(21-11-2016, 13:50)Fane Wrote: ... multi useri care vin pe aici cocheteaza cu ideia ca pe viitor sa faca o afacere din prajitul cafelei, asa ca vor mai mult sa adune informatie si sa nu o puna la share. se schimba multa informatie pe privat, ca pe forumurile de pedofili...
jalnic ce spui! bietii romanasi care ajung sa bea pe bani, cafea prajita cu un DIY din asta!
primitivismul, lipsa de civilizatie a unei asemenea mentalitati de a castiga din prostia celorlalti!
altfel, nu cred ca sunt tare multi prajitori imbogatiti asa, mai degraba, tare multi imbogatiti, care s-au apucat de prajit
[Image: smile.gif]
insfarsit...
please consider, mentiunile mele de mai jos - ceea ce am facut eu seamana 'topologic' foarte mult cu ceea ce arati tu in poza de mai sus, doar ca eu am ajuns la un... mark II si in general finisajul meu, e cel putin la fel de robust, dar e mult mai neglijent...
- am folosit senzori T/C tip K cu sudura izolata, dar deschisa (!)
ref la proba BT: am inceput si eu cu acel model cu niplu, dar la scurt timp teaca aceea cu proba a inceput sa se miste in niplu, m-am suparat si am pus o alta teaca, de cupru, mai lunga si am scos prin ea varful termocuplului dezgolit, dar izolat de sasiu; asta pentru ca (1) varful termocuplului in teaca scurta din niplu masoara in majoritate temperatura cupei de inox si mai putin a boabelor! (2) cu datalogger-ul meu (mypclab) am probleme de
ground loop-uri, (3) raspunsul unei asemenea probe e mai rapid, evident - lucrez de ani de zile asa cu probele de temperatura si n-am avut probleme de degradare, desi e vorba de componente ieftine, sub 10 lei/buc...
ref la proba ET, plasarea ei la iesirea aerului cald din elementul de incalzire mi se pare singurul loc rezonabil si vad ca asa ai facut si tu; este important ca aici, inainte ca aerul sa intre peste boabe, sa nu se atinga temperaturi peste 270C; dar asta daca ai plasata proba pentru a capta temperatura prin convectie, nu prin radiatie;
- tot controlul procesului il am rezolvat (si la aceasta a doua versiune) numai cu cate un dimmer pe pompa de aer si unul (cu triacul schimbat si pus pe radiator) pe elementul de incalzire;
- sigur, pentru placerea bricolajului, e mai frumos sa ai totul automatizat, dar - cum spuneai - asta e pentru placerea unora; placerea mea este sa invart de butoane, adica sa incerc eu sa controlez procesul;
Artisan-ul ma ajuta 100%, in sensul ca vad totul, in timp real, pe ecranul laptop-ului: ambele ROR-uri, panta de profile anticipata si sigur, tot felul de timpi si temperaturi...
dar traiesc cu iluzia ca eu sunt cel ce prajesc boabele, nu mai stiu eu ce ruda indepartata de la arduino
[Image: smile.gif]
- nu stiu ce solutii ai ales pentru
golire boabe si
colectare chaff, dar in ce ma priveste, am mentinut ideile de la prima varianta:
deasupra camerei de prajire intru cu un tub de aluminiu gofrat (amovibil prin rotire laterala, ca un capac) si mai departe intr-o galeata de inox printr-un capac al ei facut din sita; tot o portiune de sita am si pe tub, in curbura sa, pentru a permite unei fractiuni insemnate din aer sa iasa afara, doar chaff-ul sa fie impins in galeata:
in ce priveste golirea boabelor, partea de prajitor e montata pe un al doilea blat prins cu balamale de primul blat, cel care e suport pentru galeata cu chaff si tubulatura de iesire:
nickso: Wrote:"nu-mi place ca exista o coloana de aer supraincazit care antreneaza boabele iar cand ies din coloana si coboara pe exteriorul camerei se racesc. Sau poate mi se pare mie ca e o problema...nu stiu sigur... "
ei, fiecare cu problemele lui... in ce ma priveste nu mi-am facut niciodata probleme din asta si am mai zis si eu din teoriile mele si ale altora; e o teorie mecanicista, zic eu;
boabele sunt in primul rand foarte inerte termic, deci 'excursia' de temperatura intre centrul 'artezienei' si margine, cu un ciclu de ordinul catorva secunde, nu se reflecta in centrul bobului; mai mult, (1) eu am izolat termic partea metalica, inclusiv tubul elementului de incalzire; ceea ce a ramas vizibil este strict sticla de felinar si, desi subtire, are si ea inertia ei termica; si (2) plec mereu intr-o sesiune de prajire, cu circuitul de aer al prajitorului incalzit la peste 150C (functie de tipul de prelucrare boabe verzi) si apoi fac
drop-ul...
ceea ce ramane inca de argumentat ca procedura cu efecte pozitive;
nu mai insist, dar recomand si eu, ca si altii, sa nu se incerce imitarea profilelor de la alte tipuri de masini, pe propria masina!
singurul criteriu, pentru noi cei de casa - fara ambitii de lansare comerciala - este gustul extractiei espresso, pe varia mostre etc.
fenomenele dintr-un prajitor pe pat de aer fierbinte nu trebuiesc analizate cu argumente specifice prajitoarelor cu tambur!
da, exista dezavantaje mari ale prajirii cu aer in conditii de casa (2-300g), dar ele tin de felul cum trebuie sa se controleze profilul, neavand in ajutor masa termica a unui tambur, ci strict, temperatura usor de schimbat a fluxului de aer;
funny, dar eu chiar cred ca forma de tulipan a sticlei de felinar ajuta mult la un efect hibrid in prajire, prin faptul ca boabele nu cad, ci aluneca pe panta de sticla...
________________________________________________________________________________________
Strega_mod(esp32)/ MaraX_mod(esp32)/ Sette_270/ Macap_m7/ prajitor_fluid_bed_diy_(4Kg/luna)