Hello There, Guest! Login Register


Acumulator reincarcabil cu fire

#1
Salutare,

Intrucat acumulatorul irigatorului bucal pe care il folosesc nu se mai incarca, si avand ceva timp liber, am decis sa il inlocuiesc. Tipul de accu gasit inauntru este ICR18500 1500 mAh 3,7 V. Cautand un inlocuitor, dau mai usor peste 18650. Exista compatibilitate intre cele 2 tipuri? E important sa fie neaparat ICR, sau se poate inlocui si cu INR?
Va multumesc pt sfaturi.

LE: acum vad ca 18500 este dimensiunea bateriei, deci lamintrebarea asta mi-am raspuns singur. Ca sa incapa, e nevoie de acelasi tip. Ramane valida a 2-a intrebare.
Ms
Expobar Brewtus IV Rotary Pump | Macap M42M
In WE: Flair Signature Pro Black | Kinu M47 Classic
 
Reply
#2
Nu mă pot pronunța în legătură cu compoziția chimică a acumulatorului dar nu cred că are importanță ce tip de li-ion cumperi. Mai degrabă aș fi extrem de atent la circuitele de protecție pt. că li-ion, dacă este manipulat/încărcat greșit, produce o reacție exotermă a naibii de puternică.

Mai mult, unele din gazele produse în timpul reacției conțin fluor și odată inhalate pot produce daune ireversibile plămânilor umani.

Din nou: mare atenție la acumulatorii și bateriile cu litiu! Nu înseriați, nu folosiți celule cu grad de încărcare diferit, nu încărcați decât cu dispozitive potrivite și protejate corect.
Lelit PL41LEM + Ascaso, Bialetti Venus 6, Bialetti Preziosa, Kinu M47 Classic
 
Reply
#3
C = catod oxid de cobalt 
N = catod oxid de nichel/magneziu

Ambele sunt LitiuIon, diferentele electrice prea subtile ca sa iti bati capul.
Ce e cel mai important, se incarca in acelasi fel, dar depinde cum, in functie de un mic detaliu... are placutza de protectie incorporata sau separata?
Ceva ceva pare sa se gasesca si prin tara, vezi asta de exemplu:
https://www.tme.eu/en/details/accu-icr18...protected/
... care are protectia incorporata, ar trebui sa lamuresti asta la cea originala.

Protectia de care vorbim e o placutza rotunda, pe calapodul bateriei, ca asta:
https://www.batteryspace.com/protection-...h-ntc.aspx

...si este trasa in tzipla cu tot cu celula LiIon, asa ca e greu de detectat prezenta ei daca nu stim unde sa ne uitam.

In functie de schema, aceasta protectie poate fi parte din circuitul de incarcare, asa ca daca lipseste celula poate fi supraincarcata. Daca lipseste din celula LiIon inseamna ca este incorporata in charger.
 
Reply
#4
Multumesc TVTVTV si renatoa pt sfaturi.
Asa arata acumulatorul:
[Image: 5-A8166-E8-165-B-420-A-82-ED-E70862203-EE1.jpg]
Nu-mi dau seama daca are sau nu protectie. Probabil doar daca desfac tipla in care e invelita celula (in capete are un fel de “carton”).
Ma gandeam ca o sa fie mai simplu, usor de bricolat chiar si de cei cu 2 maini stangi ca mine…
Expobar Brewtus IV Rotary Pump | Macap M42M
In WE: Flair Signature Pro Black | Kinu M47 Classic
 
Reply
#5
Mergi la glob star in Bucuresti, iti schimba ei acumulatorii gratis, platesti doar pretul lor, primesti si garantie
Lelit Bianca, Eureka Atom 75 + SSP
 
Reply
#6
Eu zic ca vad placutza... dupa cum se muleaza tzipla pe ea la capatul de sus...
Dar daca ai model cu fire, chiar asta trebuie sa cauti, lipirea unor fire pe pastilele unuia fara fire nu este chiar treaba de novice.
 
