit Bianca V3// Compak E8 // Eureka Atom 64// Kinu m47 Phoenix // Cafflano Kompresso
History: Gaggia Classic, Isomac Venus, Eureka Mignon, Mazzer MiniE with SuperJolly burrs, Expobar Brewtus IV
 
 
Reply
#11
(12-02-2015, 03:43)MANU Wrote: Concluzia este ca daca vrei sa ai bani sa investesti in mod continuu in afacere si sa poti sustine un produs de calitate nu trebuie sa te adresezi unei singure comunitati si mai ales sa nu te bazezi pe faptul ca poti supravietuii doar cu ei si apropiatii acestora ca si clienti.
Q.E.D.  Wink
PL41TEM, Eureka Mignon Specialita, M47 Phoenix, ibric, AeroPress, Kompresso... and V60/Hario Buono
 
Reply
#12
(14-02-2015, 18:53)Zaheyu Wrote: Si daca nu imi place acea cafea?
 (din alt thread)

foarte de acord ca ai nevoie de mai mult de 250g de cafea ca sa-ti faci o idee desprea ea, dar vorbesc acum de cazul meu, care consum cca. 100g, intr-o sesiune;
problema mea este ca, dupa ce ai luat intr-o comanda 3-4 Kg de cafea, e foarte probabil ca la urmatoarea aprovizionare, dupa 1-1,5 luni sa nu mai gasesti aceleasi loturi la prajitorul din tara;
adica ti-ai facut o parere clara si pozitiva despre sortimentul x si ramai cu amintirile...

la nedeterminarea asta se mai adauga informatiile fragmentare, neactualizate si putin relevante ce le gasesti prin siturile prajitorilor;

inca n-am gasit nici un sit de prajitor in tara, care sa permita o comanda on-line in baza unei informari facile si la zi, pentru cafea verde!

am impresia ca multe din astea se datoreaza si unei anume conceptii autohtone despre concurenta care mai domina in breasla prajitorilor, dar si unei anume acceptari tacite, de neimplicare, sau chiar ignoranta, din partea consumatorilor;

revenind la citat: fiecare cred, isi poate permite sa cumpere min. 1 Kg dintr-un sortiment, iar daca nu-i place, sa publice in forum constatarile sale (e si asta o publicitate...negativa) si probabil, sa renunte la a mai cumpara de la prajitorul respectiv!
mai mult, intr-o comunitate de oameni care au libertatea unor opinii deschise, decente, ar trebui sa pot afla cat de mult despre calitatea serviciilor oferite de sursele noastre de cafea prajita si cafea verde;
sigur, m-ar interesa daca o anume Guatemala da rezultate unanim apreciate, dar mult mai mult mi-ar folosi sa stiu ca prajitoria/cafeneaua x furnizeaza produse de calitate, este demna de toata increderea;

comertul on line si comunicarea in cadrul comunitatii de espressomani, sunt doua instrumente care pot influenta piata prajitorilor orientati pe calitate;
daca un prajitor supravietuieste prin HoReCa si... nunti, nu cred ca poate fi o alternativa serioasa pentru amatorii de cafea de specialitate!
daca un prajitor vinde scump boabe pe care nu le sustine cu o certificare adecvata pentru cafea de specialitate, cred ca poate fi lasat sa satisfaca piata mondena de fitze;
la 40€/Kg, dar si la 20€/Kg exista oferte online din toata piata EC; important ar fi nu numai cumparaturile in asociatie, ci mai ales, informatiile prompte, verificate si detaliate despre aceste surse;

ar trebui eu insumi sa fiu mai concret in exemplificari, dar de ani buni sunt consumator exclusiv de cafea verde, ori aici situatia e chiar amarata, as zice;
cei ce vand (nejustificat de) scump nu dau cafea verde, sau o dau la cca. 20% reducere fata de cea prajita;
dar exista furnizori de cafea verde care o dau cu 30-50% mai ieftin decat cea prajita; ceea ce mi se pare mult mai corect; pentru situatia de la noi;
deocamdata singurul furnizor de cafea verde pe care il iau in considerare este HotSpot Coffee: calitate, informatii detaliate pe ambalaj, servicii, pret/performanta imbatabil;

si revenind, as fi bucuros sa aflu de la colegi, link-uri catre furnizori on-line din Ungaria, Cehia, Germania, UE in general si experientele de lucru cu ei;

judecand dupa ceea ce se discuta in forumurile de profil din SUA, UK, Australia - lumea espresso este o lume de entuziasti pasionati, dar e o lume la interferenta cu stiinta; ceea ce inseamna ca are ca preocupare calitatea si performanta; in primul rand a boabelor de cafea;
dar acolo problema e mult mai simpla pentru ca exista o cultura a cafelei, adica o traditie, o educatie in respectul valorii;

in State sau UK, prajitorii angajati in valul al treilea sunt ei in primul rand reprezentanti cunoscuti ai culturii cafelei de calitate; campioni barista, prajire, cupping, autori de carti, promotori de cunoastere in conferinte, sau in centre proprii de formare;
exista multe nuclee de competenta, care suporta noile tendinte in lumea cafelei, in primul rand prin calitatea cafelei de specialitate, de la boabe verzi la extractiile din cesti, dar si prin actiuni de promovare publica si educatie, ca si prin contributii de cercetare si colaborari cu industria de specialitate: Counter Culture Coffee Klatch Roasting, Ritual Coffee Roasters (Ben Kaminsky), Paradise Roasters, Square Mile Coffee Roasters (UK, cu James Hoffmann si Anette Moldvaer, Gwilym Davies) s.a. 
dar aceste centre de promovare a calitatii in lumea cafelei, sunt cunoscute intre consumatori, in primul rand prin blendurile lor, consistente de-a lungul anilor si cu care-si sustin si propriile lanturi de cafenele;

folosind cele de mai sus ca material de comparatie, as zice ca prajitoriile mici, artzanale, pastratoare de traditii, sunt oaze de pitoresc si sper sa nu dispara, asa cum a disparut Ada Kaleh-ul ;(
dar viitorul, daca exista un asemenea viitor in favoarea espressomanilor, ar trebui sa fie marcat de evolutii asemanatoare celor din vest: cateva mari 'case de prajire si furnizare cafea', cu facilitati proprii de import direct, cu propriile cafenele, cu comert on-line si unele, cu facilitati de formare personal si diseminare informatii de specialitate;

 
________________________________________________________________________________________
Strega_mod(esp32)/ MaraX_mod(esp32)/ Sette_270/ Macap_m7/ prajitor_fluid_bed_diy_(4Kg/luna)
 
Reply
#13
Radudani , ai dreptate in cea ce spui DAR vorbim de Romania unde pana acum cativa ani nici nu se auzise de cafea de specialitate , la ora actuala sunt cateva sute , cu indulgenta mii de oameni ce consuma acest gen de cafea , de aici se naste intrebarea DE UNDE BUGET PENTRU ASA CEVA ?
Ca sa poti face ce spui inseamna bani , multi bani ce , in cazul nostru , al " pionierilor " lipsesc cu desavarsire . Daca am avea un milion de euro iti garantez ca oricare dintre noi am sti cum sa ne facem afacerea sa fie la nivel european . Gandeste-te ca noi astia mici suntem patronii firmelor nu angajati si lucram pe profit nu pe salarii , asa ca daca nu este profit de unde investitii ?
A vinde cafea verde ar insemna a iesi din tagma prajitorilor si a deveni pur si simplu intermediari , iau de la tine pun un adaos si dau mai departe . Firmele mari fac asa ceva , noi suntem la inceput , sa avem totusi putintica rabdare .
Prajitor Probat, Rasnite Mahlkonig si Bunn
 
Reply
#14
Am incercat sa decupez niste pasaje , din postarea lui radudani , dar nu stiu ce se intampla ca nu reusesc sub nicio forma . 
Poate din cauza distantei mari de casa !

Si eu folosesc boabe verzi si , de cele mai multe ori le cumpar din tara . 
Zilele acestea am fost la targul de produse bio de la Nuremberg si am vazut cateva standuri , ale unor comercianti de cafea .
Am constatat si eu diferenta mare intre boabele pe care le avem la dispozitie in tara si ce s-ar putea achizitiona , daca piata ( adica noi ) si-ar permite . 
Am vazut cafea vrac care arata ca si cum boabele ar fi fost clonate  . 
Marime uniforma , fara sparturi , aceeasi culoare , incat mi se pareau ireale . 
Am intrebat cum reusesc sa obtina o asemenea calitate si am aflat ca , recent , au aparut separatoare foarte performante , pe baza de laser , care reusesc sa depisteze defectele boabelor si cu jeturi precise de aer acestea sun indeparate ( sper ca am inteles bine procesul ) . 

Pretul rezultat , in urma unei asemenea operatii , aproape il tripleaza pe cel al cafelei obisnuite . 
Trag , de aici concluzia  ca , o cafea de calitate , ar ajunge sa coste destul de mult la utilizatorul final . 