Reply
#7
Cum nu mai e nimic de pierdut, am desfacut tipla si am gasit si placuta de protectie pe care am decuplat-o pentru a o refolosi daca accu inlocuitor nu o are deja inclusa.
[Image: 75180-E9-A-B79-D-4-E4-D-8-B1-C-0-AB3406-A08-C0.jpg]
[Image: A04433-FE-3-B66-4857-8740-22-F29-A437-B1-C.jpg]
Ramane de vazut daca gasesc sau nu acumulatorul potrivit.

Multumesc dijon pt recomandare. Intregul demers a pornit de la curiozitatea de a vedea daca pot sa o fac singur sau nu (costul produsului nou este sub 200 RON).
@renatoa:
Lipirea lamelelor placutei de protectie pe pastilele unui accu fara fire se face intr-un mod special? Cu un letcon si cositor nu merge? Smile
Expobar Brewtus IV Rotary Pump | Macap M42M
In WE: Flair Signature Pro Black | Kinu M47 Classic
 
Reply
#8
Nu merge chiar asa usor, depinde cu ce metal sint placate, in functie de asta se foloseste o pasta decapanta speciala... plus puterea letconului si viteza de executie, supraincalzirea de regula duce la defectarea celulei.
De asta de regule celulele astea sunt conectate prin sudura in puncte, nu lipire.
 
Reply
#9
Una dintre putinele surse de incredere din Eu (nu chiar singura, desigur), de unde poti cumpara la un pret corect, inclusiv al transportului, este nkon.nl .
Spun asta pentru ca, din pacate, acumulatorii li-ion, mai ales de forma asta (in special 18650) sunt foarte des falsificati.

Cand alegi, in primul rand trebuie sa te uiti la puterea de descarcare (de la 1-2A pana la 25-30A pentru acelasi model ca dimensiune fizica, de ex 18500 sau 18650), care e mult mai importanta decat capacitatea (mAh). Daca iei unul subdimensionat si motorasul va trage prea mult curent, ai sanse sa... apari la stiri, pentru ca se va supraincalzi si va exploda. Adica asa.

In al doilea rand, dupa cum deja s-a mentionat mai sus, treaba cu lipititul firelor pe un acumulator li-ion nu e deloc o treaba de incepator. Daca vei pune letconul pe el, ai aceleasi sanse de vedeta la stiri sau oricum mari sanse sa il strici incalzindu-l (chiar si pt cateva secunde, mai mult decat ar trebui). La fel de usor poti face scurt atingand cu cei cativa mm de fir dezizolat sau cu prea mult fludor, plusul de minus si explodeaza aproape instant. Teoretic, firele alea se lipesc pe o placuta de nichel, care la randul ei se sudeaza pe acumulator, cu un aparat de sudura in puncte de genul asta, care nu supraincalzeste acumulatorul.

Asa ca, recomandarea mea este sa te duci la un specialist, daca nu esti foarte sigur pe ceea ce faci, atat in alegerea acumulatorului, cat si in manipulare. Par mici si inofensivi, dar chiar sunt ai naibii de periculosi...

La Marzocco GS3, Expobar Brewtus Flow Control, Mazzer Kony E, Mazer Major, Acaia scales, Bravo Tools, Duomo, Kribli
Brew/altele: Baratza Forte BG, Comandante C40 MK3, Kinu M47, Kruve, C. Kompresso, V60, Kalita, Aeropress, French Press
 
Reply
#10
Multumesc Cristi pentru explicatii. Cu siguranta nu-mi doresc sa ajung la stiri, asa ca daca nu gasesc un acumulator compatibil cu fire, abandonez totul. Am in pipe line un proiect pentru o rama de oglinda de baie musai cu imbinari tip coada de randunica (nici asta n-am mai facut niciodata, dar ceva ”practica” cu lemnul tot am mai facut)
Expobar Brewtus IV Rotary Pump | Macap M42M
In WE: Flair Signature Pro Black | Kinu M47 Classic
 
Reply
#11
Interesant subiect. Am citit niţel şi la temperatură mai mare cedează membrana din baterie.

Bănuiesc că efectele de tip artificii pot fi prevenite descărcând complet acumulatorul înainte de joacă (dar oricum temperatura mare îl distruge).

Şi ontopic: https://www.globalsources.com/Lithium-io...51066p.htm
BPlus Apollo şi La Pavoni Europiccola, Cafelat Robot şi Kinu Phoenix, Cafflano Kompresso şi Porlex Mini
 
 
Reply
#12
Si descarcarea completa il distruge.
Placutza aia are rol si de a-l deconecta complet daca tensiunea scade sub 3V, ca sa nu iti permita sa mai tragi din el in continuare.
Nu energia stocata este cea face il face sa ia foc, ci reactiile chimice.
 
Reply
#13
La litiu descărcarea completă nu îl distruge, doar pierde puţin mai multă capacitate după un astfel de ciclu. Cât de puţin depinde de baterie, sunt unele care n-au probleme în practică. DOD 80% e ok pt toate, DOD 60% e ideal.
BPlus Apollo şi La Pavoni Europiccola, Cafelat Robot şi Kinu Phoenix, Cafflano Kompresso şi Porlex Mini
 
 
Reply
#14
Eh, nu, sa ai tu kile de cafea cate am distrus eu ca nu am revenit la sol cu aeromodelul cand tzipa alarma, ca bateria e sub 10%... DOD 60%... trebuie sa fi ...scotian Big Grin

La zburatoare nu avem protectii din astea care sa taie, pentru ca am pierde un model de 10x mai scump decat bateria, asa ca preferam sa ardem bateriile, daca ignoram telemetria care ne spune ca sunt pe golite complet.
Este suficient sa atingi 2.5-2.7V de 2-3 ori si aia este... te trezesti cu ea ca o rejecteaza la urmatoarea incarcare.
Nu ia foc, daca la asta va ganditi, pentru foc trebuie o suma de factori... si mult ghinion Big Grin

In hobby-ul asta bateriile chiar sunt combustibil, le consumam la propriu, nu am avut multe in peste 10 ani care sa treaca de un sezon, adica maxim 50 zboruri. Nu apuca 3 ani sa se duca singura, de "moarte chimica", ca cele din electronice, care sunt regulate de tot felul de protectii.
 
Reply
#15
(13-01-2022, 17:04)renatoa Wrote: Eh, nu, sa ai tu kile de cafea cate am distrus eu ca nu am revenit la sol cu aeromodelul cand tzipa alarma, ca bateria e sub 10%... DOD 60%... trebuie sa fi ...scotian Big Grin

La zburatoare nu avem protectii din astea care sa taie, pentru ca am pierde un model de 10x mai scump decat bateria, asa ca preferam sa ardem bateriile, daca ignoram telemetria care ne spune ca sunt pe golite complet.
Este suficient sa atingi 2.5-2.7V de 2-3 ori si aia este... te trezesti cu ea ca o rejecteaza la urmatoarea incarcare.
Nu ia foc, daca la asta va ganditi, pentru foc trebuie o suma de factori... si mult ghinion Big Grin

In hobby-ul asta bateriile chiar sunt combustibil, le consumam la propriu, nu am avut multe in peste 10 ani care sa treaca de un sezon, adica maxim 50 zboruri. Nu apuca 3 ani sa se duca singura, de "moarte chimica", ca cele din electronice, care sunt regulate de tot felul de protectii.
Abia acum înțeleg de ce îmi mor mie acumulatorii de la jlx overdrive rc car .... Foloseam 3 acumulatori 18650 care îi încărcăm cu bms extern pentru că nu are loc în locașul bateriei .... Maxim 3 încărcări rezistau .... Și am patit-o de vreo 4 ori ... Și cu acumulatori noi Samsung (scuuuumpi)
In schimb.... Vai ce făceam cu acumulatorii încărcați..... Zbura jucăria nu alta.
Toper Cafemino 1kg + TC4ESP, ACS Vostok, ACS Vesuvius Leva , Expobar Brewtus, Gaggia Mini, La Pavoni Professional, Cafflano Kompresso, Mypressi v.2, Flair Pro 2, DF-83, Niche Zero, ARCO-duo, Kinu Classic+Phoenix, 1Zpresso.
 
Reply
  


Forum Jump:


Browsing: 1 Guest(s)