Acest utilizator final , care isi doreste o asemenea calitate , reprezinta ,  din pacate , o raritate ( adica cei de genul prezenti pe espressomann ) . 

Eu am devenit constient ca nu reprezentam o tinta pentru importatorii locali , decat in masura in care acestia sunt interesati de un feedback in legatura cu produsele comercializate de ei . 

Daca ar aduce cafea la nivelul de calitate pe care ni-l dorim noi , adica minoritatea care face diferenta intre o cafea buna si un extract din cafea , cred ca ar cam ramane cu marfa nevanduta . 

Asa cum aparate de genul celor pe care le avem noi in dotare reprezinta o minoritate , la fel si cantitatea de cafea dedicata acestora reprezinta foarte putin . 
Nu numai la noi  , dar nici pe afara , nu exista magazine care sa vanda exclusiv asemenea echipamente . 
Peste tot pe unde merg google-esc , nevoie mare , sa gasesc astfel de locuri si sa le calc pragul. 
Le gasesc rar sau deloc ! 
In Munchen la etajul 4 al unui magazin aveau 2 ECM -uri ratacite printre zeci de automate , la Nuremberg , pe o straduta laturalnica 2 coffee-shop-uri fata in fata ofereau cateva modele entry level .
Temple Nespresso si magazine pline de semiautomate se gasesc peste tot .
Din pacate , pentru noi , asta este realitatea . 
HoReCa ne salveaza si pe noi , deoarece in acest domeniu se mai poarta , inca , expresoare si rasnite adevarate ( din punctul nostru de vedere ) . 
Si aici constat invazia automatelor mari , in care nu prea conteaza ce cafea se baga si a aparatelor cu capsule . 
In din ce in ce mai multe hoteluri , restaurante si locuri cu trafic le vad siluetele futuriste , cu o multime de luminite multicolore .

Nu iau apararea importatorilor locali , nu acesta este interesul meu , ci ma straduiesc sa inteleg fenomenul lipsei cafelei de cea mai buna calitate de pe piata noastra ..

Legat de preturi , eu am luat cafea cam la jumatate din pretul  celei prajite , de la Ecuator , Papajaques si de la Sarkis . 
De cele mai multe ori am fost multumit de calilitate , constient fiind ca este un compromis in raport cu pretul .

Am primit si sub forma de mostre , de la unii prajitori , soiuri care chair aratau foarte bine si au dat si rezultate bune . 

De exemplu , am primit de la Papajaques o Brazilia , pe care o consider foarte buna . 
Calitatea acesteia m-a determinat sa o introduc pe lista de preferinte , in conditiile in care , in ultimii doi ani , nu am mai prajit si consumat  acest soi ,  datorita unor rezultate nesatisfacatoare cu alte loturi . 

Tocmai , deoarece sunt constient ca in calitatea  cafelei nu avem un maxim ,  m-am straduit sa adaptez prajirea , pregatirea si extractia acestei , functie de acest aspect . 
Cu priceperea la care am ajuns pana acum incerc sa scot maximul din calitatea pe care o avem la dispozitie . 

De curiozitate , cati si-au permis sa cumpere Blue Mountain sau Kopi LuwaK , din oferta Ecuator ? 
Ar fi interesant sa ne spuna Alex cat de repede a vandut-o si daca ar repeta experienta . 

La fel , as fi interesat si de experientele pe care le-au avut importatorii nostri , atunci cand au avut , daca au avut ,  la vanzare cafele de calitate superioara si , normal , mai scumpe .

Cum a reactionat piata si care a fost nivelul de interes manifestat  ? 

Cred ca dialogul cu acestia ne-ar ajuta sa ne facem o parere  Huh !

Si eu vreu o cafea verde cat mai buna si sunt dispus la o colaborare cu ceilalti doritori  Big Grin
 BUGSTER; Honne S; EK43S; Buckeye BC2; Kinu M47; Cafflano
 (Ex: LM-GS3/AV; PL41TEM; Expobar-DB; VBM-2B; Hottop-2k+; Flair; MK-Vario; MK-K30; Macap M4D; Kinu M68)
 
 
 
Reply
#15
Ca sa fim sinceri, in Romania, pe categoria verde, predomina doua conceptii, mai ales pe linie de cafea de specialitate:

1. Nu vand cafea verde. Am investit 100.000E in afacere ca sa vina cineva de la concurenta si sa ma desfiinteze pe un forum?! Si nici nu am chef / interes comercial sa impartasesc altora cafelele mele mai rare, poate unice in Romania, mai ales la pret de achizitie + TVA + adaos mic.
2. Independent sau complementar cu 1. - Nu vand cafea celor care nu au prajitoare profesionale pentru ca risc review-uri proaste pentru cafelele din portofoliul meu si atunci imi pun imaginea in joc, imagine care inseamna bani, bani care sunt si asa putini intr-o piata minuscula.
#Lelit Bianca V3 Black #EK43S + SSP & Titus carrier #Honne Slim #Kinu Titan
 
 
Reply
#16
Si eu imi doresc o cafea verde cu bob clonat, toata una si una. Chiar recent am returnat un colet cu un soi ce avea macar 5 forme si dimensiuni ale boabelor. Am primit altceva mai uniform la boabe dar si la alt pret. Cand ma uit cu jind la Blue Mountain nu stiu cum se face ca-mi vad lungul nasului si fundul buzunarului. Dar de-o proba, asa, in vederea edificarii, ma aliez si eu la o colaborare cu alti doritori, in coopul lui Radu.
Lelit PL41TEM + Mahlkonig Vario + Hario Mini Mill +  tamper full inox, prajitor GeneCafe
 
Reply
#17
(14-02-2015, 20:49)radudani Wrote: si revenind, as fi bucuros sa aflu de la colegi, link-uri catre furnizori on-line din Ungaria, Cehia, Germania, UE in general si experientele de lucru cu ei;

Eu am cumparat cu ceva luni in urma cateva kg de cafea verde de la http://www.caffe-cataldi.fr/en/ . E unul din putinele magazine online din EU care trimit in Romania si au si cafele ce au primit punctaj bun la CoE. Experienta mai mult decat buna, am primit raspunsuri prompte la toate intrebarile mele. Una din cafelele comandata de mine (o Rwanda daca bine tin minte) nu a mai fost disponibila cand s-a ajuns la faza de impachetare a coletului. Dl. Stéphane Cataldi mi-a scris prompt si mi-a oferit la schimb o cafea CoE din stocul personal, la acelasi pret cu Rwanda. Bine-nteles ca nu am zis nu Big Grin . Am comandat tot atunci si niste cafea prajita pentru cativa colegi de serviciu. Cafeau a fost prajita foarte bine, uniform, la gradul de prajire cerut de mine. Colegii au fost foarte multumiti de ea.
 
Reply
#18
Folosesc de curand numai cafea verde. Nu pentru ca nu imi convine ce gasesc la prajitori, dimpotriva. Tin insa mult sa am o cafea proaspata.

Consider pretul platit (cu reducerea de pe forum) ca fiind corect. Desigur, o calitate mai buna a cafelei ar fi de dorit, aruncand acum dupa prajire undeva intre 5 si 8% din boabe, in functie de soi (mai mult la Costa Rica sau Brazilia Blue Diamond si foarte putin la Columbia Supremo, Salvador sau Guatemala de exemplu). Dar sunt multumit de raportul calitate/pret din prezent, apreciind pretul ca fiind mai degraba mediu decat scazut. 
Suntem totusi putini consumatori de cafea proaspata, in ciuda promovarii pe care sunt sigur ca fiecare dintre noi o face, constient sau nu, instinctiv sau intr-un cadru organizat.

Intr-un scenariu in care oferta de cafea verde, impreuna cu reducerea pentru forum ar disparea, probabil o prima masura ar fi sa caut o solutie de aprovizionare in exteriorul tarii. Nu mai pun in discutie cresterea semnificativa a pretului, care in mod evident m-ar impinge spre aceeasi masura.

Pe de alta parte, sunt convins ca fiecare prajitor cunoscut aici are capacitatea de a gandi un plan propriu de management al afacerii sale, punand in balanta in primul rand aspectele legate de cererea pietei si de ce nu pastrarea unei relatii privilegiate cu cei din comunitatea asta din care poate s-au sau se vor fi desprins la un moment dat, cu, prin sau langa care au sau vor fi crescut poate.
Avantajele, desi greu cuantificabile, pot fi reciproce, iar noi, cei de pe forum suntem cel putin o baza constanta, in continua crestere, a pietei (e adevarat, selectiva, informata, pretentioasa, ... distincta in cele din urma).
rasnita: Mazzer Major
espressor: Lelit PL62 (HX)
prajitor "DIY"
 
Reply
  


Forum Jump:


Browsing: 1 Guest(s)